Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 34/50 [ 1235 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 50  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 10:16 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Lauri kirjoitti:
puuparta kirjoitti:
Esimerkkinä toissapäiväinen vasemman parkkipolttimon vaihto. Ajattelin, että pianistin sormillani saa sen polttimon pidikkeineen ongittua sieltä umpion takaa esiin ilman umpion irroittamista...


Etuparkki? Jos muistan oikein, niin "parkkiumpiotahan" pitää vain muoviklipsi paikallaan. Itse vaihdan parkit aina siten, että irrotan umpion. Irrotus ei vaadi työkaluja ja siten välttyy ahtaiden paikkojen nysväykseltä.


Se on vilkku, joka on klipsillä kiinni. Umpion irroitus vaatii -98 vuosimallissa konepellin alla umpioiden välissä olevan muovisuojan poistamisen, joka on kiinni kahdella torxilla ja kahdella painettavalla muovikiinnikkeellä. Umpio irrottamiseksi täytyy lisäksi avata kolme torxia, kaksi umpion yläpuolelta ja yksi alapuolelta.



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 10:41 

Viestit: 1496
puuparta kirjoitti:
Se on vilkku, joka on klipsillä kiinni. Umpion irroitus vaatii -98 vuosimallissa konepellin alla umpioiden välissä olevan muovisuojan poistamisen, joka on kiinni kahdella torxilla ja kahdella painettavalla muovikiinnikkeellä. Umpio irrottamiseksi täytyy lisäksi avata kolme torxia, kaksi umpion yläpuolelta ja yksi alapuolelta.


Aivan totta. Muistin väärin, että parkki olisi ollut vilkun kanssa samassa kuupassa, mutta niinhän ei todellisuudessa ollutkaan. :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 10:58 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Lauri kirjoitti:
puuparta kirjoitti:
Se on vilkku, joka on klipsillä kiinni. Umpion irroitus vaatii -98 vuosimallissa konepellin alla umpioiden välissä olevan muovisuojan poistamisen, joka on kiinni kahdella torxilla ja kahdella painettavalla muovikiinnikkeellä. Umpio irrottamiseksi täytyy lisäksi avata kolme torxia, kaksi umpion yläpuolelta ja yksi alapuolelta.


Aivan totta. Muistin väärin, että parkki olisi ollut vilkun kanssa samassa kuupassa, mutta niinhän ei todellisuudessa ollutkaan. :oops:


Vaan perheen skandinaaveissa on. Tai itse asiassa vain seiskasatasessa farkkuvolvossa. Suoralla bensakutosella olevassa V90:ssä se on sijoitettuna xantiamaisesti umpioon lyhkästen ja pitkien polttimoiden seuraksi. Tosin vaihdettavissa ilman umpion irroittamista :)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 11:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Mitä? Irrotatteko te umpion parkkipolttimon vaihtamiseksi kakkoskoppaisessa xantiassa? :shock:

Umpion takaa suojaluukku auki, paikallista parkkipolttimon johdot ja niistä kevyesti vetämällä polttimo tulee ulos kolostaan. samalla tapaa johtojen kanssa ohjaamalla sen saa ujutettu paikalleen.

edit: niin tosiaan jos siellä umpion sisällä pyörii irtonainen polttimo niin irrotuskin on tarpeen...

Eikä pitäisi pudota jos se kanta on kunnossa. Sitäpaitsi jos sinne paikkaan irtonaista polttimoa tunkee niin kai se putoaakin umpion sisään kun kiinnitys tapahtuu siitä kannasta...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 11:31 

Viestit: 1496
Teuski kirjoitti:
Mitä? Irrotatteko te umpion parkkipolttimon vaihtamiseksi kakkoskoppaisessa xantiassa? :shock:

Umpion takaa suojaluukku auki, paikallista parkkipolttimon johdot ja niistä kevyesti vetämällä polttimo tulee ulos kolostaan. samalla tapaa johtojen kanssa ohjaamalla sen saa ujutettu paikalleen.


Ei sentään irroteta. :) Noin se homma hoituu helposti kuten kuvasit, mutta minä muistin väärin, että parkkipolttimo olisi vilkun kanssa saman kuvun sisässä. Vilkkuhan irtoaa nopeasti ja helposti eikä noiden muidenkaan ajopolttimoiden vaihto minusta mitenkään hankalaa ole.


Viimeksi muokannut Lauri päivämäärä 07.05.2014 11:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 11:33 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Teuski kirjoitti:
Mitä? Irrotatteko te umpion parkkipolttimon vaihtamiseksi kakkoskoppaisessa xantiassa? :shock:

Umpion takaa suojaluukku auki, paikallista parkkipolttimon johdot ja niistä kevyesti vetämällä polttimo tulee ulos kolostaan. samalla tapaa johtojen kanssa ohjaamalla sen saa ujutettu paikalleen.

edit: niin tosiaan jos siellä umpion sisällä pyörii irtonainen polttimo niin irrotuskin on tarpeen...

Eikä pitäisi pudota jos se kanta on kunnossa. Sitäpaitsi jos sinne paikkaan irtonaista polttimoa tunkee niin kai se putoaakin umpion sisään kun kiinnitys tapahtuu siitä kannasta...


Volvossa samanlainen lasikantapolttimo ja polttimonkanta, mutta ekaa kertaa tosiaan oli ne kannassa olevat metalliluiskat niin löysällä, että takaisin asennettaessa solahti polttimo umpioon :lol: Olis tietty pitänyt älytä niitä pikku ruuvarilla tökkiä tiukemmalle,,,
En tiedä, onko tuossa mun Xantussa ilmastoinnin hilppeet jotenkin poikkeavasti asennettu, mutta niiden takia en kyllä lähtis yrittämään parkkipolttimon vaihtoa OIKEALLE puolelle ilman umpion irroittamista. Tai sitten mun konttoristin kädet vaan ovat yksinkertaisesti liian mauno koivistomaiset. Ja perheessäkään ei ole enää pienikätistä lapsityövoimaa, jota orjuuttaa tässä(kään) asiassa :lol:



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 14:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kyllä se onnistuu, mutta on tosiaan verrattavissa vieläkin uudempiin autoihin :) Toisille se on tekemätön paikka. Ecun kopan kun irroittaa, niin saa lisää tilaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 12.05.2014 10:32 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Xantia katsastettu. Jarrutkin hyvin ok. Ainoa huomautus tuli liian valkeasta vilkusta. Pitää hankkia oransseja polttimoita. Nyt, poikkeuksena aiempiin mittauksiin, oli HC-arvo poikkeuksellisen alhainen. Muut arvot kutakuinkin samansorttiset. Syynäkö Boshin FR78x-tulpat, kärkivälit tarkistettuina. Aiemmat tulpat olleet Brisk- ja Eyguem-kaksikärkiset. Siitä huolimatta kone toimii jotenkin mukavammin. CO=0,0, HC= 1/5, CO2= 15, O2= 0,47/0,27, Lambda=1,011. HC:n vaihteluväli aiempina vuosina alin 5, ylin 30.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 12.05.2014 17:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2617
Paikkakunta: Päijät-Häme
ealab kirjoitti:
HC= 1/5

Eikö toi 20% ole aika paljon?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 12.05.2014 22:11 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Tarkoitin joutokäynnillä/varveilla. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 13.05.2014 00:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Vaikuttaa siltä että mittari oli rikki :D

Huvittaa vieläkin kun käytin Cadiä konttorilla maaliskuussa, kaikki kunnossa paitti ettei sumari takana pala.
Katsastuksen jälkeen löysin 4 puslaa ja yhden koiranluun jotka olivat vaihdon tarpeessa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 13.05.2014 08:12 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Joo, itsekin löysin, ennen katsastusta etuoikealta 2 puslaa ja yhden alapallon*. Vaihdoin ne "vapaaehtoisesti." Kesti vain 2v/20tkm, MOOG-merkkinen, toisella puolella nämä vielä ok. Olisiko ollut niin, että toiseen alapalloon laitoin rasvalisäyksen, kaiketi sitten kuskin puoleiseen. Ehkä puslien väsymisen syynä viallinen vajoamisenestoventtiili. Joka jo vaihdettu aikapäiviä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 13.05.2014 15:46 

Viestit: 474
Juu, kävin minäkin eilen hakemassa ajoaikaa kun ei ole "ehtinyt" korjailla pikkuvikoja ajallaan. Lopputulos oli että papereista loppui tila kun oli niin intoa täynnä oleva leimaaja. Vikoja oli väärän värisistä vilkun valoista aina väljiin pusliin ja tietty LHM-vuotoon ja paljon tuolta väliltä. Savutustakin piti testailla reilun vartin verran, ei vaan uskonut että ei savuta joten vaihdettiin jopa mittaria. Yllättäen tuli jotakuinkin samat lukemat kuin ensimmäisellä mittarilla.

