|
Kirjoittaja |
Viesti |
hans
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 28.08.2024 17:34 |
|
Olen muutaman viikon sisällä hankkinut pari Citikkaa. Kesällä myin minulla lähes 14 vuotta olleen Cxn. Tarkoituksenani oli hankkia tilalle rättäri mutta kohtalo puuttui peliin. Pienen ojan pohjalla ajelun jälkeen vakuutusyhtiö katsoi parhaaksi lunastaa perheen ykköskulkimena toimineen X7 C5. Niinpä hätäpäissäni ostin naapurikunnasta -99 XM farkun, aika vähän ajetun sellaisen. Rättärin hankkiminen siirtyi kivuttomasti hamaan tulevaisuuteen. Sitten tarkoituksena oli ostaa joku pienempi automaattilaatikkoinen kuljin. Mutta kun näitten uudempien pienempien kulkimien tekniikkan vähän tarkemmin yritin tutustua niin totesin että ehkä ne eivät kuitenkaan ole hakemani kulkine. Ei niitä ainakaan sisätiloiltaan voi hiljaisikaan kutsua , ei ainakaan vääränmerkkisiä. Ykköskulkimeksi tuli sitten 2005 mallinen bensa automaatti C5. En tiedä kumpi voitti järki vai hulluus?
Laitoin Ostetaan osioon ilmoituksen C5 tarpeistani. Kynnyslistaa peräänkuulutan.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 31.08.2024 22:26 |
|
Kiireinen päivä. Viimeinen eli vaimon X7 lähti, kävin vaihtamassa sen Cactukseen. Illemmalla ostin itselle C-Crosserin, pitää hakea ensi viikolla kotiin. Viime sunnuntaina päätin, että ei enää sitikoita, kiitos. Melkein pystyin pitämään pääni 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 07.09.2024 02:31 |
|
x7 vaihtui konsernituotteeseen 3008, mutta valitettavasti vähän liian myöhään: Sitikkaan paloi kahden viimeisen viikon aikana tonni rempparahaa ja kahden viimeisen kuukauden aikana kaikkiaan 1400 euroa.
Rautajousisten joukosta tuo 3008 oli kohtalaisen ok valinta. Auto on tasan kymmenen vuotta vanha, mutta kilsoja se on kerännyt vasta 70.000 ja ulkoisen olemuksen perusteella siitä on pidetty hyvin huolta. Negatiivisin asia autossa on se, että oikean automaatin sijasta välityksistä huolehtii robotoitu manuaaliloota. Kurjalta se ceevitosen automaattiaskin jälkeen tuntuu, mutta uskoisin, että tuohonkin tottuu.
- Osittain tottuu, mutta osittain on kaiketi kysymys siitä, että minun pitää oppia ajamaan robotilla. Esimerkiksi ohituksiin ei ilmeisesti kerta kaikkiaan pidä lähteä kuin laatikko manuaalille asetettuna: manuaaliasennossa vaihdot ovat edes vähän nopeampia ja ennen kaikkea manuaaliasennossa vaihdot tapahtuvat silloin, kun on liikennetilanteen kannalta sopiva hetki.
Oli minulla harkinnassa myös vuotta nuorempi yksilö, jolla oli myös alle satku ajettu. Siinä olisi ollut ihan oikea automaattivaihteisto, mutta auto oli paljon karummassa kunnossa kuin tämä ostamani yksilö ja siinä olisi pitänyt läträtä AdBluen kanssa. Herkkujakin olisi ollut paljon vähemmän, tässä mulle tulleessa Alluressa on mm. HUD-näyttö, puolinahkapenkit ja kojelaudasta ylös nouseva navinäyttö.
Kyllä se mun kaipaamani sähköautokin meille vielä tulee, mutta juuri nyt sillä rintamalla on liian hurja myllerrys menossa. Koska tässä 3008:ssa on koukku ja tämä hoitaa meidän perheen (harvat) pitkät matkat niin parin vuoden kuluttua lienee aika helppo homma korvata vaimon 308 jollain kohtalaisen edullisella sähköautolla.
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 28.09.2024 01:53 |
|
Kun ostaa "uuden" auton, niin sitten tulee "väistämättä" pieniä jatkohankintoja.
Se pienistä pienin hankinta oli konepellin aukipitotangon muovipidike, hintaa marmoritiskilläkin vain yksi euro.
Antennipiiska olisi maksanut samassa paikassa melkein 50 euroa, saman kepin sain Artikkelista 20 eurolla.
Sisempi takalyhty olisi maksanut marmorilla 215 euroa, hain senkin Artikkelista 98 eurolla. Risa sisempi lyhty muuten sai ulommankin toimimaan epävarmasti, yhden lyhdyn vaihtamalla alkoivat molemmat toimia.
