Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 11/38 [ 942 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 38  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 14:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Cikatti, niin se mullakin välillä ulvahtaa pakkasaamuina nopeusmittari tai sen vaijeri. Nyt ollut taas pitkän tovin hiljaa. Kunhan lämpeää iso talli niin rasvataan varppi.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 14:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 345
"Ei kai tuossa yhdistelmässä mikään muu hirvitä, kuin Teboilin öljy?"

:lol: Juu, hirvitti muakin Teboilin öljyt 20 vuotta.
Aikoinaan just kortin saaneena ostin KuplaVolkkariin Teboil Moniaste -öljyä ja eihän se kone siitä tainnut tykätä, sillä kiertokangen laakeri hajosi muutaman tuhannen kilometrin jälkeen... jälkeenpäin kuulin, että ko. öljy olisi ollut jotain "uusioöljyä" eli vanhasta, jo kertaalleen käytetystä öljystä uudelleen jalostettua?!? Pitääkö paikkansa? Halpaa se ainakin oli... (ja-tähän-kohtaan-se-tuttu-sanonta)

Uskalsin nyt tuota kokeilla, kun TM testasi sen vuonna 2006 jaetulle ykkössijalle Mobil 1:sen kanssa. Aiemmin käyttämäni Mobil 3000 (testissä vastaavana Mobil SyntS) jäi jonnekin kauemmas tuloksissa.
Ja mitä TM sanoo, sehän on Jumalan sana :lol:



"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 16:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ishmael kirjoitti:
Uskalsin nyt tuota kokeilla, kun TM testasi sen vuonna 2006 jaetulle ykkössijalle Mobil 1:sen kanssa. Aiemmin käyttämäni Mobil 3000 (testissä vastaavana Mobil SyntS) jäi jonnekin kauemmas tuloksissa.
Ja mitä TM sanoo, sehän on Jumalan sana :lol:
TM:n testien luotettavuuden huomaa hyvin rengasteisteistä - ihmeellisesti ne kumisaappaat siellä kärkipäässä aina heiluvat, vaikka niillä ei käytännössä mitään tee.

Millekäs sijalle Total 9000 Quartz sijoittui?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 16:48 

Viestit: 2699
laakeri kirjoitti:
TM:n testien luotettavuuden huomaa hyvin rengasteisteistä - ihmeellisesti ne kumisaappaat siellä kärkipäässä aina heiluvat, vaikka niillä ei käytännössä mitään tee.

:o Onpas metka mielipide. Tässä tulee toisenlainen: Tarkkaa kilometrimäärää en osaa sanoa, mutta ei kaukaa liippaa jos kerron että 500 tkm on meidän perheessä Nokian talvirenkaiden avustamana taivalta tehty. Lisäksi parit Micheliinit uutena ja jotain muita käytettyinä autoissa alla olleina.
Ja eipä ole kuin pari kolme viikkoa, kun viimeksi Nokialaiset ostin. Tosin ne olivat vähän käytetyt.
Toinen hauska juttu minkä olen huomannut, on BX:n rengaskoko. Harva noudattaa tehtaan suositusta. Taitaapa taas mennä ohi otsikon.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 17:25 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Pitäähän niitä testiorjia olla .. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 17:27 
r_a_n_u kirjoitti:
... BX:n rengaskoko. Harva noudattaa tehtaan suositusta.

...ja tässäkin kuulun taas vähemmistöön ...


   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 17:38 

Viestit: 2699
Lemon kirjoitti:
...ja tässäkin kuulun taas vähemmistöön ...

Ja tässäkin tulee sitten taas se poikkeuksen poikkeus. Asiaa en edes tunne, mutta 16 GTI:ssä on tehtaan suosittelema rengaskoko kait eri, kuin esim TRS:ssä. Eli se on leveämpi? Tarkoitin tuossa edellä juurikin BX 14 ja BX 16 malleja.
Ja myös osalla 19 mallien, ainakin talvirengassuositus on sama kuin edellä, eli 165/70 R14.

Aivan yleisesti noissa on leveämmät renkaat.


Viimeksi muokannut r_a_n_u päivämäärä 09.01.2010 17:43, muokattu yhteensä 1 kerran


Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 17:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
kaselin kirjoitti:
Taalla ei pakkanen pane +34 varjossa Honda mopo lahtee kun palmun alta terveiset Goalta' :D
Ei ehkä pakkanen pane, mutta raiskaako ruoste? ;)



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 19:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
r_a_n_u kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
...ja tässäkin kuulun taas vähemmistöön ...
Ja tässäkin tulee sitten taas se poikkeuksen poikkeus. Asiaa en edes tunne, mutta 16 GTI:ssä on tehtaan suosittelema rengaskoko kait eri, kuin esim TRS:ssä. Eli se on leveämpi? Tarkoitin tuossa edellä juurikin BX 14 ja BX 16 malleja.
Ja myös osalla 19 mallien, ainakin talvirengassuositus on sama kuin edellä, eli 165/70 R14.
Eikös BX:n rengaskoko ole 170/65R365? Vaan mikä lie muissa vanhakoppaisissa "perusmalleissa", olisiko sama kuin uusikoppaisissakin? Sportissa taas taisi olla 185/60R14 ja oliko tuo jopa GT:ssäkin? Uusikoppaisissa sitten 165/70R14 taisi olla tavanomainen, GTi-malleissa (molemmankokoisilla myllyillä) tuo 185/60R14 myös. Ja olikohan sitten 16 soupapesissa jopa 195/60VR14. Menikö edes yhtään sinnepäin? :?

Itselläni taisi 19 TZI:ssä olla kesällä 185/60R14 ja talvella 165/70R14. Syy leveämpiin kesärenkaisiin ole se, että sain moiset RPekalta ilmaiseksi (kiitos vielä kerran niistä hyvistä Dunlopeista :P). Vanin alla nyt olevaa rengaskokoa en edes muista... Mitähän se Mika Häkkinen kerran sanoikaan toimittajan kysellessä tältä kisaa ennen tulevaa rengastaktiikkaa: "renkaita on monenlaisia - me käytämme yleensä mustia ja pyöreitä" tjsp.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 20:31 

Viestit: 2699
Lainaa:
Eikös BX:n rengaskoko ole 170/65R365?

Se on valinnainen. 165/70 R14 on vakio, eli sillä koolla ne ostajille ovat tulleet. GT:ssä taas sellainen poikkeus, että suosituksissa on vain ja ainoastaan 165/70 R14. Alkujaan, kun BX:ää alkoi Suomeen tulla, tuota kokoa ei edes saanut talvirenkaana. Silloin automaahantuoja niitä tuotti, joka mahdollisti oikean rengaskoon myös talvella.
Ja 19 GTI ja 19 Break TRI 165/70 R14 tai 185/60 R14;
19 GTI 16V 195/60 VR 14 MXV
Pieniä poikkeuksia noissa on riippuen vuodesta ja lähteestä, mutta tuo 165/70 R14 on valtaosassa vakiona. Tai oli. Nykyään harvoin näkee tuota kokoa BX:n alla.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 21:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
r_a_n_u kirjoitti:
Lainaa:
Eikös BX:n rengaskoko ole 170/65R365?

Se on valinnainen. 165/70 R14 on vakio, eli sillä koolla ne ostajille ovat tulleet.
Savolainen supersankari V*tuiks Män pääsi näköjään yllättämään meijän molempien muistelut ja arvailut näköjään, kun asian tarkasti ohjekirjasta.

Eli tosiaan BX:ssä ja sen lisäksi muissa yksnelosissakin 145R14, muissa 165/70R14. 170/60R365 oli tosiaan valinnainen, paitsi GT:ssä, kuten sanoit. Sportin alkuperäiskoko jäi tietenkin vielä mysteeriksi.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 21:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
laakeri kirjoitti:
Sportin alkuperäiskoko jäi tietenkin vielä mysteeriksi.


Studiojoukkue ehdottaa "185/60-14".



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 21:23 

Viestit: 2699
laakeri kirjoitti:
Eli tosiaan BX:ssä ja sen lisäksi muissa yksnelosissakin 145R14

Tuo ohjekirja, jonka tuohon skannasit, kertoo noin. Mutta... hieman uudemmissa on juurikin BX 14 kaksi eri kokoa merkitty kummatkin vakioasennuksiksi.
Nimittäin: 145 R 14 MX 76 S ja myöskin 165/70 R 14 MXL 81 T



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 21:43 

Viestit: 2699
Ja jos vielä lisääkin tätä pengotaan, niin 16 automaatissa on vakioasennuksena 155 R 14 MX 80 S



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 10.01.2010 21:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Pakkanen panee juu... Viikonloppureissun jälkeen kun tulin kotio niin oli koko talossa 16,3 astetta lämmintä :D No nyt on tulet takassa ja kaikissa kynttilöissä. Mutta sitikka oli kyllä mukavan lämmin :)



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 10.01.2010 21:49 
Kenguru kirjoitti:
Pakkanen panee juu... Viikonloppureissun jälkeen kun tulin kotio niin oli koko talossa 16,3 astetta lämmintä :D No nyt on tulet takassa ja kaikissa kynttilöissä. Mutta sitikka oli kyllä mukavan lämmin :)

Meillä on hyvin usein 16-17 astetta, joskus kun ollaan oltu pois, saattaa kotiin palatessa olla alle 16, no toki plussaa... eikä kyseessä ole mikään vika tms, vaan ihan oma valinta. Voit uskoa, että odotan kevättä!


   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 10.01.2010 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 338
Paikkakunta: Korpilahti
Cibx kirjoitti:
Cibx kirjoitti:
Volvon polvilleen. Tuossa se on tän viikkoa tien poskessa nököttänyt. Yritin äsken mennä startteileen että saisin lähemmänksi tolppaa ja huomenna Keski-Suomeen, mutta ei edes lupaa :? Onko hehkut loppu vai 19000 km ajetut öljyt tönkköä. Pääseeköhän sitä nelikolla reissuun :mrgreen:

Ja niin polvistui kärkimerkkikin ja tuli sotkettua anoppilan pihamaa moottoriöljyllä eli huohotin. Oli muuten toinen kerta 13 vuoden aikana beksillä


Neljä päivää Keski-Suomessa ja 400 km takana nelikolla, -24 asteen pakkasessakin tulille ilman lohkolämmitintä. Eikä ruikkinut enää öljyjä, joskin sitä tippuu edelleenkin konehuoneesta edelliset liraukset. Hydepuoli on kyllä poissa pelistä joka kerta kylmän aamun jälkeen. Volvokin lähti kuin kesällä käyntiin tänään kun pakkasta oli -7 :roll:



Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 10.01.2010 22:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 338
Paikkakunta: Korpilahti
Cibx kirjoitti:
Cibx kirjoitti:
Cibx kirjoitti:
Volvon polvilleen. Tuossa se on tän viikkoa tien poskessa nököttänyt. Yritin äsken mennä startteileen että saisin lähemmänksi tolppaa ja huomenna Keski-Suomeen, mutta ei edes lupaa :? Onko hehkut loppu vai 19000 km ajetut öljyt tönkköä. Pääseeköhän sitä nelikolla reissuun :mrgreen:

Ja niin polvistui kärkimerkkikin ja tuli sotkettua anoppilan pihamaa moottoriöljyllä eli huohotin. Oli muuten toinen kerta 13 vuoden aikana beksillä


Neljä päivää Keski-Suomessa ja 400 km takana nelikolla, -24 asteen pakkasessakin tulille ilman lohkolämmitintä. Eikä ruikkinut enää öljyjä, joskin sitä tippuu edelleenkin konehuoneesta edellisten lirauksien jälkeen. Hydepuoli on kyllä poissa pelistä joka kerta kylmän aamun jälkeen. Volvokin lähti kuin kesällä käyntiin tänään kun pakkasta oli -7 :roll:



Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 10.01.2010 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Activakin tärähti tulille -30c pakkasessa ilman lohkolämppäriä, ei huonosti ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 11.01.2010 15:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 294
Paso kirjoitti:
Taitaapa vain ilmastonmuutos olla vähemmän uskon asia, kuin että sitä ei olisi... Veikkaan omien havaintojeni pohjalta, että yksi kymmenestä asiantuntijasta on sitä mieltä, että näkemämme sääilmiöt kuuluisivat luonnon normaaliin vaihteluun, eikä ihmisellä olisi niiden kanssa mitään tekemistä. Näitä asioita on tutkittu aina puun vuosikasvusta jäätiköiden sulamiseen. Mukavaa joka tapauksessa nähdä pitkästä aikaa oikea pakkasjakso ja toivottavasti nämä edelliset lämpimät talvet eivät ole ihmisen aikaansaannosta!

http://ilmastohuijaus.blogspot.com/


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 11.01.2010 18:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 345
Tänään -2C ja kuskinpuoleinen Bilteman aerodynaaminen pyyhkijansulka suvaitsi muotoutua tuulilasin muotoihin - viime viikon pakkasissa oli kaarella muistuttaen lähinnä bumerangia :lol:



"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 11.01.2010 19:59 

Viestit: 116
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Jallu: netissä on paljon vastaavia salaliittoteoriasivustoja (yksi esimerkki: http://www.rokotusinfo.fi) , minulle saat etsiä jotain vakuuttavampaa! Asiantuntemattomat tekeytyvät itseään viisaammiksi.



C8 HDi136 -07
Xantia HDi110 -99
BX TRD turbo -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 12.01.2010 09:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 294
Paso kirjoitti:
Jallu: netissä on paljon vastaavia salaliittoteoriasivustoja (yksi esimerkki: http://www.rokotusinfo.fi) , minulle saat etsiä jotain vakuuttavampaa! Asiantuntemattomat tekeytyvät itseään viisaammiksi.

Jokainen olkoon uskossaan vahva. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 12.01.2010 17:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Hangossa nollakeli ja tihkusadetta.
Ajokeli on pikkuisen liukas kun jään päälle sataa vettä. Voipi olla nastattomilla renkailla ajavilla jännät paikat, kun uudenkarheilla nastarenkaillakaan ei meinaa löytyä pitoa.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 12.01.2010 19:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Olipahan kelit ajaa Kaarina-Jyväskylä matka. Ensin lentää floska ja rapa, sitten jäätää. Ja seassa autoilijoita jotka ajoi alun märällä maatiellä kuutta kymppiä. Loppupätkästä 80 ja rauhallisuus oli kyllä sitten tarpeenkin. Onneksi on XM eli tasaisen mukavaa kyytiä kynnöspellon kaltaisilla teilläkin. Vielä kun saisi automaattisen pissapojan :lol:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 11/38 [ 942 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 38  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: