|
Kirjoittaja |
Viesti |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 07.05.2014 10:16 |
Viestit: 274 Paikkakunta: Lohja
|
Lauri kirjoitti: puuparta kirjoitti: Esimerkkinä toissapäiväinen vasemman parkkipolttimon vaihto. Ajattelin, että pianistin sormillani saa sen polttimon pidikkeineen ongittua sieltä umpion takaa esiin ilman umpion irroittamista... Etuparkki? Jos muistan oikein, niin "parkkiumpiotahan" pitää vain muoviklipsi paikallaan. Itse vaihdan parkit aina siten, että irrotan umpion. Irrotus ei vaadi työkaluja ja siten välttyy ahtaiden paikkojen nysväykseltä. Se on vilkku, joka on klipsillä kiinni. Umpion irroitus vaatii -98 vuosimallissa konepellin alla umpioiden välissä olevan muovisuojan poistamisen, joka on kiinni kahdella torxilla ja kahdella painettavalla muovikiinnikkeellä. Umpio irrottamiseksi täytyy lisäksi avata kolme torxia, kaksi umpion yläpuolelta ja yksi alapuolelta.
Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 07.05.2014 10:41 |
Viestit: 1496
|
puuparta kirjoitti: Se on vilkku, joka on klipsillä kiinni. Umpion irroitus vaatii -98 vuosimallissa konepellin alla umpioiden välissä olevan muovisuojan poistamisen, joka on kiinni kahdella torxilla ja kahdella painettavalla muovikiinnikkeellä. Umpio irrottamiseksi täytyy lisäksi avata kolme torxia, kaksi umpion yläpuolelta ja yksi alapuolelta. Aivan totta. Muistin väärin, että parkki olisi ollut vilkun kanssa samassa kuupassa, mutta niinhän ei todellisuudessa ollutkaan. 
|
|
|
|
 |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 07.05.2014 10:58 |
Viestit: 274 Paikkakunta: Lohja
|
Lauri kirjoitti: puuparta kirjoitti: Se on vilkku, joka on klipsillä kiinni. Umpion irroitus vaatii -98 vuosimallissa konepellin alla umpioiden välissä olevan muovisuojan poistamisen, joka on kiinni kahdella torxilla ja kahdella painettavalla muovikiinnikkeellä. Umpio irrottamiseksi täytyy lisäksi avata kolme torxia, kaksi umpion yläpuolelta ja yksi alapuolelta. Aivan totta. Muistin väärin, että parkki olisi ollut vilkun kanssa samassa kuupassa, mutta niinhän ei todellisuudessa ollutkaan.  Vaan perheen skandinaaveissa on. Tai itse asiassa vain seiskasatasessa farkkuvolvossa. Suoralla bensakutosella olevassa V90:ssä se on sijoitettuna xantiamaisesti umpioon lyhkästen ja pitkien polttimoiden seuraksi. Tosin vaihdettavissa ilman umpion irroittamista 
Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 07.05.2014 11:05 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
Mitä? Irrotatteko te umpion parkkipolttimon vaihtamiseksi kakkoskoppaisessa xantiassa? Umpion takaa suojaluukku auki, paikallista parkkipolttimon johdot ja niistä kevyesti vetämällä polttimo tulee ulos kolostaan. samalla tapaa johtojen kanssa ohjaamalla sen saa ujutettu paikalleen. edit: niin tosiaan jos siellä umpion sisällä pyörii irtonainen polttimo niin irrotuskin on tarpeen... Eikä pitäisi pudota jos se kanta on kunnossa. Sitäpaitsi jos sinne paikkaan irtonaista polttimoa tunkee niin kai se putoaakin umpion sisään kun kiinnitys tapahtuu siitä kannasta...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 07.05.2014 11:31 |
Viestit: 1496
|
Teuski kirjoitti: Mitä? Irrotatteko te umpion parkkipolttimon vaihtamiseksi kakkoskoppaisessa xantiassa? Umpion takaa suojaluukku auki, paikallista parkkipolttimon johdot ja niistä kevyesti vetämällä polttimo tulee ulos kolostaan. samalla tapaa johtojen kanssa ohjaamalla sen saa ujutettu paikalleen. Ei sentään irroteta.  Noin se homma hoituu helposti kuten kuvasit, mutta minä muistin väärin, että parkkipolttimo olisi vilkun kanssa saman kuvun sisässä. Vilkkuhan irtoaa nopeasti ja helposti eikä noiden muidenkaan ajopolttimoiden vaihto minusta mitenkään hankalaa ole.
