|
Kirjoittaja |
Viesti |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 02.01.2025 18:37 |
Viestit: 1169
|
HiTec kirjoitti: Juu ei matkailuautona, mutta kun sitä tyhjää bussia sai tosiaan aikaisemmin kuljettaa C-kortillakin, niin nykyisin tuo taitaa vaatia sen D:n aina, oli siellä kyydissä ketään tai vaikka 100 matkustajan lasti. Eikä taida edes D-ajolupa riittää, kuin oman ruokakunnan henkilökuljetuksiin ja sitäkin saa harrastaa vain omalla yksityisellä linkkarilla. Ilman ammattipätevyyttä ei oikein ulkopuolisia saa olla kyydissä.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 03.01.2025 00:39 |
Viestit: 3806
|
Suurempi leveys on yksi matkailukorin eduista peltikuorisiin verrattuna. Haitoista suurin on kai se, ettei asunto-osassa saa olla ketään matkan aikana eikä kopista saa järjestää suoraa kulkua takatilaan.
Ekan sukupolven Volkkarin LT oli kai siksi niin suosittu matkailuautona, että se oli aikansa mittapuulla leveä ja melko suoraseinäinen. Ja ihan hyvä ajaa, jos muistan oikein. Servoa siinä ei kai ollut, mutta meikä oli nuori...
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 09.01.2025 16:09 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
1 etu peltikuorisissa on ettei se hajoa kolarissa ihan päreiksi, irtokorista ei oikein saa kulkua eikä siellä saa olla mut eihän muuten ole rajaa, hyväksytyt penkit ja turvavyöt, itsetehdyssä hyväksytty kiinnitys, onkohan siitä hyväksyjästä sen kummempia määräyksia, patonkilaisen katsastusmiehen allekirjoitus virallisen näköisessä paperissa. Tuosta vaikka Berlingoon ihan ranskalaista https://simplevans.eu/en/kits/26-186-the-weekender-berlingo-partner-3.html#/26-van_size-l1/29-mattress-no
Liitteet: |

P1050475K.jpg [ 109.19 KiB | Katsottu 6699 kertaa ]
|
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 12.01.2025 12:35 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
HiTec kirjoitti: pvalila kirjoitti: Sisustusta vaihtamalla sama tila voi olla asunto, puutyöpaja tai metalliverstas. Ja seinistä saa sellaiset, että sisällä on oikeasti sekä lämmin että hiljaista. Lieneekö helpompi vain rakennella samointein useampia matkailukoreja noihin eri tarkoituksiinsa ja nappaa pihasta kyytiin niistä sen kulloinkin tarvittavan kopin kaikkine sisustuksineen yms. valmiina ihan sellaisenaan. Tälläinen https://vancubic.com/home/ tässä vaan taas tulee tämä hallintoalamaisena eläminen, joku kun on jo valmiiksi päättänyt ettei kansalainen moista tarvitse 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 13.01.2025 01:39 |
Viestit: 3806
|
Xari kirjoitti: HiTec kirjoitti: pvalila kirjoitti: Sisustusta vaihtamalla sama tila voi olla asunto, puutyöpaja tai metalliverstas. Ja seinistä saa sellaiset, että sisällä on oikeasti sekä lämmin että hiljaista. Lieneekö helpompi vain rakennella samointein useampia matkailukoreja noihin eri tarkoituksiinsa ja nappaa pihasta kyytiin niistä sen kulloinkin tarvittavan kopin kaikkine sisustuksineen yms. valmiina ihan sellaisenaan. Tälläinen https://vancubic.com/home/ tässä vaan taas tulee tämä hallintoalamaisena eläminen, joku kun on jo valmiiksi päättänyt ettei kansalainen moista tarvitse  Tavarakäyttöön tarkoitetulla pakulla pitää myös pystyä tavaroita kuljettamaan: sillä argumentilla ne matkailukorit viimeksi kiellettiin. Liian kiinteä asennus johtanee edelleen tulkintaan, etteivät nuo takatilassa olevat kalusteet ole kuormaa vaan kiinteä asumus. Kulkua ohjaamoon ei tuossakaan moduulimallissa taida olla? Jos sitä kulkua ohjaamoon ei tarvita, niin järkevämpää se on rakentaa kaappimallinen asunto kuin tyytyä peltikuorisen ahtauteen. Kuten HiTec kirjoitti, asumuksen leveydellä on paljon merkitystä ja suorat seinät tekevät rakentamisesta helppoa. Mut vesitiiviyden kanssa kannattaa koppimallisissa olla tarkkana, pelkukuoriset ovat vesitiiviyden suhteen luonnostaan varsin päteviä laitteita (kunhan vain katolle ei laiteta luukkuja tai ikkunoita). Mä en oikein luota siihen, että tämä nykyinen sallimus matkailukorien suhteen jatkuu ikuisesti. Siltä varalta että ne kielletään taas joskus kannattaa rakentaa sellainen koppi, että sen saa katsastuksen ajaksi helposti irrotettua ja toisaalta joka pressulla peitettynä näyttää tyypilliseltä firman kaappiautolta.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 13.01.2025 11:54 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Toi pressulla peittäminen ei oikein riitä, ainakin jos tullista pitää ohi päästä + muualla tulee sitten muita ongelmia, tavara-autolla ei pääse kaikkialle, tuolla matkailumersu-jutussa oli 1 hyvä kohta kun tietullissa kehoitettiin sulkemaan kattoluukku ettei mene korkeuden puolesta kalliimpaan luokkaan. Sama jos vaikka Saksassa joudut vaakaan ja painot menee yli niin matka ei jatku kuin keventämällä. https://www.youtube.com/watch?v=3leaoBOsHi0
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 14.01.2025 02:57 |
Viestit: 3806
|
Xari kirjoitti: Toi pressulla peittäminen ei oikein riitä, ainakin jos tullista pitää ohi päästä + muualla tulee sitten muita ongelmia, tavara-autolla ei pääse kaikkialle, tuolla matkailumersu-jutussa oli 1 hyvä kohta kun tietullissa kehoitettiin sulkemaan kattoluukku ettei mene korkeuden puolesta kalliimpaan luokkaan. Sama jos vaikka Saksassa joudut vaakaan ja painot menee yli niin matka ei jatku kuin keventämällä. https://www.youtube.com/watch?v=3leaoBOsHi0Vaikka unohdettaisiin viranomaiset niin asunto-osan pressuttamisella on muita hyviä puolia: auto on stealth eikä kukaan tajua, että siellä asutaan. Asunto-osa pysyy puhtaana ja priimana pressun alla suojassa. Pressun voi myös poistaa vain siltä sivulta, jonka ikkunoista haluaa ulos kurkistella. Jos autossa on takalaitanosturi, voi auton todellista pituutta pidemmän pressun avulla saada itselleen jopa katetun "piiloterassin", josta ohikulkijat eivät tiedä mitään.
