|
Kirjoittaja |
Viesti |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 09.01.2016 13:59 |
Viestit: 2699
|
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 09.01.2016 17:49 |
Viestit: 3655
|
Kyllä meilläkin lunta on. Ihan niinku vertailuksi.
Liitteet: |

lunta.jpg [ 40.62 KiB | Katsottu 19170 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 09.01.2016 18:41 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
En nyt sanoisi että olen Ranulle kateellinen tuosta lumimäärästä, mutta kun kerran pakkasta on niin voisihan sitä tänne Turun seudullekin jokunen sentti tulla maisemaa kirkastamaan.
Täällä ei ole tuonkaan vertaa lunta kuin Lemonin kuvassa.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 09.01.2016 19:17 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 olkka vaan katellissi tammmpereelaisille 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 09.01.2016 19:29 |
Viestit: 3655
|
Bumper kirjoitti: En nyt sanoisi että olen Ranulle kateellinen tuosta lumimäärästä... Kuka nyt niitä lumitöitä kaipaa? En minä ainakaan! 
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 11.01.2016 09:30 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Hienoja kuvia Ranulta! Tuolta talven pitääkin näyttää. Saatan katua näitä sanoja seuraavan kolmen vuorokauden kuluttua 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 14.01.2016 16:43 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
 Siinä se "oikeampi" syy käyntiinlähtemättömyydelle, hiilistä puuttui liki puolet mitasta. Eikä hyllyssä kenelläkään, tilattavaksi meni... Ja enää kun on vain 11 pakkasta, niin tarkenee pihalla askarrellakin, ainakin pienissä pätkissä...  Himpun se "lumikaaos" tuonnekin lunta tuuppas, onneks ei ole tuota elektroniikkaa lisätty ni ei käyntihäiriöitä olis tiedossa...   Sisälle näky päässeen joku hiutale myös...  Pitäskö tuonnekin jotain tiivistintä haaveilla..? Hyvä kaaos tuolla kontissa, heti kun on hetken ajamatta, ja käyttää tilapäisvarastona, niin näky on helposti tuommoista. Joskus kun oppis ottamaan niskastaan kiinni... https://www.youtube.com/watch?v=LOBG7fwEO2kEka yritys startinvaihon jäläkeen, näkyy pyörittävän... https://www.youtube.com/watch?v=HtaWlie2_psPien pätkä sit ajostakin, tankilla käväsin. Lähellä oli jotta olis varakannua pitäny kaivaa, kun kaks'vitoseen tankkiin lipsahti 25,5 litraa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 14.01.2016 16:58 |
Viestit: 624
|
On niinkuin citroen rallitalli äänessä.
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 14.01.2016 18:20 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
Tulppasimme tänään velimiehen Renault meganesta menon ja paluun sisätilan lämmityskennoon.Oli alkanut tiputtaa nestettä jalkotilaan.Vuoto varmaan niissä putkien O-renkaissa.Eikä niitä kahta o-rengasta saa enään edes tiivistekeskuksesta.Korjaamo arvioi menevän 6 tuntia korjauksiin.Pitää purkaa koko koetaulu pois.Nyt väliaikainen huurteenpoisto bilteman 12v keraaamisella puhaltimella.Voi olla että siihen paikalle löytää bensa eberi tai sitten jonkin pakettiauton jalkatilan lämmitin. On aika harmi ettei tämän kerrostalon pihalla ole autoille omaa tolppaa.
PS:Pakkanen panee vain köyhiä.
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 15.01.2016 11:42 |
Viestit: 909
|
Eikö o-renkaita saa tehtyä tai teetettyä ihan mittojen mukaan ?
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 15.01.2016 12:34 |
Viestit: 1591 Paikkakunta: Tampere
|
Jep niinkuin pasi kirjoitti saa tehtyä ite tai teetettyä ei siihen kyllä kennoa sen takia tarvi vaihtaa. Esim toptiivisteet-top-osa
Viimeksi muokannut kaselin päivämäärä 15.01.2016 12:39, muokattu yhteensä 1 kerran
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 15.01.2016 12:38 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
Saavat niitä tiivisterenkaita 500kpl ensiviikolla.
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 17.01.2016 23:03 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Tulipa käytyä sedän hautajaisissa viikonloppuna Pohjois-Karjalassa. Kuulemma yöllä oli pakkanen käynyt -37 asteessa. Aamulla sentään Berlingo lähti tulille webaston avustamana -31 asteessa. Oli muuten tunnelmalliset ja ihmisen näköiset hautajaiset kun hautajaisväellä oli toppapukuja, punaisia huopatossuja ja talvilenkkareita, pipot päässä ja tumput kädessä. Hienoa kun ei tarvitse aina etikettiä noudattaa.
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 17.01.2016 23:14 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
 Vähän oli viluista kyytiä, vain puolet alkuperäisestä lämmityksestä käytössä ja iso Eberi päästi savut tänään ihan väärästä paikasta. Huonoja nuo Eberit kun ei viittä vuosikymmentä kestä ilman remonttia... Piti ihan tuota kuvaa varten pysähtyä, tuo mittari on yleensä näyttäny aika tarkasti todellisia lukemia...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
ninjamikko
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 18.01.2016 18:22 |
Viestit: 58 Paikkakunta: Lyöttilä
|
-30 oli lukemat aamulla Iitissä ja Picasso lähti käyntiin vasta toisella startilla. Evasionin säteilylämmitin oli rikki, joten uuden asennutin risan tilalle. Lohkolämmitintä ei harmikseni tarjolla tuohon ollut. Tulpatkin kun vielä uusittiin, niin hörähti Evasion käyntiin myöhemmin aamulla 27 asteen pakkasesta kuin palmun alta.
Sitroeniton. Exät: Evasion 2.0i 16v -01, Evasion 2.0i 16v aut. -00, C5 2.0i SX -03, Xantia V6 -97, Xantia 1.8 Aut -93, Xantia Athena -97, ZX Volcane -91, ZX SP3 16v -93, Xsara 2.0 VTS -01, BX 1.9 GTi -90
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 18.01.2016 19:29 |
Viestit: 2203 Paikkakunta: Laukaa
|
Eipä lähtenyt C5:n tänä aamuna käyntiin omillaan -33 asteen pakkasessa vaikka oli säteilyssä 3h ja webaston lämmityksessä 20 min. Kuutisen vuotta sitten ostettu Varta taitaa ruveta nyt antautumaan kun lisävirtaa hiukan tarvitsi. Akun virran vastaanotto on heikko tällä kelillä ja kun lisäksi lämmityslaitteen flekti pyörii lähes tapissa ja penkinlämmittimet ym. härpäkkeet on jatkuvasti päällä, niin eipä virta enää piisannutkaan aamun tarpeisiin. Kerkesin kovasti vielä säikähtämään kun eka starttauksen tein. Akku hyytyi ja jännite tipahti niin alas että webasto sammui ja ajotietokone nollaantui, mittarista kuului kilahdus. Kohta nousi konepellin raosta runsaasti sankkaa savua. Avasin konepellin, kesti hetken ennen kuin tajusin sen olevan peräisin webaston pakoputkesta eikä akun vierestä johtosarjoista. Onneksi 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 18.01.2016 19:35 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
onko käyny mielessä ,että kytkisit siitä kuluttajia päälle vasta moottorin käynnistyttyä ja aivan viimeiseksi irrottaisti tolppajohdon . itellä systeemi toimii .
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: tommonen auttaa kummasti.

laturi.jpg [ 31.35 KiB | Katsottu 18929 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 18.01.2016 20:03 |
Viestit: 1591 Paikkakunta: Tampere
|
Nooh ei ihan oppikirjojen mukainen kylmäkäynnistysyritys oppia.............JNE
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 18.01.2016 20:15 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
nooh. minä nyt en noudata muitakaan oikeaoppisuuksia orjallisesti 
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 18.01.2016 21:14 |
Viestit: 2699
|
Lisäladatkaa hyvät ihmiset niitä akkuja! Jos akku on viallinen, sille ei tietenkään mitään voi. Mutta terve akkukin loppuu ennenaikaisesti, jos ei sitä hoideta. Ostin -80 uuden Ursuksen. Siinä on kaksi 6 V:n akkua sarjassa. Ostaessa oli Salama-akut ja toisessa niistä oli vikaa. Niinpä 7 vuoden jälkeen, siis vuonna 1987 oli hankittava uudet. Nyt traktorissa on kolmannet akut, eikä päätä näy. Näiden vaihtoajankohtaa en tarkasti muista, mutta jälkimmäisten kahden akkusarjan yhteiskäyttöaika tähän mennessä lähes 30 vuotta. Ja kuten edellä kerroin nyt paikalla olevat akut ovat hyvässä kunnossa edelleen. Ainakin kymmenkunta kertaa niitä talven mittaan lisälataan. Samoin autojen akkuja. Autoihin olen yhden uuden akun ostanut tällä vuosituhannella. Tuo edellä oleva ei suinkaan poissulje lisälämmittimien tarvetta. Nyt jo edesmennyt viestiketjun aloittaja aikoinaan kertoi, että hän ei uusia akkuja ostele, vaan romukasoista löytyy ihan käyttökelpoisia. Saattaa tuo juttu tässä ketjussa ollakin. En vain viitsinyt alkaa plaraamaan. Ja löytyihän se juttu. Tosin hieman väärin sen muistin. Kyse olikin kaverin tarvitsemasta akusta.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 18.01.2016 23:35 |
Viestit: 2203 Paikkakunta: Laukaa
|
Lainaa: r_a_n_u kirjoitti: Lisäladatkaa hyvät ihmiset niitä akkuja! Ranun kanssa samaa mieltä  C5 akusta vielä. Pari yötä ennen tämän päivän episodia pidin halpislaturia vuorokauden akun navoissa. Jo silloin hiukan kummastelin, miksi täyden latauksen merkkivalo laturissa ei ollut syttynyt, vaan akku pyysi virtaa ja laturi työnsi sitä. Pakkasta silloin n. 25 astetta. Ehkäpä siinä on jo merkkejä akun väsymisestä, vai oliko vain niin kylmä akku ettei virta kelvannut pikkulaturista kuin hiukan liristen. Nyt auto on tallissa, jossa on hiukan plussan puolella lämpötila, Ctekin hoidossa. Huomenna pitäisi olla akun täysi jos siitä vielä tämän talven käyttöön on. C5:n oman laturin teho on 150A, joten kyllä sieltä pitäisi virtaa lähteä jos se vain akulle kelpaa.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 19.01.2016 11:09 |
Viestit: 909
|
Joskus koittanut ladata päivittäisessä käytössä olevan auton akkua, ei siitä mitään hyötyä ole, kun laturinkin mielestä akku on täynnä. Traktori, vene, kaksipyöräiset, ruohonleikkuri tai autossa webasto ja liian lyhyet ajomatkat muuttavat asiaa. Nytkin 9v autossa ensiasennusakku, jota ei koskaan ladattu, mutta autoa käytetään.
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 19.01.2016 22:11 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
|
|
|
 |
Peksi
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 22.01.2016 09:16 |
Viestit: 236
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 22.01.2016 10:12 |
Viestit: 1878
|
Kolme talvea sitten tuli jälleen ajankohtaiseksi joka toisena syksynä toistunut akun uusiminen tuohon työmatka-saappaaseen. Vaikka sillä ajetaan vajaa parisataa kilometriä päivittäin niin eipä nää Vartat, Exidet, Boschit, Bannerit sun muut tunnu oikein jaksavan. Päivittäiseen käyttöön talvisin sisältyy 30 min Eberiä ennen ajoon lähtöä eli aamulla + iltapäivällä. Tähän päälle vähintään 80 km yhtäjaksoista ajoa.
Kun viimeisin akku antautui työpaikan pihaan lainasin työkaverin autoa (-89 900i) — joka muuten poksahti käymään –25C° pakkasesta päivän seisomisen jälkeen tuosta vaan, ei o liikaa elektroniikkaa... — ja hurautin akkuliikkeeseen uutta hakemaan. Ja juu, olen yrittänyt näitä Eberin syömiä latureilla virkistellä, mutta ei niistä tunnu enää toimivia tulla. Joka tapauksessa, pyysin sellaisen akun joka tuota leikkiä kestää ja kun myyjä löi tiskiin Winmaxx-merkkisen (made in U.S.A., myyjän mukaan) möhkäleen niin olin kieltämättä hieman skeptinen. Hintaa kysyi tinkaamisen jälkeenkin vielä 140 euroa, mutta päätin kokeilla.
Eipä ole tarvinnu huolehtia tai latailla nyt kolmeen talveen. Sää- ja käyttöolosuhteista riippumatta aina on lähdetty. En olis uskonut, mutta on se nyt jo aika hyvin haukkunut hintansa.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
|