Lauri kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Lauri kirjoitti:
Ikiliikkuja: W124 200D.

<400 000 km ajettu. Lisävarusteina, ilmastointi, sähkölasit edessä ja kuljettajan kyynärnoja. Kaikenlaista pientä ennen kuin saa leiman.
Onko jälkituonti tai sitten varusteet on jäkiasenteisia? Ei kai nyt kakssataseen kukaan tollasia Suomessa ole raaskinut uutena valita

Olikohan Belgiaan myyty uutena: eihän nyt täällä tuommosia ökyautoja ole uutena myyty...
Minkä vuotinen, itse olen sitä ikäluokkaa, joka aloitteli työelämässä aikoihin, jolloin elettiin vakaan markan aikaa, sitten tuli devalvaatio, kellutus ja lama, mutta joskus aina ihmetyttänyt uusien autojen hinnat noina vuosina, esimerkki Mersu W124:
200 D:
vuosi 1985 183200 mk
vuosi 1990 248500 mk, kasvu viidessä vuodessa 36 %
vuosi 1995 274300 mk, kasvu viidessä vuodessa 10 %
Se mikä ihmetyttää noissa hinnoissa on se että tuossa ekassa jaksossa ei ollut devalvaatiota, mutta jälkimmäisessä oli taas mukana 1991 pakkodevalvointi 14 % ja vuonna 1992 markka menetti vielä yhdessä päivässä 15 % arvostaan kun oli pakko laittaa kellumaan, kun valuuttavarantolaarista ei ollut kuin seinät jäljellä, ehkä tarvitsis ottaa vielä rahanarvonmuutokset lisänä huomioon, mutta silti ihmetyttää... Vai olisikohan 1995 jo uusi korimalli W210, mutta silti halpuus kummastuttaa, lähde hinnoille:
http://www.ajovalo.net/Historia/mb_w124.htm?i=1