Iltapäivän urakka olisi tiedossa, mutta ei vaan jaksais... :oops:



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 14.05.2014 16:03 

Viestit: 1585
Paikkakunta: Tampere
Haettu vuosi ajoaikaa Cfemmaan -03 breakkiin!



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 17:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2193
Paikkakunta: Laukaa
Musta DS tänään käytetty katsastuksessa, ei huomautuksia, seuraavan kerran v. 2016 koska museoautoissa on katsastusväli 2 v.
Juttuseuraa tuli heti Prisman parkkipaikalla ja hääkyytiäkin tilattiin jo elokuuksi. Lupailin kyyditystä nuorelle neitoselle, jos tätä Kissaa ei kukaan vie minulta ennen sitä 8-)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 18:01 

Viestit: 3655
Kiva kuulla eskere! :) Ja onhan se hieno!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 20:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Onyx leimattu tänään.
Haikein mielin katsoin sen katoavan horisonttiin uuden omistan kuljettamana.
Ehkä paras Xantia ikinä. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 20.05.2014 15:35 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
Voi tätä ilon päivää.Kävin äsken Raision SF-katsastuksessa ja se mun auto meni läpi.Katsastusmies(itse myös sitikka miehiä) ei vain oikein muistanut milloin on viimeeksi XM ollut heidän pukeilla.Koko hommaan meni 44euroa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 20.05.2014 21:01 

Viestit: 182
Tähän asti vanhoilla ranskiksilla menty laakista läpi katsastuksesta kehujen kera.
Niin oletin nytkin. 43 € päästömittausten kanssa. Kaikki muuten ok, mutta oikea takajarru näytti 0,9 lukemaa kun vasen antoi 1,4.
36 % eroa ja hylky tuli.
Jarrut avattiin ja puhdistettiin, sekä rasvattiin. Ja viikon päästä sama operaatio uusiksi lhm nesteiden vaihdon kera.
Hyvin tuntui pelittävän.

No leimakin tuli, mutta lukemat hämmästyttivät. Vasen 1,0 ja oikea 0,9. Eli vasen oli herkistelystä huolimatta huonontunut, ja oikea pysynyt samana.
Mistäköhän tällainen tulos johtui ?
Uusinta näyttö maksoi 23 €.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 20.05.2014 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
pökkelö kirjoitti:
oikea takajarru näytti 0,9 lukemaa kun vasen antoi 1,4.
Vasen 1,0 ja oikea 0,9. Eli vasen oli herkistelystä huolimatta huonontunut, ja oikea pysynyt samana.
Mistäköhän tällainen tulos johtui ?
Poljinvoima ja siten myös jarruvoima pienempi jälkimmäisessä mittauksessa.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 24.05.2014 13:18 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
C-5 vm. -03. Puhdas lappu, saa ajella 22.9.2015 asti taas huoletta.



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 13.06.2014 16:52 

Viestit: 3655
Kävin Beksin kanssa katsastuksessa. Päästöt ovat ihan liian suuret, huimasti sallitun yläpuolella, sanoi katsuri. Sain sitten ajan korjaamolle, asentaja katsoi päästötulostetta, ja kysyi onko tässä katti kun en minä näe... Hän otti liuska päästöistä, tällä kertaa oikein, ja ne olivat ihan hyvät. Mitäs nyt... Meni turhaan aikaa, meni rahaa, muutamia puhelinsoittoja, tuli mielipahaa ja miettimistä. Aion kyllä reklamoida kun menen uusintaan, mutta luultavati se on ihan turhaa. Olipa vaan asiantuntevaa palvelua katsastuskonttorilla... :evil:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 17.06.2014 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 67
Paikkakunta: Järvenpää
Breikki meni läpI, hämmentävää!
Olen onnellinen.



CX Break 2,0 -90, Xsara Picasso 1,8 -03 ja 1,6 -06; Elcat Cityvan 200 -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 18.06.2014 22:35 

Viestit: 3655
BX katsastettu. Hyvässä hengessä keskusteltiin konttorilla ja tapahtunut virhe hyvitettiin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 19.06.2014 16:44 

Viestit: 5776
Paikkakunta: Lahti
Xantiakin meni läpi katsastuksesta ja katsastusmies xantiasta :shock:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 34/50 [ 1235 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 50  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: