|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 10.12.2010 00:20 |
|
Siinä oli kunnon talviCX-tarinaa 
|
|
|
|
 |
JariJ
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 12.12.2010 11:10 |
Viestit: 93 Paikkakunta: Tuusula
|
12.12.2010 Mittarilukema 46012km , -15 astetta Celciusta Missä vika, kun autossa ei ole mitään vikaa. Olenkohan onnistunut ostamaan oikein erinomaisen hyvän CX yksilön ?. Kun auton vuonna 2008 tammikuussa ostin, ajoin sen suoraan talliin odottamaan kunnostusta. Olihan siinä ostohetkellä vielä katsastus voimassa ja matka Hyvinkäältä Elimäelle sujui pimeydessä ihan mallikaasti. Muistelen, että yhden kerran ajovalot hävisivät sekunninmurto-osan ajaksi,mutta muuten matka sujui hyvin. Tänä syksynä ajattelin laittaa auton ajokuntoon ja selvittää mitä kaikkea tarvitsee tehdä saadakseni sen katsastettua. Ajoin auton lokakuussa katsastusasemalle ja ainoa huomautus tuli päästöistä. Päästöt säädettiin kohdalleen ja leima tuli. Sen jälkeen kilometrit ovat taittuneet huolettomasti. Kohta on moottoriöljynvaihto edessä. Havaitsin ensimmäistä kertaa öljyjä vaihtaessani, että suodatin on melko hankalassa paikassa. Sitä irrottaessani öljyä valui vähän joka puolelle, kasvoille,käsille ja vaatteille. Onkos tuohon irroittamiseen mitään hyvää tapaa olemassa ?. Vai onko se niitä hommia, josta selviää vain "prkle,stana,vttu"-manauksilla. Itselläni kun ei ole muuta mahdollisuutta,kuin tunkata auton etupäätä ylös ja ryömiä auton alle selälleni suodatinta irroittamaan. Aamulla taas testasin käynnistysominaisuuksia ennätyksellisessä 15 asteen pakkasessa. Ei ongelmia,kissa alkoi kehräämään kuin "palmun alta" konsanaan.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 12.12.2010 17:37 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
jahas. siis jarilla on m sarjan moottorilla varustettu versio koskapa putsarin vaihto tarvii liudan kotimaisia perus sanastoja. etkö tosiaan löydä paikkaa missä pääset alle seisaaltaan ? putsariin pääsee käsiksi ekaksi konehuoneen puolelta kurkkimalla jossa sen voi löysätä kevyesti, sitte allle ja pakoputken apukuskin puolelta ronkkii putsarin auki ja irti. sitten onkin hiha täynnä olkapäätä myöten. pudota se palkin päälle valumaan ja keplottele sopivasta kolosta pois. samaa reittiä uusi tilalle tai sitten sieltä konehuoneen kautta. onnistuu kyllä.
|
|
|
|
 |
Sitruunasafööri
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 12.12.2010 20:40 |
Viestit: 155 Paikkakunta: Suomenmaa
|
Tulipa tuossa puhdistettua lumet CX:stä noin 3 viikon seisonnan jälkeen ja ihan avaimesta kääntämällä lähti käyntiin ilman mitään apuvirtaa tms. Piti tehdä pieni 15 km lenkki ja samalla tankata tankki täyteen ennen kuin ysikasin hinta kiristyy lisää talven vuoksi. Ei mitään moitteita toimivuudessa. Vaikka onkin melkein -20°C, niin lasit eivät huurtuneet tai jäätyneet, ja sisällä oli lämmin alumiinikennollakin. Kone oli vain n. +80°C, eli huomasi kyllä, että oli vähän vilposempaa ja ajoin ilman mitään viimasuojaa. Enpä silti aikonut lisätä talviajoa tuolla CX:llä, sillä maantiesuola on niin kiusallista.  Kiusaus erilliseen talviyksilöön on toki yhä suuri.
"Tavanomaisiin ajokkeihin tottuneille CX on kuin jonkin tieteiselokuvan rekvisiittaa." - TM 6/1975
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 12.12.2010 21:03 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Öljynsuodattimen vaihtoa helpottaa huomattavasti ko. suodattimeen jämptisti sopiva suodatinavain (eli ei mitään kiristyviä malleja, vaan vain alkuperäisen Purfluxin suodattimen koloihin sopiva), johon siten noin puolisen metriä jatkovartta. Tälläisellä suodattimen irroituksessa ei valu öölit hihaan. Turbodieselissä suodattimen vaihto onkin sitten taas tehty niin helpoksi kuin olla ja voi, kun suodatin jalka onkin toisinpäin, eli suodatin ylöspäin  . Itsekin ajelin tänään CX:llä lenkin, -20 astetta oli pakkasta, kyllä se diesel jättää jo muutaman tahdin väliin näillä keleillä, mutta vielä ei meteli ole korvia raastavaa. Huomenna voi ollakin jo, kun pakkanen tuntuu vain kiristyvän, ja sitä tolppapaikkaa kun ei ole saatavilla  . Ajelin noin 30 km, ja kyllä siinä jo lasit alkoivat sulamaan, mutta varpaat jäätymään, kosteutta auton sisällä on reilusti, kun en ole vielä kerennyt autoa jättämään muutamaksi päiväksi sisälle kuivamaan.
|
|
|
|
 |
JariJ
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 12.12.2010 21:41 |
Viestit: 93 Paikkakunta: Tuusula
|
""sitten onkin hiha täynnä olkapäätä myöten. pudota se palkin päälle valumaan ja keplottele sopivasta kolosta pois. samaa reittiä uusi tilalle tai sitten sieltä konehuoneen kautta. onnistuu kyllä. ""
- Juuri näin tapahtui, kun ensimmäistä kertaa elämässäni vaihdoin moottoriöljyt CX:ään. En siis ollut ihan "hakoteillä".
"" Öljynsuodattimen vaihtoa helpottaa huomattavasti ko. suodattimeen jämptisti sopiva suodatinavain (eli ei mitään kiristyviä malleja, vaan vain alkuperäisen Purfluxin suodattimen koloihin sopiva) ""
- Mistä tuollaisen Purluksin öljynsuodattimeen sopivan suodatinavaimen voisi ostaa ?. Motonetistä katselin,mutta en löytänyt muuta kuin sellaisen kiristyvää mallia olevan ja sillä irroitin suodattimen. Ei ollut herkkuhomma, ei.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 12.12.2010 21:53 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Ostopaikkaa ko. avaimelle en valitettavasti osaa äkkiseltään neuvoa, mutta ainakin Facom moisia tekee, eli siis tuollaista http://www.ultimategarage.com/shop/images/d157.jpgTietysti jos omaa hitsikoneen, ja askarteluintoa niin tekeehän moisen itsekin...
|
|
|
|
 |
JariJ
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 12.12.2010 21:55 |
Viestit: 93 Paikkakunta: Tuusula
|
"" ja sitä tolppapaikkaa kun ei ole saatavilla "" - Minulla on sama ongelma. Sääliksi käy moottoria käynnistyshetkellä. Ajattelin, että jos ostaisi aggrekaatin (sitten kun budjetti antaa siihen mahdollisuuden ) ja antaisi sillä virtaa lohkolämmittimelle. Siinä voisi sitten auton vierellä puoli tuntia hyppiä lämpimikseen sen ajan kun lohkolämmitin lämmittää moottorin. 
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 13.12.2010 08:35 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Veikkaan, että käytetty Weba tai Eberi voisi olla kätevämpi ratkaisu kuin aggregaatti.  Minulla olisi yksi Webaston BBW-46 suoraan 80-luvulta, mutta mokomasta kärähti paloilmapuhallin viime keväänä. Tiedä, vaikka laittelisi mokoman kuntoon ja virittelisi omaan CX:ään, vaikka varsinaista käyttötarvetta sille ei olekaan.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
wanhustiina
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 13.12.2010 12:14 |
Viestit: 312 Paikkakunta: Renko
|
Vielä hauskemman mielikuvan sain... sillä aikaa kun agrigaatti lämmittää cx:ää niin lämmittelet teltassa agrigaatin vieressä...sinne puhaltaa lämmintä tuon agrikaatin tuuletin...
|
|
|
|
 |
anakonda33
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 13.12.2010 12:25 |
Viestit: 181
|
Täälläkin vielä cx break ajossa vaikka uhkailin siirtyä pelkästään xm:ään. Remontin vuoksi tarvii kuljetuskapasiteettiä ja kyllähän tuohon breakiin tavaraa mahtuu.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 13.12.2010 12:33 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Croisette kirjoitti: Ostopaikkaa ko. avaimelle en valitettavasti osaa äkkiseltään neuvoa, mutta ainakin Facom moisia tekee, eli siis tuollaista http://www.ultimategarage.com/shop/images/d157.jpgIhan normaali kuppimalli? Noitahan myydään jokaisessa työkalu- ja varaosakaupassa. Lisäksi erityisesti moottoripyörätarvikekaupoissa. Moottoripyöristä kun tuppaa löytymään putsareita varsin veemäisistä paikoista silloin tällöin. Motonetissä taitavat maksaa 4,90 €/kpl. Jos tuo siis on ihan tavallinen kuppimalli.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
JariJ
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 13.12.2010 17:43 |
Viestit: 93 Paikkakunta: Tuusula
|
"" Enpä silti aikonut lisätä talviajoa tuolla CX:llä, sillä maantiesuola on niin kiusallista.  Kiusaus erilliseen talviyksilöön on toki yhä suuri"" - Haa, kohta meitä on jo neljä talviajajaa ! 
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 14.12.2010 03:11 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
JariJ kirjoitti: - Haa, kohta meitä on jo neljä talviajajaa !  Patonkin kirjoittelevien määrä on toki vain muutamissa, mutta kyllähän CX:llä talvellakin liikkuu jokunen muukin, eli ei ne ihan kaikki ole vielä luovuttaneet, mm. toki eräs kansanedustaja ajaa yhä CX:llä vuoden ympäri, ja tuskin tulee muuta automallia koskaan hankkimaankaan  . Ja eräällä korjaamollakin on vielä CX firman autona ympäri vuoden jne..... ei CX ole ihan vielä kokonaan harrasteautokatekoriaan siirtynyt, ja kyllä näillä ihan arkiajoja ajaa vielä moni muukin  . -24 aamulla, olin jo päättänyt, että en CX:ää edes käynnistä, mutta mailla meni putket jäähän, joten CX tulille, nyt jo hiukan kone kolisi ikävästi  , mutta se olikin jo tiedossa, näissä keleissä dieselin käynnistäminen kylmästä alkaa olla ruman kuuloista  . No putkien jäätymisen syyllinen oli helppo löytää sähkäri oli autotallin sähköjä kytkiessään, poistanut kellarin pakkasvahdin pistokkeen  Onneksi saatii kaasuputelia, jolla sitten putket sulaksi, ja vesi taas virtaamaan....
|
|
|
|
 |
JariJ
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 30.12.2010 22:02 |
Viestit: 93 Paikkakunta: Tuusula
|
30.12.2010 Kilometrilukema 46550 km -6 astetta Celciusta
Tapaninpäivänä päättyi CX:n kahden viikon ulkoseisonta. Halusin testata miten auto selviää pitkähköstä paikallaanolosta talvipakkasilla.Hyvin selvisi. Lunta oli kertynyt reippaanlaisesti auton päälle,mutta käynnistysongelmia ei ollut. Ainoa vika,mikä tuli on ulkolämpötilanäytön reistailu. Ennen testiä ulkolämpötila näkyi heti virta-avaimesta kääntäessä,mutta nyt nestekidenäyttö tulee segmentti kerrallaan näkyviin ja noin 30 min ajon jälkeen se näyttää oikeita lukemia. Onkos kellään tietoa mistä tämmöinen voisi johtua ja missäpäin autoa tuo lämpötila-anturi sijaitsee ?.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 30.12.2010 22:42 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
nestekidenäytön huono toiminta on yleensä kiinni itse siitä näytöstä, voisi olla hyvä ottaa se irti ja tutkia onko kaikki ruuvien vastakappaleet ehjät, eli kiristyykö näyttö kunnolla kehikkoonsa. Murtuvat aikas herkästi ne ruuvien vastakappaleet, eli malttia kiristämisessä ja muutenkin sitä näyttöpaneelia on kohdeltava helläkätisesti, sillä toimivat 3 ja 4-näyttöiset ovat harvinaisia, ja niitä ei saa uusia mistään, ja käytetyt toimivatkin ovat arvokkaita.
Ulkolämpötilan anturi on etupuskurin sisällä vasemmalla, en muista enään mitenkä sinne pääsi käsiksi, kun tuossa omassa se on laitettu ei alkuperäiseen paikkaan.
|
|
|
|
 |
JariJ
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 06.01.2011 21:59 |
Viestit: 93 Paikkakunta: Tuusula
|
6.1.2011 Mittarilukema 47268km -5 astetta Celciusta
Kävin parin päivän työmatkalla Keuruulla ja samalla sain kyytiin eräältä "palstalaiselta" 14" kevytmetallivanteet kesärenkaita varten. Vielä on hyvin aikaa kunnostaa ne kesäkautta varten. Iso kissa suoriutui reissusta hyvin, bensankulutus alle 10 ltr / 100 km 15-21 asteen pakkasesta huolimatta. En edes laittanut autoa lämmitykseen hotellin pihalla, sillä luotin kylmäkäynnistyskykyyn, jota olin aiemmin joulukuussa testannutkin. Lämmintäkin riitti ihan kohtuullisesti lämmityslaitteesta, vaikka jalkatilaan virtaus onkin heikko. No, pitkät kalsarit,lämpöiset sukat ja varrelliset lämpöiset kengät pitivät kylmää loitolla. Asentamani "lisätuloilmapuhaltimet" auttavat vissiin jollain tapaa, sillä ainakin yksin ajaessa ikkunat pysyvät kirkkaina maantiellä ja kaupungissakin ajaessa. Keuruulta lähtiessä edessäni ajoin DHL:n perävaunullinen rekka, josta oli jäännyt oikeanpuoleinen takaovi auki ja se heilui aika vaarallisen näköisesti 80-90 km tuntinopeudessa. Ajoin CX:llä ohi ja laitoin hätävilkut päälle sekä pikkuhiljaa hiljensin vauhtia 60 km /h aina välillä myöskin vilkkua oikealle näyttäen. Rekkakuski ei ymmärtänyt tarkoitustani, vaan laittoi koko patteriston pitkiä valoja päälle ja soitatti mahtitorvea ilmeisen kiukustuneena CX kuskille. Tätä jatkui n. kilometrin verran,jonka jälkeen ajoin tiensivuun ja päästin rekan ohitseni mahtitorven soidessa. En vielä luovuttanut vaan kiihdytin uudestaan rekan perään ja vilkuttelin pitkiä valojani. Taas meni muutama kilometri ja huomasin, että nyt rekkakuski vaihtoi pitkät päälle eli vastaantulijoita ei ollut.Sytytin sisäkattovalon ja kiihdytin rekan rinnalle huitoen samalla oikealla kädelläni että " hiljennä hyvä mies ". Vastaantulija pakotti minut rekan eteen omalle kaistalleni ja jälleen laitoin hätävilkut päälle ja hiljensin ajonopeuttani. - Vihdoin kuski ymmärsi viestini ja taustapeilistä näin kun rekka laittoi vilkun oikealle ja pysähtyi pientareelle. Jatkoin matkaani Tampereen kautta Tuusulaan toivoen että kuljettaja kiertää auton ympäri ja laittaa oven kunnolla kiinni.
Viimeksi muokannut JariJ päivämäärä 06.01.2011 22:10, muokattu yhteensä 2 kertaa
|
|
|
|
 |
JariJ
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 06.01.2011 22:04 |
Viestit: 93 Paikkakunta: Tuusula
|
Ilmeisesti vika on nestekidenäytössä, eikä anturissa, sillä ulkolämpötila vaikuttaa siihen kuinka nopeasti lämpötilalukema on luettavissa nestekidenäytöltä. Voikos noille näytöille itse tehdä mitään ?.
|
|
|
|
 |
JariJ
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 06.01.2011 22:15 |
Viestit: 93 Paikkakunta: Tuusula
|
"" mutta kyllähän CX:llä talvellakin liikkuu jokunen muukin, eli ei ne ihan kaikki ole vielä luovuttaneet, mm. toki eräs kansanedustaja ajaa yhä CX:llä vuoden ympäri, ja tuskin tulee muuta automallia koskaan hankkimaankaan  "" - Tätä mun on pitänyt kysyä jo aiemminkin, kuka mahtaa olla tämä valveutunut kansanedustaja ?.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 06.01.2011 22:21 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Veltto Virtanen
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 06.01.2011 22:23 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
JariJ kirjoitti: Ilmeisesti vika on nestekidenäytössä, eikä anturissa, sillä ulkolämpötila vaikuttaa siihen kuinka nopeasti lämpötilalukema on luettavissa nestekidenäytöltä. Voikos noille näytöille itse tehdä mitään ?. Kerroinkin jo edellisessä viestissä mitä kannattaa ekana tutkia, eli onko kaikki näyttöä kasassa pitävät ruuvit kiinni? Ne ruuvien kannakkeet murtuvat todella herkästi,ja silloin näyttö ei kiristy kunnolla, ja ei siten toimi hyvin. Jos itse näyttöpaneeli on rikki, niin aikas vähän on tehtävissä, moisia ei saa mistään uusia, joten ainoa toivo on koittaa haalia jollain tavalla toimivia käytettyjä, josko niistä saisi varaosia. Varaosat alkaa olla minullakin vähissä, ja keltaisessakin on alkanut moottorinlämpötilan näyttöpaneeli sumentumaan, eli ei ole oikein tarjota osia muille  . Purkaessa on syytä olla huolellinen, että saa kasattuakin sen samalla tavoin, siellä on muutama välilevy jokaisen näytön kohdalla,ja ne tulee saada samalla tavalla takaisin, mutta ei se mitenkään kovin vaativa homma ole purkaa ja kasata se näyttöpaneeli, jos esim. pitää liimata joku kehikon ruuvin kannake takaisin. Ja jooh Veltto ajaa nykyisin mustalla bensaturbo CX:llä  .
