|
Kirjoittaja |
Viesti |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.10.2020 20:08 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
Emäntä soitti aamulla ennen kuutta, oli Pösö hyytynyt juuri ennen työpaikkaa pihaa, sai kurvattua keskelle tyhjää Shellin pihaa. Oli edellisenä iltana sanonut, että auto vikisee kylmänä joten syyn jo osasi arvata... Läksin katsomaan ja apulaitehihnahan sieltä puuttui. Motonet oli onneksi muutaman kilsan päässä. Siellä oli kaksi pituusvaihtoehtoa laturin tehon mukaan joten otin varuiksi molemmat. Kumpikin liian pitkiä. Antoivat vanhemman mallin hihnat... Vaihtamaan, mutta uudemmista ei ollut kuin todennäköisempää vaihtoehtoa. No, eipähän tarvitse palauttaa toista KUN se sopii  Arvaahan sen, kuinka kävi. Liian lyhyt. Soittokierros muihin varaosaliikkeisiin ja sopiva löytyi ja sujahti paikoilleen. Paljon sai minuutin homman takia ajella... Vielä 35 kilsaa kotoa auton luokse. Katsoin motonetin sivuilta auton mallilla ja vuosimallilla ja näytti 2 vaihtoehtoa. Katsoi tiskillä rekkarilla ja sillä se näyttääkin 4 vaihtoehtoa, myös <2004 hihnat vaikka auto on '06. Myyjä sitten erehtyi antamaan ne väärät vaikka vuosimallia toisteltiin puolin ja toisin. Kyllä siinä manasin että v***u kun vaan olis se ilmainen Service  Ja ne Motonetin sopivuudet, “1.4,1.6, ei 8V(+OT, +ILM ei aut, +cdsoit. ei nahk.penk) laturi 70,80,90W, ABS, valm. alk. ennen 14.9.2005.“ Sitten ne kysyy rekisterinumeroa ja sillä tulee kuitenkin kymmenen vaihtoehtoa...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.10.2020 20:34 |
Viestit: 184
|
Motonetin varaosapuolen kanssa ollut turhan usein ongelmia, joten ei tule enää siellä asioitua. Tutulle vähäaikaa sitten antoivat takaiskarin sijasta etuiskarin ja taas meni aikaa hukkaan ja turhia kilometrejä. Aikaansaannoksista sen verran, että laitoin Mitsubishi lossnay ilmanvaihtokoneen seinään.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
 |
Mustis
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.10.2020 21:33 |
Viestit: 818 Paikkakunta: Ylivieska
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.10.2020 21:41 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Veneen pohjan pesu.Joka oli helppoa,kun kunnon myrkkyvärit pohjassa.Vetolaite oli sitten toinen juttu,keväällä laiskuuttani en sitä maalannut ja oli sitten tasan sen näköinen..Pienet merenelävät olivat löytäneet kaikki mahdolliset pinnat joihin kiinnittyä..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 11.10.2020 20:22 |
Viestit: 396 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
Vuoden 100. pyörälenkki tänään, kumulatiivisesti 7,250 km eli lenkin keskipituus 72,50 km. Hieman laskenut aikaisemmista vuosista. Eilen 10.10. Tampere Juoksee 2020 puolimaratonissa meni nappiin ja häränsilmään; omanikäisten ja minua vanhempien listauksessa olin 11.; vain seitsemän naista ehtivät ennen minua Laukontorin sillan kautta Ratinan stadionille ! Tottai kai kestoilonaihe on oman painon pysyminen normaalina, konfirmaatiopuku (Takiaispallo-elokuvan kirkossa - Nuori Terhi Panula oli söpö) tai oikeastaan konfirmaatiopäivän juhlapuku vuodelta 1983 mahtuu ylleni! Tuo cm-kg suhdeluku nakuna on 109, nyt hieman alempi, kun viikkopyöräilyyn ei kuulu enää lokakuussa sunnuntaisataset, jossa palaa 2,000 kcal energiaa. BMI on 21, vyötärömitta 89 cm. 
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 11.10.2020 21:36 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
citrophoros kirjoitti: Tuo cm-kg suhdeluku nakuna on 109 Eihän nyt cm/kg-suhde voi tuota luokkaa olla citrophoros kirjoitti: BMI on 21 Miulla on 22,3. Pitäisi jaksaa liikkua enemmän, niin nousisi varmaankin. Mutta laiska ei jaksa. Eikä kyllä oikein ehdikään. Tänään sentään ehti pari tuntia pelailla lentopalloa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
sätkävitonen
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.10.2020 21:43 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Teuski kirjoitti: Sain viimeisimmän hankinnan käyntiin *köh* http://www.youtube.com/shorts/Pv-ZJnFMs8ANo eihän noin tuore juurikaan savuta, kun ei tarvitse 10% seosta kuten vanhimmat lokit. Minun SilverSeagull on niinkin tuore kuin -81, vaatii vain 4% öljyä bensan sekaan. Sen muotoilu ei kyllä ole enää yhtä hieno, kuin vanhempien versioidensa. Onneksi lempilapseni Seagull 40+ -71 on sitä aitoa muotoilua kokonaan näkyvällä vauhtipyörällä. On muuten helppoja entisöitäviä, kun miltei kaikkia osia on saatavilla.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.10.2020 22:05 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
Kyllä tohon tankin korkissa vaaditaan 10-prosenttista ja sitä sexsai. Ja tossakin on vauhtipyörä paljaana...
Toi kanttitankki ei kyllä ole niin hieno...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
sätkävitonen
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.10.2020 09:13 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Juu, tuo Teuskin moottori on vielä sitä "aitoa" hienompaa muotoilua toisin kuin minun -81 Silverini. Vuoden 69 jälkeen valmistetuissa on pidemmät liukulaakerit, niihin luvataan kaasutinta muokkaamalla jopa 4% seosuhteen käyttöä. Omaa -71 mallista en kyllä ole raaskinut 6 prossaista laihemmalla rääkätä.
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 01.11.2020 23:39 |
Viestit: 1114
|
Veneilykauden avattua. 
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.11.2020 22:24 |
Viestit: 1521 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Talviauto Xsaran ylimaalaus valmistui. Huomenna irto-osien takaisin asennus. Varastossa oli iskemätön pytty polyuretaanimaalia jonka päätin jo etukäteen uhrata tähän. Muistikuva maalin värisävystä osoittautui pahasti vääräksi tölkin kantta aukaistaessa mutta päätin että enää ei peruta. Kavereiden kommentit on vaihdelleet Huoneistokeskuksen ja Postin välimaastossa...
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
maximi
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 07.11.2020 14:01 |
Viestit: 167 Paikkakunta: Turku
|
Vaihdoin talvinakit (kitkat) alle. Lämpötila Turussa +6 ja aurinkoista, joten tällä kertaa "autoilija yllätti talven".
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08 Ex: Xsara 2.0i Break Excl. x4 -02
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.01.2021 22:15 |
Viestit: 1878
|
Miltä tuntuu? Minulla on kokemusta neljästä kerrasta ja kolmella ekalla päädyin Saabin ratin taakse. Lopulta niitä tuli pidettyä 5 yhteensä. Nyt neljännellä kerralla piti tyytyä bemariin. Saa nähdä tuleeko vielä viidettä kertaa. PSA tekee kyllä tällä hetkellä kaikkensa, ettei tarvitse/saa enää Citroënin puikkoihin hypätä. Jos ei sitten jotain harrastepeliä... On tää vaikeeta.  Edit: Niin juu, enpä ottanut huomioon et viimiseen 12 vuoteen. Jotenkin heti ajattelin koko laillisen autoilun aikajänteellä. Kyllä, olen taipuvainen nostalgiaan. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.01.2021 10:07 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
Tosiaan tuo reilu 12v sisältää koko sen sjan, kum sitikoita on tullut omistettua. Temellä oli pari beksiä, tuntuivat hirveiltä härpättimiltä. Auton vaihto kun tuli ajankohtaiseksi niin silloisella parin tonnin budjetilla Xantia oli ihan ylivoimainen valinta, vaikka Omegaa tekikin mieli. Ne oli kaikki loppuunrunnottuja teinirasseja... Välissä oli vajaat kolme vuotta jumpyksi meikattu scudo, ja ehkä joskus joku pösö väliaikaisena autona. Muuten puolentoista vuoden C3P-ajeluita lukuunottamatta käyttöautona on ollut hydejousitettu. Nyt ei sitten ole yhtään harrastesitikkaakaan kun kiinnostus on vaihtunut kaksipyöräisiin, mutta eiköhän tähän joku muutos vielä saada Nyt alla siis Subaru Forester diesel.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.01.2021 13:00 |
Viestit: 1988 Paikkakunta: JKL
|
Subaru-Japanin sitikka, sanovat. Miksiköhän Subarua myydään niin vähän Suomessa?
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.01.2021 13:18 |
Viestit: 1878
|
Kallis ja kevyesti erilainen. Eipä siinä muuta tarvita, että suomipoika juoksee karkuun. Citikka sentään on halvempi, eikä enää pitkään aikaan ole ollut edes kevyesti erilainen.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.01.2021 16:09 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
C4_robotti kirjoitti: Miksiköhän Subarua myydään niin vähän Suomessa? Mitä noita on tuttavapiirissä ollut, konepellin alla kiroillut ja ohjauspyörän takana istunut, niin ostoinnokkuutta saattaa vähentää ainakin se, että saa siellä konepellin alla viettää aikaa vielä enemmän kuin muissa riisimaan ihmeissä. Lisäksi ainakin vielä 90-luvun alun Legacyt olivat ajettavuudeltaan aika... no, epämääräisiä. Uudempia ei ole tullut itse kokeiltua. Mahtaakohan sitä yhtä Subaru-kuskia vielä harmittaa, kun nelikko-Legacynsä jäi jääradalla etuveto-BX:lle... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.01.2021 16:08 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Avasin hiihtokauden osaltani. Nyt on täällä Etelä-Karjalassa ainakin melko lailla optimaalinen keli. Hyvin luistaa. Hiki vaan tulee rapakuntoiselle, puuh.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 14.01.2021 15:40 |
Viestit: 160 Paikkakunta: PKS-LPR
|
Kävinpä näin kirpeän kuivan pakkaspäivän kunniaksi hoitamassa BX:n museokatsastuksen paperihommat konttorilla.
