|
Kirjoittaja |
Viesti |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 03.02.2009 23:52 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Jaa tuli sama linkki kahteen kertaan? Noh, ei oo eka kerta... 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 03.02.2009 23:53 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Joensuu XM kirjoitti: vieläkö se on ajossa se minun entinen BX:ä siellä Jyväskylän seudulla  eli se jonka koeajelit kaverillesi silloin täällä Joensuun suunnalla ollessasi (19 TRS BREAK). Tietääkseni liikkuu, ainakin kun viimeksi asiasta juttua oli. Ikäänkuin "vara-autona" pidetty... Kerran se "unohdettiin" Ruotsiin, mutta käytiin se poiskin vielä hakemassa...  Jännä piha oli mistä se silloin noudettiin, pohjois-Ruotsissa, muutama kymmenen D-mallia ja useampi Cx pihassa eräällä poikamiehellä, kesäajokkina hänellä Ducati jota hän säilytti yöt talossa sisällä... Mutta tämä onkin ihan jo toinen tarina..!
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 00:04 |
|
Vaikuttaa pahasti siltä, että jään loppuiäkseni Beksittömäksi, kaikki ovat joko liian kaukana, väärän värisiä tai liian huonokuntoisia. 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 00:19 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Mulla oli hyvä punainen gti mutta siitä on 12 vuotta aikaa Onkohan se vielä elossa?? BNN-jotain...
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 00:26 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
Putkimies22 kirjoitti: Vaihda nelikkoon 16V kone  Mieltäkutkuttava ajatus. Tuntuu tosin, että kesäkäytössä neliveto olis turha ja talvella 8-venttiiliselläkin sutii ihan riittävästi. 
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 00:44 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
citrotar kirjoitti: Vaikuttaa pahasti siltä, että jään loppuiäkseni Beksittömäksi, kaikki ovat joko liian kaukana, väärän värisiä tai liian huonokuntoisia.  Entäs tuo Sitrosen sivulla oleva punainen GTi?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 00:46 |
|
Visa-mies kirjoitti: Tilanne vaikuttaa todella lohduttomalta, kun haet tarpeeksi hyvää, niin minullakin on tarjolla vain sopivan huono.  Millainen on sopivan huonosi?
|
|
|
|
 |
Visa-mies
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 00:52 |
Viestit: 871 Paikkakunta: Karkkila
|
-92 punainen 16 TGi Break, katsastus loppunut syyskuussa 2008 ja arvaa vaan onko se nyt tuolla taivasalla käyttämättömänä, kun siirryin firman liisariin.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 01:10 |
|
Visa-mies kirjoitti: -92 punainen 16 TGi Break, katsastus loppunut syyskuussa 2008 ja arvaa vaan onko se nyt tuolla taivasalla käyttämättömänä, kun siirryin firman liisariin. Laitatko tarkempia tietoja, mitä korjattava, kuvaa ym
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 09:41 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Visa-mies kirjoitti: ...siirryin firman liisariin. Kai sentään oikean auton sait? Vai oletko joutunut firman politiikan takia f***, o***, t***** tai v* kuskiksi?
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
19GT
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 10:45 |
Viestit: 9
|
Olin viime kesänä jo hävittämässä BX 19 GTi -automaattia ja diesel-XM:ää. Ehtivät seisoa kuukausia käyttämättöminä, kunnes laitettiin taas kuntoon ja katsastettiin. Nyt kun Xantia on huollossa, voi todeta, että kyllä Beksi tarjoaa hienon kyydin. Eikä se bensa nyt ole niin kallista.
Mutta XM:stä voisin jo luopua, käynyt liian isoksi ja piha pieneksi.
|
|
|
|
 |
wanhustiina
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 12:14 |
Viestit: 309 Paikkakunta: Renko
|
Onpahan ainakin yksi hyvä olemassa, vaan minnehän päätyi ? Viime vuonna oli Porvoossa myytävänä BX Leader, jolla oli ajettu muutama kymmenentuhatta. Eka pyynti oli jotain 7000 mutta putosi siitä johonkin 5000:een. Tunnustaako kukaan tätä hyvää omistavansa ?