|
|
|
|
 |
JariJ
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 07.01.2011 13:13 |
Viestit: 93 Paikkakunta: Tuusula
|
"" Veltto Virtanen"" ""Ja jooh Veltto ajaa nykyisin mustalla bensaturbo CX:llä  "" No sepäs sattui, vielä oikean puolueen miehiäkin ! ( vaikka ei pitäisi politiikkaa sotkea harrastepalstalle ). Täytynee ottaa näyttö irti ja kokeilla ne ruuvit (varovasti ). Tai sitten odotan kesää katson miten lämpimät kelit vaikuttavat näyttöön. Hyvä puoli on se, että näyttö kuitenkin toimii, - vaikkakin sillä puolen tunnin viiveellä. 
|
|
|
|
 |
kiji123
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 08.01.2011 12:12 |
Viestit: 103
|
JariJ kirjoitti: no sepäs sattui, vielä oikean puolueen miehiäkin ! ( vaikka ei pitäisi politiikkaa sotkea harrastepalstalle ).
Sotkeminen ei sikäli ole aivan perusteetonta, että harrasteautoilija-kansanedustajia löytyy kaikista puolueista, jopa autoiluun kriittisesti suhtautuvista vihreistä. Näille henkilöille tulisi aina tilaisuuden tullen lobata harrasteautoilijoiden etua ja kertoa huolista että vältyttäisiin ikäviltä yllätyksiltä lainsäädäännössä ym. Heihin tulisi myös yrittää pitää hyvät välit, vaikka ao. puolueen, mikä se nyt sitten sattuukin väriltään olemaan, muu porukka olisikin omia pahimpia inhokkeja. Tämä pätee moneen muuhunkin harrastukseen nykyään. Meni vähän OT mutta tässä oli niin hyvä sauma tästäkin mainita.
|
|
|
|
 |
JariJ
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 11.01.2011 23:00 |
Viestit: 93 Paikkakunta: Tuusula
|
11.1.2011 Mittarilukema 48396km 0 astetta Celciusta
CX:n bensankulutus jaksaa hämmästyttää. Ei oikein jaksa uskoa todeksi. Viimeisin tankillinen ajoa moottoritiellä,valtateillä ja vähäinen määrä ( n.50km ) taajama-ajoa. Kulutus 8,3 ltr/100 km. Millaisia kulutuslukemia ovat muut CX kuljettajat mitanneet ?. Tänään tuulilasille alkoi tulla jo enemmän pesuvettä,en tiedä mikä sen aiheutti. Ehkä tukkeumat alkavat poistumaan. Sikäli hyvä juttu,kun kelit muuttuivat loskaiseksi. Nyt kun CX:llä olen ajannut n.10 000km ja autoon sinällänsä tottunut, niin ei ole oikeastaan kuin yksi asia mikä ärsyttää. Ja se on virtalukon sijainti. Mistä ihmeestä ranskalaiset ovat keksineet sijoittaa sen ratin vasemmalle puolelle ?. Umpi oikeakätisenä starttaus tuottaa aina ylimääräistä voimistelua ja hanskat kädessä se ei onnistu lainkaan. - Toistaiseksi auto edelleen toiminut luotettavasti ja uusia vikoja ei ole ilmennyt.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Talviajoa CX:llä Lähetetty: 11.01.2011 23:10 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Huh todella pienellä olet saanut 25 GTI Turbon kulkemaan, kyllä yleensä moisella kulutus on aina yli kympin  . Dieselillä kulutus on toki alle 7l/100 km, mutta se on ihan eri asia. Virtalukko vasemmalla on kieltämättä hankala, ja paksun hanskan kanssa käsikään ei sovi sinne, mutta se on vaan perus Ranskalaista suunnittelua  . Dieselissä on vielä se kiva 45 sekunnin hehku  , ei ole hätäisen miehen auto tuo....
Viimeksi muokannut Croisette päivämäärä 11.01.2011 23:14, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
|
|