Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 34/38 [ 942 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 22.12.2012 10:12 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
-32.2 mökillä...pitänee lähteä vaunun kanssa testailee.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 23.12.2012 22:02 

Viestit: 369
Bmw hyytyi firman parkkipaikalle 50km ajosuorituksen jälkeen, pakkasta -33 kun käyminen loppui. Venäläiselle dieselpolttoaineelle luvattiin huoltoasemalla -27c, ja tankissa seoksena suunnilleen 50/50 -27/-20 laatua. Aiheutti polttainesuodattimen vaihdon sekä jakajapumpun ja polttoainepumpun esisihdin puhdistamisen kenttäoloissa (Pakkasta enää -31C remontointi hetkellä, kyllä lämmitti mieltä)

C5 toimii vieläkin tuolla -20 kestävällä polttoaineella, merkillistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 23.12.2012 23:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Onko SeeFemmassa millainen tuo naftan lämmitin ja entäs onko BMW:ssä? Jos se on raju niin se lämmittää dieselin tankkiin asti kun lämmitetty paluuliemi sinne palaa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 24.12.2012 07:06 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
2.8 hdi pösö siis boxer lämmittää paluukierrolla tankin,nyt vjenäläinen lupaa -32 talvilaaduks,aris vaihtanut nimeään ja on G-drive tjtn....gasprom omistaa muuten aseman,pitäis tänään käydä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 24.12.2012 08:02 

Viestit: 369
Hujane kirjoitti:
2.8 hdi pösö siis boxer lämmittää paluukierrolla tankin,nyt vjenäläinen lupaa -32 talvilaaduks,aris vaihtanut nimeään ja on G-drive tjtn....gasprom omistaa muuten aseman,pitäis tänään käydä...


Komea "animoitu" mainostaulu on ainakin ilmestynyt jonotusmutkaan. Eilen tuli illasta pyörähdettyä alkoholikulttuurimatkalla, eli apukuskin paikalla kaverin kyydissä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 30.12.2012 03:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1721
Paikkakunta: Parainen
Mutta ei tätä heppua. Sen verran peräänantamaton.
Liitteet:
Bibendum pakkasessa.jpg
Bibendum pakkasessa.jpg [ 73.72 KiB | Katsottu 15535 kertaa ]



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 30.12.2012 16:46 

Viestit: 103
http://2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=1&t=7821


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 19.01.2013 12:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2749
Paikkakunta: Koria
-26 C meillä kevytpakkanen. Koska asun mäenrinteessä, aika korkealla, ei meidän mittarissa ole yleensä huippupakkasia. Jo tuossa kilometrin päässä taajamaan päin on tyynellä säällä helposti 4-8 astetta kylmempää.
Eilen aamulla työhön ajaessa puolessa matkassa meinasi jarrut jäädä laahaamaan.
Myöhään töistä tullessa oli paikoitellen - 28 C, kotipihaan kääntyessä huomasin, että moottorin lämpö oli muutaman asteen normaalia ylempänä, sekä ohjaus hieman normaalia raskaampi. Monet muistavatkin, etten autoani turhan aktiivisesti huolla.
Mutta nyt kysynkin: Mites muilla LHM:t toimii noilla pakkasilla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 19.01.2013 12:37 

Viestit: 1723
Paikkakunta: Nousiainen
Täällä varsinaisessa Suomessa ja n. 10 km päässä merestä paukkui pakkanen -28 asteessa vielä aamuulla klo 8 jälkeen.
Nyt on pikkuhiljaa lämmennyt reilun kolmen tunnin kuluessa jo -22 asteeseen.
Eli hellettä tiedossa tänään :-D
Viime yönä sainkin sitten klo 23 maissa ryömiä talon alle sulattelemaan kylppärin kylmävesiputkea (tai siis puhaltelemaan lämpö siihen paikkeille missä se jossan fyllien alla kulkee).
Oli unohtunut laittaa hana tiputtamaan ja kolmessa tunnissa veti jäähän...
Ei siellä tarvinnut kuin reilu vartti puhallella lämpöpuhaltimella ja jo alkoi vesi virtailla. Tuo ryökäle vetää aina jäähän kun pakkanen painuu -20 tuntumaan ja alemmas.
Ehkä nuo 10 v vanhat eristeet pitää repiä auki ja tehdä paremmin uudestaan. Mitä lie kannattais käyttää? Millä sais eristettyä siten että saumat ovat tiiviit?



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 19.01.2013 13:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2749
Paikkakunta: Koria
Kami kirjoitti:
Mitä lie kannattais käyttää? Millä sais eristettyä siten että saumat ovat tiiviit?

