|
Kirjoittaja |
Viesti |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: 50-70-luvun Citroënin tuonti. Lähetetty: 15.02.2012 18:30 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Vaikka tässä enimmäkseen D-mallista puhutaankin, niin itselläni oli aikeissa joku toinen auto. Tiettyjen mallien tarjonta on Ranskassa parempaa ja hinnat useissa tapauksissa kohtuulliset. Tiedä sitten, millaisia raatoja ovatkaan lähemmässä tarkastelussa. Juuri siksi olisikin hyvä olla kielitaitoinen apuri, että löytyy se jyvä akanoiden joukosta.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: 50-70-luvun Citroënin tuonti. Lähetetty: 15.02.2012 21:23 |
|
Juuso kirjoitti: Ennenkuin, Natero, lähdet ulkomaille, tule katsomaan tätä Etelä-Savoon, Mäntyharjuun, vain 200 km Helsingistä! Auto on valmiiksi museorekisterissä oleva, DS23ie Pallas nahkaverhoilulla ja 5-vaihteisella mekaanisella vaihteistolla. Seissyt minun lämpimässä tallissani jokseenkin käyttämättömänä nyt liki kaksi vuotta. Rauno Latvalan näpit ovat olleet pelissä tässäkin. Ja vaikka onkin ollut jo vuosikymmeniä suomiauto, ruosteita saa etsiä rauhassa endoskoopilla, oskilloskoopilla tai vaikka stetoskoopilla!
Jos löytyy mielestäni riittävän hyvä koti, hinta alkaa ykkösellä (1).
Tarkempia tietoja joko yv:llä, s-postilla: juha.juurikkala(ät)citroenkerho.fi tai 040-581 9057. Rouvan kanssa tulimme tulokseen, että väri on väärä. Omassa autoiluhistoriassa on muuten ensimmäinen kerta, että vaimo osallistuu alusta alkaen uuden harrastekulkineen hankintaan kiinnostuksella. Mehuvaihde (en ymmärrä miten toimii, joku voisi valaista asiassa) olisi plussaa.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: 50-70-luvun Citroënin tuonti. Lähetetty: 15.02.2012 22:28 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Natero kirjoitti: Mehuvaihde (en ymmärrä miten toimii, joku voisi valaista asiassa) olisi plussaa. Tuossa ID,DS -ketjussa tuota mehuvaihde -juttua jonkinverran käsiteltiin. Siellä ne tärkeimmät oikeastaan tuli esille, tuota enemmän vaatii jo osien hypistelyä/koeajoa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
CX25GTI
|
Viestin otsikko: Re: 50-70-luvun Citroënin tuonti. Lähetetty: 16.02.2012 00:29 |
Viestit: 33
|
Johan on DS-tarjontaa ilmassa! Nyt on ostajakandidaatilla jopa varaa valita suomalaisista autoista. Vaimoväen näkemyksiä autoasioissa tulee toki kunnioittaa - tiettyyn rajaan saakka - mutta D-mallin karsiminen tai valinta ensi sijassa värin perusteella ei välttämättä ole kovin hyvä juttu... Sananlasku ”moni kakku päältä kaunis” jne. pätee aivan erityisen hyvin D-mallien kohdalla Natero kirjoitti: Olisi tarjolla Suomessa suolattu ja museokilpinen DS -70. Mitä kannattaisi endoskoopilla ja muutenkin syynätä ruosteen suhteen? Jos et tunne D-mallin rakennetta ja sen tyypillisesti ruosteherkkiä paikkoja, on enemmän kuin suositeltavaa ottaa joku automallista omakohtaista tietämystä ja kokemusta omaava henkilö mukaan kaupantekoon. svc kirjoitti: Natero kirjoitti: Vielä varmuudeksi kysymys: Pystyykö ID:n modattuna museokatsastamaan DS-versiona? Ei pysty. Auton on oltava alkuperäistä vastaava. Näin teoriassa, vaan ei välttämättä käytännössä. Museotarkastusten taso vaihtelee aika tavalla ja monille tarkastajille D-mallit eivät ole tuttuja vekottimia. Niinpä museokatsastuksissa on hyväksytty sellaisia autoja, joiden kohdalla käsite ”alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava” on kyllä varsin suhteellinen. Hessu kirjoitti: Leboncoin sisältää virkistävästi erilaisen tarjonnan kuin Mobilet ja Blocketit sun muut, mutta arvaan että englanniksi tehty sähköpostitiedustelu on kuin tuuleen huutaisi? Oman Leboncoin-kokemukseni perusteella voin sanoa, että valtaosa englanninkielisistä tiedusteluista jää vaille vastausta, mutta kyllä muutamia vastauksiakin on asiallisiin ja ystävällisiin tiedusteluihin tullut. Eli ei se aivan toivotonta ole englanniksikaan – aina kannattaa yrittää! 
