|
Kirjoittaja |
Viesti |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 15.10.2014 10:10 |
Viestit: 532
|
BX katsastettu! Huoletonta ajoa vuoden 2015 loppuun.
On nämä sitikat vaan helppoja autoja. Paljon muuta tarvi tehdä kuin kerran kesässä pestä ja vahata. Niin ja muistaa tietysti käydä katsastuksessa:D
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 20.11.2014 01:44 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Kävin Breikkiä näyttämässä. Melkein arvasin, ettei leimaa tule, kun inssi ensimmäisenä ennen autoon astumista koittaa onko kuskin ovessa saranat väljät. Ei ollu. Kamera piti poistaa taustapeilin takaa/alta, aiheuttaa kuulemma hylkäyksen. Vuotava pakoputki sotki arvot, ei kelvannut. Alapallonivel väljä. Pissapoika ei toimi. Siinäpä ne hylyt, muutama huomautus tuli myös. Pahin taitaa olla se, että hammastankoon menevät putket olivat vihreässä öljyssä ulkopuolelta. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
xanpoke
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 26.11.2014 21:22 |
Viestit: 509 Paikkakunta: NAKKILA
|
Tänään kävin uusintanäytöllä kaksi kertaa. Emännän C3 1.6 16V-05 molemmat alapallonivelet, toinen koiranluu ja etupyörän laakeri uusittuina sai leiman. Oma 406 24 V-03 uuden takapyörän aurauksensäätötangon kera sai myös leiman. Vähän jäi rahastuksen maku suuhun.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 28.11.2014 21:13 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Kävin juomassa kahvit Kaarinan K1:llä ja samalla juniorin Xantia -97 sai ajoaikaa vuoden ja kolme kuukautta. Palvelu ja kahvi hyvää.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 01.12.2014 16:29 |
Viestit: 624
|
Käväisin Kuopion Q-katsastuksessa näyttämässä axuani ja katsastus-setä totesi "kaikki kunnossa" ja antoi 16 kuukautta ajoaikaa 25 eurolla. Päästömittauslappu kun oli valmiina.
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 01.12.2014 23:42 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Kävin kans viime viikolla BX GT:n katsastuksessa. Ei tullut päästömittauksesta mitään liikojen happien takia. Ja etujarrulevyt oli näköjään siinä kunnossa, että sisäpuolelta jarrupalat eivät laahanneet kuin parin sentin leveydeltä. Nosturilla tutkittuamme huomattiin, että pakoputken takapönttöhän siellä vuoti yläpuolella olevasta reiästä. Mikä näitä autoja oikein riivaa? Neljään vuoteen eli sen verran kuin auton olen omistanut ei ole tarvinnut mitään tehdä jarruille tai pakoputkelle ja nyt sitten yhtäkkiä tulee tämmöisetkin eteen Onneksi sentään takapyörän laakeri, joka oli viime vuonna väljä, ei nyt enää ollutkaan  Laiskuutta tuokin jäänyt vaihtamatta kun kunnostetut kynkät laakereineen odottelee jarrukilpien hankintaa... No uusintanäytölle sitten jossain vaiheessa...
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 07.01.2015 19:55 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
TummaTRD ( CX 25 TRD Turbo2 Break ) Katsastettu, n. puolenvuoden "leikkaa ja liimaa" operaation jälkeen. vielä kun saisi maalattua vaihdetut (näkyvät) osat samaan väriin muun auton kanssa... 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
korvee
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 07.01.2015 23:38 |
Viestit: 67 Paikkakunta: Järvenpää
|
cxtb2 kirjoitti: TummaTRD ( CX 25 TRD Turbo2 Break ) Katsastettu, n. puolenvuoden "leikkaa ja liimaa" operaation jälkeen. vielä kun saisi maalattua vaihdetut (näkyvät) osat samaan väriin muun auton kanssa...  Loistavaa cxtb2! Omista Picassoista vanhempi sai toissapäivänä leiman ensiyrittämällä, ennen katsastusta vaihdoin alatukivarren takahelan ja vikakoodit poisteltiin.
CX Break 2,0 -90, Xsara Picasso 1,8 -03 ja 1,6 -06; Elcat Cityvan 200 -95
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 08.01.2015 14:36 |
Viestit: 497
|
Tänään tullut Moottori-lehti otsikoi, että "Saksalainen katsatusraportti paljastaa järkyttävän suuria laatueroja eri automallien välillä" ja jatkaa "Automallit ovat paremmuusjärjestyksessä katsastuksessa hylkäykseen johtavien isojen vikojen perusteella". Laadukkaimpia autoja ovat kuulemma Tojota ja Mersu, häntäpäässä ovat korealaiset. Sitikatkin olivat siellä huonommalla puolella.
Mahtaakohan tuo katsastusmenestys kertoa pelkästään auton peruslaadusta - vai ehkä sittenkin huoltotoimenpiteiden hyvästä hoidosta? Voisin kuvitella, että Kian ostaja hankkii auton pelkästään päästäkseen paikasta a paikkaan b. Mersun ostajalla kuvittelisin olevan kunnianhimoisempia ambitioita myös autonsa suhteen. Kumpikahan näistä pitää tarkempaa huolta pirssistään?
Jos katsastusmenestys kertoisi jotain auton peruslaadusta, kaikkein laadukkain auto maan päällä olisi rättisitikka. Oma vanha rättärini on mennyt laakista läpi katsastuksissa jo 29 vuoden ajan.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 08.01.2015 18:14 |
Viestit: 5856 Paikkakunta: Lahti
|
Huollon taso on ainakin uudemmissa yksi tekijä, jos ukot viitsisi huollossa katsoa edes yleisimmät tyyppiviat sen valohoidon ohessa vois muutamallakin merkillä noi sijoitukset parantua.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
INikki
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 14.01.2015 02:13 |
Viestit: 373
|
Katsastusmies tulee odotushuoneeseen, lykkää laput käteen ja sanoo "ei nouse ei toimi" ja kiireesti takaisin halliin. Katsoin mitä lapussa lukee. Jarrulevy ja pyöränlaakeri. Mitähän se höpötti, ei tuo nyt niin paha ole. Pihalla auto makaa maassa ja ei nouse ylös. Ajelen hitaasti kotiin ja tökkään Lexian kiinni. Ei mitään vikakoodeja eikä vuotoja näkyvissä. Toimilaitetesteillä selviää että pumppu ei pyöri. Vaihdan sulakkeen ja auto herää henkiin. Mitä tästä opimme. Jousitus ei ole välttämätön katsastusvaruste.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 16.01.2015 22:40 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Ja taas oli iltapäiväkahvit tarjolla K1-Kaarinassa, höveliä väkeä kun ovat, laittoivat Pökötti Boxeriin vuoden ajoaikaa sen enempiä mutisematta. Savuarvot alitettiin roimasta 1,46/1,50 ja absivalokin pysyi armollisesti pimeänä koko pyhän toimituksen ajan. Hanaa.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 19.01.2015 17:25 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Vaimon jaris katsastettu huomautuksitta. (Leijona-katsastus, päästömittauksineen, 90e.) Ennen leimalle menoa korjasin jarruvalon kuskinpuolelta sekä lisäjarruvalon. Kahvia ja pullaa sai odotellessa ja ihan mukavia olivat.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 19.01.2015 17:41 |
Viestit: 909
|
^Järkyttävä hinta. Tuolla rahalla katsastaa täällä kaksi autoa ja jää vielä kahvirahat. (42 €/kpl)
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 19.01.2015 18:00 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Harri126 kirjoitti: Kävin Breikkiä näyttämässä. Melkein arvasin, ettei leimaa tule, kun inssi ensimmäisenä ennen autoon astumista koittaa onko kuskin ovessa saranat väljät. Ei ollu. Kamera piti poistaa taustapeilin takaa/alta, aiheuttaa kuulemma hylkäyksen. Vuotava pakoputki sotki arvot, ei kelvannut. Alapallonivel väljä. Pissapoika ei toimi. Siinäpä ne hylyt, muutama huomautus tuli myös. Pahin taitaa olla se, että hammastankoon menevät putket olivat vihreässä öljyssä ulkopuolelta.  Tämäkin on saanut leiman jo aikaa sitten. Ainoa, mikä jäi laittamatta oli toi öljyvuoto. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 19.01.2015 18:17 |