Eriste vain hidastaa lämmön siirtymistä. Paksumpi eriste hidastaa enemmän, mutta saattolämmitys ja hyvä eristys ratkaisee ongelman.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 19.01.2013 16:59 

Viestit: 725
Lähtiessä aamulla Riihimäellä oli -31C. C5 Hdi lähti pienellä suostuttelulla tulille ilman ihmeempiä sivuääniä ja kesti maaliin saakka.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 20.01.2013 10:52 

Viestit: 330
Suomalaiset, tuo hullu kansa.... lauantai aamuna oli 28-32C pakkasta uudellamaalla...Ampumakoe oli ilmoitettu pidettäväksi klo 10 alkaen hirvimerkin suorittajille. Luultiin, että tulee max. 5 ampujaa jos sitäkään. No, kävi niin, että 37 ilmoittautui kokeeseen :) Tosin pakkanen lauhtui -16 tasolle, mutta päivä oli "kylmä" rautaa käsitellä :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 20.01.2013 22:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
On ollut tapana kerran talvessa sulattaa ja siivota pakastin kunnon pakkaspäivänä. Nyt oli riittävästi pakkasta jopa kylmäpussien umpijäätymiseen - lukee niissä enintään -25 astetta mutta enpä ollut tuota lukenut. Kulkimia ei onneksi tarvinnut käyntiin kiusata, ceevitosesta piti hakea tavaraa jolloin se asiaankuuluvasti pumppasi lentokorkeuden kohdalleen, vaikeankuuloista oli. Tämän estämiseen ei taida olla keinoa olla - paitsi maxisulakkeen poisotto. Takaluukun kaasujousista oli paineet kadonneet, liekö tiivisteiden kovettuminen yhdessä materiaalien kutistumisen kanssa tuon aiheuttaneet. Kevväämmällä ilmeisesti kattoverhoilun purku edessä, Breakista on siis kyse.


Liitteet:
P1190492x.JPG
P1190492x.JPG [ 105.47 KiB | Katsottu 15215 kertaa ]
P1190495x.JPG
P1190495x.JPG [ 47.34 KiB | Katsottu 15215 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 20.01.2013 22:21 

Viestit: 5065
Paineet katoaa varmaan pumpuista pikkuhiljaa, mutta ekaksi sen huomaa kovalla pakkasella. (alempi lämpötila kun pienentää painetta autonrenkaissa, jousipalloissa ja kaasupumpun kaasussa saman kaavan mukaan: 20 prossaa vähemmän paineita tuossa lämpötilassa kuin kesähelteellä)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 20.01.2013 22:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Mutta pakkasen ollessa kireämpi, pysyi Xantian takaluukku taas ylhäällä, toisin kuin pikkupakkasella :lol:
Riittävä viskositeetti kompensoi puuttuvan paineen 8-)



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 21.01.2013 00:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Aivvan persiasta ja aunuksesta oli tämä vkonloppu.

La-aamuna heräsin vasta 09:00 vahtaamaan mittari: se oli -30 C

BAT-mobiiliin poppapuhallin konehuoneeseen I-teholla tunniksi. Käynnistys ja ylös nousi mutta punavalot paloi hydesynsteemissä.... litra LeHMää sisään ja valo sammuu (oli kutistunut pakkasella LeHMä litran verran, ei vihreää lumessä nääs). Ohjauskin oli lievästi jäykkä. Päätin että tämä vehje kyllä täytetään sillä AeroShellillä (terveiset vaan katastussedille)

Mut juu, hyvin kulki Bat Ulvilaan ja takas. Vedin lämmitysputkenkin suoraan pakosarjalta kaasariin, suodattimena oli pala lakanaa :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 23.01.2013 13:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Näkymää firman parkkipaikalta tänään voisi kuvailla luonto-ohjelman juontajan äänellä:
"Citroenit kokoontuvat pakkasella pieniin laumoihin lämmittelemään..."
Kuvan ulkopuolelle jäävät vielä erillään laiduntavat Berlingo, C5 II ja Xantia Break.


Liitteet:
lauma.JPG
lauma.JPG [ 17.98 KiB | Katsottu 15094 kertaa ]

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 23.01.2013 13:57 

Viestit: 3655
Hih, kiva! :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 15.03.2013 15:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Aamun esimerkki C5:n lämpenemisnopeudesta:
Pakkasta -15, ajomatka noin 10 km. Ennen liikkeellelähtöä auto oli kaksi tuntia lämmityksessä. Keulalla viimasuoja ja moottorin alla suojamuovi. Jäähdytysneste ja öljy molemmat noin ~70 asteista.
Sanoisin, että hitaanpuoleista tuo lämpiäminen Webastosta huolimatta.


Liitteet:
lämpö2.jpg
lämpö2.jpg [ 2.12 KiB | Katsottu 14900 kertaa ]
lämpö1.jpg
lämpö1.jpg [ 2.18 KiB | Katsottu 14900 kertaa ]

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 15.03.2013 16:09 

Viestit: 1496
svc kirjoitti:
Sanoisin, että hitaanpuoleista tuo lämpiäminen Webastosta huolimatta.


Taitaa olla ihan yleistä. Tässä toinen esimerkki, vaikkei olekaan kuvaa (joudutte luottamaan nyt savolaisen sanaan):
-Xsara Picasso 2.0 Hdi.
-Pakkasta 20-23 astetta ja ajomatka noin 10km.
-Edellisestä ajosta noin 14 tuntia.
-Säteilylämmitin (n. 230W) kytkettynä 2,5h.
-Keula ja moottorin alapuoli suojattu.
-Lisälämmitin toimii.

Picasson lämpömittari on digitaalinen pino palkkeja (6kpl on maksimi). Tuolla matkalla yhtään palkkia ei ehdi tulla näkyviin. Kabiinissa tarkenee mainiosti, koska sisätilan lämmitin kyllä työntää jo tuolla matkalla lämmintä. Tuo lämpömittari on tosin vain suuntaa antava, joten en tiedä moottorin nesteiden todellisista lämmöistä mitään (ajon ajaksi OBD-pistokkeeseen työnnettävät lukijat eivät autossani pelaa :cry: ).

Ps. En silti ole huolissani, koska matkamittarissa on jo yli 310 000km. 8-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 15.03.2013 19:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Oolsprait, nämä kaksi edeltävää postausta ovat suorastaan helpottavia. Olen nimittäin pähkäillyt, josko vai ei tuo 22 HDi lämpene oikein vaiko väärin. Noiden kokemuksien valossa ei ole mitään ongelmaa, sillä tänäkin aamuna –19° ja kymppikilsan jälkeen oli palkit seiskassa (vai onko niitä kuusi?) eli sillä tasolla johon ne asettuu kunhan asettuvat. Taajamissa tippuu kovilla pakkasilla helposti yhden pykälän, mutta muuten pysyy tilanne stabiilina.

Koppiin tulee nopeasti lämmintä, liekö äksseiskassa jo vastukset lämpökanavissa? Anyway, tämän jorinan juju on siis siinä, että kyseisessä kulkineessa ei ole muuta lämmönlähdettä kuin nafta joka paukkuu sylintereissä. Ei lohko-/säteilylämmitintä, ei webastoja tai ebereitä. Raaskittaa kääntää päälle noilla pakkasilla, mutta lähtee hienosti. Ja ilmeisesti lämpeneekin.

edit: Soppa kelpaa hyvin, satkulla menee litra enemmän kuin edeltäjällään aavistuksen tehokkaammalla tosin pienempi tilavuuksisella Saabilla. Joka oli kyllä peevelin lämmin.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 15.03.2013 22:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Öisin taitaa olla pakkasta reilusti yli -20. Lohkolämmitintä en kovimmilla pakkasilla käytä tuossa viitosessa vaan aamulla napsautan webaston tulille 20-30minuutiksi. Lämpömittari on puolessavälissä asteikkoa eli täysin lämmin ensi startista,tosin tippuu ajossa neljäsosaan.
Hyvin tarkenee, -25 kun oli niin jalat meinas paleltua,muuten ookoo



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 15.03.2013 23:00 

Viestit: 1723
Paikkakunta: Nousiainen
Onko muuten nuo Xsarat, C5t ja muut uudet Ceet yhtä onnettomia lämmittämään jalkatilaa, kuin Xantiat järjestäin on?



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 15.03.2013 23:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Kami kirjoitti:
Onko muuten nuo Xsarat, C5t ja muut uudet Ceet yhtä onnettomia lämmittämään jalkatilaa, kuin Xantiat järjestäin on?


mielestäni vielä onnettomampia kuin xantia. Joko aika kultaa muistot tai sitten vaan jalat ei jäätyneet xantioissa.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 15.03.2013 23:18 

Viestit: 1723
Paikkakunta: Nousiainen
:lol: juu kuplavolkkari ja meidän vm. -72 Kadett. Jälkimmäisessä ei yli -20 pakkasessa sisälämpötila noussut kuin vaivoin plussan puolelle 30 km ajomatkan jälkeen :-D
Appiukon vm -67 Transit puhaltaan oikein mukavan lämmintä jaloille :-D
Kyllä nuo Xantiat on aina lämmenneet hyvin, mutta huomattavan viileät ovat jalkatilat olleet.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 34/38 [ 942 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: