Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 03.03.2011 10:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Kooma kirjoitti:
Tulsku, onko siinä hodarissa hydractive? Paksut putket? Semmoisiakin on..

Ach, enpä osannut tosiaan ajatella tätä seikkaa. Ei ole. Käsittääkseni H2-hodarit ovat jokseenkin harvinaisia Suomessa.
Kooma kirjoitti:
Veikkaan kyllä että nuo pallot ovat liian löysät hodariin vaikka siinä ei olisikaan hydractivea.

En ymmärrä käsitettä "liian löysät". :mrgreen: Huomattavasti rauhallisemmin se käyttäytyy kuin vaikkapa D-mallit... ;)

No, ylipäänsä nämä pallottelukeskustelut ovat puhtaita mielipiteitä, vaikea on sanoa sitä yhtä ja ainoaa oikeaa vaihtoehtoa. Jokainen tulkoot palloillansa autuaaksi. :)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 03.03.2011 17:52 

Viestit: 221
Paikkakunta: Villeneuve
Kooma:

"When the Activa sphere is open to the rest of the system,
roll correction is applied through a spring element formed
by the accumulator and the Activa sphere"


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 04.03.2011 19:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Niin, takana. Edessä toimii niinkuin väitin. Ks. sivu 36 kaavio. Ja se ylipaineistus ei tuottanut eroa jonka olisi huomannut, kokeilin sitä tosiaan vahingossa.

Ja Tulsku, se on liian löysä jos iso heitto lyö läpi. D-mallissa on pidemmät joustot niin se ei käy niin helposti vaikka pallot ovatkin pehmeämmät.. Tai saa d-mallinkin kuulemma löymään läpi jos tulee useampi iiiiso heitto sopivasti peräkkäin ja korkeudensäädin ehtii päästämään painetta pois kevennyksen aikana..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 04.03.2011 22:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 260
Paikkakunta: Tohmajärvi
Ostin joskus kymmenenvuotta Sitroselta BX TRD Turboon comfort pallot ja siinä toimi hyvin kun pallot oli tuoreen mutta niistä hävisi kaasaut reiluun pariin vuoteen . XM comforteista sen verran kokemusta että en suosittele kun vaimennus ei ole sellainen täsmällisen pehmeä kuin pitäisi olla vaan on sellainen huojuva, alkuperäiset on parhaimmat ja mukavimmat niinkuin valmistaja on suunnitellut.
Voihan taas olla että toisessa toimii paremmin kuin toisessa kun nämä tuntuvat olevan jokainen omanlaisensa yksilö.



Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 05.03.2011 10:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Kooma kirjoitti:
Ja Tulsku, se on liian löysä jos iso heitto lyö läpi.

Juu, toki, siitä olen samaa mieltä. Vielä vain ei ole moista töyssyä tullut vastaan, tosin ei tuolla ole nyt seiskatiellä käytykään kokeilemassa. :mrgreen:



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 14.03.2011 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 265
Teuski kirjoitti:
xs2jammu kirjoitti:
Comforteista ei ole mitän kokemusta, mutta edellisessä xantussa oli bexin pitkät pallot edessä ja xantun omat etupallot takana ja oli minun makuuni. Näin on tarkoitus myös pallottaa nykyinen V6:nen.

Yhdyn tähän täysin, mulla samanlainen yhdistelmä lievällä ylipaineella 1.8 16V breakissa ja hyvin menee :)

Vaihdoin itselleni reilu viikko sitten beksin pitkät (500 cm3/55 bar) 2.0i 16V berlineen ja viikon ajokokemuksella en kyllä ole kovinkaan vakuuttunut. Ovat kyllä vähän pehmeämmät kuin alkup tuplakalvot, mutta nyt keula jää helposti heijaamaan ylös-alas ja se ei todellakaan ollut toivottu efekti. Osaako joku sanoa miten käy jos ne ylipaineistaa, esim. 70 bar, niin loppuuko heijaus vai heijaako entistä enemmän?

Pitänee seuraavaksi kokeilla alkupään santtujen 70 bar etupalloja. Niitä(kin) on moni kehunu.



Xantia Berline 1.8i 16V -99
Laguna 2.0 farkku -05
(ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08
(ex) Laguna I 1.8 16V -00
(ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive
(ex) BX 19 GTi -89
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 15.03.2011 09:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Eikös heijaus riipu pallon reiän koosta?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 15.03.2011 13:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 265
Igor kirjoitti:
Eikös heijaus riipu pallon reiän koosta?

Ahaa, hyvä tietää. Eipä se paineen lisäys sitten auta jos reiän koko on se merkitsevä tekijä. Alkuperäisissä se on 1,5 mm ja näissä uusissa joko 1,65 tai 1,8 (en nyt muista oliko noi estaten vai saloonin pallot). Siinä tapauksessa myös nuo alkupään santuissa olleet 70 bar pallot käyttäytyvät samalla tavalla koska niissäkin reikä näyttää olevan 1,65.



Xantia Berline 1.8i 16V -99
Laguna 2.0 farkku -05
(ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08
(ex) Laguna I 1.8 16V -00
(ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive
(ex) BX 19 GTi -89
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 15.03.2011 18:00 

Viestit: 221
Paikkakunta: Villeneuve
[quote="Kooma"]Niin, takana. Edessä toimii niinkuin väitin. Ks. sivu 36 kaavio. Ja se ylipaineistus ei tuottanut eroa jonka olisi huomannut, kokeilin sitä tosiaan vahingossa.

Siehä sinnikäs vänkääjä uot. Katsopa itse sitä kaaviota, jos hydrauliikkaa ymmärrät ja lue se englanninkielinen teksti kokonaan ajatuksella, jos osaat. Suoraan ajettaessa venttiili on auki-asennossa (toisin kuin kuvassa) ja sallii molempien pallojen tilavuusmuutoksen. Toinen pienenee, toinen suurenee. Siitähän tässä oli kysymys?

Onko sulle koskaan tullut mieleen, että sinun aktiva-järjestelmäsi ei toimi. Oireet viittaavat siihen suuntaan. Kunnossa oleva ei ole normaaliajossa juurikaan jäykempi kulmittaisissa töyssyissä, kuin tavallinen Xantia. Jos järjestelmä on epäkunnossa on magneettiventtiili kiinni ja kallistuksevaimentimen jousto puuttuu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 15.03.2011 18:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
aapo kirjoitti:
Kunnossa oleva ei ole normaaliajossa juurikaan jäykempi kulmittaisissa töyssyissä, kuin tavallinen Xantia. Jos järjestelmä on epäkunnossa on magneettiventtiili kiinni ja kallistuksevaimentimen jousto puuttuu.

En ole tavallisella Xantialla ajanut, joten vertailukohtaa ei ole, mutta Activa-systeemihän alkaa kulmittaisissa töyssyissä korjaamaan "kallistusta". Ja vaikka ventiili olisi auki, kori kyllä heilahtaa korjauksen seurauksena -> töyssy tuntuu kovempana.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 15.03.2011 19:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
aapo kirjoitti:

Siehä sinnikäs vänkääjä uot. Katsopa itse sitä kaaviota, jos hydrauliikkaa ymmärrät ja lue se englanninkielinen teksti kokonaan ajatuksella, jos osaat. Suoraan ajettaessa venttiili on auki-asennossa (toisin kuin kuvassa) ja sallii molempien pallojen tilavuusmuutoksen. Toinen pienenee, toinen suurenee. Siitähän tässä oli kysymys?

Onko sulle koskaan tullut mieleen, että sinun aktiva-järjestelmäsi ei toimi. Oireet viittaavat siihen suuntaan. Kunnossa oleva ei ole normaaliajossa juurikaan jäykempi kulmittaisissa töyssyissä, kuin tavallinen Xantia. Jos järjestelmä on epäkunnossa on magneettiventtiili kiinni ja kallistuksevaimentimen jousto puuttuu.


Eikös internet keksitty sitä varten että asioista päästään vänkäämään kasvottomasti ja liioitellun kärkkääseen sävyyn?
Kuva

En kuitenkaan ole niin jästi ettenkö ottaisi kantaani harkintaan jos joku tarpeeksi sinnikkäästi väittää vastaan. En minä activasysteemiä läpikotaisin tunne, lueskelen vielä oikein hartaasti nuo tekstit.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 15.03.2011 23:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Hmm. Taisi käydä niin että lopetin ajatuksen kanssa lukemisen tuohon lauseeseen:
Lainaa:
An additional Activa sphere in the front acts as an extra
accumulator but the rear sphere can be connected or decoupled
electrically


Sitten tulee:
Lainaa:
When the Activa sphere is open to the rest of the system,
roll correction is applied through a spring element formed
by the accumulator and the Activa sphere. The stabilizing cylinder works as a spring with asymmetrical
characteristics: its effective hardness is smaller around
the corrected position, but it hardens progressively as the
piston is forced out of that position.


Eli mitä kovempaa menee mutkaan sitä kovemmaksi "vakaajatanko" muuttuu. Ja tekstin mukaan etummainen activapallo olisi tosiaan kokoajan joustavana osana mukana kallistuksenvaimennuksessa? Takapallo lähtee pois pelistä venttiilin ohjaamana.

Ja mitä rikkinäisyyteen tulee niin kaikki on mahdollista neljännesmiltsin ajetussa monimutkaisessa 14 vuotiaassa autossa. Kuitenkin olen Igorin kanssa samoilla linjoilla että vinojen poikittaisurien epämukava ylitys olisi ominaisuus. Kun ajaa esim. viinikan sekoittajassa (tampereen eteläpuolella helsingin motarin päässä iso risteys) sopivasti vinottain kaartaen muiden kaistojen ajourien yli meno on niin kulmikasta että nuppi tutisee kabiinissa. Kori nykii urien mukaisesti edestakaisin. Olen ajanut öö kolmella vai neljällä muulla activalla omani lisäksi ja ne tuntuivat samalta. Normaali xantia menee mukavammin tuosta.

Lisäksi kaikissa mutkissa olevat kuopat tuntuvat varsin ikäviltä kun kunnolla kanttaa menemään. Tämäkin on mielestäni pakollakin ominaisuus kun auto menee niin jäykkänä mutkaan. Madalletut jäykät rautajousiset autot tuntuvat epämukavilta kaikissa ajotilanteissa, activa sentään menee suoraan erittäin mukavasti. Ja noilla normixantian palloilla vieläkin mukavammin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 18.03.2011 17:13 

Viestit: 221
Paikkakunta: Villeneuve
Kooma kirjoitti:
Hmm. Taisi käydä niin että lopetin ajatuksen kanssa lukemisen tuohon lauseeseen:
Lainaa:
An additional Activa sphere in the front acts as an extra
accumulator but the rear sphere can be connected or decoupled
electrically


Sitten tulee:
Lainaa:
When the Activa sphere is open to the rest of the system,
roll correction is applied through a spring element formed
by the accumulator and the Activa sphere. The stabilizing cylinder works as a spring with asymmetrical
characteristics: its effective hardness is smaller around
the corrected position, but it hardens progressively as the
piston is forced out of that position.


Eli mitä kovempaa menee mutkaan sitä kovemmaksi "vakaajatanko" muuttuu. Ja tekstin mukaan etummainen activapallo olisi tosiaan kokoajan joustavana osana mukana kallistuksenvaimennuksessa? Takapallo lähtee pois pelistä venttiilin ohjaamana.

Ja mitä rikkinäisyyteen tulee niin kaikki on mahdollista neljännesmiltsin ajetussa monimutkaisessa 14 vuotiaassa autossa. Kuitenkin olen Igorin kanssa samoilla linjoilla että vinojen poikittaisurien epämukava ylitys olisi ominaisuus. Kun ajaa esim. viinikan sekoittajassa (tampereen eteläpuolella helsingin motarin päässä iso risteys) sopivasti vinottain kaartaen muiden kaistojen ajourien yli meno on niin kulmikasta että nuppi tutisee kabiinissa. Kori nykii urien mukaisesti edestakaisin. Olen ajanut öö kolmella vai neljällä muulla activalla omani lisäksi ja ne tuntuivat samalta. Normaali xantia menee mukavammin tuosta.

Lisäksi kaikissa mutkissa olevat kuopat tuntuvat varsin ikäviltä kun kunnolla kanttaa menemään. Tämäkin on mielestäni pakollakin ominaisuus kun auto menee niin jäykkänä mutkaan. Madalletut jäykät rautajousiset autot tuntuvat epämukavilta kaikissa ajotilanteissa, activa sentään menee suoraan erittäin mukavasti. Ja noilla normixantian palloilla vieläkin mukavammin.


Ajelen päivittäin kahdesta junaradasta (no samaa rataa ne ylitykset on) enemmän ja vähemmän vinosti yli ja muutenkin töyssyistä tietä. Kahden tavallisen Xantun jälkeen nykyään Activalla. Sanoisin edelleenkin, että ei Activa käyttäydy suoraan ajaessa kulmittaisissa heitoissa juurikaan "kulmikkaammin" kuin tavallinen, ehkä jopa paremmin. Ei se järjestelmä ehdi "korjata" lyhyitä töyssyjä, eikä ole tarkoituskaan. Lujaa ajetuissa mutkissa sen sijaan kyllä töyssy heilauttaa varsin tuntuvasti. On ominaisuus, kuten yllä mainitsetkin, ja luonnollista kun vakaaja kerran on "yhtä puuta". Sitikoiden kulmittainen jousto verrattua joihinkin muihin jousitettuihin autoihin ei ole yleensäkään ihan parhaasta päästä johtuen juuri jäykistä kallistuksenvaimentimista.

Mulla on edelleen vahva epäilys, ettei Activasi ole ihan kunnossa. Ei se kunnossa ollessaankaan aivan niin mukava ole kuin vakio Xanttu, mutta ei mikään kivirekikään. Käy luetuttamassa siitä vikakoodit, ei monta kymppiä maksa. Varsinkin se takana oleva activa-venttiili on sen verran kuraantuvassa paikassa, että vikaantuu helposti. Myös kuuntelemalla pystyy "diagnosoimaan" järjestelmää jonkun verran. Ovia avatessa pitää edestä puskurin takaa alkaa venttiilin surina (hydractive), on helposti kuultavissa. Samaten pitää takana olevan venttiilin (activa) surista, kuuluu oikeastaan vasta auton alla. Jos ei mitään kuulu, on jotain vialla. Hydrauliikka itsessään harvemmin vikantuu.

Eteen ostin Sitroselta Activaan tarkoitetut comfort-pallot. Pehmeni mielestäni sopivasti. Takapäähän olen muutenkin tyytyväinen.

"Eikös internet keksitty sitä varten että asioista päästään vänkäämään kasvottomasti ja liioitellun kärkkääseen sävyyn?"

Joo, sorry vähän kärkäs sävy. Keksijänsä mukaan internet on kuulemma erinomainen ratkaisu ongelmaan jota ei ole.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 20.03.2011 20:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Edessä kyllä sirisee, pitää jossain vaiheessa kuunnella takaa tarkemmin. Muistelisin kyllä että sielläkin sirisee. Takavajoamisenestoventtiili kyllä jumittelee että ei tuo täysin kunnossa ole. Joutuu kikkailemaan korkeudensäätövivulla että lähtee liikkeelle. Lisäksi kallistuskorjaimen raudat ja muovikiinnikkeet etutukivarsilta pitäisi vaihtaa, nyökkii välillä paikoillaan seistessä.

Ei se mikään kivireki ole mutta on se vähän turhan jäykkä ja kulmikas tietyissä tilanteissa. Suoraan ajettaessa se on nyt pehmeämpi kuin normixanttu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 21.03.2011 11:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Kooma kirjoitti:
Lisäksi kallistuskorjaimen raudat ja muovikiinnikkeet etutukivarsilta pitäisi vaihtaa, nyökkii välillä paikoillaan seistessä.

Mä vaihdoin hiljattain ne muovit omaani. Kärry heiluu vähemmän liikennevaloissa seistessä, mutta on nyt hieman vinossa koko ajan... on se kyllä hieno systeemi, toimiessaan :D




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 22.06.2011 21:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
No, tänään vaihdettiin Savon autokorjaamolla pesunesteet takaisin LHM:iin ja samalla eteen nuo Tuiskulta ostamani Comfortit (kiitosta vaan :) ) ja alkuperäiset etupallot taakse.

Ensituntuma tästä budjettipallotuksesta on, että kannatti. Selvästi pehmeämpää käytöstä havaittavissa, ei pohjaamista, vaikka tarkoituksella vähän tietyöpätkällä ja hidastetöyssyissä testasin. Laajempia joustoliikkeitä kylläkin ja enemmän painonsiirtoja kiihdytyksessä. Ei kuitenkaan liiaksi. Pelkäsin yhdistelmää kovin epätasapainoiseksi, mutta ainakaan heti ei syntynyt vaikutelmaa, että nyökkisi häiriöksi asti.

Varmasti parempia pallotuksia on, mutta tässä siis lähtökohtana oli mukavuutta lisää mini-investoinnein.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 27.06.2011 02:17 

Viestit: 292
1,816v xsanttuun kokeiltiin nuo c5 comfot pallot c5 ,seen liian löysät kesäkeliin mutta talvipalloiksi hyvät .käy xsantiaan hyvin pehmeä nukuttava kyyditsin tulee noilla voin suositella


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 27.06.2011 10:03 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
peltipolvi kirjoitti:
No, tänään vaihdettiin Savon autokorjaamolla pesunesteet takaisin LHM:iin ja samalla eteen nuo Tuiskulta ostamani Comfortit (kiitosta vaan :) ) ja alkuperäiset etupallot taakse.

Ensituntuma tästä budjettipallotuksesta on, että kannatti. Selvästi pehmeämpää käytöstä havaittavissa, ei pohjaamista, vaikka tarkoituksella vähän tietyöpätkällä ja hidastetöyssyissä testasin. Laajempia joustoliikkeitä kylläkin ja enemmän painonsiirtoja kiihdytyksessä. Ei kuitenkaan liiaksi.


Mulla kans Berline-Xantussa vanhat tuplakalvoiset etupallot takana ja sitten edessä uudet comfortit. Olen tykännyt kovasti, paljon enemmän kuin alkuperäisistä. Takapää on todella ihanteellinen, perä ottaa korkeuserot vastaan pehmeästi eikä "jysähdä" kuoppiin.

Comfort-keula taas ottaa pitkät heitot pehmeämmin kuin alkuperäiset etupallot, mutta etupään pintakovuuteen ne eivät juurikaan auttaneet. Jahka noista comforteista loppuu paineet, niin voisin kans kokeilla noita mainittuja BX:n/CX:n palloja tilalle eteen, niissä oli muistaakseni sopivammat speksit, kun joskus katselin.

peltipolvi kirjoitti:
Varmasti parempia pallotuksia on, mutta tässä siis lähtökohtana oli mukavuutta lisää mini-investoinnein.


No noi pallot ei kai muuta voi olla kuin mini-investointeja, muutaman kympin maksavat kappaleelta eli vaikka kaikki vaihtais ;) Tai no, ehdottomasti halvinta on hypätä jonkun kaverin kyytiin mukaan.

Reissun jälkeen huomaa, että oma auto kulkee pehmeästi kuin ilmalaiva... Näin on mulla käyny joka kerta ;D


y


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 27.06.2011 22:31 

Viestit: 9
Tässäpä onkin sopiva pallokeskustelu menossa, joten uutena Patonkilaisena, sekä Citikan omistajana heitän oman kysymykseni kehiin.

Meillä on Xantia 2.0 16v vuodelta -97, ja siinä takapallot aivan loppu. Olenkin niitä katsellut esim. Sitroselta, josta löytyykin erilaisia vaihtoehtoja. Normi takapalloissa on painetta siis 30bar. Ainakin hinnaston mukaan. Comforteissa sitten enemmän?
Käsittääkseni eri mallien palloja voikin melko vapaasti sotkea mallien välillä.
Olenkin tässä nyt miettinyt vinkkejä mitkä laittaa vanhojen tilalle. Edessä on aivan hyvä joustoiset pallot vielä, joten niille ei tarvetta tehdä mitään. Päävaraajapallo myös juuri vaihdettu, ja vanha olikin jo kaikkensa antanut. Ja notkeasta kyydistä tykätään.

Kaikenlainen neuvominen ja vinkkailu onkin siis toivottavaa :D . Ja jos jostakin löytyy jo keskustelua enemmän kuin tarpeeksi, eikä tässä tarvetta jatkaa, niin linkkiä vain kehiin. Haun kanssa ei ihan olla vielä sinut :) .

Kiitos!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 28.06.2011 22:06 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Stargazer kirjoitti:
Meillä on Xantia 2.0 16v vuodelta -97, ja siinä takapallot aivan loppu. Olenkin niitä katsellut esim. Sitroselta, josta löytyykin erilaisia vaihtoehtoja. Normi takapalloissa on painetta siis 30bar.


Vanhempikorisen normitakapallo on 40 barinen, noi laittaisin kyllä uudempaankin.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 29.06.2011 08:39 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ylipäätänsä, vanhemman palloja on suositeltu uudempaan. Omassa, Xantia 1,8 16V:ssä nyt alkuperäiset 400cc/1,8mm etupallot täytettyinä, takana 1,9D:n etupallot 400cc/1,5mm, alkuperäiskunnossa. Olen tyytyväinen, varsinkin verrattuna IFHS:n comforteihin.
Tuo mm-mitta on vaimennusreiän.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 29.06.2011 12:08 

Viestit: 9
Kiitos vinkeistä. Täytynee noita vanhemman mallin palloja omaankin harkita. En ihan sinut noiden paineiden kanssa vielä ole, mutta jotenkin se Sitrosen myymän pallon 30 bar tuntui aika pieneltä, kun olen lukenut palloista joissa painetta 70-90 bar. Mutta nämä taitavat kuitenkin mennä auton etupäähän. Ja tosiaan, tuo reiän koko vaikutta tietenkin myös, joten siihenkin kiinnitän huomiota.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kokemuksia Comfort palloista?
ViestiLähetetty: 29.06.2011 17:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tässäpä linkki perhe pitkäsen joskus taltioimalle IFHS palleroille, nämä lienee uusinta hottia malleille. Mutta jos kiinnitys käy, näitähän voi laittaa mihin vain
http://www.kolumbus.fi/perhe_pitkanen/xw/spheres.htm


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: