Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 02.11.2010 14:12 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Taakse voisi sopia etupallot, joiden reikä ei olisi "liian iso". Omassa takana nyt vanhat etupallot 400cc ja 1,5mm, paineista ei tietoa. Pehmeä on, eikä kolistele. Jos paineet tarkistettaisiin, voisi tilanne muuttua liikaa pehmeään suuntaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 02.11.2010 14:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Noi BXn pitkät pallot on ainakin Sitrosella kalliimmat kuin esim. Xantian. Entä Motonetin valikoima, onko noissa pitkiä palloja?

Etujousipallo BX 14 67-1001 BX 14 etujousipallo [1983 - 1993] 36.40 €
Etujousipallo BX 16/19 67-1002 BX 16/19/Break etujousipallo (Ei GTI/Diesel) [1983 - 1993] 39.40 €
Etujousipallo BX GTI/Diesel 67-1003 BX GTi/Diesel etujousipallo [1983 - 1993] 39.40 €
Takajousipallo BX 67-1004 BX 14-19 takajousipallo (ei Break/GTI) [1983 - 1993] 39.40 €
Takajousipallo BX GTI 67-1005 BX GTI takajousipallo [1983 - 1993] 39.40 €
Takajousipallo BX Break 67-1006 BX Break takajousipallo [1983 - 1993] 39.40 €

Ja missä BXssä on noita pitkiä palloja vakiona ollut jos sen mukaan pitäisi tilata...?



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 02.11.2010 14:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7817
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Xantippa kirjoitti:
Ja missä BXssä on noita pitkiä palloja vakiona ollut jos sen mukaan pitäisi tilata...?


http://www.tramontana.co.hu/citroen/suspension/suspension.php
Eikös nuo 500cc pallot ole pitkiä? Sellaiset otin omaan Xanttuun 19D vanista. Tyyppiä en nyt just muista, saattoi olla 96 024 565.
Tarkoitus olis paineistaa ne eteen ja facelift breakin tuplakalvoetupallot (96 199 318?) taakse. Kyseessä siis '98 1.8 16V break.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 02.11.2010 14:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ealab kirjoitti:
Taakse voisi sopia etupallot, joiden reikä ei olisi "liian iso".
Rei'än koon lisäksi on syytä toivoa koko heilahduksenvaimennusventtiilin olevan edes sinnepäin. Itse olen pitkään mielessäni haaveillut toteutuksesta, jossa palloiksi tulisi paikkaan x sijoitetut varaajapallot. Tolpan ja pallon välille sitten kaksi toisiinsa nähden vastakkaissuuntaista säädettävää vastusvastaventtiiliä ja ruuvailee, kunnes on tyytyväinen sekä vaimennukseen että paluuvaimennukseen :ugeek:

Toteutustasolle homma ei ole vielä edennyt...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 02.11.2010 15:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Itse olen ymmärtänyt niin, että BX Breakiin kuuluu pitkät takapallot (500 cm³), lienenkö kauhean väärässä?



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 02.11.2010 15:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7817
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tulsku kirjoitti:
Itse olen ymmärtänyt niin, että BX Breakiin kuuluu pitkät takapallot (500 cm³), lienenkö kauhean väärässä?


Ainakin ton listan mukaan kaikki breakin takapallot olis puolilitraisia ja berlinet 400cc.

Kyselin myyjältä jokin aika sitten ebaysta löytämiäni CX:n palloja:
http://cgi.ebay.co.uk/CITROEN-CX-FRONT-SPHERE-75-BARS-/380136836517?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5881ebcda5
Kuulemma löytyy vain yksi kappale ja lisää ei saa. Hinta ainakin olis ollut kohdallaan ja postikulut olis ollut jotain 18£ luokkaa.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 02.11.2010 15:40 

Viestit: 327
Pallo on potkaistu liikkeelle ja erilaisia kombinaatioita esiintyy mutta millaiset ovat ajotuntumat?
- Vanhassa 1.9 td oli pehmeyttä kiitettävästi mutta kallistelua esiintyi liikaa.
- Nykyinen kakkoskoppainen 2.0 hdi ei kallistele mutta jousto saisi olla pehmeämpi vai pitääkö sanoa "jämäkän pehmeyden" olevan tavoitteenani.
- Jousto on parhaimmillaan kun maantien heitot eivät ole ns "nimismiehen kiharan" tyyppisiä terävähköjä ja lyhyitä eroja vaan pitkähköjä "maininkia" muistuttavia vaihteluita.

- Heitelkää kommentteja omista kokemuksistanne + kuvaus asennuksesta.



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 02.11.2010 21:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Olisko ideaa pallojen uusimisoperaatiossa seuraavasti: nyt alla kolmevuotiaat 1,8 8vn pallot --> uudet beksin pitkät 500cm2 eteen ja nykyiset etupallot taakse? Tuolla toisellakin foorumilla tästä etupallojen käytöstä takana hölistään...



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: