Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 06.10.2010 09:28 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Kami kirjoitti:
On se kumma jos 4000 - 6000 euroa ei tuosta työstä riitä?!?!
Onkos tuo sitten ihan kokonaisbrutto hommasta vai tuleeko vielä jotain lisiä? Jos kokonaisbrutto, niin eipä ole mitenkään ihmeellinen palkka sitten. Tuntuu toki isolta verrattuna moneen peruspalkkaan, mutta jos alkaa miettiä esim. teollisuudessa usein peruspalkan päälle tulevien lisien jälkeen lopuksi tilinauhassa näkyvään bruttoon, niin tilanne onkin jo toinen...



Lisiä tulee paljon. On olemassa kaiken maailman hallintoneuvostoja (esim. Urpilainen 2 kokousta ja 14000euroa) ym. Tämän lisäksi kansanedustajilla on aika paljon luontaisetuja kiinteän palkan päälle, eiköhän se Ilekin meidän piikkiin niitä tekstareita pistänyt. Matkakorvaukset ja taksiliput löytyy. Voi voi kun vaan tiedettäis kaikki.

Mutta onhan tää linjassa korotuksiin, nouseehan tv-lupamaksukin 6 prossaa. Miekäläisen vähän runsasta paria toniia ei vaan taideta korottaa taas kuin 0,45 prossaa ja sekin vasta ensi vuonna.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 06.10.2010 09:32 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Kukahan ne känsänetustajat sinne on valinnut? :lol:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 06.10.2010 10:22 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Lainaa:
Kukahan ne kansanedustajat sinne on valinnut

nii-in... KUKA!?
En minä ainakaan.
Yhden olen tän äänestysoikeusvuosien aikana (n. 25 v) saanut läpi...
Se sentään oli aktiivinen siellä eli tienas leipänsä, mutta kun ko. tytsä sitten päätti lopettaa eduskunnassa niin olipa mielenkiintoinen uutinen siinäkin... hän sai 4000 € sopeutumiseläkkeen ja ikä oli tuon n. 15 vuoden edustajanuran jälkeen n. 40 v... :-o
Kuulemma tarvitsevat sopeutumiseläkkeen, kun ovat leimautuneet edellisessä työssään... :-o Kai se on sit liian vaikea saada "tavallista työtä" kansanedustajan työn jälkeen...
Eikä tuo tytsä edes ollut lähelläkään eläkeikää... :-o
Ei hän kyllä eläkkeelle jäänyt...
Onhan tässä meidän kansassa jotain hämärää kun joku sitä Väyrystäkin aina jaksaa äänestää... Saatikka että rötöstelijät aina vaan valitaan uudelleen...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 06.10.2010 15:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Mä voisin kans äänestää jos ehdolle asettuisi joku entinen seiväshyppääjä tai Ultra Bran sanoittaja tai joku vanha missikin käy.

Vai onks nää jo kaikki menneetkin läpi :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 10.03.2011 16:12 

Viestit: 2699
Nielemmekö tosiaan?

Tapahtui eilen. Soitto Soneran asiakaspalveluun 0200 17000. Sieltä vastasi automaatti.
Se turinoi pitkät jorinat niitä näitä. Sen jälkeen automaatti pyysi kertomaan, mikä pulma.

Siis automaatille on kerrottava mistä kiikastaa, jotta se, siis automaatti, osaa yhdistää puhelun edelleen. Kerroin sitä tai tätä, automaatti kehotti uudelleen kertomaan mikä pulma. Automaatti antoi myös esimerkkejä, mitä ja miten pitäisi kertoa, jotta se osaisi yhdistää oikean paikkaan.

Sama toistui muutaman kerran.

Pitkän tovin jälkeen puhelu yhdistyi henkilölle. Hän yhdisti puhelun tekniseen tukeen. Siellä ihan mukavan oloinen nuorimies koetti selvittää pulmaani. Viimein hän nosti kädet ylös ja yhdisti puhelun johonkin. Siellä ei pulma ratkennut, mutta luvattiin selvittää ja soittaa takaisin.

Tähän saakka asian selvittelyssä oli kulunut aikaa jotain 15-20 min, ehkä hieman enemmäkin, ja asiakas maksoi tuosta 'asiakaspalvelusta' (mpm/pvm) mukaan.

Soitto tuli. Pienien kiemuroiden jälkeen sen verran sain vihiä, että pystyin pulman oma-aloitteisesti lopullisesti ratkaisemaan. Tämä asiakaspalvelija n:o 2 ei osannut tarkkaa ohjetta antaa, kun hän oli tuon ohjeensa ammentanut jossakin toisaalla, eikä merkinnyt sitä tarkkaan muistiin. Kun hän soitti minulle, silloin hän oli poistunut sen laitteen vierestä, jota tämä kysely koski.

Soneran palveluista olen eroon pyrkinyt ja osasta aikoja sitten luopunutkin. Jos monopolin tilalle vastaavan palvelun jotenkin saan, luovun lopuistakin.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 10.03.2011 16:37 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Minäkin olen tuon Soneran automaatin kanssa "keskustellut" monasti, koska meillä on ongelmia DNAn verkossa olevan Soneran laajakaistan toimivuudessa. Yhteys pätkii ja on kaikkea muuta kuin kaksi meganen...
"Hauskaa" kuviossa on se että kun tuo on Soneran liittymä (työnantajani politiikkaa käyttää Soneraa), niin JOKA kerran kun soitan asiasta tulee ilmoitus mennä Soneran tukeen, mistä he sitten omien tarkistusten jälkeen siirtävät vikailmoituksen DNAlle....
Josta sitten jossain vaiheessa (n viikon jälkeen) tulee tekstiviesti että liittymä toimii (vaikkei toimisikaan)....

No anyway... tuosta Soneran automaatista pääseen nopeiten ja "suorinta" reittiä puhumaan elävän henkilön kanssa, kun heti ensimmäiseen kysymykseen köhii tai sanoo jotain täysin ymmärtämätöntä. Se yrittää vielä muistaakseni 4 kertaa ymmärtää ja sitten ilmoittaa että puhelu ohjataan asiakaspalvelijalle.
Itseäkin harmitti suunnattomasti noiden aivan älyttömän lapsellisten kysymysten läpikäynti ja vielä älyttömämpien korjausvinkkien kuuntelu... Ekan kerran jälkeen ohitin köhimällä ja kiroilemalla joka kerta nuo...

Ja ei muuten toimi tuo netti nykyäänkään 100 % luotettavasti. Useamman kertaa viikossa katkoillee, hidastelee ja on joskus jopa useita tunteja kokonaan poikki...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 10.03.2011 18:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Näin toimii myös Elisa. :evil:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 10.03.2011 19:09 

Viestit: 103
Paikkakunta: Helsinki
Lemon kirjoitti:
citroen for ever kirjoitti:
päivällä oli radiossa Tennilä ja joku kokoomus/keskusta edustaja keskustelemassa korotuksesta. Siinä tuli sitten esille palkat yleensä verrattuna "kansanedustajan" palkkaan. "kansanedustajan" keski ansio kuukaudessa oli muistaakseni luokkaa 6800€, duunarin 3400€ ja korkeakoulututkinnon suorittaneella yksityisellä sektorilla alansa töissä olevalla 4700€. Onko palkka siis Arkkadianmäellä linjassa yleiseen palkkatasoon? Haitarihan todellisuudessa oli 5700-7400€/kk. mielestäni oikeudenmukainen korotus olisi, jos prosentteina pitää olla niin tuo 15% riittäisi ja jos taas euroina niin sama taso kuin pienipalkkaiselle tulee tuolla 1,5% korotuksella.

Ihmetyttää nuo keskipalkat, kun oma on ihan pikkuisen alle 2000, eli sen mukaan toisilla on tosi hyvä palkka. Ja nää huimat kunta-alan palkat on ihan kenen tahansa nähtävissä KVTES:issä, joten ei ole mitään arvioita. Todella käsittämätöntä, miten jonkun tekemä työ on niin paljon vähempiarvoista kuin jonkun toisen...


Minua ärsyttää se, että noita keskipalkkoja käytetään tyypillisen palkan synonyyminä. Niitä vääristää pieni joukko erittäin hyvin tienaavia henkilöitä palkkahaitarin yläpäässä. Parempi tapa olisi puhua mediaanipalkoista, mikä on siis sellaisen henkilön palkka, jota paremmin ja huonommin tienaavia on yhtä paljon. Muistaakseni miesten mediaani huitelee jossain 2500 eur hujakoilla...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 10.03.2011 20:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ei se ole automaatti, vaan puheohjaus. Paljon kätevämpää kuin näpytellä numeroita puhelimeen joka on poskella. Ja tavallaan keskus, joka ohjaa puhelun oikeaan paikkaan. Ja maanantaina kun soitin Soneran asiakaspalveluun niin uhkasivat 6 min jonotuksella, mutta ei kestänyt edes 10 sek kun vastasi. Koko puhelu ei edes kestänyt tuota 6 min. Elisalla saat varmasti olla jonossa vartin jos sanovat 6 min jonotusajaksi. Tosin yleensä käy niin, että et pääse edes jonoon, kun se on liian pitkä...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 10.03.2011 20:58 

Viestit: 2699
zX-files kirjoitti:
Ei se ole automaatti, vaan puheohjaus. Paljon kätevämpää kuin näpytellä numeroita puhelimeen joka on poskella. Ja tavallaan keskus, joka ohjaa puhelun oikeaan paikkaan. Ja maanantaina kun soitin Soneran asiakaspalveluun niin uhkasivat 6 min jonotuksella, mutta ei kestänyt edes 10 sek kun vastasi. Koko puhelu ei edes kestänyt tuota 6 min. Elisalla saat varmasti olla jonossa vartin jos sanovat 6 min jonotusajaksi. Tosin yleensä käy niin, että et pääse edes jonoon, kun se on liian pitkä...

Jaahah. Kyllä sun kelpaa kun sä osaat. Toista se on meillä muilla. Minua ei se automaattinen puheohjaus kyllä uhannut mitenkään. Ja onneksi Elisaan ei ole senkään vertaa asiaa. Tuo eilinenkin oli naapurin papan asia, jota koetin, ja lopulta sitten sainkin hoidettua. Yli 90 vuotias pappa kun oli vielä hieman enemmän ihmeissään sen automaattisen puheohjauksen kanssa. Tosin, ei se kait häntäkään uhannut.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tämänkin me suomalaiset vain nielemme..
ViestiLähetetty: 11.03.2011 09:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
r_a_n_u kirjoitti:
Tähän saakka asian selvittelyssä oli kulunut aikaa jotain 15-20 min, ehkä hieman enemmäkin, ja asiakas maksoi tuosta 'asiakaspalvelusta' (mpm/pvm) mukaan.
Itselläni ei joskus Soneran ADSL pelannut, niin päätinpä soittaa asiakastukeen. Silloin oli vielä onneksi ilmainen. Jonotin 1,5 tuntia. Sitten puhelu katkesi automaattisesti. Jonotin toisen mokoman ja sitten ei ollut enää aikaa jonottaa. Oli tuo tosin ihan yhtä hyvää tasoa kuin kaikki muukin Soneran palvelu, eli hyvin heillä on palvelu kokonaisvaltaisesti samassa linjassa. Oli kyllä oikein heidän tyyliinsä sopiva tapa noiden asiakastukien ruuhkien purkuun se ilmaisesta maksulliseksi muuttaminen. Ei tule kyllä tänne enää Soneraa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: