Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/138 [ 3426 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 138  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla?
ViestiLähetetty: 24.02.2015 01:17 
Käyttäjän avatar

Mä elän just niin kuin liikun, tai luukun kuten elän. Yleisillä en ehtis mihinkään enkä olis tässä nytkään.
Pa:n hinta on aina ollut sopiva ja nyt se on jopa halpa.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2015 01:39 
Käyttäjän avatar

Typovirhe oli suorastaan onnistunut! Kiitos paskan tab-käyttöliittymän ja ikänäön (joka sekin vain omaa syytä)... Sori, molemmat omaa syytä.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2015 09:01 
Käyttäjän avatar

P51 kirjoitti:
.Polttoainekulut ei varmaan ole suurin menoerä kun liikutaan vanhoilla xm:llä ja bexeillä..

Ajan XM:llä 6000 - 8000 km/kk. Kyllä minulla polttoainekulut on ylivoimaisesti suurin kuluerä vuosittain. Toiseksi suurin on "pakolliset" eli verot,vakuutukset ja katsastus, rengaskulut kolmantena, ja korjauskulut samaa luokkaa renkaiden kanssa.

Ja totuuden nimrssa lisättäköön, että harrastetalli, jossa teen tarvittavat huollot ja korjaukset, on kyllä sekin huomattava kuluerä. :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2015 02:39 
Käyttäjän avatar

Paskanmarjat, sekoitat nyt faktat. Kukaan normaali ihminen ei aja tuommoisia kilometrejä! Nyt se marttyyrin virne pois naamalta! Sinua joko kompensoidaan työnantajan puolesta/kautta tai olet ihan sekaisin.

Pitää keksiä jokin toinen työ, jota muut veronmaksajat eivät joudu maksamaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2015 21:33 
Käyttäjän avatar

Esa66 kirjoitti:
Paskanmarjat, sekoitat nyt faktat. Kukaan normaali ihminen ei aja tuommoisia kilometrejä! Nyt se marttyyrin virne pois naamalta! Sinua joko kompensoidaan työnantajan puolesta/kautta tai olet ihan sekaisin.

Mites se nyt olikaan? Ostinko sinulta XM:n osat Keravalla työpäivän päätteeksi, vai toitko osat minulle Korialle työpäiväsi aluksi? :roll:
Laskepa nyt huviksesi matka Koria-Suvisaaristo (Espoo)-Koria. Kerro se työpäivien määrällä kuukaudessa. Plus kauppareissut iltaisin ja viikonlopun ajot. Siitä niitä paskanmarjoja kertyy.

Kuka on väittänyt minun olevan normaali :roll: ihminen? 8-)

Tavoitteena on alkuvuodesta 2017 omistaa ja ajaa miljoona kilometriä ajetulla Citroenilla. Yli 860 tuhatta tähän mennessä. Josta 560 000+ itse ajettu. (Kuten olen monesti aikaisemminkin "sekoittanut faktat" :lol: )

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2015 22:06 

Itse ajoin jatkuvasti väliä Pyhäsalmi-Vantaa-Pyhäsalmi,2008-2014 viikoittain.Minulta semmoiset henkilöt jotka joskus oli menossa käymään Jyväskylässä tai Helsingissä yhden reissun,kysyivät missä tuolla välillä on halpa polttoaine.Vastasin etten todellakaan tiedä,luulivat että kyttään asemien hintoja.Minulla on kahdelle eri yritykselle polttoainekortti ja tankkaan yleensä silloin kun tarvii en katso koskaan hintaa.Voisi säästää jotain jos kyttäis hintoja,mutta ei ei ei.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2015 22:20 
Käyttäjän avatar

XM-Hannulle pakko nostaa hattua, jos joka päivä ajelet tuota väliä, joka lienee noin 150km/suunta?, mulla meni hermot jo 45km/suunta työmatkassakin :roll:

Ja juuh tankkaan useimmiten Teboililla, koska se on tuossa kivasti matkan varrella ;) .

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2015 22:40 
Käyttäjän avatar

Teppoililla tankkasin tänään, kun oli hiukka edullisempaa. Jäsenkirjalla sai vielä alennusta.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2015 23:06 
Käyttäjän avatar

Croisette kirjoitti:
Ja juuh tankkaan useimmiten Teboililla, koska se on tuossa kivasti matkan varrella ;) .

