Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ë-C4, MG ZS-EV ja Mazda MX-30
ViestiLähetetty: 06.06.2024 10:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7762
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Olin työmatkalla Ranskassa alkuviikolla ja alla oli vuokra-MG. Hybridi oli, ilmeisesti mallia HS PHEV, 287hp ja neliveto näin jälkeen googlailtuna.

Harmitti, viimeksi alla oli 3008. Mutta loppujen lopuksi oli ihan ok kokemus. Jousitus oli pehmeä, jopa pomputtava. Tuolla kun hidastetöyssyt on varmaan sen 20cm korkeita niin ylityksen jälkeen pompoteltiin. Kaasua runttaamalla lähti jos lähti. Joskus hyökkäsi ja toisinaan tuntui ihan mopolta. Mukautuva vakkari, joka tuolla on ihan huippuvaruste, toimi ihan kivasti. Ympyrään mennessä se päätti jarruttaa ja muutenkin moottorijarrutus oli kaupunkinopeuksissa turhan voimakas ja teki ajosta nykivää. Varmaan tottumiskysymys, mutta mielellään alamäessäkin piti vähän jalkaa kaasulla ettei alkanut nyökkimään.

Ei vaan jaksa jotenkaan yhtään syttyä tollasista, muutenkin uudet autot ovat niin hajuttomia ja mauttomia vaikk tehoja on paperilla mielin määrin. Reissun suurempi autoilunautinto oli painaa Luminalla motarilla 130km/h eestaas kotimaassa ja saada kulutus alle 10 litraan sadalla :lol:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ë-C4, MG ZS-EV ja Mazda MX-30
ViestiLähetetty: 07.06.2024 21:56 

Viestit: 3645
Teuski kirjoitti:
Olin työmatkalla Ranskassa alkuviikolla ja alla oli vuokra-MG. Hybridi oli, ilmeisesti mallia HS PHEV, 287hp ja neliveto näin jälkeen googlailtuna.

Harmitti, viimeksi alla oli 3008. Mutta loppujen lopuksi oli ihan ok kokemus. Jousitus oli pehmeä, jopa pomputtava. Tuolla kun hidastetöyssyt on varmaan sen 20cm korkeita niin ylityksen jälkeen pompoteltiin. Kaasua runttaamalla lähti jos lähti. Joskus hyökkäsi ja toisinaan tuntui ihan mopolta. Mukautuva vakkari, joka tuolla on ihan huippuvaruste, toimi ihan kivasti. Ympyrään mennessä se päätti jarruttaa ja muutenkin moottorijarrutus oli kaupunkinopeuksissa turhan voimakas ja teki ajosta nykivää. Varmaan tottumiskysymys, mutta mielellään alamäessäkin piti vähän jalkaa kaasulla ettei alkanut nyökkimään.

Ei vaan jaksa jotenkaan yhtään syttyä tollasista, muutenkin uudet autot ovat niin hajuttomia ja mauttomia vaikk tehoja on paperilla mielin määrin. Reissun suurempi autoilunautinto oli painaa Luminalla motarilla 130km/h eestaas kotimaassa ja saada kulutus alle 10 litraan sadalla :lol:


Olihan tuo kiinalainen sulle varmasti mielenkiintoisempi kokemus kuin jokin ranskalainen auto: ranskalaiset sinä jo tunnet.

Ehkä nuo MG:n plugaritkin Suomeen jossain vaiheessa kunnolla rantautuvat, nyt painotus on sähkäreissä ja lähinnä juuri merkin halvimmissa malleissa. MG viitonen on korvautumalla MG4:n farkkuversiolla, siinä kaiketi Suomen kannalta merkittävin merkkiuutinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ë-C4, MG ZS-EV ja Mazda MX-30
ViestiLähetetty: 20.06.2024 00:20 

Viestit: 3645
Oho, taas löytyi uusi, mielenkiintoinen pikkusähkäri.

Tai siis pieni ainakin hinnaltaan.

KGM (entiseltä nimeltään SSangyong) Korando maksaa upouutena hieman yli 30.000 euroa ja käytettynä sitä näyttää löytyvän Saksasta alle 25.000 euron hintaan useita, hyvin vähän ajettuja yksilöitä.

Erityisen mielenkiintoista tuossa autossa on se, että sen vetomassat ovat sähköautojen mittapuulla hyviä: jarruton 500 kg ja jarrullinen 1500 kg.

Mielenkiintoista on myös se, ettei rakkine ole kiinalainen vaan tulee Koreasta; akkuteknologia ja paljon muuta tulee toki Kiinasta.

Korando on keskikokoinen SUV, takapenkillä on paremmat tilat kuin pienimmissä.

Täytyy käydä itse koeajamassa, sitten sitä osaa arvioida, mihin revikkaan voi luottaa ja mihin ei.

Mun silmissäni iso miinus on hidas AC-lataus (yksivaiheinen), mutta tuota ongelmaa vähän tasoittaa kohtuullisen kookas (yli 60 kWh) akku.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ë-C4, MG ZS-EV ja Mazda MX-30
ViestiLähetetty: 02.07.2024 01:01 

Viestit: 3645
Tuo Korando on muuten vanha mallinimi, ties kuinka monennessa sukupolvessa jo käytetty.

Alkujaan se tulee ilmauksesta Korea can do.

Sähköversiota ei ole lähelläkään PK-seutua, joten paremman puutteessa kävin kurkkimassa auton bensaversiota.

Se ei herättänyt suuria tunteita, ei suuntaan eikä toiseen.

Kovaa muovia ovissa jne. vähän turhan paljon.

************

DS 4 on luonnossa yllävän näyttävän näköinen laite! Pitkälti lienee 308:n premiumpainos. Autobassanodella tuota merkkiä oli vaihtohallissa paljon.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: