|
Kirjoittaja |
Viesti |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 07:43 |
|
Lemon kirjoitti: laakeri kirjoitti: Muista joskus korkeudensäätimiäkin putsailla ja voidella. Eiköhän siinä ne tärkeimmät hydeihmeet ole. Miten ja millä? Jaa tiedä nyt sitten millä noita oikeasti pitäisi putsailla ja rasvailla, viisaammat neuvokoot. Itse olen pöydälle ottanut itse säätimen, ihan tavallisilla bräkleeneillä ja vastaavilla. Vivustoon sitten ihan normaalia valesiinia tullut laitettua. Palloidiootti kirjoitti: Niin, ja putsauksen jälkeen ensin polttoljyä tai kiisseliä Joo, jos rohkeus riittää. Eipä se Yaccon oikea puhdistusainekaan maksa sen enempää, kuin LHM ja soveltuu ainakin järjestelmään. Lemon kirjoitti: Palloidiootti kirjoitti: Noh, voithan tarkistaa nuo jo ennen varsinaista vuotoa, jos intoa riittää. Joo riittää kyllä, mutta kertoisitko vähän tarkemmin miten... Mustekalan voi tarkistaa esimerkiksi irrottamalla sen, mutta kannattanee varata uusi jo viereen sitä varten. Hajoaa kuitenkin sieltä korkeudensäätimeltä jne. Voihan toki valmistautua tekemään Shamrock-korjauksenkin (mustekalan sijasta joka kohteelta oma putki, mitkä yhdistää moottorin päällä vasta). Takasylttyjen kuntoa voi ehkä arvailla ohivuodon määrästä? Voi ne kai purkaakin, jos intoa riittää? Ei kokemusta aiheesta. Mutta on se hauskan näköistä kyllä seurata toisesta BX:stä käsin, kun BX, jonka takajousisyltty on vuotanut jokusen päivän, menee juuri ratkaisevalla hetkellä korjaamon pihalla päin lumikasaa, kun LHm:ää ei suotta viitsitty lisätä... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 08:27 |
|
Tämä (ja aiempikin kommentti) pääasiassa MuTua ja jostain luettua.
Perustelut; - Hydrauliikkajousitus vaatii tarkkaa huolenpitoa kuten mainittiin--> ostettaessa olisi oltava erittäin tarkkana, että kaikki on asianmukaisesti tehty tai iso lasku edessä (?)--> --> ostettava mieluiten harrastajalta, joka nähnyt vaivaa, eikä sellaiselta joka on vain ajanut. Itsellä ei ole oikein paikkaa ja taitoa laittaa itse, joten ei viitsisi rahoittaa kovalla rahalla pajoja. - Gti BX olisi komia, mutta ainakin itselle on iskostunut takaraivoon hajatelma Gti= kallis korjata ja ylläpitää. Miten lie ns. karvalakki? Sellainenkin mulle kelpaisi vallan mainiosti. - AX olisi yksi vaihtoehto. Totta tuo, että ei varmasti ole kolarissa se kaikkein turvallisin. Ymmärtääkseni tekniikka kuitenkin yksinkertaisempaa kuin BX:ssä. Vai olenko ihan metsässä ajatuksineni? - Mitäs ihmeen vikaherkkyyttä ZX:ssä on.
Mainittakoon vielä, että kokemukseni Sitikoista rajoittuu kuulopuheisiin, kahden kotimaisen Sitikka palstan lukemiseen sekä reilun kahdentuhannen kilometrin ajoon C5:lla. Harrasteauto on ollut haaveena jo useamman vuoden, kohde vain on vaihdellut. Tällä hetkellä vaihtoehtona olisi jokin sitikan malli ´80 tai ´90 luvulta, mahdollisesti juuri BX. Konepuolelta kokemusta on PSA:n 405 Pösöstä, mikä oli malliesimerkki siitä, millaista ranskalaista ei pidä ostaa; auto oli seissyt reilu puoli vuotta pihalla, huollettu miten sattuu, ollut pitkiä aikoja työkomennusten vuoksi pois ajosta jne. Lopputuloksena reilun kolmen vuoden aikana ihan sikana rahaa korjauksiin, että sain autosta luotettavan. Hetkeksi... Lopputuloksena auto meni myyntiin pilkkahintaan, kun tilalle tuli 11 vuotta uudempi Ford. Pösö oli pakko myydä, kun ei ollut paikkaa eikä rahaa pitää kahta autoa. Nyt tilanne olisi toinen, olisi meinaan mainio ns. harrastekäyttis ko. yksilö.
Tulen varmasti kommentoimaan jatkossakin johonkin asiaan MuTu pohjalta, älköön kukaan hermostuko.
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 08:42 |
|
BX:n TRS-malli 1,9 koneella. Kas siinä mainio harrastepeli. Ja miksei GT:kin. 16 GTI:tä on kyllä paljon tarjolla, mutta niiden kanssa kannattaa olla tarkana. Ovat useinkin melkoisia kiertopalkintoja. Ja mitä Aksuun tulee, niin kyllä se on melkoinen rimpula BX:ään verrattuna. Ihan ok. kyllä ajaa.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 08:52 |
|
r_a_n_u kirjoitti: BX:n TRS-malli 1,9 koneella. Kas siinä mainio harrastepeli. Ja miksei GT:kin. 16 GTI:tä on kyllä paljon tarjolla, mutta niiden kanssa kannattaa olla tarkana. Ovat useinkin melkoisia kiertopalkintoja. Ja mitä Aksuun tulee, niin kyllä se on melkoinen rimpula BX:ään verrattuna. Ihan ok. kyllä ajaa. Juurikin tällaista kiertopalkintoa olisi tarkoitus välttää.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 09:32 |
|
Jari79 kirjoitti: Gti BX olisi komia, mutta ainakin itselle on iskostunut takaraivoon hajatelma Gti= kallis korjata ja ylläpitää. Miten lie ns. karvalakki? Sellainenkin mulle kelpaisi vallan mainiosti. Mitäs ihmeen vikaherkkyyttä ZX:ssä on.
Sellainen "tavallinen" bx mullekin olisi kelvannut, mutta olin malttamaton enkä jaksanut enää yhtään kauempaa hakea, kun aina joku muu ehti ennen mua ostaa, meni useita beksejä sivu suun. Pelkäsin jo, että joudun menemään hautaan ennen kuin löydän bx:n. ZX:n vikaherkkyydestä mulla ei ole kokemusta, päinvastoin. Sitä vaan jotkut parjaa vikaherkäksi. Tosin alussa siinä oli paljonkin korjattavaa, mutta nyt olen siihen tosi tyytyväinen.
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 09:48 |
|
Ei GTi eroa mielestäni muista bekseistä korjaus/ylläpitokustannuksiltaan. Erot perusmalleihin ovat aika vähäisiä. Hydrauliikkaosia saa kyllä kaikkia purkuosina, joten ei niistäkään isoja laskuja tule. Eri asia on sitten jos kaikki korjaukset joutuu teettämään, monet niistä on varsin työläitä vaikkeivat olekaan vaikeita.
AX on ihan kiva auto, mutta varsinainen rimpula. Osien määrä on tuossa varsin vähäinen. Maadoitukset kun vaan laittaa kuntoon.
Viimeksi muokannut avbx päivämäärä 29.04.2009 09:56, muokattu yhteensä 1 kerran
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 09:48 |
|
Jari79 kirjoitti: Pyörittelin tätä asiaa viikonloppuna mielessäni ja kakkosautona jokin harrastepeli olisi paikallaan. BX olisi komia, mutta huonosti pidettynä taitaa olla aikas paljon laittoa ja haavoittuvana osana myös tuo hyde jousitus. Ajatus laukkasi muihin menopeleihin ja mieleen tuli AX; pieni ja näppärä, tekniikaltaan yksinkertaisempi (?), menisi myös harrastepelinä ja palvelisi perheen kakkosautona mainiosti. Mutta mihis nämä ovat hävinneet? Meidän kylällä liikkuu yksi 11 TRS, mutta muita ei olekaan aikoihin näkynyt. Nettiautossa myynnissä kuusi kappaletta, joista kaksi ralliautoja. Harrastaako näitä kukaan? Tässä ketjussa moni hehkuttaa BX:ää, mutta ketjuja AX;stä ei ole pistänyt silmään (en ole kokeillut haulla).
(Yksi vaihtoehto harraste/ käyttislinjalle olisi ZX. Niitä näyttää olevan tarjolla, osia saa ja siinä olisi useimmissa takana lävet kakaroille.) http://www.autoalanverkkopalvelu.fi/Huutokauppa/HuutokauppaKohde.aspx?sid=&vid=EFX-334&cid=610&cid_own=610&lead_type=1&kohde=1182Siinä olisi AX ja vaikuttaisi olevan aika 'helmi' kuvien perusteella ja on vieläpä harvinainen uudempi malli! Takaovia ei kyllä näytä olevan, mutta paremmin ne muksut pysyy kyydissä ilman niitä 
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 10:07 |
|
Hyvän näköinen on. AX ruostuu takajalkatilan takareunasta, takavalojen takaa, takapyöräkoteloissa on tuplapellit, voi olla korroosio välissä. Takapenkin allekin kannattaa katsoa. Takajousituksen laakerointi taitaa olla teknisesti pahin paikka, ei ole oikein korjattavissa kotikonstein. Syyläri palaa puhki paisuntasäiliön kohdalta. Maadoituspisteet molemmin puolin syyläriä kannattaa tehdä kunnollisiksi.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 10:36 |
|
Ongelmaksi ei muodostu lasten pysyminen kyydissä, vaan lasten taiteileminen etuoven aukosta takapenkille ja vöihin kiinni... 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 10:43 |
|
Jari79 kirjoitti: Ongelmaksi ei muodostu lasten pysyminen kyydissä, vaan lasten taiteileminen etuoven aukosta takapenkille ja vöihin kiinni...  Ja kannattaa ottaa huomioon mahdollinen autopalo... no ok, tietenkin se on vain aika pieni mahdollisuus, ja kaikkea muutakin voi sattua. Mutta sen jälkeen kun meidän 2-ovinen syttyi kesken ajon, olen päättänyt että meille ei tule enää 2-ovista, koska siellä takapenkilläkin saattaa istua joku.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 11:15 |
|
Lemon kirjoitti: Ja kannattaa ottaa huomioon mahdollinen autopalo... no ok, tietenkin se on vain aika pieni mahdollisuus, ja kaikkea muutakin voi sattua. Mutta sen jälkeen kun meidän 2-ovinen syttyi kesken ajon, olen päättänyt että meille ei tule enää 2-ovista, koska siellä takapenkilläkin saattaa istua joku. Autopalon syttyessä kannattaa pysäyttää auto heti ja kaikkien tulla autosta ulos, myös takapenkkiläisten. Ei siinä sen kummempaa matkustajien kannalta. Huomattavasti uhkaavampi asia takapenkkiläisten kannalta on, jos ajaa kaksiovisen auton vaikkapa järveen. Mutta tämä nyt ei oikeastaan tätä katoavaa luonnonvaraa koskekaan, koska niitä ovia on runsaasti. 
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 12:54 |
|
Olen Lemonin kanssa samaa mieltä että 2 ovinen auto + lapset on ikävä yhdistelmä. Etenkin jos/kun lapset ovat vielä siinä iässä, että käyttävät turvaistuimia. Ja etenkin kun niitä istuimia pitää aina välillä siirrellä autosta toiseen... On tullut muutama ärräpää päästeltyä, kun olen muiluttanut lastenistuinta 2 ovisen takapenkille, kun se etupenkkikään ei suostu koskaan tarpeeks sivuun menemään. Ja auta armias jos/kun muksu ei ole yhtään samaa mieltä siitä turvaistuimeen menosta ja yrität 2 ovisen takapenkille kurkotella kiinnittämään niitä turvaistuimen vöitä, kun muksu huutaa, huitoo, kiljuu ja vääntää itseään kaarelle.... Tuolloin yleensä ainoa vaihtoehto on ängetä itse takapenkin jalkatilaan, jotta pystyy samalla pitämään muksua paikallaan... mutta siinä vaiheessa tämä mun 185 cm ja 95 kg vartalo onkin jo sen verran mutkalla, ettei tahdo hommasta tulla mitään... Aaah... elämä on nyt auvoista kun on tuo neliovinen ZX farkku! 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.04.2009 13:14 |
|
Kami kirjoitti: Olen Lemonin kanssa samaa mieltä että 2 ovinen auto + lapset on ikävä yhdistelmä. Etenkin jos/kun lapset ovat vielä siinä iässä, että käyttävät turvaistuimia. Ja etenkin kun niitä istuimia pitää aina välillä siirrellä autosta toiseen... Eipä tuolla AX:llä taitaisi enää mahtua ajamaan, jos turvaistuimia sinne yrittäisi ahtaa  Kami kirjoitti: Aaah... elämä on nyt auvoista kun on tuo neliovinen ZX farkku!  Itse alan puolestaan pikkuhiljaa ymmärtää tila-autojen arvon. Break-Xsarassa etumatkustajalle ei jää turvaistuimen paikallaan ollessa tilaa kunnollisesti ja kun takaoven muoto on ylöspäin kapeneva (toisin kuin esim. C5 Breakissa) saa tuollaista puolitoistavuotiasta poikaa jo hieman taiten laittaa turvaistuimeen. C8/807 hakusessa 
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 30.04.2009 06:59 |
|
Jari79 kirjoitti: - Hydrauliikkajousitus vaatii tarkkaa huolenpitoa kuten mainittiin--> ostettaessa olisi oltava erittäin tarkkana, että kaikki on asianmukaisesti tehty tai iso lasku edessä Halvalla saa korjattua jos haluaa, kokonainen varaosa-BX ei paljoa maksa Jari79 kirjoitti: - Gti BX olisi komia, mutta ainakin itselle on iskostunut takaraivoon hajatelma Gti= kallis korjata ja ylläpitää. Miten lie ns. karvalakki? 19 GTi/TZi 4-piste on melko lailla perusmalli BX:ssä, onhan niissä muutama hevonen pellin alla enemmän laukkaamassa ja siten esim. ruiskussa eri osia. Voi mahdollisesti olla sumuvalot, joista joutuu sitten polttimoita vaihtamaan ja kattoluukku, jonka joutuu avaamaan jos kuuma tulee... Ja toki niiden mukavampien penkkien ansiosta sillä ajaa pidemmän matkan, jonka takia korjauksia voi tulla ajallisesti useammin, vaikkei matkallisesti  Esim. jarrut ovat samat kuin köyhemmissäkin malleissa (ellei ABS:eja ole ruksittu listalta). 16 soupapes on BX:ssä se "kallis ylläpidettävä", mutta eipä se ole moottorin puolesta edes kiinnostava malli, 19 GTi kun on paljon miellyttävämpi. Komiat levikkeethän 16 soupapesissa kyllä on, mutta voihan ne laittaa 19 GTi:hinkin... Jari79 kirjoitti: - AX olisi yksi vaihtoehto. Totta tuo, että ei varmasti ole kolarissa se kaikkein turvallisin. Ymmärtääkseni tekniikka kuitenkin yksinkertaisempaa kuin BX:ssä. Vai olenko ihan metsässä ajatuksineni? - Mitäs ihmeen vikaherkkyyttä ZX:ssä on. Eipä ole AX:stä kokemusta, mutta ei kai tekniikka voi BX:stä paljon yksinkertaisemmaksi enää mennä... ZX:ssä on se prkl rautajousituksella toteutettu alusta, jossa tuntuu olevan jatkuvasti jossain jotain kilinää, kolinaa ja välystä, kuten koko ZX:ssä muutenkin. 