|
|
|
|
 |
Amppman
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 12:57 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Kajjaani
|
Pistäkö visa-mies mullekin tarkempaa tietoa tuosta farkustasi, vai onko se edelleekin yhtä hyvä kuin mitä viimeksi kun näin sen tuolla Reisjärvellä, ja niko visalla oli viimeksi työautona "muna"
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 12:58 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Amppman kirjoitti: ... ja niko visalla oli viimeksi työautona "muna" Munalla töihin ja kuorella kotiin?  Vai mitens se oli 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 13:05 |
Viestit: 1128
|
Olen tuota pikku GTi:tä pitänyt passiivisesti myynnissä. Väri on valkoinen ja jakoremmi sekä tuulilasi pitäisi vaihtaa. Muuten pitäisi olla kondiksessa. Katsastuskin voimassa.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
cxt2
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 14:46 |
Viestit: 57 Paikkakunta: Vihti
|
Mul on diiseli Vani ja noin 800000km takana. Toimii ku junan vessa ja lämmin kuin sauna. En vaihda enkä myy enkä hylkääkään!!! Tosi hyvä peli stadissa. Voi vaihtaa kaistaa kuin Ranskassa. Taksit ja bussitkin antaa tietä. Vanini on muuten "tosi kaunis" auringon polttama punanen ja viimeks pesty miekan ja vasaran aikaan. 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 15:03 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Putkimies22 kirjoitti: Mulla oli hyvä punainen gti mutta siitä on 12 vuotta aikaa Onkohan se vielä elossa?? BNN-jotain... Leimattu viimeksi 2005 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
bxvan
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 15:37 |
Viestit: 57 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Nimimerkin mukaisesti mulla on dieselöity vani. Moottori on tietääkseni neljäs tuossa kopassa voimaa tuottava. Ensimmäisen oli joku edellisistä omistajista ajanut öljyntäyttöhässäkän petettyä kuivaksi. Ostaessani pelin siinä oli siis toinen bensakone menossa ja alle 200tuh. mittarissa. Vaihdettiin sitten siihen vaparidieseli, jolla meni mukavasti seuraavat 79tuh km ja 4 vuotta. Sitten katkesi jakohihna ja nokka-akseli. Nyt keulalla roksuttaa jo toinen vaparidieseli. Liekö ennätys: mittarissa vieläkin alle 300 000 tuhatta ja jo neljäs moottori menossa? (Onneksi vain yhden niistä olen itse rikkonut)
Totta on että vanhalla beksivanilla voi huoletta ajellla ruuhkaliikenteessä. Välillä jopa toivon että tulisivat antamaan pieniä pusuja, niin voisin sanoa: "no anna pari sataa niin ei mene sulta bonukset"
Pihalla seisoo lisäksi vanha koppanen 16 trs. Vaatisi pientä laittoa ja ainakin paremman säilytystilan. Vaimo ajelee Xantia breakilla (hienoin ja uusin ikinä omistamani auto) Itselläni on vahva aikomus siirtyä Xm breakkiin, mutta beksin osia on tallessa sen verran että on varmaan pidettävä yksi beksi ainakin ajokuntoisena vara-autona.
Ilman Citikkaa jo liian pitkään
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 15:53 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
bxvan kirjoitti: Nimimerkin mukaisesti mulla on dieselöity vani. Moottori on tietääkseni neljäs tuossa kopassa voimaa tuottava. Ensimmäisen oli joku edellisistä omistajista ajanut öljyntäyttöhässäkän petettyä kuivaksi. Ostaessani pelin siinä oli siis toinen bensakone menossa ja alle 200tuh. mittarissa. Vaihdettiin sitten siihen vaparidieseli, jolla meni mukavasti seuraavat 79tuh km ja 4 vuotta. Sitten katkesi jakohihna ja nokka-akseli. Nyt keulalla roksuttaa jo toinen vaparidieseli. Liekö ennätys: mittarissa vieläkin alle 300 000 tuhatta ja jo neljäs moottori menossa? (Onneksi vain yhden niistä olen itse rikkonut)
Totta on että vanhalla beksivanilla voi huoletta ajellla ruuhkaliikenteessä. Välillä jopa toivon että tulisivat antamaan pieniä pusuja, niin voisin sanoa: "no anna pari sataa niin ei mene sulta bonukset"
Pihalla seisoo lisäksi vanha koppanen 16 trs. Vaatisi pientä laittoa ja ainakin paremman säilytystilan. Vaimo ajelee Xantia breakilla (hienoin ja uusin ikinä omistamani auto) Itselläni on vahva aikomus siirtyä Xm breakkiin, mutta beksin osia on tallessa sen verran että on varmaan pidettävä yksi beksi ainakin ajokuntoisena vara-autona. Oho,johan vanissa on moottoreita vaihdettu mun diesel vanissa ensimmäinen kone menossa ja lasissa se reilut 400tkm. tosin hyvin pidetty, ajellut kainuun suolattomilla teillä ikänsä. Aioin pitää tuon vielä pitkään liikenteessä. Vai nurmijärven suunnalla on tuollainen liikenteessä? Onkos meidän vanit koskaan kohdanneet? Itse liikuskelen klaukkalan suunnalla ja joskus tulee pistäydyttyä nurmijärvelläkin
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 16:09 |
Viestit: 2699
|
Eipä ihme jos BX saa moitetta, kun tuollaisia tarinoita ilmestyy. Mietityttää, miten autoja oikein käsitellään? Olen niitä muutamia kymmeniä käynyt katsomassa ja pari/kolmekymmentä ostanut. Myönnettävä on, että monenlaista olen nähnyt.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
bxvan
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 16:22 |
Viestit: 57 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Vähemmän tulee klakessa ajeltua, se on sellainen ruuhkainen syrjäisen rannikkopääkaupungin lähiö.  Ajelen mielummin motaria kauemmas maalle. Eniten tämä beksi liikkuu kolmostiellä välillä Myllykukko- Kehä I, ja tietysti kirkonkylän läpi joudun ajelemaan kun asun renttulassa, keskellä ei mitään. Hyvä tunnistamiskeino on kiiltävä "koirankuppi" vanini katolla. Koirankuppi on bilipaliteeman aurinkokennotuuletin. Hyvin se tuntuu pyörivän ja suhisee ihan riittävästi ajessa. Ilmaa sen kautta ei huomattavasti poistu, mutta jollain sekin reikä katossa on peitettävä. 
Ilman Citikkaa jo liian pitkään
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 16:27 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
r_a_n_u kirjoitti: Eipä ihme jos BX saa moitetta, kun tuollaisia tarinoita ilmestyy. Mietityttää, miten autoja oikein käsitellään? Olen niitä muutamia kymmeniä käynyt katsomassa ja pari/kolmekymmentä ostanut. Myönnettävä on, että monenlaista olen nähnyt. käyttäjiä on toki monenlaisia. Jotkut vaan ajavat eivätkä tee huoltoja eivätkä tarkistuksia. tuttavapiirissä on saatu koneita paskaksi avensiksista,yms. Bx on todella käyttövarma auto oikein pidettynä
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
bxvan
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.02.2009 16:47 |
Viestit: 57 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Oikaistaan sen verran, että soitin aikanaan vanin edellistä edelliselle omistajalle. Hän kertoi auton olleen firmansa keikkakäytössä ja "pojat" olivat ajaneet punaisista valoista välittämättä kunnes kone leikkasi kiinni. Ostettuani vanin halusin dieselöidä sen ja tämä toinen bensakone otettiin nokalta pois aivan ehjänä (saattaa olla jossain beksissä käytössä nytkin). Dieselkone otettiin n. 270tuh ajetun 305 pösön keulalta, ja jakopää luonnollisesti huollettiin. Viime kesänä, neljä vuotta ja reilusti vajaat 80tuh myöhemmin petti jakohihna ja nokka-akseli katkesi (en tosin tiedä kumpi ensin, oletan noin päin  ). Tarkoitus oli vaihtaa hihna ennen tämän talven katsastusta. Eli mielestäni ihan kohtuullisella vaihtovälillä. Bensakoneen rikkoutumisen syyksi voidaan merkitä törkeä huolimattomuus, mutta tuo dieselin jakohihnan katkeamista en suostu laskemaan huollon tai ylläpidon laiminlöynteihin. Eli näiltä osin beksi ei ole saanut huonoa kohtelua kuin kerran nuoruudessaan 
Ilman Citikkaa jo liian pitkään
|
|
|
|
 |
|
|