Niin...hiukkassuodatin poistaa tuon ongelman, eikä se näihin ranskalaisiin nyt aivan mahdottomia maksa. Vaihtovälikin on pitkä. Tietysti kun auton ostaa sopivasti käytettynä, niin se vaihto sattuu juuri omalle kohalle. Mutta ei se Fappi oo kallis, verrattuna esim kaksoismassavauhtipyörään ja sen aiheuttamiin kuluihin. Ja VOIMAA ei synny ilman savua. Nimim. ihastunut Dieseliin sen tarjoaman mukavuuden vuoksi. Onhan niitä ahdettuja bensakoneitakin, mutta kun se kulutus tehoa otettaessa on pienessäkin koneessa suuri, niin helppo on valita hyötysuhteeltaan parempi tekniikka. Itse en ole EGR-ää poistanut vaan antanut vain raskasta kaasujalkaa välillä. Kerran vuodessa olen vaihtanut polttoainesuodattimen, lisännyt annoksen Forte Dieseliä ja kas kummaa, tukkoinen peli on niinkuin uudesti syntynyt. Ensimmäisenä talvena lähti huonosti käymään yli -15 pakkasilla, mutta nyt helähtää nätisti laakista käymään, eikä pätki. Mitä uudempi dieseli, sen tärkeämpää on puhtaus polttoainejärjestelmässä. Eikä ole mitään osia tarvinnut vaihtaa, taikka poistaa...täytyy koputtaa puuta, josko Hodari jatkossakin toimisi hyvin!
