|
Kami
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 25.10.2012 09:46 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Ameriikanihmeeseen ruuvasin talvirenkaat alle eilen, kun vaimon piti yöllä käydä töissä. Hyvä että tuli vaihdettua oli vähän siellä täällä jäätyneitä lätäköitä... Mut ite piti sit aamulla ajella töihin kiisseli Citikalla kesärenkailla... kovin oli kuivaa asfalttia mun reitillä, eli sain huokaista helpotuksesta. Toivotaan ettei tule paljoa lunta päivän aikana  ... nyt on sentään sininen taivas ja aurinkokin paistaa 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 09:55 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
-9.2 ,käsijarruvaijeri jäässä... 
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 10:27 |
|
Tapsa 62 kirjoitti: -9.2 ,käsijarruvaijeri jäässä...  Mites se siellä susirajalla nyt noin, täällä lännessä + 28...jaa taisinko katsoa Fahrenheit-asteikkoa...tarkoititko Tapsa Celsiusta, joo sitten mennään aavistuksen miinukselle  mutta tosi kaunis on maisema eikä tarvitse haravoida kun lehdet on hävinneet johonkin.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 10:41 |
Viestit: 2821
|
^KARI^ kirjoitti: Tapsa 62 kirjoitti: -9.2 ,käsijarruvaijeri jäässä...  Mites se siellä susirajalla nyt noin, täällä lännessä + 28...jaa taisinko katsoa Fahrenheit-asteikkoa...tarkoititko Tapsa Celsiusta, joo sitten mennään aavistuksen miinukselle  mutta tosi kaunis on maisema eikä tarvitse haravoida kun lehdet on hävinneet johonkin. Harava, mikä se on 
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 10:54 |
|
Ralle kirjoitti: Harava, mikä se on  En ihan tarkkaan tiedä kun en ole semmoista itse käyttänyt, mutta eikös ainakin politiikan parissa puhuta jostain ääniharavoista...olisiko jotain tekemistä äänentoistolaitteiden kanssa? Aamulla vaan tarttui korvaan semmoinen lause että nyt se haravointi jäi kesken...hyvin nuo stereot tuntuu kumminkin toimivan.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 11:27 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Tapsa 62 kirjoitti: -9.2 ,käsijarruvaijeri jäässä...  No sittenhän sitä ei parane vetää päälle jos nyt edes tulisi semmoinen tilanne että moistaa keksintöä tarvitaan, vai olitko leimalle menossa?
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 11:54 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
zX-files kirjoitti: Tapsa 62 kirjoitti: -9.2 ,käsijarruvaijeri jäässä...  No sittenhän sitä ei parane vetää päälle jos nyt edes tulisi semmoinen tilanne että moistaa keksintöä tarvitaan, vai olitko leimalle menossa? Tai jos vaikka tulisi sellainen tilanne, että on pysäköimässä auton? Ei muuta kuin vaijeri vaihtoon... kuorihan sieltä yleensä on hajalla, jos jäätyy. Eilen illalla / viime yönä tuli vaihdeltua Xantian paksinluukun johtosarjat, joten nyt saa takalasinkin nopeasti läpinäkyvästi. Vielä kun ehtisi rakkineen huuhtaista ja laittaa viimasuojan keulille.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 12:04 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
laakeri kirjoitti: zX-files kirjoitti: Tapsa 62 kirjoitti: -9.2 ,käsijarruvaijeri jäässä...  No sittenhän sitä ei parane vetää päälle jos nyt edes tulisi semmoinen tilanne että moistaa keksintöä tarvitaan, vai olitko leimalle menossa? Tai jos vaikka tulisi sellainen tilanne, että on pysäköimässä auton? Ei muuta kuin vaijeri vaihtoon... kuorihan sieltä yleensä on hajalla, jos jäätyy. Eilen illalla / viime yönä tuli vaihdeltua Xantian paksinluukun johtosarjat, joten nyt saa takalasinkin nopeasti läpinäkyvästi. Vielä kun ehtisi rakkineen huuhtaista ja laittaa viimasuojan keulille. Sama homma pitäs tehdä,eilen irrotin johtosarjan varaosaautosta...
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 12:12 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
laakeri kirjoitti: zX-files kirjoitti: Tapsa 62 kirjoitti: -9.2 ,käsijarruvaijeri jäässä...  No sittenhän sitä ei parane vetää päälle jos nyt edes tulisi semmoinen tilanne että moistaa keksintöä tarvitaan, vai olitko leimalle menossa? Tai jos vaikka tulisi sellainen tilanne, että on pysäköimässä auton? Automaatilla ei silloinkaan, ja manuaalillakin semmoisia paikkoja on aika harvassa jossa vaihde ei riitä. Varmistukseksi renkaiden asento, enenn se opetettiin autokoulussakin jo.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 13:01 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
laakeri kirjoitti: zX-files kirjoitti: Tapsa 62 kirjoitti: -9.2 ,käsijarruvaijeri jäässä...  No sittenhän sitä ei parane vetää päälle jos nyt edes tulisi semmoinen tilanne että moistaa keksintöä tarvitaan, vai olitko leimalle menossa? Automaatilla ei silloinkaan, ja manuaalillakin semmoisia paikkoja on aika harvassa jossa vaihde ei riitä. Varmistukseksi renkaiden asento, enenn se opetettiin autokoulussakin jo. zX-files kirjoitti: Tai jos vaikka tulisi sellainen tilanne, että on pysäköimässä auton? Aika vähille tuo seisontajarru jää automaatin kanssa, mutta toisinaan se on ihan pakollinen manuaalivaihteisessa hydeSitikassa... Eikä se renkaiden asento aina auta, jos ei esim ole sitä reunakiveystä lähelläkään... Aatelkaas tilanne, pysäköitynä mäkeen, ja sit laite on tuollanen mikä saa riittävät paineet jo muutamassa minuutissa, autossa ei siis ole mitään muuta jarrua hetkeen kuin se käsijarru (joka nyt sitten olisikin jäässä). Vaihteen varasta kun "irroittaa" kytkintä painamalla, niin yllättävän pitkälle sitä ehtii ennenkuin vähäistäkään painetta on järjestelmässä... Tuo kuvailtu tilanne on tullut käytännössä testattua yhdellä D-Superilla, jokusella Bx:llä sekä yhdellä Xm:llä... Ja kertaalleen olisi Dyanessakin aika hauskassa tilanteessa tarvinnut muutakin kuin käyttöjarrua, kun päätti vaihdevipuset irtaantua siitä ainuasta nivelestään, tekniikanvaihdon jälkeen, ja käsijarrunvaijerit olivat vielä verstaalla. Viettävä liittymä, vaihde vapaalla eikä sitä käsijarrua... Ja toisenkin kerran, kun yksipiirijarruista putki katkesi alamäessä reippaassa vauhdissa, eikä se käsikäyttöinen vauhdinvaimennin ollut (taaskaan) mihinkään kytkettynä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 13:27 |
Viestit: 2821
|
Kyllähän se tuossa ZX, Xsara mallistossa on tuo kasijarruvaijeri kokonaisuudessaa sellainen keksintö, että aikanaan ruostuu vaijeri kuoreen kiinni vaikke kuori olisikin ehjä. Onneksi on helppo vaihtaa 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 14:39 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
mitäs haittaa tuommoseta pakkasesta on BX toimii ja on LÄMMIN
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 26.10.2012 15:56 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
zX-files kirjoitti: Automaatilla ei silloinkaan... Paitsi liukkaassa mäessä. Automaatin P-asento lukitsee vain vaihteiston, ei tasauspyörästöä.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 27.10.2012 12:43 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
svc kirjoitti: zX-files kirjoitti: Automaatilla ei silloinkaan... Paitsi liukkaassa mäessä. Automaatin P-asento lukitsee vain vaihteiston, ei tasauspyörästöä. Ja jyrkässä mäessä tulee kyllä itse laitettua automaattikin käsijarrun varaan. Itse asiassa eihän automaatissa aina välttämättä P-asentoa edes ole...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 20.12.2012 00:23 |
Viestit: 1496
|
Pahoittelut hieman tärähtäneestä kuvasta, mutta joko alkaa olla pakkaslukemat kohdallaan? Kuvaa klikkaamalla sen pitäisi avautua isommaksi. Räpsy on otettu tänään eteläisessä Kuopiossa. Katsotaan miten pärjätään ensimmäinen talvi Espanjassa valmistetulla reilut 300 000km ajetulla autolla  . 