Viestit: 2699
|
Pasis kirjoitti: ^Järkyttävä hinta. Tuolla rahalla katsastaa täällä kaksi autoa ja jää vielä kahvirahat. (42 €/kpl) Tuossa hinnassako on myös päästöt, kun kerran vertailuksi kerrot?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 19.01.2015 18:56 |
Viestit: 909
|
r_a_n_u kirjoitti: Pasis kirjoitti: ^Järkyttävä hinta. Tuolla rahalla katsastaa täällä kaksi autoa ja jää vielä kahvirahat. (42 €/kpl) Tuossa hinnassako on myös päästöt, kun kerran vertailuksi kerrot? Kyllä, bensa-auton katsastus, päästöt + OBD-mittaus. Esim. tuolla: http://www.katsastus-turku.fi/
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 19.01.2015 18:59 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
r_a_n_u kirjoitti: Pasis kirjoitti: ^Järkyttävä hinta. Tuolla rahalla katsastaa täällä kaksi autoa ja jää vielä kahvirahat. (42 €/kpl) Tuossa hinnassako on myös päästöt, kun kerran vertailuksi kerrot? Täälläpäin on kolme, neljä katsastuspaikkaa. Hinta on kaikissa suunnilleen samaa tasoa, kaikkine mittauksineen. Enkä mä ala juoksemaan tarjouksien perässä, sitäpaitsi tonne pääsi heti, ilman ajanvarausta. Pojat otti lopputilit A-katsastuksesta ja laittoivat oman puljun pystyyn, näin tuetaan paikallista uutta yrittäjääkin samalla. Olihan tuossa vielä lisäksi vikakoodien lukukin mukana, sekä päästömittaus. Taidanpa viedä femmankin tuonne seuraavaksi.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 19.01.2015 22:55 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Mä kyllä ajan vaikka parikymmentä kilometriä jos saa bensarahat ja pienenkin tuntipalkan tienattua. Ohjaavaa hinnoittelua, nääs.. Sais tulla noi 29e katsastukset Lahteenkin (sis. päästöt). 59-80 euroa on vaan liikaa...
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 17.02.2015 18:54 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
C5 sai taas vuoden ajoaikaa. Ärsyttää kun katsuri oli pistänyt korjauskehotuksen lediparkeista, hitto.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 17.02.2015 19:10 |
Viestit: 239
|
Hmmm..jos polttimot oikean väriset ja E-hyväksytty niin korjauskehoitus aiheeton..
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 17.02.2015 19:54 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Joo ihan aiheesta laittoi, ei siinä. Ärsyttää vaan kun noiden oikeiden parkkipolttimoiden elinikä mitataan viikoissa ja muutenkin koen ne kovin turhiksi kun kuitenkin ajovalot palaa aina.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 17.02.2015 20:06 |
Viestit: 1114
|
vibes kirjoitti: Joo ihan aiheesta laittoi, ei siinä. Ärsyttää vaan kun noiden oikeiden parkkipolttimoiden elinikä mitataan viikoissa ja muutenkin koen ne kovin turhiksi kun kuitenkin ajovalot palaa aina. Tuntuu että halogeeneja saa olla paljon useemmin vaihtamassa kuin parkkipolttimoita..
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 17.02.2015 22:11 |
Viestit: 239
|
Tuo ajovalopolttimoiden elinikä on aika pitkälti kiinni latausjännitteestä,ja ehkä myös umpion koosta ja kiinnityksestä..Korkea jännite lyhentää elinikää huomattavasti,samoin lämpötila umpion sisällä,ja mahdollinen tärinä.
|
|
|
|
 |
|
|