Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Rengasjutttuja
ViestiLähetetty: 22.06.2011 10:46 

Frenchkissa kirjoitti:
Renkaiden hankinnassa hankaluutena on mielestäni se, että ajo-ominaisuuksia, melua yms ei pääse tosissaan vertailemaan eri rengasmerkkien kesken. Kun jonkun sarjan osta, niillä sitten ajat seuraavat vuodet oli melua tai ei.

Täysin samaa mieltä. 300-500€ ladot tiskiin ja saat sitä mitä sattuu tulemaan. Sama kuin ostaisi kalliit kengät kokeilematta. Pahimmassa tapauksessa ajelet kolme vuotta jatkuvasti päässä sanat "ois pitäny...".

Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 11:18 

No tehdäänhän noita rengastestejä vuosittain usemmankin lehden toimesta, joten ei niitä pakko ole ihan "sika säkissä" ostaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 11:27 

Koskaan en ole testeissä nähnyt testiautona yli kymmenen vuotta vanhaa Xantiaa. Tuosta syystä esim. renkaan meluisuudesta ei saa ennakkoon mitään käsitystä. Olen huomannut, että testissä hiljaiseksi kehuttu rengas ei välttämättä sitä ole.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 12:51 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lauri kirjoitti:
Koskaan en ole testeissä nähnyt testiautona yli kymmenen vuotta vanhaa Xantiaa. Tuosta syystä esim. renkaan meluisuudesta ei saa ennakkoon mitään käsitystä. Olen huomannut, että testissä hiljaiseksi kehuttu rengas ei välttämättä sitä ole.

Ei kai se itse renkaan meluisuus auton mukaan muutu? Samalla logiikalla ei testin hiljaisinkaan olisi erimerkkisessä autossa se hiljaisin.
Tietty jos alkaa miettimään, että minkä taajuisia ääniä mikäkin auto blokkaa parhaiten niin tollaset lehtien testit saa varmaan unohtaa...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 13:09 

En ihan kauheesti luota mihinkään testeihin. Nimim. Rahalla saa...

Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 13:10 

Lauri kirjoitti:

Suuremmalla todennäköisyydellä saa kuitenkin hiljaiset renkaat valitsemalla ne hiljaisiksi kehutut, kuin päinvastoin.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 13:17 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:
Ei kai se itse renkaan meluisuus auton mukaan muutu? Samalla logiikalla ei testin hiljaisinkaan olisi erimerkkisessä autossa se hiljaisin.
Ei muutu auton vaan rengaskoon mukaan. Renkaan profiili ja kylkien jäykkyys vaikuttaa olennaisesti auton rakenteiden kautta sisälle tulevaan meluun. Itse kuvion aiheuttama sisämelun osuus on pienempi.

Koskas viimeksi olette nähneet testissä vaikkapa Xantian 185/65R15H rengasta. Esim sama rengas vaikkapa 215/50R16V kokoisena on todennäköisesti äänekkäämpi jäykemmän kyljen takia.

Esim. 205/60R15T, 205/60R15H ja 205/60R15V ovat todennäköisesti erilaiset melutasoltaan.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 16:14 

Valmistusmaakin voi tuohon meluisuuteen vaikuttaa. Energy Saverit on kuulemma hiljaisimmat italialaisten paistamana.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 18:01 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
olli__o kirjoitti:
Sava Perfecta on saanut kehuja kulumisen kestosta (mutta moitteita heikosta märkäpidosta, kuten useat kulumista kestavät renkaat)

Xantias on kesä kummeina Sava Intensa 215/45-17 koolla, radalla kun ajeli niin perä oli irti mutkis, eli ei ne hirveästi pitänyt..

Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 22:11 
Käyttäjän avatar

Aikoinaan Nokian NRT renkaista meni rungot huonoksi reilussa 10tkm.
Goodyear gt2 renkaat kesti vain 19tkm. kun epäilin että jotain on BX pielessä kun ei kestä kumit tämän enempään niin työkaverilla carinassa oli kyseiset kumit menneen 18tkm ja tutulla vaimon Mazdassa 12tkm. Tämmöisiä renkaita en suosittele kenellekkään kun ei kestä uuden auton öljyn vaihto väliä vaikka kuka kehuisi ja olivat vielä huonot ajettavat sekä hinnnaltaan kalliit.
Kyllä nuo Hankookitkin alla pyöri ja olivat paremmat kuin Aurorat jotka olivat liian veltot.
Eräässä BX oli alla Riken merkkiset renkaat jotka oli perhanan hyvät ajaa ja hiljaisen mukavat.
Itse en ole seurannut niin tarkkaan kulutusta kun ei tuo XM kerro sitä mutta isällä Mazda 6 tippui kulutus kun laitatti Michelin energy saverit ja paras kulutus kestävyys on ollut minun kohdalla Misukoissa.

Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 23:22 
Käyttäjän avatar

Makuja on monia renkaiden suhteen,toiset arvostaa jämäkkyyttä,toiset mukavuutta, ja kolmannet jotain muuta.
Kun saisikin testata itselleen mieluisat,mutta kuten Lauri mainitsikin että sattuman kauppaa aika pitkälti.
Itse erehdyin tekemään pahan virheen rengashankinnassa,säästin satasen ja sain paskaa niskaan vuoden päästä hajonneiden runkojen seurauksena. Nyt testissä eurooppan suurimman rengasryhmittymän oma merkki, Point S.n Summerstar 2 http://www.point-s.fi/ Kumit valmistetaan Continentalin tehtaalla Ranskassa. Ensimmäiset ajopäivät ovat varsin positiiviset, hiljaiselta vaikuttaa,rungoiltaan suhteellisen jämäköiltä, renkaina on 185/65/15. Moottoritie nopeuksissa rengas hiljainen ja toimii myös 150km/h--> varsin hyvin. Sain useimmalta suosittelut kyseiseen merkkiin,ja näkyy pitävän kutinsa

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2