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 20.12.2012 00:43 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Ihan selvä anturivika! Xantiassa näyttää olevan jatkuvasti -5 tai -6. En oo varma onko se sisä vai ulkolämpötila. Takaluukusta ei tuu enää vettä sisälle, ei se kyllä enää aukeekaan. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 20.12.2012 00:54 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Ei täällä ole kuin -22 °C vasta. Les Excentriques kirjoitti: Takaluukusta ei tuu enää vettä sisälle, ei se kyllä enää aukeekaan.  Lämmittele auki, kuivaa tiivistepinnat ja laita niihin hupsua hevosta, niin kyllä se taas pelaa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 20.12.2012 01:38 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
laakeri kirjoitti: laita hupsua hevosta. Täytyy myöntää, ettei tämä aukene. Tampereella oli Crazy Horse -niminen päihtymiskeskus, josta lapseni äitikin löysi minut seinään nojailemasta. Yläkerran iskelmämusiikki- tai aikuisosasto oli nimeltään Hullu Hevonen, se on ilmeisesti vanhempien ilmisten helpompi lausua. Takaluukun aukeamattomuus ei johdu tiivisteen jäätymisestä, vaan lukkomekanismista. Kahva liikkuu ja tuntuu kuin joku venyisi, mutta lukko ei aukea. Paitsi tietenkin jos on ajanut autolla tunnin. Uskon kuitenkin ongelman poistuvan ehkä jopa ennen vappua, ja samassa yhteydessä vesikierron palaavan normaaliksi. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 20.12.2012 02:04 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Les Excentriques kirjoitti: laakeri kirjoitti: laita hupsua hevosta. Täytyy myöntää, ettei tämä aukene.  Silly koni... vai oliko se silikoni 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jehudi
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 20.12.2012 23:45 |
Viestit: 317
|
Les Excentriques kirjoitti: ...ei se kyllä enää aukeekaan.  Oliskohan Xantioden ominaisuus, vai kentiens harmaiden sellaisten. On mennyt muutaman kerran hermot paksia avatessa kun ei se aukeekaan.  Onneks vesikelit loppu ja saatiin kuivemmat kelit niin ehkä sinne paksille jatkossa pääsee pakkasista huolimatta kun sen kerran on auki saanut.
"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..." Onko millään enää mitään väliä?
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 21.12.2012 00:07 |
Viestit: 1878
|
Koppalaisenmaassa ei olla päästy vielä alle –23 C° asteen, joten vähän vain enemmän on tarvinnut lämmittää. Citroënissa en ole huomannut muutoksia.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Lexa
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 21.12.2012 00:49 |
Viestit: 323 Paikkakunta: Kalafornia
|
Jehudi kirjoitti: Les Excentriques kirjoitti: ...ei se kyllä enää aukeekaan.  Oliskohan Xantioden ominaisuus, vai kentiens harmaiden sellaisten. On mennyt muutaman kerran hermot paksia avatessa kun ei se aukeekaan.  Onneks vesikelit loppu ja saatiin kuivemmat kelit niin ehkä sinne paksille jatkossa pääsee pakkasista huolimatta kun sen kerran on auki saanut. Varmaan harmaiden ominaisuus, munkinvanhassa se jumitti talvella. En kyllä muista teinkö sille mitään ja jumitteleeko vielä, se kun on Tulskulla nykyään? Muutama viikko sitten sain tuosta SINISESTÄ C5 takaluukun koristelistan rikki kun revin luukkua auki...tiivisteet jäässä. Nytpä oon voidellu pakkasnesteellä niin ei tarvi tapella enää, mutta listan pätkä joutui hukkapiiloon 
EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 21.12.2012 08:40 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lexa kirjoitti: Varmaan harmaiden ominaisuus, munkinvanhassa se jumitti talvella. En kyllä muista teinkö sille mitään ja jumitteleeko vielä, se kun on Tulskulla nykyään? Kyllä se tuossa miedompien pakkasten aikaan oli jäätynyt kiinni, tosin olen pistänyt sen sisätilanlämmittimen piikkiin (sulattaa katolta lumet, jotka sitten valuvat ja jäätyvät sinne korin ja luukun väliin). Tosin, ei kai se tsilikooni pahaa tekisi tiivisteille... 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
|
|