|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 12.02.2009 17:54 |
|
No voi kettu... siis ensinnäkin joudun ajamaan / saan ajaa hyvin vähän autolla, ja täällä Turun seudulla on hyvin vähän talven mittaan jäisiä kelejä.
Tiet kyllä hiekoitetaan, mutta röpölliseksi ja epätasaiseksi jäätynyttä kevyen liikenteen tietä ei todellakaan ole mikään ilo kulkea. Kun lumisohjo jäätyy pyörätielle, lopputulos ei ole kovin kiva. Se on myös aina paljon pidempään jään peittämä kuin varsinainen tie. Ja ennen kuin pääsen sille kevyen liikenteen tielle, joudun pyöräillessäni / kävellessäni kulkemaan n. kilometrin omakotialueelle vievää tietä, jossa ei ole pyörätietä, vaan hyvin liukkaat tienreunat joilla sitten pyöräilijät ja jalankulkijat yrittävät hipsutella, tämäkin tie on hiekoitettu, mutta reunat ovat jääneet jäisiksi. Siksi lähden mieluummin autolla. Eikä tässä mistään liikenteen vaarantamisesta ole kyse, vaikka kitkarenkailla ajan, kyseessä on joka tapauksessa lailliset, hyväksytyt talvirenkaat, joita päätin kokeilla täällä eteläisessä Suomessa asuvana juuri siksi, että täällä on viime vuosina ollut hyvin lyhyt talvikelikausi. Ja myös minä jättäydyn tästä keskustelusta.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 12.02.2009 21:38 |
|
TeeKoo kirjoitti: Minua ottaa pattiin kaupunkiliikenteessä ne, jotka eivät osaa ryhmittyä. Kapeahkolla kadulla, missä kuitenkin hyvin mahtuu kaksi rinnakkain, vasemmalle kääntyjä odottaa keskellä kaistaa ja minä kun mahtuisin mainiosti oikealta ohi ja pääsisin kääntymään oikealle. Samat tohelot vasemmalle kääntyessään oikaisevat niin, että melkein vasemmat pyörät menevät jalkakäytävälle. Ja minä kun tulen sieltä vasemmalta, olen sitten muka heidän tiellään. Lisätään nyt vielä nekin, jotka kääntyessään jompaan kumpaan suuntaan, koukkaavat ensin sivulle. Esim. vasemmalle kääntyvät tulevet metrin verran ensin oikealle ja sitten kääntävät vasemmalle. ja minä siinä viereisellä kaistalla odotan, koska kolahtaa. Ja jatkoa vielä. Risteyksen jälkeen koitetaan suoraan päästä sille omalle kaistalle, vaikka se olisi kuinka tukossa. Sitten jäädään risteykseen poikittain, vaikka se reunimmainen kaista olisi ihan tyhjä. Huh. Helpotti.  Allekirjoitan. Tuo ei oikeastaan voi olla muusta kiinni kuin ajattelemattomuudesta tai totaalisesta välipitämättömyydestä. Tai ei sittenkään, tollon maineen vain saisi. Ajattelemattomuutta.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Jallu
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 13.02.2009 09:18 |
|
Mua ottaa just nyt pattiin pari asiaa näin aamusta, vaikka onkin perjantai: - suola-autot kun ne ajelee roiskimassa -7 asteen pakkasella. - edessä ajavat, kun ne heiluu (konetiellä) kaistallaan kun jurrissa, eikä pyörät pysy ajorissa. Toinen versio näistä arjen sankareista on sellainen, joka "kyttää" ohituskaistalla vasemmat pyörät pientareella. Molemissa tapauksissa sonta lentää. Ps. Ihan turha tulla selvittään "turvaväleistä". Ei onnistu Turunväylän aamuruuhkassa. 
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 13.02.2009 11:13 |
|
Tällä hetkellä päälimmäisenä ketutuksen aiheena on se, että pääsen sitikan rattiin seuraavan kerran vasta reilun kuuden tunnin kuluttua...
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Juu_pe
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 13.02.2009 14:14 |
|
Tällä hetkellä ketuttaa, kun joku "rakas" työtoveri oli eilen peruuttanut linja-autolla mun c5:n perään eikä jättänyt mitään viestiä  ! Takakontinluukku ja lasi sekä takapuskuri menee uusiksi 
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 22.02.2009 20:32 |
|
Tänään ärsytti puolen päivän aikaan vitostiellä Leppävirran paikkeilla vastaan tullut hiekanruskean V70 Volvon kuski, joka nakkasi kaikki Mäkkäriruokaroskansa ikkunasta tielle muiden autoilijoiden riemuksi. Harmittaa kun en tullut katsoneeksi auton rekisteritunnusta. Olisi nimittäin tehnyt mieli soittaa ko. sotkijalle...
|
|
|
|
 |
Citikkaukkeli
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 23.02.2009 13:56 |
|
Tällä hetkellä eniten ahistaa nopeusvalvontakamerat ja varsinkin se kun tiellä liikkuminen on nykyään sitä että vaimo ja muu suku yrittää pysyä kärryillä mikä on nopeusrajoitus ja minä missä on tolppa. eikö tarkoitus olisi keskittyä liikenteeseen. Rajoitukset vois yrittää pitää loogisina ( taajamassa tietty ja ulkopuolella vähän lujempaa) nyktään ei mitään logiikkaa.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 23.02.2009 14:30 |
|
Citikkaukkeli kirjoitti: Tällä hetkellä eniten ahistaa nopeusvalvontakamerat... Minä eilen kuvautin itseni ja Xantiani tuollaisella pömpelillä  Tie oli tuttu, jota noin 7 vuotta olen tahkonnut. Tiellä on talvisin 80 km/h nopeusrajoitus, mutta tolppien kohdilla on kärsinyt ajaa 88-89 km/h (autossani on erillinen tarkastettu nopeusmittari) kameroiden välähtämättä. No, eilen iski kokeilunhalu ja jysäytin tolppien kohdalla tasan 90 km/h ja se oli peltimiliisille näköjään liikaa 
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 23.02.2009 15:45 |
|
Tirehtööri kirjoitti: Citikkaukkeli kirjoitti: Tällä hetkellä eniten ahistaa nopeusvalvontakamerat... Minä eilen kuvautin itseni ja Xantiani tuollaisella pömpelillä  Tie oli tuttu, jota noin 7 vuotta olen tahkonnut. Tiellä on talvisin 80 km/h nopeusrajoitus, mutta tolppien kohdilla on kärsinyt ajaa 88-89 km/h (autossani on erillinen tarkastettu nopeusmittari) kameroiden välähtämättä. No, eilen iski kokeilunhalu ja jysäytin tolppien kohdalla tasan 90 km/h ja se oli peltimiliisille näköjään liikaa  Onko se erillinen tarkastettu nopeusmittari tuo avatar-kuvassa näkyvä ? 
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 23.02.2009 15:58 |
|
Pasis kirjoitti: Tirehtööri kirjoitti: Citikkaukkeli kirjoitti: Tällä hetkellä eniten ahistaa nopeusvalvontakamerat... Minä eilen kuvautin itseni ja Xantiani tuollaisella pömpelillä  Tie oli tuttu, jota noin 7 vuotta olen tahkonnut. Tiellä on talvisin 80 km/h nopeusrajoitus, mutta tolppien kohdilla on kärsinyt ajaa 88-89 km/h (autossani on erillinen tarkastettu nopeusmittari) kameroiden välähtämättä. No, eilen iski kokeilunhalu ja jysäytin tolppien kohdalla tasan 90 km/h ja se oli peltimiliisille näköjään liikaa  Onko se erillinen tarkastettu nopeusmittari tuo avatar-kuvassa näkyvä ?  Ei, vaikka Stalkeriakin on tullut käpisteltyä. Autoilijoiden ilmeet on muuten näkemisen arvoisia kun tuolla osoittelee  Autossani on kitkamittari, josta saa myös nopeuden näkyviin.
|
|
|
|
 |
maarit
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 23.02.2009 22:38 |
|
Tirehtööri kirjoitti: , mutta tolppien kohdilla on kärsinyt ajaa 88-89 km/h (autossani on erillinen tarkastettu nopeusmittari) kameroiden välähtämättä. No, eilen iski kokeilunhalu ja jysäytin tolppien kohdalla tasan 90 km/h ja se oli peltimiliisille näköjään liikaa  Se 10 %:n sääntö ... nimim. veli liikkuvissa 
------- Sitikka-kyytiä v:sta -58 nyt alla Xantia Activa TCT
|
|
|
|
 |
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 24.02.2009 11:57 |
|
Eilen taas joku loistokas foordi kuski teki motarin päässä harakiriohituksen ehtien juuri ja juuri suoraan sitikkani keulan eteen. Motarin päässä vaihtuu nopeusrajoitus 100kmsta 80 alueeksi ja oma vauhti oli tuolla kohdin n. 90 pinnassa. Tuulilasin pestyäni sainkin sitten painella jarrua, koska tämä sama teiden ritari sitten himmaili nopeuden sinne 85 tienoille. Ja siinä sitä sitten köröteltiin välillä 79 välillä 84 nopeudella....seuraava ohituspaikka oli vasta n. 20 km päässä (liikenne tuohon aikaan on kohtalaista). En yleensä noista köröttelijöistä ota ressiä, mutta tässä kohtaa otti kyllä pattiin, että oliko ihan pakko tehdä harakiriautonsotkemiskuraloiskutusohistuskeulaahipoen ja sitten kuitenkin jäädä siihen eteen hidastelemaan.......Onneksi se ohituskaista tuli lopulta ja tallaa pohjaan 
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 24.02.2009 13:36 |
|
Ramsi kirjoitti: En yleensä noista köröttelijöistä ota ressiä, mutta tässä kohtaa otti kyllä pattiin, että oliko ihan pakko tehdä harakiriautonsotkemiskuraloiskutusohistuskeulaahipoen ja sitten kuitenkin jäädä siihen eteen hidastelemaan.......Onneksi se ohituskaista tuli lopulta ja tallaa pohjaan  Tiedän Ramsi tunteen ja tuo minuakin monesti tökkii. Jos kerran ohi pitää päästä, niin sitten pitää olla pokkaa myös ajaa muiden alta pois eikä jäädä eteen hidastelemaan. Sillä lailla minullekin kävi kun kamerakuvaan pääsin. Moottoritiellä joku Avensis meni perä maata laahustaen ohi, mutta sitten moottoritien loputtua jäi eteen köröttelemään 70-90 km/h vauhtia (tiellä oli 80-rajoitus) joka ikisen kameratolpan kohdalla hidastaen alle 80 km/h! Minä ohitin sen sitten jossain välillä kun minusta tuollainen nopeuden kanssa soutaminen on liikenteen tahallista häirintää. Kameroiden välillä uskalsi Avensis-mies taas kiihdytellä puskuriin kiinni. Sitten se vissiin lopullisesti pasko housunsa kun minun kohdalla välähti tolppa  Ainakin niin äkkiä hävisi taustapeilistä näkyvistä, että taisi ajaa loppumatkan kuuttakymppiä.
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 05.03.2009 09:29 |
|
Illalla alkoi vanista palaa stoppivalo. Aamulla huomasin vihreää elämännestettä sisältävän lammikon ilmaantuneen pihamaalle. Se ei ollut poronkusemaa.
Cicatti, pääsisikö pukille? Siis Vani. Siis nosturille. Hoidettaisi samalla se polkuauton takapää. Joskus ensi viikolla tai miten sulle sopii.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 05.03.2009 11:44 |
|
Pitäkää piskinne kiinni Meinas tänä aamuna yhestä hurtasta tulla levy kun se oli kuseksimassa yksin tien laidassa. Laitoin jo kinttua jarrulle ja ei p*****le! Just kun kohalla niin tämä idiootti karvakasa säntää eteen. Jarrutin niin että nastat kipunoi ja painoin paineilmatorvea niin että piski sai varmaan ikuisen virtsavaivan. Toisaalta, olsin saanut ilmaisen puskurin, eikös vaan?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Ishmael
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 05.03.2009 12:01 |
|
"Tänään ärsytti puolen päivän aikaan vitostiellä Leppävirran paikkeilla vastaan tullut hiekanruskean V70 Volvon kuski..." Onko joku muukin huomannut, että jos joku auto menee AINA Sitikan ohi, niin se on Volvo ja yleensä vielä mallia V70 farmari??? Vaikka kuinka pyyhkis jo ittekin (tutkalla tarkastettua) ylinopeutta... 
"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
|
|
|
|
 |
veijjo
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 07.03.2009 23:16 |
|
[quote="SusiXm"]No joo, ärsyttää nuo prkleen puskurissa roikkujat! Siis esim. itsellä yhdeksänkymppiä mittarissa kasikympin tiellä ja joku A*** tai B** hiostamassa (silloin ja tällöin toki myös V****) A***t ja B**t ärsyttää aina. Röyhkeitä! Tosin ainakin mun Xm:n mittari näytti 10kmh liian vähän? 
|
|
|
|
 |
DSuper5
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 07.03.2009 23:57 |
|
Moottoritiellä / ohituskaistalla ärsyttää ohitettavat, jotka alkavat hitaasti mutta varmasti kuroa vauhtia kun lähtee ohi. Tämä tarkoittaa sitä, että on hetkellisesti kiihdytettävä lievään ylinopeuteen että pääsee ohi. Toinen vaihtoehto (kokeiltu on), on palata takaisin omalle kaistalle mutta kas, tämä teiden ritari palauttaa liikennevirtaa hitaamman nopeuden jälleen ja taas tulisi ohitustarve.
D Super 5 1972 CX 2,5D 1985 BX 19 Digit 1985 BX 1,9TGD Van 1990 XM 2,5TD Break 1996
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.03.2009 17:34 |
|
Kaikki ottaa päähän!!! Loputon talvi ja pakkanen, valkosta paskaa tulee aina vaan lisää, kevät ei tule koskaan, tänään sataa inhottavaa jäätävää tihkua, jossain on päätetty että mulle ei koskaan BX:ää, viikonloppuun on liikaa aikaa, veemäinen päivä töissä, just nyt mä en jaksa!  E: ja tämä räkätautikaan ei lopu ikinä!
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.03.2009 19:12 |
|
citrotar kirjoitti: Kaikki ottaa päähän!!! Loputon talvi ja pakkanen, valkosta paskaa tulee aina vaan lisää, kevät ei tule koskaan, tänään sataa inhottavaa jäätävää tihkua, jossain on päätetty että mulle ei koskaan BX:ää, viikonloppuun on liikaa aikaa, veemäinen päivä töissä, just nyt mä en jaksa!  E: ja tämä räkätautikaan ei lopu ikinä! Mutta muuten menee mukavasti. 
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.03.2009 19:52 |
|
Mulla on kivaa. Kolmen tunnin yöunet takana, aamulla ylös 4.45, ja aamukoneella Brysseliin. Kolmesta asti (Suomen aikaa) istunut kokouksessa jossa mun ei olisi käytännössä näköjään edes tarttis olla. Ennen kokousta nakkasin ison pitsan ja ison kaljan naamariin. Kohta on qwerty-ihottuma naamassa. Huomenna istumista klo 9 -18, eikä saa istua edes kokoushuoneessa vaan pitää odotella ulkopuolella jos jollain olisi kysyttävää. Onneks netti pelaa ja patongin saa auki. Ja just yhdet ilmoitti että ne tulee huomenna tänne klo 19:00 ja tempaisee kentältä suoraan mun hotellille, jonne ehkä ehdin samaan aikaan. Ylihuomenna sitten tiedossa suurinpiirtein sama ohjelma. 9-21. Vaihtelua tuokin sitten perjantai, kun pääsee junalla Luxenburgiin yhteen kokoukseen, johon pitää tietysti valmistella materiaali tänään, huomenna ja ylihuomenna. Jos huilatessa vaikka ehtisi.
Onneksi tulee tuo ajokorttiuudistus, saadaan tumpelot pois liikenteestä. autokatsastuksen päälle aina insinööriajo. Ei vaineskaan, olisi kyllä hyvä jos oikean ajokokeen kunnon kirjallisineen joutuisi vaikka 10 vuoden välein suorittamaan. Jos vielä osaa, niin ei pitäisi olla vaikea läpäistä. Jos ei osaa, niin saataisiin siististi pois liikenteestä ilman ilmiantoja.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.03.2009 21:34 |
|
Toi valkoisen paskan tulo sais jo riittää! Mitä iloa on talvesta? Saipa kohta mopon ulos ja sillä töihin...
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.03.2009 21:47 |
|
Cikatti kirjoitti: Toi valkoisen paskan tulo sais jo riittää! Mitä iloa on talvesta? Saipa kohta mopon ulos ja sillä töihin... Onks sekin sängyn alla säilössä kuten tuo ruipelon Rieju  Mopokortti on toista päivää taskussa mut ei arvaa lähteä ajelee kun on lunta ja liukasta vaikka väänsin nastarenkaatkin alle.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 11.03.2009 01:21 |
|
Sais toi paskan tulo taivaalta loppua, jotta saa kesä-autot ajoon, ja pääsee purkamaan noita pihalla makaavia varaosaraatoja  . Cikatin mopo on kunnon "mopo" 6-pyttyinen siis  .
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 11.03.2009 13:02 |
|
Croisette kirjoitti: Cikatin mopo on kunnon "mopo" 6-pyttyinen siis  . Kyllä sekin parvisängyn alle mahtuu, H-D:t kuulemma säilytetään sit olohuoneessa 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
|