1,4-litraisen moottorin kansi saisi myös olla siipimuttereilla kiinni, sen verran usein saa irroitella. Tosin samat ongelmathan ovat toki myös BX:ssä samalla koneella, kuten myös ne monojetin ongelmat. En ole kyllä mistään muusta sitikasta joutunut niin paljoa rapsuttelemaan hapettumia liittimistä, kuin ZX:stä... niitä jumittelevia lukkoja yms pienempiä juttuja nyt ei viitsi sentään vioiksi lukea, kun ovat ihan putsauksella ja voitelulla korjattavissa. Ehkä on vain sattunut huonoja yksilöitä kohdalle ja/tai on pelkoa sitä eksoottista jousitustoteutusta kohtaan meikäläisellä (miksi ihmeessä siellä pitää olla sellaiset kierteelle käännetyt raudanpalaset?), mutta olen kyllä tullut melko vakuuttuneeksi ZX:n sopimattomuudesta miksikään muuksi kuin romuraudaksi.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 30.04.2009 07:08 |
|
laakeri kirjoitti: ... olen kyllä tullut melko vakuuttuneeksi ZX:n sopimattomuudesta miksikään muuksi kuin romuraudaksi. Tuosta se vasta riemu alkaa, oletan. Ans' kattoo. 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 30.04.2009 07:45 |
|
laakeri kirjoitti: Jari79 kirjoitti: mutta olen kyllä tullut melko vakuuttuneeksi ZX:n sopimattomuudesta miksikään muuksi kuin romuraudaksi. Hahaa Laakerin vappupuhe!  Yhtä täydestä otettava kuin muutkin vappupuheet! Niitä zeksejä, joista sinulla on niin huonoja kokemuksia, on kohdeltu huonosti. Niitä pitää taputtaa, niille pitää puhua kauniisti ja kehua, niiden on saatava tuntea olevansa rakastettuja! Näin minä olen menetellyt, ja yhteisymmärryksemme on täydellinen. Samahan se on muidenkin tuntevien olioiden, kuten ihmisten, kanssa. Jos niitä kohdellaan huonosti tai välinpitämättömästi, niille tulee paha mieli, ja ne saattavat osoittaa pahaa oloaan tekemällä kaikkea ei-toivottua, se on niiden tapa sanoa: huomaa minut! Alussa muuttaessaan meille zeksini oli vähän epäluuloinen ja pelokas, ja siksi oli pikku sopeutumisvaikeuksia, mutta kun tutustuimme ja hän oppi luottamaan minuun, kaikki on sujunut todella hienosti. Kaltaisesi ihminen ei ole ansainnutkaan zeksiä ja sen ystävyyttä Rangaistukseksi ilkeistä sanoistasi joudut neuvomaan mua vielä tarkemmin eräässä tähän ketjuun oikeasti kuuluvassa asiassa. 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 30.04.2009 09:36 |
|
"16 soupapes on BX:ssä se "kallis ylläpidettävä", mutta eipä se ole moottorin puolesta edes kiinnostava malli, 19 GTi kun on paljon miellyttävämpi. Komiat levikkeethän 16 soupapesissa kyllä on, mutta voihan ne laittaa 19 GTi:hinkin..." No en nyt sanoisi noinkaan. Moottori on hyvin kiinnostava, sillä voi ajaa niin mummoa kuin nuortamiestä  Enkä tiedä mikä siitä nyt kalliimman tekisi. Hydepumppuja nyt tietenkin on harvemmassa (diesel tai 16V sopii). Moottoreita on maailma (tai ainakin Ruotsi) väärällään kun sama pata löytyy pösön MI:stä.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 30.04.2009 11:46 |
|