On se vaan lupsakka ajella, vanhus!
- Tapsa Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous: C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
|
|
|
|
 |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.01.2021 19:10 |
Viestit: 396 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
Citroën C4 2021:n koeajo, Metro-Auto Tampere. La 23.01.2021.
Kaksi autoa oli tarjolla, ë4 tai C4. Valitsin polttomoottorisen (sama auto kuin Nettiautossa oleva MetroAuton valkoinen auto). Sisällä ei ollut nelkkuja (tai quatreja).
Heitin lenksun länteen Pirkkahallille ja Härmälän kautta takasin Hatanpäälle.
Heti autoon kömpiessä löin olkapään oviaukon reunaan ja ratti kosketusetäisyydellä reiteeni.
Yllätys oli perusmallissakin tihkun säätöherkyyden säätö (hyvä!) ja automaatin rattivaihteet (!). Negayllätyksiä navigoinnin ja nappikäynnistyksen puuttuminen karviksessa.
Ihan ei syttynyt vastustamatonta intohimoa uuteen, etupaneeliltaan tämän näköiseen >===< Sitikkaan.
Nyt pohdiskelen, onko se 20-luvun eka auto-ostos uusi C4 poltolla tai käytetty C5 Aircross. ë4:n toimintasäde 350 km on vielä liian lyhyt, kun matkaillen Pohjoismaissa. Viidessä pääkaupungissa kahden kesän aikana C3 Aircrossilla 2019-20. 2019 se paluu Tukholman satamasta kotiini Tornion kautta, 30h30m ajoa lähes 2500 km (Öland-Tylösand Kattegatin rannalla-Tornio-Valkeakoski).
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.02.2021 17:33 |
Viestit: 396 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
citrophoros kirjoitti: Citroën C4 2021:n koeajo, Metro-Auto Tampere. La 23.01.2021.
Kaksi autoa oli tarjolla, ë4 tai C4. Valitsin polttomoottorisen (sama auto kuin Nettiautossa oleva MetroAuton valkoinen auto). Sisällä ei ollut nelkkuja (tai quatreja).
Heitin lenksun länteen Pirkkahallille ja Härmälän kautta takasin Hatanpäälle.
Heti autoon kömpiessä löin olkapään oviaukon reunaan ja ratti kosketusetäisyydellä reiteeni.
Yllätys oli perusmallissakin tihkun säätöherkyyden säätö (hyvä!) ja automaatin rattivaihteet (!). Negayllätyksiä navigoinnin ja nappikäynnistyksen puuttuminen karviksessa.
Ihan ei syttynyt vastustamatonta intohimoa uuteen, etupaneeliltaan tämän näköiseen >===< Sitikkaan.
Nyt pohdiskelen, onko se 20-luvun eka auto-ostos uusi C4 poltolla tai käytetty C5 Aircross. ë4:n toimintasäde 350 km on vielä liian lyhyt, kun matkaillen Pohjoismaissa. Viidessä pääkaupungissa kahden kesän aikana C3 Aircrossilla 2019-20. 2019 se paluu Tukholman satamasta kotiini Tornion kautta, 30h30m ajoa lähes 2500 km (Öland-Tylösand Kattegatin rannalla-Tornio-Valkeakoski). Eipä tule uutta C4 2021:sta ostetuksi. Pitäisi maksaa autoni hyvitysarvon verran lisää + €5000 (eli maksaa 133% lisää vanhan autoni hyvityshinnan päälle), jotta >==^==< olisi todellisuutta. Täytyy kattella käytettyä.
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.02.2021 17:59 |
Viestit: 1878
|
Ei tarvinnut minunkaan juuri pohtia uuden C5 Aircrossin hankintaa kun katseli laskelmia X7 HDi 240 vs. C5 Aircross. Citroën-liike olisi hyvittänyt 160 tkm ajetusta X7:stä 6000 € uuteen C5 Aircrossiin. Vähän ajettuun hieman edullisempaan 5-sarjan BMW:hen hyvitys oli 10000 €. Ilmeisesti uusia Citroëneja ei ihan vakavissaan haluta myydä...  edit: Toisaalta koeajojen jälkeen hyvitykset olisi saanut olla vaikka toisinpäin niin olisin silti valinnut baijerilaisen. Surullista, tavallaan.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
|