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 14.01.2025 10:26 |
Viestit: 1169
|
pvalila kirjoitti: Vaikka unohdettaisiin viranomaiset niin asunto-osan pressuttamisella on muita hyviä puolia: auto on stealth eikä kukaan tajua, että siellä asutaan. Asunto-osa pysyy puhtaana ja priimana pressun alla suojassa. Pressun voi myös poistaa vain siltä sivulta, jonka ikkunoista haluaa ulos kurkistella. Jos autossa on takalaitanosturi, voi auton todellista pituutta pidemmän pressun avulla saada itselleen jopa katetun "piiloterassin", josta ohikulkijat eivät tiedä mitään. Mulla on mustassa Expert pakussa erikoistummennettu lasitus tavaratilassa. Ulkopuolelta ei edes huomaa, että siinä on lasit. Hyvin voi vaikka vilkkaassa parkissa olla autossa, niin ettei kukaan näe lainkaan sisälle. Silti sisällä on täysi päivänvalo. Yöllä tilanne on eri, kun sytytetään valot. Silloin on ikkunoissa eristeet, jotka peittävät lasit niin hyvin, ettei sysipimeässä puskassa ainuttakaan valonpilkahdusta näy ulos. Viimeisin ajatus on asentaa kattokaiteisiin pienet kamerat, joilla näkisi pimennetystä tavaratilasta, mitä ympärillä tapahtuu. Sellainen 4 kameran setti saattaisi toimia. Autoon ei luonnollisestikaan kiinnitetä mitään vanlife tyyppisiä tarroja. Ainoat tarrat varoittavat hälyttimestä ja seurantalaitteesta. Tuulilasissa on Saksan ja Ranskan ympäristötarrat, joista joku voisi jotain päätellä. Katolla on kyllä pari aurinkopaneelia, mutta niitäkään ei juuri huomaa, kun ovat kattokaiteiden väliin upotettuna.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 14.01.2025 13:35 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
pvalila kirjoitti: Vaikka unohdettaisiin viranomaiset niin asunto-osan pressuttamisella on muita hyviä puolia: auto on stealth eikä kukaan tajua, että siellä asutaan. Asunto-osa pysyy puhtaana ja priimana pressun alla suojassa. Pressun voi myös poistaa vain siltä sivulta, jonka ikkunoista haluaa ulos kurkistella. Jos autossa on takalaitanosturi, voi auton todellista pituutta pidemmän pressun avulla saada itselleen jopa katetun "piiloterassin", josta ohikulkijat eivät tiedä mitään. No jos olis C-kortti ja tilaa niin pieni k-auto siirtolavavehkeillä ja kylmäkontista asunto, toiseksi pihaan konelava ja sulla kaverimäärä lisääntyy räjähdysmäisesti kun puoli patonkia soittelee että viitsitkös tulle siirtelemään mun sitikkaprojektia 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 14.01.2025 18:42 |
Viestit: 1169
|
Xari kirjoitti: No jos olis C-kortti ja tilaa niin pieni k-auto siirtolavavehkeillä ja kylmäkontista asunto, toiseksi pihaan konelava ja sulla kaverimäärä lisääntyy räjähdysmäisesti kun puoli patonkia soittelee että viitsitkös tulle siirtelemään mun sitikkaprojektia  No ei se matkailu mitään herkkua olisi jollain vaihtolava kuorma-autolla. Koko ikäni kortin saatuani olen ollut rahtikoneiden kanssa tekemisissä, niin jotenkin tiedän.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 14.01.2025 21:51 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Aakku kirjoitti: Xari kirjoitti: No jos olis C-kortti ja tilaa niin pieni k-auto siirtolavavehkeillä ja kylmäkontista asunto, toiseksi pihaan konelava ja sulla kaverimäärä lisääntyy räjähdysmäisesti kun puoli patonkia soittelee että viitsitkös tulle siirtelemään mun sitikkaprojektia  No ei se matkailu mitään herkkua olisi jollain vaihtolava kuorma-autolla. Koko ikäni kortin saatuani olen ollut rahtikoneiden kanssa tekemisissä, niin jotenkin tiedän. No sakemannit reissaa paljon joillain Unimogista ja vastaavista tehdyillä nelivetokuorkeilla ja eihän jossain keskieuroopassa saa mihinkään metsään mennä edes ajelemaan, kait se on joku imagokysymys, voi korostaa vapauttaan mennä minne vaan.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 14.01.2025 23:15 |
Viestit: 3806
|
Aakku kirjoitti: Xari kirjoitti: No jos olis C-kortti ja tilaa niin pieni k-auto siirtolavavehkeillä ja kylmäkontista asunto, toiseksi pihaan konelava ja sulla kaverimäärä lisääntyy räjähdysmäisesti kun puoli patonkia soittelee että viitsitkös tulle siirtelemään mun sitikkaprojektia  No ei se matkailu mitään herkkua olisi jollain vaihtolava kuorma-autolla. Koko ikäni kortin saatuani olen ollut rahtikoneiden kanssa tekemisissä, niin jotenkin tiedän. Nyt taidat puhua jo ihan oikeista kuorma-autoista. Minä ajattelin noita vain pikkuisen yli 3500 kilon vehkeitä, jotka mun kuvitelmieni mukaan ovat jotakuinkin yhtä hyviä (tai yhtä huonoja) kulkuvälineitä kuin isot pakettiautot. Ja kai tuolle lähes kortittomalle Xarille löytyisi jokin avolava, jonka massat jäävät kilon alle maagisen rajan?
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 15.01.2025 00:32 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
pvalila kirjoitti: Ja kai tuolle lähes kortittomalle Xarille löytyisi jokin avolava, jonka massat jäävät kilon alle maagisen rajan? ABE, tällähän voi ajaa 7000kg yhdistelmää, vähän hämmästelen ettei noi rakentajat ole vielä oppineet hyödyntämään kaikki konsteja, Jumpperiin vaan vetopöytä, perävaunuhan voi olla myös "kiinteä" tai jarruton perävaunu alle lisäakseliksi, tällöin tosin varsinaisen perävaunun veto estyy, tuossa olis muuten C-kortilliselle aihio, 35tkm ajettu nokkamallin Scania https://kiertonet.fi/huutokaupat/scania-t-124-gb-6x2-1997-diesel-sailioauto-176230 puolet suomen sorakuskeista olis kateudesta vihreitä.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 15.01.2025 08:43 |
Viestit: 1169
|
Xari kirjoitti: Aakku kirjoitti: Xari kirjoitti: No sakemannit reissaa paljon joillain Unimogista ja vastaavista tehdyillä nelivetokuorkeilla ja eihän jossain keskieuroopassa saa mihinkään metsään mennä edes ajelemaan, kait se on joku imagokysymys, voi korostaa vapauttaan mennä minne vaan. Kyselin joskus tuota saksalaisten tarvetta ajaa näillä 4x4 kuorma-autoilla. Niillä ajetan ensisijaisesti Afrikassa ja syvällä Idässä. Se miksi niitä näkee Saksan afalttiteillä johtuu siitä, kun ei sitä varten kannata kahta matkailuautoa käyttää.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 15.01.2025 10:05 |
Viestit: 2617 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Xari kirjoitti: Perävaunuhan voi olla myös "kiinteä" tai jarruton perävaunu alle lisäakseliksi, tällöin tosin varsinaisen perävaunun veto estyy. Tämä ilmeisesti torpattiin, olikohan Traficom kun sanoi ettei käy. Ehtiköhän joku ostaa sen Ivecon esittelyauton..
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 15.01.2025 13:09 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Kaapelimies kirjoitti: Xari kirjoitti: Perävaunuhan voi olla myös "kiinteä" tai jarruton perävaunu alle lisäakseliksi, tällöin tosin varsinaisen perävaunun veto estyy. Tämä ilmeisesti torpattiin, olikohan Traficom kun sanoi ettei käy. Ehtiköhän joku ostaa sen Ivecon esittelyauton.. Ai ne sanoo jotain johonkin, työkaveri kyseli mopon rekisteröinnistä kun vakuutusyhtiön ohjeilla mentäessä tuli jotain ongelmia niin ilmoittivat vaan ettemme ota kantaa tuohon millään tapaa emmekä anna ohjeita Tekee tarpeeksi vanhasta, toisella työkaverilla on traktori jossa on 4x4 Patrolin tekniikka, takapihalta oleva hytti ja runko -36 Letukasta, T-kortti ja 15v riittää.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 15.01.2025 16:14 |
Viestit: 1169
|
Xari kirjoitti: Ai ne sanoo jotain johonkin, työkaveri kyseli mopon rekisteröinnistä kun vakuutusyhtiön ohjeilla mentäessä tuli jotain ongelmia niin ilmoittivat vaan ettemme ota kantaa tuohon millään tapaa emmekä anna ohjeita Traficomilta kun kysyy, niin kannattaa painokkaasti selventää, että katsastuskonttorilta on jo kysytty. Lisäksi sanoo, että konttorilta on pyydetty kysymään Traficomilta. Missään nimessä ei saa nimetä katsastuskonttoria, koska siitä seuraa toimipaikalle sanktioita. Olen nähnyt tällaisen paimenkirjeen katsurilla, jossa kiellettiin ohjaamasta asiakasta Traficomin puoleen. Traficomin automaattinen vastaus on, jotta käännyppä katsastusaseman puoleen kysymyksessäsi.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 15.01.2025 22:42 |
Viestit: 3806
|
Kaapelimies kirjoitti: Xari kirjoitti: Perävaunuhan voi olla myös "kiinteä" tai jarruton perävaunu alle lisäakseliksi, tällöin tosin varsinaisen perävaunun veto estyy. Tämä ilmeisesti torpattiin, olikohan Traficom kun sanoi ettei käy. Ehtiköhän joku ostaa sen Ivecon esittelyauton.. Mielestäni Puolassa tms. pakettiautoista on viritetty autonkuljetusminirekkoja, joita saa ajaa B-kortilla. Traficomilta jos sovellusohjeita kysyy, niin virastosta tulee trafi-non eli kaikki on kiellettyä.
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 15.01.2025 22:47 |
Viestit: 3806
|
Xari kirjoitti: pvalila kirjoitti: Ja kai tuolle lähes kortittomalle Xarille löytyisi jokin avolava, jonka massat jäävät kilon alle maagisen rajan? ABE, tällähän voi ajaa 7000kg yhdistelmää, vähän hämmästelen ettei noi rakentajat ole vielä oppineet hyödyntämään kaikki konsteja, Jumpperiin vaan vetopöytä, perävaunuhan voi olla myös "kiinteä" tai jarruton perävaunu alle lisäakseliksi, tällöin tosin varsinaisen perävaunun veto estyy, tuossa olis muuten C-kortilliselle aihio, 35tkm ajettu nokkamallin Scania https://kiertonet.fi/huutokaupat/scania-t-124-gb-6x2-1997-diesel-sailioauto-176230 puolet suomen sorakuskeista olis kateudesta vihreitä. Voi helkkari mikä Scania! Tuollaisen rinnalla jenkkien pick-upit ovat paffia. Kesäksi pitää keksiä jokin muu harraste, tuon mukana tulevat vain nastarenkaat.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 18.01.2025 13:02 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 18.01.2025 17:39 |
Viestit: 1169
|
Xari kirjoitti: AinoHuilajat ja kumppanit on kyllä saanet jutuillaan hinattua retkeilyautojen hintaa ylös, tarjontaa on nettikaravaanissa retkiksistä niin paljon että hinnat saattaa vielä pudota, vai kumman ottaisitte? Puoli-integroitu https://www.nettikaravaani.com/weinsberg/cara-suite-650-mf/1638464Retkeilyauto https://www.nettikaravaani.com/weinsberg/carabus-600-mq/1646675Minä ottaisin kumman vaan, mutta en ostaisi kumpaakaan noila hinnoilla. Nuo Aino Huilajan videot oli kyllä aika surkuhupaisaa. Perse edellä puuhun lähes joka kerta. Ekaksi etelään ilman vessanpönttöä. Keski-Euroopassa saa kuulemma sakot, jos retkiautosta puuttuu pönttö. Niin paljon on ulostetta levähdyspaikoilla näiden muka vanlaiffareiden jäljiltä. Sitten tehdään video talvisesta Pohjolasta. Autosta katkaistaan lämmitys illalla ja aamulla on kaikki jäässä. Sitä pönttöäkään ei voinut käyttää, kuin keväällä. Vallan kivaa kuitenkin oli. Draamatisoitua settiä koko juttu. Mahtoivakohan mennä kuvausten jälkeen hotelliin. Netissä on ihan järkeviäkin Vanlife videokertomuksia matkoista, mutta ne ovatkin vähemmän kaupallisessa tarkoituksessa tehtyjä.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 19.01.2025 07:55 |
Viestit: 2817
|
Aakku kirjoitti: Xari kirjoitti: AinoHuilajat ja kumppanit on kyllä saanet jutuillaan hinattua retkeilyautojen hintaa ylös, tarjontaa on nettikaravaanissa retkiksistä niin paljon että hinnat saattaa vielä pudota, vai kumman ottaisitte? Puoli-integroitu https://www.nettikaravaani.com/weinsberg/cara-suite-650-mf/1638464Retkeilyauto https://www.nettikaravaani.com/weinsberg/carabus-600-mq/1646675Minä ottaisin kumman vaan, mutta en ostaisi kumpaakaan noila hinnoilla. Nuo Aino Huilajan videot oli kyllä aika surkuhupaisaa. Perse edellä puuhun lähes joka kerta. Ekaksi etelään ilman vessanpönttöä. Keski-Euroopassa saa kuulemma sakot, jos retkiautosta puuttuu pönttö. Niin paljon on ulostetta levähdyspaikoilla näiden muka vanlaiffareiden jäljiltä. Sitten tehdään video talvisesta Pohjolasta. Autosta katkaistaan lämmitys illalla ja aamulla on kaikki jäässä. Sitä pönttöäkään ei voinut käyttää, kuin keväällä. Vallan kivaa kuitenkin oli. Draamatisoitua settiä koko juttu. Mahtoivakohan mennä kuvausten jälkeen hotelliin. Netissä on ihan järkeviäkin Vanlife videokertomuksia matkoista, mutta ne ovatkin vähemmän kaupallisessa tarkoituksessa tehtyjä. Joo kyllä toi aika säätöä oli. Ei tiennyt itkeä vai nauraa toulle touhulle. No rahat saatu ja luvattu toteuttaa...
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 19.01.2025 12:25 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Aakku kirjoitti: Nuo Aino Huilajan videot oli kyllä aika surkuhupaisaa. Perse edellä puuhun lähes joka kerta. No katsoja voi tuntea itsensä mestarirakentajaksi ja karavaanariksi, sinäänsähän sitä ei tarvisi kiertämiseen kun pidempi Berlingo tai Rifter ja joku valmis sisustuspaketti sinne missä vuoteet ja alla säilytystilat, kemssa pykälien täyttämiseen mut...yöpyähän siellä ei tarvisi kuin silloin kun ei löydy sopivaa hotellia, enkä tarvi edes hotellia, kylälistemaja, kamriai, pokoi, zajazd tai jotain sinnepäin riittää. Maailmalta tekijöitä löytyy läjäpäin. https://autovestavba.cz/
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunakaravaanarit Lähetetty: 19.01.2025 13:19 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
pvalila kirjoitti: Mä en oikein luota siihen, että tämä nykyinen sallimus matkailukorien suhteen jatkuu ikuisesti. Siltä varalta että ne kielletään taas joskus kannattaa rakentaa sellainen koppi, että sen saa katsastuksen ajaksi helposti irrotettua ja toisaalta joka pressulla peitettynä näyttää tyypilliseltä firman kaappiautolta. Olisko sit tuossa, nupilla voi ajella keskustaan. https://www.alunadwozia.pl/indywidualne-zabudowy2/
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
|