Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 18/59 [ 1467 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 59  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara
ViestiLähetetty: 17.04.2009 03:04 
Käyttäjän avatar

Mä en oikein ymmärrä, että jos Citikka hajoaa tien varrelle, niin sehän pitää hinata heti sieltä pois? miksi ei tuota tehdä? Mä varmaan nukkusinkin siellä autossa, kunnes se hinauskyyti tulis, en ainakaan jätäisi Citikkaa rikottavaksi tien varrelle...?

Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2009 03:15 
Käyttäjän avatar

Croisette kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä, että jos Citikka hajoaa tien varrelle, niin sehän pitää hinata heti sieltä pois? miksi ei tuota tehdä?

Se hajosi sellaiseen paikkaan, josta sen saa turvallisesti noudettua seuraavanakin päivänä. Tuolloin ei heti ollut sopivaa hinausapua saatavilla ja toisaalta tarkoituksella yritin saada auton kulkemaan niin pitkälle, että saisin jätettyä sen paikkaan, josta pääsee itse eteenpäin helposti ja josta auton saa ilman ilkivaltavaurioita noudettua. Kun oireet alkoivat, niin tajusin kyllä heti, että moottori on edesmennyt, joten sen tiedostaen jatkoin varovasti ns. parempaan hylkäämispaikkaan. Mihinkään tienvarteen se ei siis jäänyt, vaan kameravalvotun ja ympärivuorokautisen huoltoaseman pihalle. Vaikka Cikatille kävi ymmärtääkseni hieman huonosti CX:n suhteen, niin en itse tuon BX:ni kanssa ryhtynyt vandaalikammoiseksi.

"Tavanomaisiin ajokkeihin tottuneille CX on kuin jonkin tieteiselokuvan rekvisiittaa." - TM 6/1975
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2009 08:07 
Käyttäjän avatar

black_van kirjoitti:
itsellänikin on tuo samainen mittari tuossa joka näyttää öljyn tason,tosin en hirveästi ole siihen luottanut vaan perinteinen öljyntarkistus. useamman tapauksen itsekin tiedän jossa bx.stä käynyt öljy vähiin ja koneet leipoo kiinni.
Kaapelimiehen ja meikäläisen tekemien havaintojen perusteella se mittari näyttää oikein vain bleu memphis -värisissä bekseissä. Eipä silti, kyllä Vanissa on aina täyttä näyttänyt ja täysi on ollut, kun on muistanut tikusta katsoa. Kukas sitä öljyä sieltä moottorista varastaisi? :o

Cikatti kirjoitti:
siis älkää tuoko Citikoita Tuusulan puolelle enää ollenkaan. Ne leikkaa ja tai muuten vaan korkkaa.
Kai sitä nyt tajuaa Tuusulasta pysyä pois kehottamattakin.. :oops:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2009 08:58 
Käyttäjän avatar

aivan,eihän vanit,diesel sellaiset öljyä kuluta :lol: Positiivisena yllätyksenä tuli että valvolinen MaxLife 10W-40
synteettinen dieselmoottoriöljy on pysynyt tosi hyvin sisällä 500tkm ajetussa dieselissä. Teboilin goldia sai lorottaa 10tkm matkalla sisään noin 3l lisää kun taas valvolla ajettu jo 12tkm ja litra mennyt. pitäisi kait ruveta suunnittelemaan huolto-ohjeen mukaista öljynvaihtoa kun kilometrejä kertynyt :)

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2009 09:05 
Käyttäjän avatar

Croisette kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä, että jos Citikka hajoaa tien varrelle, niin sehän pitää hinata heti sieltä pois? miksi ei tuota tehdä? Mä varmaan nukkusinkin siellä autossa, kunnes se hinauskyyti tulis, en ainakaan jätäisi Citikkaa rikottavaksi tien varrelle...?

Juu se oli ns turvallinen paikka ja piti oikeasti hakea seur pnä, kaikki oli sovittu. Mutta sitten alkoi kaikki aikataulut kusemaan ja apua oli vähän tarjolla mutta edelleen aikaa vielä vähemmän. Hajottaminen alkoi vasta noin 2,5 vuorokauden kuluttua eli oli se suht turvallinen paikka :oops:

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2009 14:37 
Käyttäjän avatar

black_van kirjoitti:
aivan,eihän vanit,diesel sellaiset öljyä kuluta :lol: Positiivisena yllätyksenä tuli että valvolinen MaxLife 10W-40
synteettinen dieselmoottoriöljy on pysynyt tosi hyvin sisällä 500tkm ajetussa dieselissä. Teboilin goldia sai lorottaa 10tkm matkalla sisään noin 3l lisää kun taas valvolla ajettu jo 12tkm ja litra mennyt. pitäisi kait ruveta suunnittelemaan huolto-ohjeen mukaista öljynvaihtoa kun kilometrejä kertynyt :)
Dieselivaneista ei ole kokemusta (muuta kuin lyhyt ajokokemus kaapelimiehen automaattivaparilladieselillä, nam). Bensavani ei kyllä ööliä vie, ainakaan silloin kun kunnollista ööliä (Total Quartz 9000) käyttää.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2009 15:36 
Käyttäjän avatar

black_van kirjoitti:

Itse olen Teboilin Goldia pitänyt bensa-BX:n koneessa... Tähän mennessä ei vielä ole öljynvaihtovälillä (9-10tkm) tarvinnut lisätä ikinä... Yleensä putoaa sieltä tikun maksimirajasta jonnekin merkkien puoleenväliin.
Totalia on joskus tehnyt mieli koittaa mutta ei ole vielä ikinä osunut silmiin kaupassa.

Tuosta XU-koneen käyntiäänestä vielä... Onko sellainen "ompelukonemainen" ääni ihan normaali? Koko minulla olonsa ajan eli 40tkm tuo on vähän omaan korvaan erikoiselta kuulostanut. Edellinen omistaja ja eräskin korjaaja väitti että on ihan normaalia, mutta minusta se ääni kyllä on outo. Auttaakohan venttiilien säädätys? (vaatiiko nokka-akselin irroituksen?)
Joku vielä veikkasi että johtuu putken vuodosta... Tuokin on tietty mahdollista, mutta ei näkynyt ainakaan katsastuksessa. :?

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2009 18:11 
Käyttäjän avatar

Bumper kirjoitti:
Tuosta XU-koneen käyntiäänestä vielä... Onko sellainen "ompelukonemainen" ääni ihan normaali?

Ruiskupelissä ne on ne Boschin suuttimet kun pitää semmosta tikitystä. Pelti kiinni niin ei kuulu enää. ..Ja saattaa jossain vaiheessa alkaa askelkin heittää :lol:

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2009 23:03 
Käyttäjän avatar

Pietarissa bongasin yhden bexin! Sekä yhden V6 XM:n jossa kaiken lisäksi Citroen Club Russia-merkit :) Myös 1 kpl Xantia nähty. C3-8 näkyi myös mutta vähän.

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2009 08:53 
Käyttäjän avatar

En tiedä onko tästä ollut patongissa toisaalla juttua mutta Puu-Käpylässä (Helsinki) on koko talven lojunut pysäköintirajoittamattoman kadun varrella ihan siisti musta BX. Keväällä joku kenkäisi siitä peilin. Sitten tuli sakkolappu ikkunaan. Viime ti joku näyttää sosialisoineen hienot ilmeisesti BX:n myöhemmän polven alkup. aluvanteet. Kenenhän tuo raukka on? No, aluvanteet taisi olla se arvokkain osa, joka on jo hävinnyt ja korvautunut koivupölleillä. Kai tuo Tattarisuolle päätyy ja sulattoon. Eihän renkaatonta autoa voi helposti edes hinata huutokaupasta varaosiksi.

D Super 5 1972
CX 2,5D 1985
BX 19 Digit 1985
BX 1,9TGD Van 1990
XM 2,5TD Break 1996
Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2009 22:39 
Käyttäjän avatar

Maailma on taas yhtä Vanin aihiota köyhempi. Se nimittäin siirtyy lähiviikkoina mun pihaan...Kuva

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2009 01:12 
Kannatti ostaa kun oli jo puskuri valmiina. ;)

ViestiLähetetty: 19.04.2009 12:34 
Käyttäjän avatar

Juu, sinnehän se BX 19 TZI Break sitten meni. Saa jatkaa elämäänsä Vanin sielulla. Valitettavasti pullakahvit jäivät toteutumatta, mutta voidaan ne suorittaa jälkikäteen rästisuorituksenakin. ;)

"Tavanomaisiin ajokkeihin tottuneille CX on kuin jonkin tieteiselokuvan rekvisiittaa." - TM 6/1975
Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2009 12:54 
Mulla alkaa olla noita pullakahvivelkoja kertynyt jo niin paljon, että jos joskus vielä uskaltaudun johonkin tapaamiseen, taidan leipoa ison kasan pullia ja ottaa kahvitermarin mukaan, niin saan maksettua velkojani... :roll:

ViestiLähetetty: 19.04.2009 17:45 

Kyllä BX taisi olla vimeinen kunnon Sitikka.
Eihän sekään vetänyt mukavuudessa vertoja DS -eikä CX-malleille.
Mutta siitä huolimatta se oli SITIKKA.
Ostasin vieläkin ,mutta sanovatten tuolla huollossa ettei tahdo enää löytyä kunnolla osia (Uusia) siihen

Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2009 18:02 
Käyttäjän avatar

:lol: olet aivan oikeessa patsukki. minä yritän kaupitella tuota pikassoo että saisin taas auton alle. :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2009 18:46 
Käyttäjän avatar

patsukki kirjoitti:
Kyllä BX taisi olla vimeinen kunnon Sitikka.
Eihän sekään vetänyt mukavuudessa vertoja DS -eikä CX-malleille.
Mutta siitä huolimatta se oli SITIKKA.
Ostasin vieläkin ,mutta sanovatten tuolla huollossa ettei tahdo enää löytyä kunnolla osia (Uusia) siihen

Ei löydy uusia osia? no ihan varmasti löytyy. Artikkeli, Storck, Sitronen. käsitykseni mukaan uusia osia on niin hyvin saatavana että voisi rakentaa kokonaan uuden beksin.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2009 18:50 
Käyttäjän avatar

black_van kirjoitti:
käsitykseni mukaan uusia osia on niin hyvin saatavana että voisi rakentaa kokonaan uuden beksin.

Minä olen ymmärtänyt että taka-apurungon ja korin välisiä kumeja ei enää monesta paikasta löydy. Muitakin kulutusosia kai on joita ei enää valmisteta.

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.04.2009 01:13 
patsukki kirjoitti:

Miettiessäni talvella erään nettiautossa olleen pikkuvikaisen vanin ostoa soittelin paikalliseen Citikka-korjaamoon ja kysyin ko vanissa olleen vian korjaamisesta. Vastaus oli: älä ihmeessä sekaannu sellaiseen, unohda koko asia. Kyselin osien saatavuudesta ja vastaus oli: kyllä niihin kaikkia osia saa, mutta älä älä tuollaista noin vanhaa autoa osta. Unohda se, älä missään nimessä edes ajattele tuollaista...
En taida olla ihan viisas, kun en kuunnellut asiantuntijan neuvoa. :lol:

ViestiLähetetty: 20.04.2009 10:37 

Torstaina jos elämä jatkuu, saapuu meidän talouteen vm-89 Bx Premier, ajettu 193tkm ,valkoinen ja muutenkin hyväkuntoinen tosin pesuaineita ja vahaa tulee kulumaan ennen kuin kulkuväline on taas edustavassa kunnossa. Toivottavasti tämä nyt jo kelpaa tyttärelle ajoautoksi. :)

Citroen C4 Cactus -14
Citroen Berlingo XTR -08
Harley-Davidson Softail Heritage -99
Poissa

ViestiLähetetty: 20.04.2009 11:45 
Käyttäjän avatar

Kaiversin tuossa Vanin perään uuden kyltin, kun noita siellä ei vielä ole tarpeeksi :D

Kuva

Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.04.2009 13:07 
Käyttäjän avatar

hieno kyltti, vastaisku verottajaa vastaan :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 20.04.2009 13:42 
Käyttäjän avatar

RPekka kirjoitti:
black_van kirjoitti:
käsitykseni mukaan uusia osia on niin hyvin saatavana että voisi rakentaa kokonaan uuden beksin.

Minä olen ymmärtänyt että taka-apurungon ja korin välisiä kumeja ei enää monesta paikasta löydy. Muitakin kulutusosia kai on joita ei enää valmisteta.

Jarrukilpeä ei enää viime syksynä saanut :( Uutena siis

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 20.04.2009 13:46 

Eipä nuo nyt kovin kadoksissa ole. Tänään on pistänyt silmään jo kaksi.

Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa

ViestiLähetetty: 20.04.2009 14:21 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Putkimies22 kirjoitti:
Jarrukilpeä ei enää viime syksynä saanut :( Uutena siis

Ja kun ei saanut käytettynäkään, niin piti ottaa Ranun vinkistä vaari ja leikellä Volvo 740:n kilvestä peltisaksilla korvike. (Kun vähän olis malttanut keskittyä, olis tuon luultavasti saanut muotoiltua niinkin, että sais sen kolmannenkin ruuvin kiinni.)

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 18/59 [ 1467 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 59  Seuraava