Viimeksi muokannut Lauri päivämäärä 07.05.2014 11:34, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 07.05.2014 11:33 |
Viestit: 274 Paikkakunta: Lohja
|
Teuski kirjoitti: Mitä? Irrotatteko te umpion parkkipolttimon vaihtamiseksi kakkoskoppaisessa xantiassa? Umpion takaa suojaluukku auki, paikallista parkkipolttimon johdot ja niistä kevyesti vetämällä polttimo tulee ulos kolostaan. samalla tapaa johtojen kanssa ohjaamalla sen saa ujutettu paikalleen. edit: niin tosiaan jos siellä umpion sisällä pyörii irtonainen polttimo niin irrotuskin on tarpeen... Eikä pitäisi pudota jos se kanta on kunnossa. Sitäpaitsi jos sinne paikkaan irtonaista polttimoa tunkee niin kai se putoaakin umpion sisään kun kiinnitys tapahtuu siitä kannasta... Volvossa samanlainen lasikantapolttimo ja polttimonkanta, mutta ekaa kertaa tosiaan oli ne kannassa olevat metalliluiskat niin löysällä, että takaisin asennettaessa solahti polttimo umpioon  Olis tietty pitänyt älytä niitä pikku ruuvarilla tökkiä tiukemmalle,,, En tiedä, onko tuossa mun Xantussa ilmastoinnin hilppeet jotenkin poikkeavasti asennettu, mutta niiden takia en kyllä lähtis yrittämään parkkipolttimon vaihtoa OIKEALLE puolelle ilman umpion irroittamista. Tai sitten mun konttoristin kädet vaan ovat yksinkertaisesti liian mauno koivistomaiset. Ja perheessäkään ei ole enää pienikätistä lapsityövoimaa, jota orjuuttaa tässä(kään) asiassa 
Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 07.05.2014 14:05 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kyllä se onnistuu, mutta on tosiaan verrattavissa vieläkin uudempiin autoihin  Toisille se on tekemätön paikka. Ecun kopan kun irroittaa, niin saa lisää tilaa.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 12.05.2014 10:32 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Xantia katsastettu. Jarrutkin hyvin ok. Ainoa huomautus tuli liian valkeasta vilkusta. Pitää hankkia oransseja polttimoita. Nyt, poikkeuksena aiempiin mittauksiin, oli HC-arvo poikkeuksellisen alhainen. Muut arvot kutakuinkin samansorttiset. Syynäkö Boshin FR78x-tulpat, kärkivälit tarkistettuina. Aiemmat tulpat olleet Brisk- ja Eyguem-kaksikärkiset. Siitä huolimatta kone toimii jotenkin mukavammin. CO=0,0, HC= 1/5, CO2= 15, O2= 0,47/0,27, Lambda=1,011. HC:n vaihteluväli aiempina vuosina alin 5, ylin 30.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 12.05.2014 17:03 |
Viestit: 2617 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
ealab kirjoitti: HC= 1/5 Eikö toi 20% ole aika paljon?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 12.05.2014 22:11 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Tarkoitin joutokäynnillä/varveilla. 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 13.05.2014 00:23 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Vaikuttaa siltä että mittari oli rikki Huvittaa vieläkin kun käytin Cadiä konttorilla maaliskuussa, kaikki kunnossa paitti ettei sumari takana pala. Katsastuksen jälkeen löysin 4 puslaa ja yhden koiranluun jotka olivat vaihdon tarpeessa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 13.05.2014 08:12 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Joo, itsekin löysin, ennen katsastusta etuoikealta 2 puslaa ja yhden alapallon*. Vaihdoin ne "vapaaehtoisesti." Kesti vain 2v/20tkm, MOOG-merkkinen, toisella puolella nämä vielä ok. Olisiko ollut niin, että toiseen alapalloon laitoin rasvalisäyksen, kaiketi sitten kuskin puoleiseen. Ehkä puslien väsymisen syynä viallinen vajoamisenestoventtiili. Joka jo vaihdettu aikapäiviä.
|
|
|
|
 |
PietuG
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 13.05.2014 15:46 |
Viestit: 474
|
Juu, kävin minäkin eilen hakemassa ajoaikaa kun ei ole "ehtinyt" korjailla pikkuvikoja ajallaan. Lopputulos oli että papereista loppui tila kun oli niin intoa täynnä oleva leimaaja. Vikoja oli väärän värisistä vilkun valoista aina väljiin pusliin ja tietty LHM-vuotoon ja paljon tuolta väliltä. Savutustakin piti testailla reilun vartin verran, ei vaan uskonut että ei savuta joten vaihdettiin jopa mittaria. Yllättäen tuli jotakuinkin samat lukemat kuin ensimmäisellä mittarilla. Iltapäivän urakka olisi tiedossa, mutta ei vaan jaksais... 
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 14.05.2014 16:03 |
Viestit: 1585 Paikkakunta: Tampere
|
Haettu vuosi ajoaikaa Cfemmaan -03 breakkiin!
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 15.05.2014 17:31 |
Viestit: 2193 Paikkakunta: Laukaa
|
Musta DS tänään käytetty katsastuksessa, ei huomautuksia, seuraavan kerran v. 2016 koska museoautoissa on katsastusväli 2 v. Juttuseuraa tuli heti Prisman parkkipaikalla ja hääkyytiäkin tilattiin jo elokuuksi. Lupailin kyyditystä nuorelle neitoselle, jos tätä Kissaa ei kukaan vie minulta ennen sitä 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 15.05.2014 18:01 |
Viestit: 3655
|
Kiva kuulla eskere!  Ja onhan se hieno!
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 15.05.2014 20:51 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Onyx leimattu tänään. Haikein mielin katsoin sen katoavan horisonttiin uuden omistan kuljettamana. Ehkä paras Xantia ikinä. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 20.05.2014 15:35 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
Voi tätä ilon päivää.Kävin äsken Raision SF-katsastuksessa ja se mun auto meni läpi.Katsastusmies(itse myös sitikka miehiä) ei vain oikein muistanut milloin on viimeeksi XM ollut heidän pukeilla.Koko hommaan meni 44euroa.
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 20.05.2014 21:01 |
Viestit: 182
|
Tähän asti vanhoilla ranskiksilla menty laakista läpi katsastuksesta kehujen kera. Niin oletin nytkin. 43 € päästömittausten kanssa. Kaikki muuten ok, mutta oikea takajarru näytti 0,9 lukemaa kun vasen antoi 1,4. 36 % eroa ja hylky tuli. Jarrut avattiin ja puhdistettiin, sekä rasvattiin. Ja viikon päästä sama operaatio uusiksi lhm nesteiden vaihdon kera. Hyvin tuntui pelittävän.
No leimakin tuli, mutta lukemat hämmästyttivät. Vasen 1,0 ja oikea 0,9. Eli vasen oli herkistelystä huolimatta huonontunut, ja oikea pysynyt samana. Mistäköhän tällainen tulos johtui ? Uusinta näyttö maksoi 23 €.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 20.05.2014 21:49 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
pökkelö kirjoitti: oikea takajarru näytti 0,9 lukemaa kun vasen antoi 1,4. Vasen 1,0 ja oikea 0,9. Eli vasen oli herkistelystä huolimatta huonontunut, ja oikea pysynyt samana. Mistäköhän tällainen tulos johtui ? Poljinvoima ja siten myös jarruvoima pienempi jälkimmäisessä mittauksessa.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 24.05.2014 13:18 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
C-5 vm. -03. Puhdas lappu, saa ajella 22.9.2015 asti taas huoletta.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 13.06.2014 16:52 |
Viestit: 3655
|
Kävin Beksin kanssa katsastuksessa. Päästöt ovat ihan liian suuret, huimasti sallitun yläpuolella, sanoi katsuri. Sain sitten ajan korjaamolle, asentaja katsoi päästötulostetta, ja kysyi onko tässä katti kun en minä näe... Hän otti liuska päästöistä, tällä kertaa oikein, ja ne olivat ihan hyvät. Mitäs nyt... Meni turhaan aikaa, meni rahaa, muutamia puhelinsoittoja, tuli mielipahaa ja miettimistä. Aion kyllä reklamoida kun menen uusintaan, mutta luultavati se on ihan turhaa. Olipa vaan asiantuntevaa palvelua katsastuskonttorilla... 
|
|
|
|
 |
korvee
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 17.06.2014 22:39 |
Viestit: 67 Paikkakunta: Järvenpää
|
Breikki meni läpI, hämmentävää! Olen onnellinen.
CX Break 2,0 -90, Xsara Picasso 1,8 -03 ja 1,6 -06; Elcat Cityvan 200 -95
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 18.06.2014 22:35 |
Viestit: 3655
|
BX katsastettu. Hyvässä hengessä keskusteltiin konttorilla ja tapahtunut virhe hyvitettiin.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 19.06.2014 16:44 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Xantiakin meni läpi katsastuksesta ja katsastusmies xantiasta 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
|