Harmi etteivät GTI:n mainiot penkit sopineet, mutta XM:llä ajaa toisaalta helposti paljonkin kunhan uskaltaa eikä välitä bensalaskusta, pikkuviat eivät yleensä jätä tielle vaikka vähän voivatkin ärsyttää. XM:n lisäksi toinen hyväpenkkinen harrasteauto on ehdottomasti Pösö 404, sivu- tai niskatukia ei löydy ja etukäsinojakaan ei mahdu turvavöillä varustettuun atuoon, mutta siitä ei nahkanojatuolit enää paljoa paremmaksi muutu.
Olen ehdottamasti samaa mieltä siitä, että harrasteauton on oltava se oikea juuri sinulle, käyttöauto voi ajaa asiansa vaikka se olisikin vain välttävä, mutta harrasteeseen ei jaksa hukata aikaa ja rahaa väistämättömiin remontteihin ja osien etsimisiin ellei se ole todella mieleinen. Allekirjoituksen pösön kanssa on välillä pinna ollut koetuksella, mutta kun sillä nyt vihdoin pääsi ajamaan mutkatietä ja roikkumaan paikallisten volvojen takapuskurissa ilman pahaa aavistusta tiellejäämisestä, niin tiesin että kunnostukseen lähteminen oli ollut oikea tie. Jollei vaihteistoremppa olisi pian edessä olisin ajanut siltä istumalta etelärannikolta Vaasaan, ja matka olisi luultavasti sujunut nopeammin kuin käyttiksellä.
Huikko kirjoitti:
Onkos se oulun XM ketjukoneinen vai suursyömäri? Manuaali se ainakin on, tehtiinkö remmijakopäistä 24 valvea manuaalina?
Jos se on se nettiauton 1995-mallinen, niin on ainakin alunperin ollut ketjukoneella ja diravilla, oletettavasti 12V, mutta konehuoneesta ei ole kuvia joten Y4:sta on vaikea sanoa. Remmikonetta tehtiin tosiaan jonkin verran myös manuaalivaihteisena, mutta vasta 1997 eteenpäin.