Putkimies22 kirjoitti: No en nyt sanoisi noinkaan. Moottori on hyvin kiinnostava, sillä voi ajaa niin mummoa kuin nuortamiestä  Enkä tiedä mikä siitä nyt kalliimman tekisi. Hydepumppuja nyt tietenkin on harvemmassa (diesel tai 16V sopii). Moottoreita on maailma (tai ainakin Ruotsi) väärällään kun sama pata löytyy pösön MI:stä. 19 GTi/TZi 4-piste on kuitenkin moottoriltaan paljon miellyttävämpi, kuin 16 soupapes... tai sitten sitä 16 soupapesia ei vaan osaa olla vinguttamatta Niin se ylläpito... 16 soupapesissa on muistaakseni aina ABS:it jäähdytetyillä levyillä. Eli joutuu niitä taka-antureita remppaamaan ja ihan etujarrupalat+levytkin taitavat maksaa enemmän, kuin muihin malleihin. Moottorin puolellahan kai veivinlaakerirempat eivät ole mitenkään harvinaisia. Eikös ihan jakoremmisarjakin kustanna enemmän kuin perusmalleihin? Mutta mitenkäs voimansiirto (esim. kytkin ja vetonivelet)? - niistä ei ole mitään mielikuvaa itsellä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 30.04.2009 12:23 |
|
Ehtiskö joku vielä tarkentaa ennen vapunvieton aloittamista ja autaa alkuun? Mites ne korkeudensäätimet putsaillaan ja voidellaan? Irrotetaan mitä ja mistä? Puhdistetaan millä? miten? Vivustoa ei sentään irroteta, voidellaan vaan...? Mustekalan voi tarkistaa...? Irrottamalla mistä ja miten? Voi valmistautua tekemään Shamrock-korjauksen??? Takasylttyjen ??? kunto... laakerin ohjeet olivat kyllä oikein hyvät, mulla vaan taitaa olla vielä vähän oppimista, ammattislangista alkaen  . Ei löytynyt tekniikan sanakirjastakaan. Mutta kyllä tämä tästä lähtee alkuun, jos neuvojilla riittää kärsivällisyyttä.
|
|
|
|
 |
Amppman
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 30.04.2009 15:23 |
|
Palataampa aiheeseen tänään noin kello 15:10 Prikaatintiellä vastaan tuli "kultainen"BX  joo oli mulla käsi pystyssä mutta taisi jäädä sen A pilarin varjoon joten pistetään tätäkautta tämä TERVE ja ensikerralla nostan "oikeaa" kättä 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 30.04.2009 19:21 |
|
Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen Amppman että oliko tuo avatar sun vaalimainoskuva? 
|
|
|
|
 |
piippumies
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 02.05.2009 13:42 |
|
Riihimäen katsastuskonttorin pihalla surullisen näköinen valkoinen vani ilman kilpiä  olisko viimeiselle matkalle menossa..
|
|
|
|
 |
Amppman
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 02.05.2009 18:35 |
|
"Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen Amppman että oliko tuo avatar sun vaalimainoskuva?  " Hitsi kun olisi ollutkin niin olisi saattanut saada enemmän ääniä ja olisi ehkä kaupungin ja maakunnan hallituksessa  ja kohta varmaankin vielä eu pellenä raaspurkissa  tai jossain hirveen tärkeessä hommassa 
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 02.05.2009 19:38 |
|
laakeri kirjoitti: Esim. jarrut ovat samat kuin köyhemmissäkin malleissa (ellei ABS:eja ole ruksittu listalta). 19 GTi:ssähän absit olivat vakiona. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 02.05.2009 20:09 |
|
Tulsku kirjoitti: 19 GTi:ssähän absit olivat vakiona.  Ei ollu, tai siis alkujaan vissiin oli mutta myöhemmissä malleissa sitten näitä oli ilmankin. Pari sellaista yksilöä on tullut purettua ja viimeinen omassa käytössäni ollut 19GTi automatique oli myös ilman ABS jarruttimia... Mitään "absoluuttista totuutta" mihinkään ja minkään varusteen olemassaoloon tai olemattomuuteen ei Citroenin kanssa voi missään tapauksessa sanoa..! Varsinkin mallisarjan loppuaikoina on mitä kummallisempia laitteita, löytyy jos-vaikka-mitä varustetta vaikka kuvittelisi ettei köyhästi merkitystä mallista pitäisi niitä löytyä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|