Focalin kaksitiesarja ISU 165 olisi maksanut Suomessa 160 egeä, ostin sen 140 eurolla Ebaystä. Mutta tällä kohtaa ajatuksena ei ollut hinnansäästö vaan se, että meikäläinen maahantuoja olisi pystynyt toimittamaan kajarit vasta marraskuussa. Saksasta nuo tulevat varmaankin jossain vaiheessa ensi viikolla?
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 27.10.2024 20:17 |
|
|
|
|
 |
mikaeli
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 01.11.2024 23:14 |
|
Helsingistä kotiutettiin keulasta kolaroitu 2.0 turbo Activa ja sille varaosiksi 2.0 16v xantia. Kai noista yhden ehjän saa kasattua. Ensiviikon keskiviikkona pitäis mennä koripajalle kiskomaan keulaa takaisin muotoon.
Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma" Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka" ZX 1.4i -93 Ë-C4 -22 varaosa-autoja x kpl Transporter T4 carsport -03 Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 02.11.2024 07:39 |
|
mikaeli kirjoitti: Helsingistä kotiutettiin keulasta kolaroitu 2.0 turbo Activa ja sille varaosiksi 2.0 16v xantia. Kai noista yhden ehjän saa kasattua. Ensiviikon keskiviikkona pitäis mennä koripajalle kiskomaan keulaa takaisin muotoon. Uus vai vanha keulaisia? Ja minkä väriset? Vihreille osille voisi olla tarvetta ja puinaisia ylijäämää .
|
|
|
|
 |
mikaeli
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 02.11.2024 09:48 |
|
Varaosa-autot on punaisia, activa on sininen. Jos ei lähiaikoina aineellistu sinistä xantiaa pihaan, täytyy alkaa opettelemaan maalaamista.
Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma" Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka" ZX 1.4i -93 Ë-C4 -22 varaosa-autoja x kpl Transporter T4 carsport -03 Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
|
|
|
|
 |
Getz
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 02.11.2024 10:44 |
|
Teuski kirjoitti: C5 vaihtui pienempään, C4 112HDi 2011. Ei mitään kokemusta uudemmasta nelkusta ennestään, mutta ekan 100km jälkeen olen positiivisesti yllättynyt. Tervehdys lajitoverit Tämä Citikka tuli ostettua Teuskilta, kiitos vaan. Perushuoltoa tehty ja tiistaina muutoskatsastettu pakuksi. Vero ennen 531,80€ ja jälkeen 212,79€. Takaosan vanerointi tasaiseksi suunnitteilla ja lisä äänieristyskin pitää toteuttaa. Tykkään tästä kyllä, vaikkei mehujousia olekaan 
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 02.11.2024 11:01 |
|
mikaeli kirjoitti: Varaosa-autot on punaisia, activa on sininen. Jos ei lähiaikoina aineellistu sinistä xantiaa pihaan, täytyy alkaa opettelemaan maalaamista. Vanha vai uusikeulaisia? Ja hanki vaan sininen aihio kans. Senkin värisillle voi olla kysyntää. Itseltä poistuu punainen activa tölkkitehtaalle tässä piakkoin kunhan puran tärkeimmät talteen..
|
|
|
|
 |
mikaeli
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 03.11.2024 09:42 |
|
mikaeli kirjoitti: Varaosa-autot on punaisia, activa on sininen. Jos ei lähiaikoina aineellistu sinistä xantiaa pihaan, täytyy alkaa opettelemaan maalaamista. Hyvin menee mutta menköön. Olin menossa ostamaan sinistä activaa (oma ajatus väristä) ja hämärässä se näyttikin siniseltä. Mutta taitaakin olla harmaa  ainakin päivän valossa. Tarttee vissiin värisokean katsoa värikoodi, sillähän se selviää. Kai se on tumma harmaa.. onneksi väri ei nyt ollut tärkein peruste auton ostoon
|
|
|
|
 |
mikaeli
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 03.11.2024 15:20 |
|