Aakku kirjoitti:
Teppoililla tankkasin tänään, kun oli hiukka edullisempaa. Jäsenkirjalla sai vielä alennusta.

Ja Putin myhäilee huomaamattomasti:" taas meni zuhnat halpaan". Julkisesti hän sanoo: Koska suomalaiset jatkuvasti käyttävät meidän polttoaineitamme alihintaan, me olemme pakotettuja turvaamaan asemamme ja etumme myös Suomen maaperällä riittävällä sotilasoperaatiolla... :lol: :roll: :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2015 00:01 

Tuskin Putputin edes tietää näitä Suomen käyttämiä määriä siellä jo ylitäytöissä menee maahan/hukkuu enemmän kun Suomessa myydään. :lol:

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2015 04:26 
Käyttäjän avatar

XM-Hannu kirjoitti:
Esa66 kirjoitti:

Mites se nyt olikaan? Ostinko sinulta XM:n osat Keravalla työpäivän päätteeksi, vai toitko osat minulle Korialle työpäiväsi aluksi? :roll:
Laskepa nyt huviksesi matka Koria-Suvisaaristo (Espoo)-Koria. Kerro se työpäivien määrällä kuukaudessa. Plus kauppareissut iltaisin ja viikonlopun ajot. Siitä niitä paskanmarjoja kertyy.

Kuka on väittänyt minun olevan normaali :roll: ihminen? 8-)

Tavoitteena on alkuvuodesta 2017 omistaa ja ajaa miljoona kilometriä ajetulla Citroenilla. Yli 860 tuhatta tähän mennessä. Josta 560 000+ itse ajettu. (Kuten olen monesti aikaisemminkin "sekoittanut faktat" :lol: )

Kyllä minä sinua ihan normaalina ihmisenä pidän! :) Epänormaalina pidän tuommoista kilometri määrää. Muutenkaan ole oikein nettikeskustelun kannalla, niin tulee heitettyä puolihuolimattomasti asioita framille.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2015 04:57 

Täällä keskellä Suomea vaikka kartasta katselee on ikäänkuin kaikkialle lyhyt matka mutta työmatka-ajot herkästi pitkiä.
Minä kun kävin työssä ajelin yhteen suuntaan 86 km ja pidin sitä pitkänä matkana mutta ei se ollutkaan sillä täällä ajelee ihmisiä toista sataa kilometriä yhteen suuntaan aamuisin töihin ja illalla takaisin ja omaksi tappiokseen sillä ei verottaja korvaa kuin osan kuluista kun on tuo 7000 euron kattoraja ja 600 euron omavastuu oman auton käytöstä kun julkisia ei kulje. Ja on useampi polttoainetta myyvä asema matkalla jolloin myös tuli hintoja seurattua, ja halvinta myyvä vei voiton.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2015 19:57 
Käyttäjän avatar

Esa66 kirjoitti:
Kyllä minä sinua ihan normaalina ihmisenä pidän! :)

Miten niin? Eikös normaaleja ole vain eput. Sitäpaitsi minähän olen palstan ainoa tosi :roll: uskovainen. Siis Citroen-uskovainen.

Aapelin sanoin: Hyviä ihmisiä on vähän, tosi pahoja vielä vähemmän, mutta onneksi meitä siunatusti hulluja on lukematon joukko.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2015 23:54 

olli__o kirjoitti:
2cv-Olli kirjoitti:
olli__o kirjoitti:
Mistä tuo tieto että North European Oil Trade toisi Göteborgin jalostamoilta?

Kyseisen firman kolme ruotsalaista tankkeria seilaavat Göteborgin ja Suomen satamien väliä.

Ja eikös se ole melko luonnollista, että ABC sekä St1 ja sen hallitsema Shell hankkivat polttonesteet omalta jalostamoltaan Göteborgista?

Mutta kuten kirjoitin: ne hankkivat myös spot eriä eri paikoista, mutta pääosa tulee Göteborgista.

Paljon mahdollista, mutta jotain on sitten muuttunut? Kun bensaa ei ole juuri ennen Suomeen tuotu, Dieseliä tuotiin enemmän (Ilmeisesti noista myös Teboilin tukkurina Lukoil tuo/on tuonut myös paljonkin Dieseliä/kevyttä polttoöljyä, tuokohan Venäjän jalostamoilta)

Euroopan omilta jalostamoilta olisi ehkä myös Lukoil/Teboilin luonnollisinta tuoda, mutta kaikki bensat tuli silti Nesteeltä Suomesta (näin ainakin ennen)

Voi olla että Nesteen bensan tukkuhinnat ei ole kilpailukykyisiä ja tilanne siksi muuttunut myös bensan osalta
[Edit] Totta lienee, näyttääkin olevan radikaali muutos ja aika tuorekin, jos oikein tulkitsin niin bensiinin tuonti lähti nollasta kasvamaan moninkertaistuen parina vuonna ja lopulta kymmenkertaistui vuonna 2013 ja se uudempia tilastoja ei näkynytkään http://www.oil.fi/fi/tilastot-3-suomen- ... den-tuonti

Neste on viennyt laivoillaan paljon jalostamaansa bensaa ja dieseliä Yhdysvaltain ja Kanadan markkinoille.Takaisin tullaan yleensä ilman paluulasteja.Suomen kysyntä on isolle firmalle aivan liian pientä.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2015 02:54 

rundvik kirjoitti:
Neste on viennyt laivoillaan paljon jalostamaansa bensaa ja dieseliä Yhdysvaltain ja Kanadan markkinoille.Takaisin tullaan yleensä ilman paluulasteja.Suomen kysyntä on isolle firmalle aivan liian pientä.

Suomen kysyntä on käynyt pieneksi kun markkinajohtaja ABC sekä St1 myyvät Suomessa pelkästään ulkomaista polttoainetta. S-kortti on tehokkaasti koukuttanut suomalaiset tankkaamaan ABC-asemilla, vaikka bensa siellä näyttää olevan yleensä viitisen senttiä kalliimpaa kuin muualla.

Jaa, että Neste laivoillaan... Ne laivat on myytiin viime vuonna eräälle suomalaiselle vakuutusyhtiölle ja Suomen Huoltovarmuuskeskukselle. Ensi toimi uusilla omistajilla oli vaihtaa laivojen suomalaismiehitys venäläisillä. Mahdollisessa kriisitilanteessa, johon maamme Huoltovarmuuskeskuksenkin luulisi keskittyävän, Nesteen laivojen uudet venäläiset kipparit sitten päättävät, kumpaako huomioivat, Suomen vai Putinin intressiä?

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2015 13:42 
Käyttäjän avatar

2cv-Olli kirjoitti:
S-kortti on tehokkaasti koukuttanut suomalaiset tankkaamaan ABC-asemilla, vaikka bensa siellä näyttää olevan yleensä viitisen senttiä kalliimpaa kuin muualla.

Silloinhan 1,25 e/l hintainen polttoaine setukortilla aiheuttaa saman kustannusvaikutuksen kuin 1,20 hintainen ilman. Olen aina sellaisten tulonsiirtojen puolella jotka siirtävät tuloja minulle päin.

Lisäksi ABC-aseman eduksi voi laskea sen että sellaisia on suurimpien maanteiden varsilla ja Prisma-kauppojen yhteydessä eli pitkälti niissä paikoissa joissa ihmisiä liikkuu.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan että olen viime aikoina tankannut tuossa lähiteboililla kaupungin edullisinta polttoainetta mutta harkinnut kuitenkin mahdollisuutta tankata läheisellä Nesteellä puoli senttiä kalliimpaa löpöä.

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2015 15:58 

2cv-Olli kirjoitti:
Jaa, että Neste laivoillaan... Ne laivat on myytiin viime vuonna eräälle suomalaiselle vakuutusyhtiölle ja Suomen Huoltovarmuuskeskukselle. Ensi toimi uusilla omistajilla oli vaihtaa laivojen suomalaismiehitys venäläisillä. Mahdollisessa kriisitilanteessa, johon maamme Huoltovarmuuskeskuksenkin luulisi keskittyävän, Nesteen laivojen uudet venäläiset kipparit sitten päättävät, kumpaako huomioivat, Suomen vai Putinin intressiä?

Onko jotain dokumenttia siitä, että laivojen miehistöt ovat venäläisiä kippareita myöten?

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2015 17:06 
Käyttäjän avatar

jahas . politiikkaa jo täälläkin.
:roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2015 18:52 

xanpoke kirjoitti:
2cv-Olli kirjoitti:

Onko jotain dokumenttia siitä, että laivojen miehistöt ovat venäläisiä kippareita myöten?

Ainakin niillä on Suomen lippu edelleen, joten tuskin on koko miehistökään venäläisiä.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2015 19:53 

Tuli tankhattua dieseliä 53l Teboililta oli halvinta saipa putini pari € oa jäihän siitä vero €ot suomeen. 8-)

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2015 21:34 

xanpoke kirjoitti:
...

Varmaan vähän vaihtelee, silloin joskus huhuiltiin että venäläinen päällystö ja filippiiniläinen miehistö, taitaa olla ehkä kuitenkin monikansallisia molemmat tasot?

http://www.hs.fi/talous/a1387352600600
Tuossa esimerkkinä venäläinen kippari ja ainakin yksi filippiiniläinen miehistössä, muista ei kai mainita kuin irlantilainen ja johonkin Euroopan välimeren? alkuperään viittaavan kokin nimi?

Mutta yllä mainittu Palva taisi olla niitä jotka ulosliputettiin jo ennen tuota Ilmariselle ja huoltovarmuudelle tapahtunutta eri myyntiä, ja noiden Ilmarisen/huoltovarmuuden kaupan yhteydessä silloin mainittiin: "Omistusvaihdoksen jälkeen miehistö pysyy suomalaisena ja laivat Suomen lipun alla.", enpäs tiedä mikä tilanne on niillä laivoilla nyt ja mikä on hoitovarustamo ja millaisella miehityksellä?

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2015 21:57 

Esa66 kirjoitti:

Mikä tuossa ihmeellistä? Meillä tuli tossa 1990 luvun lopulla useampana vuonna ns. ykkösautoon 80-85tkm/a ja kakkosautoon 40-50tkm/a. Nytkin heinäkuussa 2014 hankittuun tullut tähän mennessä 32000km. Pieninmillään on nuo vuosittaiset ajomäärät olleet ykkösautolla 35-40tkm ja kakkosautolla 20-30tkm.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2015 22:03 

olli__o kirjoitti:
[ "Omistusvaihdoksen jälkeen miehistö pysyy suomalaisena ja laivat Suomen lipun alla.", enpäs tiedä mikä tilanne on niillä laivoilla nyt ja mikä on hoitovarustamo ja millaisella miehityksellä?

Norjalainen OSM Group ja edelleen Suomen lipun alla.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.03.2015 00:56 

RPekka kirjoitti:
...Olen aina sellaisten tulonsiirtojen puolella jotka siirtävät tuloja minulle päin....

Niin, taannoin mainostettiin myös, että "tienaa nyt lomaillessasi". Eli kun mahdollisimman paljon lomareissuilee ja törsää rahojaan S-etukohteissa, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin.

Rouvani toi joskus tallinnanmatkaltaan tuliaisiksi mäyräkoirallisen viruvalgeeta Vikingin laivalta hintaan 49,90. Samalla reissulla ollut siskonsa haki tuliaisiksi samanlaisen koiran sikäläisestä Prismasta hintaan 64,90 - siitä kun sai ne S-etupisteet.

Mistäköhän muuten johtuu, että täkäläisissä S-marketeissa erään amerikkalaisen firman luvalla Suomessa pullotettu 1,5 litran tonicjuoma maksaa Eur 3,89, mutta Tallinnan Prismassa ihan sama Vantaalta peräisin oleva juoma maksaa Eur 0,69?

Onhan meillä kaikkia haittaveroja ja marketin kassojenkin palkat suuremmat... mutta pahaa pelkään, että kotimaiset S-asiakkaat sittenkin sponsoroivat tallinnalaisten S-asiakkaiden coctailnautintoja? Kilpa markkinaosuuksista S-ryhmällä ulkomailla on kova....

Poissa

ViestiLähetetty: 05.03.2015 20:33 

Jos oikein pihiksi rupeaisi voisi ne hienot ranskalaisviinit vaihtaa vodkaksi,patongin smetanaan sekä borskeittoon. Teboiliin ei tarvitsisi enään vaimonkanssa ajaa citikalla, vaan sinne mennään politrukin kanssa vanhalla mossella.Autostereoita ei tarvitse,koska hattuhyllyllä on siperialainen haitari.

.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/138 [ 3426 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 138  Seuraava