DS21H Pallas 1966 SM Carbu 1972 CX25GTiA 1989 XM V6 Exclusive 1999 C6 V6 Exclusive 2007 C4 / C5 / C5 Aircross
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: 50-70-luvun Citroënin tuonti. Lähetetty: 16.02.2012 08:59 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Jaksaisiko joku ranskantaitoinen vääntää alkutervehdyksen, jossa sanottaisiin, että "tervehdys, olen kiinnostunut autostanne mutta valitettavasti en osaa ranskaa. Toivon, että saatte oheisesta englannin kielisestä tekstistä selkoa" Tuon voisi sitten liittää alkuun ja runoilla loput itse 
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: 50-70-luvun Citroënin tuonti. Lähetetty: 16.02.2012 22:56 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Olisko tästä apua tai ainakin alkua. Paremmin kieltä taitavat korjatkoot: Bonjour. Votre voiture m’intéresse. Malhereusement je ne suis pas capable de vous contacter en français. J’espère que vous trouve la texte suivante ecrivée en anglais comprehensible. Suomeksi: "Päivää. Olen kiinnostunut autostanne. Valitettavasti en kykene ottamaan teihin yhteyttä ranskaksi. Toivon, että seuraava englanniksi kirjoitettu teksti on ymmärrettävää." Huh. Olipa kankeeta pitkästä aikaa vääntää jotain (vasinkin noita e-kirjaimen pilkkuja) ranskan murteella 
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: 50-70-luvun Citroënin tuonti. Lähetetty: 16.02.2012 23:14 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Eikäs niitä pilkkuja heitelläkään summamutikassa sinne sun tänne Nimim lukion lyhyt ranska takana, ja kaukana siellä..
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: 50-70-luvun Citroënin tuonti. Lähetetty: 16.02.2012 23:42 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
zX-files kirjoitti: Eikäs niitä pilkkuja heitelläkään summamutikassa sinne sun tänne Nimim lukion lyhyt ranska takana, ja kaukana siellä.. Ääntämiseenhän ne pilkut liittyy ja jos kohtelias haluaa olla niin kirjoittaa sillä tavalla, että fransmannin kieli (siis se suussa oleva) ei tolkuttoman monta kertaa peräkkäin joudu tekemään samaa liikettä. Eli tasapuolisesti niitä é ja è kannattaa heitellä tekstiin - helpottaa ääneen lukijan kielilihaksia Nimim. lukion lyhkösestä ranskasta on uskomattoman pitkä aika ja Ranskassa vietetystä puolivuotisestakin taitaa tulla jo 15 vuotta. Pitäis varmaan kerrata tuota kieltä kun se kuitenkin on Citikoiden äidinkieltä 
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: 50-70-luvun Citroënin tuonti. Lähetetty: 15.03.2012 19:53 |
|
Meni tämä DS-hankinta uuteen kuosiin. Perinteinen Ranskan loma on peruttu. Vaimo sai stipendin väärään maahan, jossa Citroëniakin ajetaan "väärältä" puolelta ja jossa valikoima on muutoinkin kehno, joten sieltä ei autoa voi tuoda.
Jos lähden ainoastaan auton ostoon, en lomalle, saksaan tai ranskaan, pitäisi homma hoitaa suhteellisen tiukalla aikataululla, noin viikossa. Tästä seuraa seuraavaa: 1. Mehuvaihteiset DS-ehdokkaat, valitaan suhteellisen suppealta alueelta 2. Mukaan matkaan lähtee DS-osaaja, joka on myös kielitaitoinen (saksa tai ranska kohteesta riippuen) 3. Matkaan lähdetään nateron henkilöautolla ja sopivalla työkalu/ varaosavalikoimalla 4. DS ajetaan tai tarvittaessa hinataan kotiin. 4. Kielitaitoinen DS-tietäjä saa matkan ja ylläpidon huonossa seurassa "ilmaiseksi" ja joutuu ajamaan toista autoa.
Edellinen edellyttää, ettei mehukeppi-mallia Suomesta järkevään hintaan löydy kesäkuun alkuun mennessä.
Ajankohta retkelle on kesäkuun alkupuolikas.
Vaatimukset täyttävät DS-tietäjät saavat ilmoittautua.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: 50-70-luvun Citroënin tuonti. Lähetetty: 28.03.2012 20:51 |
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: GAME OVER! Lähetetty: 30.04.2012 18:23 |
|
Pihalle on ilmestynyt ruosteenpunainen DS, vm. 1970, rekisteröity 1971. Kehno korityö saa anteeksi toimivan tekniikan vuoksi.Hän on kuitenkin museokilvissä, eikä pahasti laho. Positiivisesti ajatellen on hyvä asia, että tulevaisuussa oma työn jälki tulee näkymään.
|
|
|
|
 |
|
|