Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 187/237 [ 5916 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 237  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 16.08.2016 20:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Huikko kirjoitti:
TH400:lla ja 454 chevyn isolohkolla...Hetkinen senhän voisi tehdä?
Polttoaineensyöttöjärjestelmäksi Holleyn nelikurkkuinen tuplapumppukaasutin, niin pakokaasujen hiilivetypitoisuuskin nostalgisesti kirvelisi silmiä? Ja kaataisi astmaatikkoja



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 16.08.2016 21:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 432
Paikkakunta: Eurajoki
Ei tänään vaan eilen vaihdoin AM6 automaattilaatikon sisäkalut toisiin kuoriin. Saas nähdä kun saan paikoilleen toimiiko.
Tiedoksi vaan, ettei 407 Pökötin laatikko sovi C5 II-koriseen, erilaiset kuoret, sisältä silkkaa samaa...



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 18.08.2016 01:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Vähän vanhemman askin kimpussa tänään. TH-125 Chevroletin 173Cid V6:n perästä käsittelyyn. Ei tarvinnut purkaa kuin kaikki ja heti on aski käsillä.
Tämä on se paalilta pelastamani Oldsmobile Omega 1981. Hirveä toosa, joka on vienyt kolmatta tonnia rahaa. Ei järjen häivää laittaa enää ajoon, mutta kesken ei voi lopettaa...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tähän laitokseen on vasta hitsattu neliö peltiä, pesty homeet sisustasta, vedetty uudet jarruputket ja letkut, bensalinjat uusittu, tankki paikattu, täyttöputket korjattu, kaasari korjattu ja sähköryyppy uusittu, laturi korjattu (ei toimi vieläkään, työn alla), hankittu uudet renkaat ja vanteet, lukemattomia sähkölinnun pesiä poistettu, tukkeutuneet tönärit avattu, kaikki iskarit ja jouset uusittu, kallistuksen vakaajan puslat ja pannat uusittu ja koeajolla porsi vaihdelaatikko...

Pistän tämän kuntoon ihan siksi että kaikki GM:llä yrittävät unohtaa että näitä koskaan tehtiin. Tämä etuveto X-body poiki aikanaan joukkokanteen GM:ää vastaan huonon laadun vuoksi. 20 vuotta suomalaisessa ladossa Kuapio takana ei ole parantanut asiaa.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.08.2016 10:24 

Viestit: 136
Vesipumppu tuli vaihdettua isän kanssa XM vee kutoseen. Ei näillä taidoilla kyllä tuntipalkoille päästä, mutta tulipahan opittua taas jotain uutta. Muistutti myös, että näissä remonttikohteissa ei voi oikaista yhtään missään. Kaikki pitää purkaa ja tehdä täsmälleen tietyssä järjestyksessä.

Nyt onkin mitä parhain aika sitten varmistaa sen toimivuus ajamalla vajaa 600km matka.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.08.2016 13:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Huikko kirjoitti:
Pistän tämän kuntoon ihan siksi että kaikki GM:llä yrittävät unohtaa että näitä koskaan tehtiin. Tämä etuveto X-body poiki aikanaan joukkokanteen GM:ää vastaan huonon laadun vuoksi. 20 vuotta suomalaisessa ladossa Kuapio takana ei ole parantanut asiaa.


Olen urheuden ihailusta sanaton.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.08.2016 17:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Haettu postista Kiinasta saapunut vilkkuviiksi com2000 seen 14usd posteineen. 8-)



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 20.08.2016 11:23 

Viestit: 511
Paikkakunta: Huittinen
Vaihdoin rättäriin olkatapin, toinen puoli 2vk sitten. Olipa sen jälkeen kummaa ajella xantialla, tuli meinaan rättärin ohjauksesta hieman jäykkä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 21.08.2016 21:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 230
Paikkakunta: Oulu

Profiili ICQ
C5 X7 pomppas katsastuksesta vasemman etujousisylinterin ja takajousisylinterin näyttäessä iskaritestissä 40/70 ja 43/70. Olihan nuo molemmat märkänäkin. Tilasin uudet ja vaihdoin tänään etusen. Ainut jarruttava tekijä oli jousipallo. Yksi suodatinavain meni poikki, mutta taltta ja pieni leka sai pallon löysytettyä ja sitte lähti ihan kätösin auki. Huomenna ehkä takakulma ja sitte tarkistetaan lentokorkeus.



DS7 eTense 4x4 300 - 2020
ID 20 D super - 1971
B11 Normale - 1955
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 26.08.2016 16:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Vaihdettua takapyörän Xm:ään, aika yllättävästä syystä...

Kuva
Paineita tarkistaessa, lipsahti kuvan osat ulos pamahduksen kera, kun täyttöpistoolin liipasimesta nykäisin. Ilmatkin aika hätäsesti poistui. Onneksi tuossa, eikä esim motarilla minne olin tuosta jatkamassa, ja onneksi näemmä tuli käytyä tarkistamassa...

Koskaan edes kuullut että näinkin voisi käydä... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 26.08.2016 18:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
jasu kirjoitti:
Koskaan edes kuullut että näinkin voisi käydä... :roll:
Minäkin tiedän nykyään, että tubeless-venttiili kestää huonosti lhm:ää.
Ja edelliseen liittyen Xantia kulkee vakaasti ja suoraan tyhjälläkin eturenkaalla.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 26.08.2016 21:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Viiksi vaihdettu femman Com 2000 delphin kätöstys sai kiinalaisen viiksen, oli aivan samanlainen taitavat teettää noi kiinassa.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 26.08.2016 22:20 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Korjasin vessanpöntön kun se pari päivää sitten lakkasi täyttämästä säiliötä. Melko merkillinen vika oli hänessä kun vedenottoputken alkupäässä oleva sihti oli liikahtanut paikoiltaan tukkien reiän, josta veden pitäisi mennä säiliöön. Korjauksena oli kääntää sihti toisin päin ja taas pelaa ku Buick.

Aloin vaan miettimään että aika jännä kun pönttö on kolmisen vuotta pelannut ihan hyvin, lieneekö tuonkin valmistajalla ajastettu hajoaminen mielessä? Muuta syytä en oikein keksi moiselle typeryydelle, ellei sitten ollut joku kasaajan jäynä.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 27.08.2016 04:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
2cvkimmo kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Pistän tämän kuntoon ihan siksi että kaikki GM:llä yrittävät unohtaa että näitä koskaan tehtiin. Tämä etuveto X-body poiki aikanaan joukkokanteen GM:ää vastaan huonon laadun vuoksi. 20 vuotta suomalaisessa ladossa Kuapio takana ei ole parantanut asiaa.


Olen urheuden ihailusta sanaton.


Laatikko kunnossa. Moottorissa suurehko öljyvuoto hankalassa paikassa ja jäähdytysjärjestelmä kerää painetta.
Tässä autossa ei ole ollut vielä yhtään ehjää osaa...



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 27.08.2016 21:50 

Viestit: 136
BX sai kolmeen paikkaan uutta ja eheää peltiä. Pienet ja helpot kohdat ensiksi, sitten myöhemmin voikin taistella suurempien linjojen kanssa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 04.09.2016 05:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Vuorokausi kun on jo vaihtunut, niin ei tänään, mutta eilen sain aikaiseksi liki 20 vuoden tauon jälkeen käytyä Särkänniemessä :o . Eka menin sinne vain ystävän kanssa kuuntelemaan kauden päättäjäisissä esiintyviä bändejä (Portion Boys on aikas kova sana nyt :P ), mutta kun katselin niitä huvipuistolaitteita hetken, niin pakkohan se oli iltaranneke härveleihin ostaa :mrgreen: .

Tämä http://www.sarkanniemi.fi/x/ laite oli se mikä ratkaisi asian, totesin tuon nähtyäni kaverille, että tuonne pitää päästä, ja olihan se aikas mahtavan kiva :) . Harmi vaan kun jonot oli niin pitkiä, että ei jaksettu toista kertaa jonottaa. Muihin laiteisiin oli toki sit melko lyhyet jonot.

Ja prätkällä toki tuli tuokin reissu heitettyä, eli ajelin noin 50 km eilen/tänään, hiukan kastuin, mutta vähemmän kuin olisin kastunut Särkän tukkijoessa :lol: .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 06.09.2016 16:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Kymmenen vuoden aanailun jälkeen ostin erikoistyökalun, jolla clic-r letkunkiristimet voi avata ja sulkea. Miksi tämäkin on odottanut niin pitkään. Viimeksi kiroilin C6:n kiristimien kanssa tuon hydrauliikkasäiliön osalta. Ne kiristimet ovat melko kettumaisia avata ja varsinkin sulkea normaalipihdeillä ja ruuvimeisselillä värkkäämällä.

Maksoi 8 euroa sis alv.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 17.09.2016 21:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Tämmöstä tuli pari päivää tarkemmin tutkittua, asiaa joka on härnänny mieltä siitä lähtien kun sain mokkulan käsiin, vai olikohan jo siitä lähtien kun Haynesissa halkileikkauskuvia ihmettelin...

Kuva

Kuva
Elikkäs, BeeÄksästä riipastu ABS -järjestelmän venttiilipaketti. Ajatus on ollut, jo Bx -aikaan, jotta tuommoisella voisi toteuttaa sähköisesti korkeudensääjön. Asiassa on isoimmin häirinny se, että tuossa on joka piirille kaksi venttiiliä, joista syötöstä kuormaan on vena aina auki paitsi sillion kun sähköllä sen sulkee, ja epäilen ettei ihan pitkää ikää olisi luvassa jos kelalle sähköt jatkuvasti syöttäis. Lämpeni meinaan muutamassa minuutissa yli 50 asteiseksi, sitä testatessa...

Jotain siis pitäis asiaan keksiä, joten..:

Kuva
Ruuveja aukipäin, ja ensteks irtoaa tuo palikka missä on haaroitettu etupiiri yhdestä kahteen, sekä tehty M8 -liitännät syötöille sekä paluulle...

Kuva
Kannen alta löytyy sit kivasti kuusi venttiiliä, keskellä takapiiri ja laidoissa erilliset etupiirit...

Kuva
Tämmöset kalvolla toteutetut "piirilevyt" on kuulemma mahottomia tinailla kotioloissa, kuulemma sulaa pilalle jo silloin ku kolvinkärkeä lähelle vie. En vissiin osannut, ku säily eheänä..?

Kuva
Siitä sit seuraavaksi nostelemaan venttiileitä pois. Paineilmallakin olis varmasti sinkoillut heleposti, vaan irrotukseen piisas kun varovasti pyöräytti Knipexeillä ja sit nosti sormin pois...

Kuva
Pieniä eroja NC ja NO venttiileillä. Ajatus oli jotta modais nuo NO venat NC venttiileiksi, tai jos ei onnistu ni sit vaihtaa vaan toisiin kun jostain löytää toisen venttiilipaketin pilkottavaksi (otetaan vastaan, jos jollain joutilas pyörii. Taitaa olla sama Cx:n jarruissakin?)...

Kuva
Kokeilin sit ottaa yhdestä venasta päädyn auki, tuokaan ei haittaisi vaikkei pysyisikään omillaan enää kasassa kun kotelon kansi painaa kuiteski tuon takas nippuun. Sillä en isommin ressannu avaamisen siisteydestä...

Kuva
Ja siitäpä se kansi sit aukeskin, ja venttiilin plungeri jousen kanssa tuli kun pois sen veti...

Vaan eipä onnistu tuosta modaaminen, pitäs saada tuo sydänosio siirtymään akselillaan, jotta saisi liikkeen toiseen suuntaan sekä jousen toiselle puolelle. Siispä suunnitelma B tutkintaan...

Kuva
Pieniä mittaeroja tieteski oli keksitty näiden venttiilimallien välille, ettei suoriltaan toistensa paikoille sovi. Mut aikansa kun mittaili ja pähkäili, ni olikin jo uusi ajatus valmiina...

Kuva
Tempastaan sorvissa ylimääräinen puoli milliä kuikkaan, sekä O-rengasuran pohjalta että vierestä. Tällöin voi laittaa pienemmän venan tiivisterenkaan paikallensa, ja ainaski teoriassa pitäis tällä onnistua...

Kuva
Ainakin ensisovituksella näkyi menevän pesään, jotenka ei muutakuin kamat kainaloon ja takaisin kotio sekä tinaillen piuhat noihin venttiileihin...

Kuva
Eikä sit enää tarvinnut kuin keksiä syöttöön ja lähtöön liitännät, lähtöön olikin jo tullut yksi toinen sovellus tehtyä, kätevästi M9-kierteinen, mut syötössä piti turvautua pelkästään putkentiivisteen apuun paineilmapyssyn tiivistämiseksi...

Ja sit vaan painetta pönttöön ja räpsimään sähköö piuhoihin...

https://www.youtube.com/watch?v=8HfCQMdWIpw
Näkyy tuolla ainakin paineilman kanssa onnistuvan paineensiäätö, toisella venttiilillä painetta syötöstä mittarille, ja toisella sit pois. Eikä mistään ylimääräisistä paikoista tuhissut, ehkä saattaa nestekin pysyä oikeissa paikoissa, jos ilmakaan ei poistunu mistään..?

Tosin onhan sillä nesteellä sit painetta parikymmentä kertaa tuon paineilman verran, mutta selvinnee aikanaan kokeillessa. Joko toimii, tai sitten on sujuvasti testaaja sekä ympäristö voideltu LHM:llä... :lol:



Hyvä mieli tuli, kun ajatus näkys toimivan... Ja näistä kiitokset sekä Eskerelle että Halonhakkaajalle, ensinmainitulta haltuun eksynyt venttiilistö ja jälkimmäisellä olikin sorvi käytettäväksi. Jatkuu sitten taas joskus, kun sopiva hetki tulee...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 21.09.2016 19:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ja edelliseen venttiilinrakenteluun liittyen..:

https://www.youtube.com/watch?v=3C0df5Vi3s0
Hätäsesti väsätty ohjaus, pari komparaattoria vertaamassa asetusarvoa C-vitosen korkeusanturin antamaan arvoon, jotka sitten availee venttiileitä sen mukaan pitääkö painetta lisätä vai vähentää. Painetta sitten mittaa Bx GTi:n öljynpaineanturi jolta samaisen värkin mittari saa tietonsa. Vähän typerästi suunniteltu tuo ohjaus, mutta tässä testauksessa riittävä, mutta siitä sitten joskus lisää jos/kun tämä sovellus lähtee kehittymään eteenpäin...

Ehkä sekin sitten vaikuttaa mahdolliseen eteenpäin vientiin, että pysyykö tuolla vihreä neste samaan tapaan hallussa kuin paineilma... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 21.09.2016 19:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
jasu kirjoitti:
Ja edelliseen venttiilinrakenteluun liittyen..:

https://www.youtube.com/watch?v=3C0df5Vi3s0
Hätäsesti väsätty ohjaus, pari komparaattoria vertaamassa asetusarvoa C-vitosen korkeusanturin antamaan arvoon, jotka sitten availee venttiileitä sen mukaan pitääkö painetta lisätä vai vähentää. Painetta sitten mittaa Bx GTi:n öljynpaineanturi jolta samaisen värkin mittari saa tietonsa. Vähän typerästi suunniteltu tuo ohjaus, mutta tässä testauksessa riittävä, mutta siitä sitten joskus lisää jos/kun tämä sovellus lähtee kehittymään eteenpäin...

Ehkä sekin sitten vaikuttaa mahdolliseen eteenpäin vientiin, että pysyykö tuolla vihreä neste samaan tapaan hallussa kuin paineilma... :roll:


Erittäin kiinnostavaa askartelua. Herää kysymys, miksi et käyttäisi c5/c6:n venttiilipakettia, siinähän on valmiina etu- ja takapään paineputkille sekä tulo- että menoventtiili. Koko hässäkän pumppuineen kaikkineen saa satasella. Pumppuahan et tarvi ja paineensyöttö pitäisi jotenkin kytkeä pumpun imupuolelle ja poistaa pumppu välistä, ehkä tuolla abs-yksiköllä homma on helpompaa.

Itsellä on haaveena toteuttaa Activan kallistelunvaimennus sähköventtiilillä ja pyöräkohtaisilla antureilla, pääsisi eroon siitä helvetinmoisest jousi/kinkstaavihässäkästä auton alla. Saisi myös auton kallistumaan kaarteen suuntaan joka voisi olla erikoinen tunne... C6:senkin harrastamisen hitaudesta nähdään, että haaveeksi se voi jäädä jos itse meinaisin tehdä. Niin paljon tekemistä joka ei liity sitikoihin...



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 21.09.2016 20:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
ds-jekkeri kirjoitti:
Herää kysymys, miksi et käyttäisi c5/c6:n venttiilipakettia, siinähän on valmiina etu- ja takapään paineputkille sekä tulo- että menoventtiili. Koko hässäkän pumppuineen kaikkineen saa satasella. Pumppuahan et tarvi ja paineensyöttö pitäisi jotenkin kytkeä pumpun imupuolelle ja poistaa pumppu välistä, ehkä tuolla abs-yksiköllä homma on helpompaa.

Suurin syy lienee se että tätä on miettinyt ns. tarpeeksi, eikä mieli anna rauhaa ennen lopullista selvittelyä..?

Yksi syy sitten se että tuossa on kolme piiriä. Ajatuksena on kokeilla miten jousitus käyttäytyisi kun kumpaakin etujousta ohjaa omalla venttiilillään, ja takapäätä sitten yhdellä. Tämä syy eliminoi C5/6 venttiilihässäkän, vaan kukas sitä kieltää ettenkö voisi käyttää pumppua moisesta? Etenkin jos pitää rakentaa ns. tyhjästä koko mehualusta...

Varmasti sitäkin on kokeiltu että etupyörille on omat venttiilinsä, en vaan ole missään sellaiseen vielä törmännyt. Aivan Activan kaltaista siitä tuskin tulisi, mutta kuitenkin korin suorassa pitävä? Tai jos on sitten toimimaton, niin sitten jäisi yksi venttiilipaketti esim Activasylinteriä varten...

Helpoin tuota olisi kokeilla Sm:ssä, siinä kun olisi sopivasti sylintereiden putkiliitännät M9 -kierteillä. Kallistuksenvaimenninkin olisi aika hyvin käsillä, antureiden sijoittelua ajatellen. Eikä mitään peruuttamatonta muutostakaan tarvitsisi tehdä... Riippuu aika monesta jutusta missä tätä sitten lähtisi testaamaan, vaan eiköhän sekin selvinne kun osat alkaa valmiita olemaan..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 21.09.2016 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Jousisylinterikohtaista nestemäärää säätämällä voi kyllä vaikuttaa kallisteluun mutta kun se kaasujousi on siellä tasaamassa, vaikutus on liian hidas nopsiin mutkiin tai sitten nestettä pitäisi mättää sinne desitolkulla sekunnin murto-osassa. Activassa idea on juuri se että venttiilillä pudotetaan kallistuksenvaimennuksen pehmennyspallo pois piiristä jolloin pienikin nestemäärän muutos aktiivisylintereissä tekee välittömän kallistuksen muutoksen.

Mercedeksen ABC:ssä ei ole kallistelunvaimentajaa ollenkaan vaan kaikki tehdään pyöräkohtaisella sylintereillä ja tehokkaalla pumpulla ja kahdella varaajapallolla. Nesteputket ovat sormenpaksuisia pumpulta alkaen. Mutta ei se ole kuitenkaan niin kartingtunnetta herättävä kuin Activa.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 24.09.2016 17:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Eipä isommin tarvinnut elektroniikkaa muuttaa, pari kymppikiloista vastusta vertailupiirin sisäänmenoon joiden kautta anturisignaalit vertailtavaksi. Toisella korkeusanturilla asetus ja toisella säätö. Hystereesistä riippuen, tuon sai oskilloimaan itsekseenkin, hitusen liian jäykkä kuulanivel huteraan rakenteeseen suhteutettuna...

https://www.youtube.com/watch?v=eOBTrxG89e8
Mutta toimii... Yllättävästi sattui tuo anturikin olemaan 97% yhteensopiva Legojen suhteen...

Ja jälkikasvun kanssa tuota ihmetellen, vajaa seitenvuotias totes "tuohan on niinku Sitikka"...!



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 24.09.2016 21:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Tänään pikku puuhastelua femmaan alapallot, raidetangon päät, alatukivarren puslat, koiranluut. Toissa päivänä Moottoriöljyt + suodatin, ilmansuodatin, tulpat, jarrujen herkistelyt (etuset ja takaset), jarrupalat, käsijarruvaijerit, eli pientä perushuoltoa :lol:



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 25.09.2016 12:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4682
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
revin pois c vitosen " raitisilmasuodattimen " kovin olisin raitista ilmaa suodatellu . pelkän kannen ruuvasin paikoilleen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 25.09.2016 13:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Ihmettelin maailman menoo aika******+****



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 187/237 [ 5916 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 237  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: