|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 18.06.2009 17:11 |
|
Katselin tästä ketjusta vanhoista viesteistä beksien kulutusta, kun omani vie mielestäni vähän liikaa. Mun GTi vie 8,5, ja kaupunkiajoa on hyvin harvoin...  muilla tuntui olevan paljon pienempiä kulutuksia
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 18.06.2009 17:25 |
Viestit: 2699
|
Lemon kirjoitti: Katselin tästä vanhasta ketjusta beksien kulutusta, kun omani vie mielestäni vähän liikaa. Mun GTi vie 8,5, ja kaupunkiajoa on hyvin harvoin...  muilla tuntui olevan paljon pienempiä kulutuksia Sinä kerrot asian niin kuin se on, ei siinä sen kummempaa. Pienempiin kulutuslukemiin voit suhtautua olankohautuksella. Tietenkin eri autot kuluttavat eri tavoin, mutta tuo on ihan normaalikulutus Beksillä.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 18.06.2009 17:27 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Lemon kirjoitti: Katselin tästä ketjusta vanhoista viesteistä beksien kulutusta, kun omani vie mielestäni vähän liikaa. Mun GTi vie 8,5, ja kaupunkiajoa on hyvin harvoin...  muilla tuntui olevan paljon pienempiä kulutuksia Ihan normaalilta tuo kuulostaa.. Harvoin itsekään tuon 9 alle pääsen, kyllä se sen 8 vie melkein väkisin. Johtuu luultavasti noista 1.6 GTI:n lyhyistä välityksistä... Tosin itse en edes yritä ajaa taloudellisesti, joten tiedä häntä.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 18.06.2009 18:06 |
Viestit: 4692 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 noh niih. koska kulutukseen vaikutta hyvin monet asiat, niin jätetään väliin tuo kaupungeissä pyöriminen. Maanteilla kulutukseen pääsee jo ekaksi vaikuttamaan hyppimällä yli tarpeettomien pykälien. Siinä taas tarvitaan koneelta sitä mitä olen jo vuosikausia mainostanut ,että VÄÄNTÖÄ. Pyörintänopeus olisi hyvä kyetä pitämään 2000-2500 kierroksen tuntumassa ja kevyellä kaasulla, ja taas tarvitaan sitä VÄÄNTÖÄ. Joka haluaa ajaa mahd. pienellä, niin löytää kyllä menetelmät. Ennakoi mahdollisimman paljon. On turhaa hana auki eteenpäin ,MUTTA ei jäädä kuitenkaan tupeksimaan toisten jalkoihin. Esim: ykkösellä reilusti liikkeelle ,mutta sitten jos olosuhteet antavat periksi suoraan vaikka kolmoselle tai jopa neloselle. ILMAN turhaa kaasun painamista. Nuo ovat vain malleja ,eikä noita pidä ottaa kirjaimellisesti vaan tilanteen ja maaston mukaan. Kokemus on pudottanut omalla kohdallani kulutusta litrakaupalla. Nykyään ajelen dieselillä jonka tyypillinen kulutus on 6 litraa, mutta pääsen hyödyntämään juuri tuota VÄÄNTÖ ominaisuutta. nykyinen kulutus on noin 4-5 litraa/100 On tunnettua ettei BX Gti mallien kulutus ole ollut parhaimmasta päästä ,mutta ( 8-10 litraa/100) kyllä olen silläkin aikoinani päässyt 6-7 litran pintaan. Vaikeeta tosin. Perusasiat kuntoon ja erityisesti lämmöt siinä koneessa vaikuttavat rutkasti. ja hydr.pumppu kuormittaa lisää. renkaisiin ohjearvoja korkeammat paineet, 0,3-0,5 kiloo lisää ja kaposemmat kumit. alahuuli keulassa ei vähennä kulutusta.eikä muovihelmat. lintulauta kyllä. koneen alle suoja, kesät talvet. noilla ainakin omassani tippui kulutus.ja noilla tempuilla. sitten on temppuja millä voi lisätä kulutusta. kaupungissa kylmällä koneella urku auki tolpalta tolpalle seisoskelemaan ja taas hanaa. ja seis . ja homma pian uusiksi vajaalämpöisellä.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 18.06.2009 18:23 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Aikanaan myyntitykin hommia pohjois-suomessa tehneenä pääsin 1,9 GTi:llä johonkin seiskan tuntumaan. Auton kone oli katillisesta SRI Pösöstä.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 18.06.2009 18:25 |
Viestit: 2699
|
No joo joo koke. Nää kulutusjutut menee yleensä aina tähän. Jos oikein tuon Lemonin jutun ymmärsin, niin hän tarkoitti "tavallisen ajon kulutusta". Paljonhan on pieniä konsteja, joita kokekin tuossa luetteli, niillä tuota kulutusta voi vähentää. Mutta se ei ole talvallisen autoilijan normaalia ajoa. Ponimai? Samat sanat Putkimiehelle. Ja Lemonille: Noin 9 l/100km menovettä Beksillä kuluu meikäläisellä. Olipa sitten 1,6 kaasarivehje tai 1,9 ruisku. Saman ne vie.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 20.06.2009 15:16 |
|
Kiitos vastauksista, on kivempi olla kun tietää että tuo kulutus on ihan normaalia. 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 21.06.2009 11:33 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Uusimmassa Mobilistissa toimittaja tuskailee Alfansa kaasuttimien kanssa. Joku ystävällinen sielu on lainannut hänelle BX Vanin käyttöautoksi, kenties joku patonkilainen? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
sap
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 22.06.2009 23:27 |
Viestit: 6 Paikkakunta: Laukaa
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.06.2009 21:08 |
Viestit: 1128
|
Tänään näkyi maikkarin tsekin tulvista kertovassa uutispätkässä, kuinka 4WD beksiä nosteltiin traktorilla. Vähän huonokuntoiselta vaikutti. RIP
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.06.2009 21:34 |
Viestit: 1878
|
kokemjne kirjoitti: :twisted: noh niih. koska kulutukseen vaikutta hyvin monet asiat, niin jätetään väliin tuo kaupungeissä pyöriminen. Maanteilla kulutukseen pääsee jo ekaksi vaikuttamaan hyppimällä yli tarpeettomien pykälien. Siinä taas tarvitaan koneelta sitä mitä olen jo vuosikausia mainostanut ,että VÄÄNTÖÄ. Pyörintänopeus olisi hyvä kyetä pitämään 2000-2500 kierroksen tuntumassa ja kevyellä kaasulla, ja taas tarvitaan sitä VÄÄNTÖÄ. Joka haluaa ajaa mahd. pienellä, niin löytää kyllä menetelmät. Ennakoi mahdollisimman paljon. On turhaa hana auki eteenpäin ,MUTTA ei jäädä kuitenkaan tupeksimaan toisten jalkoihin. Esim: ykkösellä reilusti liikkeelle ,mutta sitten jos olosuhteet antavat periksi suoraan vaikka kolmoselle tai jopa neloselle. ILMAN turhaa kaasun painamista. Nuo ovat vain malleja ,eikä noita pidä ottaa kirjaimellisesti vaan tilanteen ja maaston mukaan. Kokemus on pudottanut omalla kohdallani kulutusta litrakaupalla. Nykyään ajelen dieselillä jonka tyypillinen kulutus on 6 litraa, mutta pääsen hyödyntämään juuri tuota VÄÄNTÖ ominaisuutta. nykyinen kulutus on noin 4-5 litraa/100 On tunnettua ettei BX Gti mallien kulutus ole ollut parhaimmasta päästä ,mutta ( 8-10 litraa/100) kyllä olen silläkin aikoinani päässyt 6-7 litran pintaan. Vaikeeta tosin. Perusasiat kuntoon ja erityisesti lämmöt siinä koneessa vaikuttavat rutkasti. ja hydr.pumppu kuormittaa lisää. renkaisiin ohjearvoja korkeammat paineet, 0,3-0,5 kiloo lisää ja kaposemmat kumit. alahuuli keulassa ei vähennä kulutusta.eikä muovihelmat. lintulauta kyllä. koneen alle suoja, kesät talvet. noilla ainakin omassani tippui kulutus.ja noilla tempuilla. sitten on temppuja millä voi lisätä kulutusta. kaupungissa kylmällä koneella urku auki tolpalta tolpalle seisoskelemaan ja taas hanaa. ja seis . ja homma pian uusiksi vajaalämpöisellä. Voi pojat, meinasin jo alkaa kirjoittelemaan vastausta tähän ketjuun mutta onneksi huomasin että kokemjne oli jo ehtinyt vastaamaan puolestani, oikeastaan sanasta sanaan ne asiat mitä meinasinkin kirjoittaa... En silti voi vastustaa kiusausta tehdä pientä yhteenvetoa "omiin nimiin"... x tunne autosi, aja sen mukaan (GTi ei ole maailman vääntävin kone -> ennakoi...) x 7 litran alle pääsee kyllä kun on palikat kunnossa ja säädöt kohdallaan, mutta vaatii aika herkkää tuntumaa x Lämmöt, hydepumppu ja renkaat x konetilan alasuojasta ei tunnu olevan haittaa BX GTi on ihan taloudellinen ja ripeä laite, sanoi muuan Audi-asentaja, ja jatkoi... silloin kun se on kunnossa. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 28.06.2009 00:40 |
|
kaseva kirjoitti: BX GTi on ihan taloudellinen ja ripeä laite, sanoi muuan Audi-asentaja, ja jatkoi... silloin kun se on kunnossa.  Kulutus näyttää putoavan tankkaus.comiin syöttämieni tietojen mukaan kuukausi kuukaudelta, alussa kulutus lähes 10, sitten 9, seuraavaksi 8,5 ja nyt 8,2... saas nähdä miten alas menee... tai onko beksi vaan tällä hetkellä kunnossa (hydevuotoa lukuun ottamatta)? Ennakoimaan olen oppinut jo aikoja sitten muidenkin merkkien kanssa.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 28.06.2009 05:00 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Eipä tuo tunnu mihinkään katoavan,BX meinaan,pihassa möllöttää kokoajan.Noh josko tuota virtaa saisi(itseensä) ja rupeaisi liikkumaan.Tarra(ranskan figuuri,pariisi tekstillä) tuli reissusta ostettua,joten homma etenee  Varmaankin jo ensi kesänä ollaan tienpäällä,rättiluukun kanssa,onhan niitä ID/DS malleihinkin laitettu,joten ei tässä paljon pilata  Vielä kun saisi sen lisävarustemittariston hankittua(vinkkivinkki).......niin ja uusi takaklasi(200e) prkl
|
|
|
|
 |
citikkahullu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 03.07.2009 22:56 |
Viestit: 115 Paikkakunta: Lounais-Kainuu
|
Mistä näitä Bexejä oikein tulee Ei kai niitä tarviis enää lisää, mutta niin vain taas tuli 1 kpl, 1,6 RE ja leimaa vuoden loppuun. Hydepumppu vähän vinkaisee joskus, mutta hyvin toimii systeemi (pitänee vaihtaa pumppu, niin on taas valmis ajoon, jos sattus tartteen). 10,20 e ja liikennekäytöstäpoistoon. Mitenkähän tässä taas kävi näin? No, kun se soitti ja kysy, että sinäkö keräät näitä vanhoja Citikoita ja minä siihen, että en minä niitä nyt sen kummemmin kerää. mutta mitä sulla olis ja paljonko ja ....? 
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 03.07.2009 23:06 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
citikkahullu kirjoitti: " kun se soitti ja kysy, että sinäkö keräät näitä vanhoja Citikoita ja minä siihen, että en minä niitä nyt sen kummemmin kerää. mutta mitä sulla olis ja paljonko ja ....? "  Citikkahullu tuo on niin kovin tuttua hommaa, eilenkin taasen lupasin yhden Citikan lunastaa  vaikka kohta menee lukumäärä yli 30:nen....
Viimeksi muokannut Croisette päivämäärä 03.07.2009 23:07, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 03.07.2009 23:07 |
Viestit: 2699
|
citikkahullu kirjoitti: Hydepumppu vähän vinkaisee joskus, mutta hyvin toimii systeemi (pitänee vaihtaa pumppu, niin on taas valmis ajoon, Mikä vika siinä pumpussa on? Se kiljaus johtuu siitä, kun pumpun hihna on liian löysällä. Jos se on kauankin kiljunut, niin vaihda uusi hihna. Sekin löystyy aika pian. Sitten uusi kiristys niin tiukkaan ettei kilju, ei enempää.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.07.2009 16:50 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
r_a_n_u kirjoitti: citikkahullu kirjoitti: Hydepumppu vähän vinkaisee joskus, mutta hyvin toimii systeemi (pitänee vaihtaa pumppu, niin on taas valmis ajoon, Mikä vika siinä pumpussa on? Se kiljaus johtuu siitä, kun pumpun hihna on liian löysällä. Jos se on kauankin kiljunut, niin vaihda uusi hihna. Sekin löystyy aika pian. Sitten uusi kiristys niin tiukkaan ettei kilju, ei enempää. Ja hihnaksi 10mm seljällä oleva. Bensakoneisessa 10x800.
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.07.2009 22:05 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
 Croisette, minä jään tähän kolmeenkymmeneen meidän pihalla toistaiseksi ainakin.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 06.07.2009 00:40 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 06.07.2009 00:53 |
|
On ne kauniita! En varmaan koskaan väsy ihastelemaan beeäksiä, niissä vaan on sitä jotain, vaikka ei olisi edes punaisia! Nyt kun vaan vielä saisin tuon oman beeäksän ulkoasun vähitellen täydelliseksi, maalauksesta tosin en aio maksaa useita tonneja
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 28.07.2009 19:58 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
ruotsista kai se on lähdettävä hakemaan bx.ää. muutama vähän ajettu siisti yksilö ollut myynnissä mutta ne revitään kädestä,aina myöhäss
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
GSAX3
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 28.07.2009 21:20 |
Viestit: 130
|
tutun näköiset tosiaankin... 
Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 28.07.2009 22:41 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Jeth kirjoitti: Tutun-näköiset valot putkimiehellä  Jaa mull vai? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
|