vtsbx kirjoitti: mikaeli kirjoitti: Varaosa-autot on punaisia, activa on sininen. Jos ei lähiaikoina aineellistu sinistä xantiaa pihaan, täytyy alkaa opettelemaan maalaamista. Vanha vai uusikeulaisia? Ja hanki vaan sininen aihio kans. Senkin värisillle voi olla kysyntää. Itseltä poistuu punainen activa tölkkitehtaalle tässä piakkoin kunhan puran tärkeimmät talteen.. Missäs kaukana tämä auto on, jotain keulan erikoisosia voisin tarvia. Keskiviikkona puretaan ja oikaistaan keula, sittenhän sen näkee mitä kaikkea on mäskänä 
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 03.11.2024 20:27 |
|
mikaeli kirjoitti: vtsbx kirjoitti: mikaeli kirjoitti: Varaosa-autot on punaisia, activa on sininen. Jos ei lähiaikoina aineellistu sinistä xantiaa pihaan, täytyy alkaa opettelemaan maalaamista. Vanha vai uusikeulaisia? Ja hanki vaan sininen aihio kans. Senkin värisillle voi olla kysyntää. Itseltä poistuu punainen activa tölkkitehtaalle tässä piakkoin kunhan puran tärkeimmät talteen.. Missäs kaukana tämä auto on, jotain keulan erikoisosia voisin tarvia. Keskiviikkona puretaan ja oikaistaan keula, sittenhän sen näkee mitä kaikkea on mäskänä  Sisältä eilen purin ja tänään etupuskurin. Vähän oli hakemista kiinnitysten suhteen ja ne päädyissä olevat 8mm pultit hieman tuotti töitä.. flektit tarve itselle tai ainakin toinen. Puskuri myös kaiketi activa speciaali joten menee talteen. Kuin myös lokasuojat tai oikean tarvinnen itse. Ja vanha keulaisia mulla nyt nämä jäljelle jääneet 2kpl. Laita viestiä jos tulee jollekkin ”activa” speciaalille tarvetta. Ja Hyvinkäällä sijaitsee. Tai no toinen talvisäilössä Hämeessä .
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 23.01.2025 08:24 |
|
Pitkästä aikaan tuli hankittua uutta harrastuskalustoa! BX 4 WD -88, CX Prestige -84 manuaali beige nahat, ilmastoitu ym., XM Break Y4 -95 aut. V6 12 V hyvin varustein. Autot seisoneet useita vuosia hallissa, mutta kaikki lähtivät käyntiin 1 tunnin työn jälkeen ja nousivat ylös hydestä ilman vuotoja. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 23.01.2025 23:10 |
|
 Jee, talvi, kesä ja välikausiharrasteajoneuvot samalla kertaa!
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 03.02.2025 20:34 |
|
Citroen DS 21 ie mehukeppi, Xantia 2.0 hdi Break -00 aj 342tkm, siisti ja tulee myyntiin katsastettuna ja BX 19 Gti kattoluukku. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 05.02.2025 15:32 |
|
Ihan nuoria eivät tämänkään sivuston kaikki lukijat ole, joten laitetaanpa erittäin suositelta hankinta tänne: halvat ja hyvät nastakengät.
Trekker Havu nastakenkiä myy mm. Puuilo, ja sieltä ostin ekan parini. Tuntuivat niin älyttömän hyviltä, että tilasin netin kautta vielä toisenkin parin. Puuilossa hinta oli 60 egeä, nettikauppa Hobbybox myi 40 eurolla posteineen.
Mulla oli noiden suhteen pari ennakkoluuloa. Eka oli se, että lesti olisi ahdas. Ei ollut, päinvastoin: mun korkea ja leveä jalkani mahtui kenkään oikein hyvin, vaikka ostin kokoa 44. Huonommin kun sopii, joudun ostamaan numeroa suuremman eli näissä Havuissa on oikein reilu lesti.
Toinen epäluuloni koski vetoketjun puuttumista. Ei haittaa, solahtavat jalkaan oikein hyvin ja pysyvät jalassa tukevasti eikä nauhoihin tarvitse koskea.
Pito ja mukavuus ulkona on paljon parempi kuin mun edellisen nastaviritelmäni kanssa: se viritelmäkin (tavallisen kengän päälle vedettävä nastapohja) oli toki paljon parempi kuin tavallinen talvisaapas.
Eli näillä hinnoilla mun mielestäni ei kenenkään kannata kärsiä siitä epämukavuudesta, minkä liukkaat säät tuovat. Ja kun ikää tulee, kasvavat riskitkin, eli ihan vain pelkällä mukavuudella ei nastakenkien hankintaa tarvitse perustella. Vahinko, ettei näihin tullut panostettua jo vuosia sitten.
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 05.02.2025 16:35 |
|
pvalila kirjoitti: Ihan nuoria eivät tämänkään sivuston kaikki lukijat ole, joten laitetaanpa erittäin suositelta hankinta tänne: halvat ja hyvät nastakengät. Justiinsa tulin päiväpatikalta metsäpoluilta. Mulla on ruuvinastat vedenpitävissä patikkakengissä. Ruuvinastat pysyy hyvin kiinni, toisin kuin nuo prässätyt, joita on valmiiksi nastoitetuissa. Sellaiset nastakenkinä myytävätkin löytyy, mutta niistä irtoaa vaikeassa maastossa nastoja. Olen korvannut niitä ruuvinastoilla. Nastat 16 kpl yhdessä kengässä, sijoitan aina reunoille ympäriinsä. Ei keskelle, koska silloin niillä on ikävä kävellä kauppojen kivilattioilla. Keskellä pitää olla kumitartunta. Niillä irtoläpysköillä pärjää pihassa, mutta ei maastossa. Samaten irtoläpyskät on liki vaaralliset kivilattioilla ja tuntuu ikävästi jalan alla. Jos on tarvetta, niin kesäksi nastat voi ruuvata pois. Aikaa nastoitukseen menee noin 10 minuuttia. Ilman nastoja en kyllä enää hevillä lähde liukkaille pinnoille. Siitä pitää huolen viime huhtikuussa kaatuminen kyljelleen polulla ja kylkiluu rusahti poikki.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 06.02.2025 15:43 |
|
Aakku kirjoitti: Justiinsa tulin päiväpatikalta metsäpoluilta. Mulla on ruuvinastat vedenpitävissä patikkakengissä. Ruuvinastat pysyy hyvin kiinni, toisin kuin nuo prässätyt, joita on valmiiksi nastoitetuissa. Sellaiset nastakenkinä myytävätkin löytyy, mutta niistä irtoaa vaikeassa maastossa nastoja. Olen korvannut niitä ruuvinastoilla. Nastat 16 kpl yhdessä kengässä, sijoitan aina reunoille ympäriinsä. Ei keskelle, koska silloin niillä on ikävä kävellä kauppojen kivilattioilla. Keskellä pitää olla kumitartunta. Niillä irtoläpysköillä pärjää pihassa, mutta ei maastossa. Samaten irtoläpyskät on liki vaaralliset kivilattioilla ja tuntuu ikävästi jalan alla. Jos on tarvetta, niin kesäksi nastat voi ruuvata pois. Aikaa nastoitukseen menee noin 10 minuuttia.
Ilman nastoja en kyllä enää hevillä lähde liukkaille pinnoille. Siitä pitää huolen viime huhtikuussa kaatuminen kyljelleen polulla ja kylkiluu rusahti poikki. Ihan kaikkien kenkien pohjiin ei ruuvinastoja voi kierrellä. Minä olen viime vuosina suosinut Pomarin jalkineita, niiden minulle sopivan lestin takia. Valitettavasti noiden pohjat ovat onttoja ja niin pehmeitä, että ihan ilman ruuvejakin niihin tulee pohjaan reikiä. Reiät eivät läpi asti ulotu, eli jalka pysyy kyllä kuivana. Mutta jotenkin hölmö ääni noista tulee, kun veden ja ilman seos ensin pursuaa ulos pohjasta ja sitten seuraavassa hetkessä kenkä taas imaisee vettä pohjansa onttoihin rakenteisiin. Sun irtonastasarjasi saattaa olla jotakuinkin ikuinen: kun kenkä menee vaihtoon niin nastat voi kiertää seuravan jalkineen pohjaan. Noi mun ostamani Havut ovat niin halpoja, että niiden yhteydessä vähän lyhyemmänkin elinkaaren hyväksyy. Eikä se elinkaari välttämättä kamalan lyhyeksi jää vuosissa mitattuna, jos Havuja käyttää vain niinä päivinä, kun täällä Vantaalla on oikeasti ongelmallisen liukasta. Nytkin ollaan jo melkein hiihtoloman ajassa ja tuolla ulkona viimeiset lumet tekevät kuolemaa.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 21.02.2025 21:32 |
|
XM V6 12s tomaatti -95 raato. Vähän löytyy hitsattavaa mutta "suomikilsat" kohtuulliset. Kone mahdollisesti raato. Manuaalitekniikka ois kiva.. Niin toiveena ois vielä päästä kokeilemaan Diravillinen XM ja evo-modattu H2 jota ei ole pilattu SC.MACilla 
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
mikaeli
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 22.02.2025 00:26 |
|
Mulla löytyy yksi manuaalivaihteisto, vielä kiinni 3.0 12v koneessa. Vaihteensiirtäjät on siitä kyllä myyty.
|
|
|
|
 |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 22.03.2025 22:16 |
|
Käytetty C5 X 225 Shine / 22.03.2025
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
mister
|
Viestin otsikko: Re: Viimeisin hankinta Lähetetty: 09.04.2025 09:45 |
|
C4'ään uusi kaukoavain autonavaimet.fi liikkeestä. Autotalo Pelttarilla hinta olisi ollut 420€, tuolla 150€.
|
|
|
|
 |
|
|