Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 40/131 [ 3259 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 131  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla?
ViestiLähetetty: 17.10.2022 19:03 

SU-34 pudonnut asuinalueelle, alkaa olla varmaan aika loppuun poljettuja vehkeitä noikin. https://www.youtube.com/watch?v=ED1I473iCok

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2022 20:17 
Käyttäjän avatar

Tätäkin ketjua on luettu jo yli 154 000 kertaa. Siitä voi jo päätellä, että aika paljon tämä aihe patonkilaisia kiinnostaa. Tänne voi kertoa näkemyksiä tai kommentteja venäjän hyökkäyssodasta. Tai sitten näkemyksiä ja kommentteja toisten kirjoittajien älyllisestä tasosta. Kummat ovat lopultakin kiinnostavampia, jääköön jokaisen itse pääteltäväksi. Itse olen välttänyt Teboileja siitä lähtien, kun putleri miehitti Krimin, ja aloitti järjettömän sodan Ukrainan itälaidalla.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2022 21:17 

betaromeo kirjoitti:
Herra pvalila, palaan vielä edelliseen postaukseesi, jossa toit ilmi, ettet mielestäsi koe koittavasi kertoa muille, mitä heidän tulisi kirjoitella.
Jos muistan oikein, niin tässä taannoin taisit jopa opastaa minua, että olisi parempi, jos pysyisin omalla osaamisalueellani. Ehkä julkenen ehdottaa samaa sinulle?

Pekka vaan, ei tarvitse herroitella.

En löydä tuota viestiä, jossa olen kehottanut sinua pysymään omalla osaamisalueellasi.

Oletko varma, että se olin minä?

Pari viestiä sitten laitoit minut vastuuseen Esa66:n viestistä (joka oli minun viestini sisällä vain siksi, että olin kommentoinut sitä). Ehkä tässäkin on kyse jostakusta toisesta kirjoittajasta?

Itse löysin viime ajoilta vain yhden kerran, kun olen sinun viestiäsi kommentoinut:

betaromeo kirjoitti:
Hiukan tylsällä aiheella lähestyn patonkilaisia, kun kyse Citroenista ja autokin tylsä GSA Special! :)
Uskaltaudun kuitenkin kertomaan viimeisestä hankinnasta, kun se edustaa jo pikkuisen erikoisempaa yksilöä kuitenkin.
Auto alkuperäinen Suomi yksilö, joka seissyt aina tallissa ja auringolta suojassa. Ei milloinkaan ajettu talvisin ja muutenkin yksilönä aika hyvä! Ajokilometrit on 13509km ja luit todella oikein. :)

Ja kommenttini oli tämä:

pvalila kirjoitti:
Mikä tahansa vanha auto noilla kilometreillä on harvinaisuus ja GSA ei ole ihan mikä vaan auto.

Onnittelut Betalle, toista tuollaista ei tule ihan heti vastaan!

Kun viestejä kirjoittaa niinkin paljon kuin minä kirjoitan, niin vahinkoja voi tietenkin tapahtua. Tahallani en halua ketään loukata, en sinua enkä ketään muutakaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2022 21:28 
Käyttäjän avatar

pvalila kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Herra pvalila, palaan vielä edelliseen postaukseesi, jossa toit ilmi, ettet mielestäsi koe koittavasi kertoa muille, mitä heidän tulisi kirjoitella.
Jos muistan oikein, niin tässä taannoin taisit jopa opastaa minua, että olisi parempi, jos pysyisin omalla osaamisalueellani. Ehkä julkenen ehdottaa samaa sinulle?

Pekka vaan, ei tarvitse herroitella.

En löydä tuota viestiä, jossa olen kehottanut sinua pysymään omalla osaamisalueellasi.

Oletko varma, että se olin minä?

Pari viestiä sitten laitoit minut vastuuseen Esa66:n viestistä (joka oli minun viestini sisällä vain siksi, että olin kommentoinut sitä). Ehkä tässäkin on kyse jostakusta toisesta kirjoittajasta?

Itse löysin viime ajoilta vain yhden kerran, kun olen sinun viestiäsi kommentoinut:

betaromeo kirjoitti:
Hiukan tylsällä aiheella lähestyn patonkilaisia, kun kyse Citroenista ja autokin tylsä GSA Special! :)
Uskaltaudun kuitenkin kertomaan viimeisestä hankinnasta, kun se edustaa jo pikkuisen erikoisempaa yksilöä kuitenkin.
Auto alkuperäinen Suomi yksilö, joka seissyt aina tallissa ja auringolta suojassa. Ei milloinkaan ajettu talvisin ja muutenkin yksilönä aika hyvä! Ajokilometrit on 13509km ja luit todella oikein. :)

Ja kommenttini oli tämä:

pvalila kirjoitti:
Mikä tahansa vanha auto noilla kilometreillä on harvinaisuus ja GSA ei ole ihan mikä vaan auto.

Onnittelut Betalle, toista tuollaista ei tule ihan heti vastaan!

Kun viestejä kirjoittaa niinkin paljon kuin minä kirjoitan, niin vahinkoja voi tietenkin tapahtua. Tahallani en halua ketään loukata, en sinua enkä ketään muutakaan.

Kuitenkin osasit puuttua vedonlyöntiin Esa66 viestiin, johon en ollut mitenkään liittänyt sinua Pekka ja etsivä varmasti löytää! :)
Et kuitenkaan ole vastannut, miten vedonlyönti ei kuulu patonkiin, mutta poliittiset kertomuksesi kuuluvat?

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2022 21:42 

Xari kirjoitti:
SU-34 pudonnut asuinalueelle, alkaa olla varmaan aika loppuun poljettuja vehkeitä noikin. https://www.youtube.com/watch?v=ED1I473iCok

Vuosi sitten nuo ihmiset ehkä katselivat Juutuupista vastaavia videoita, ja ihmettelivät, kuinka sota voi yhtäkkiä tulla ihan tavallisen ihmisen elämään.

Jatkuvaa pauketta tuolta tulipalosta kuuluu, taitavat hävittäjän ammukset siellä tussahdella?

Ohjuksen räjähdettyä tulipaloa pääsee heti sammuttamaan, tuollaiseen paukkeeseen ei ole palomiehillä mitään asiaa.

Neuvostoaikaan suihkumoottoreita rakennettiin käsittääkseni erityisen paljon Harkovan alueella, saattavat olla vanhojen koneiden varaosat hiljalleen vähissä. Ja koneiden lentotuntimäärätkin hiljalleen täynnä.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2022 21:53 
Käyttäjän avatar

pvalila kirjoitti:
Xari kirjoitti:

Vuosi sitten nuo ihmiset ehkä katselivat Juutuupista vastaavia videoita, ja ihmettelivät, kuinka sota voi yhtäkkiä tulla ihan tavallisen ihmisen elämään.

Jatkuvaa pauketta tuolta tulipalosta kuuluu, taitavat hävittäjän ammukset siellä tussahdella?

Ohjuksen räjähdettyä tulipaloa pääsee heti sammuttamaan, tuollaiseen paukkeeseen ei ole palomiehillä mitään asiaa.

Neuvostoaikaan suihkumoottoreita rakennettiin käsittääkseni erityisen paljon Harkovan alueella, saattavat olla vanhojen koneiden varaosat hiljalleen vähissä. Ja koneiden lentotuntimäärätkin hiljalleen täynnä.

Tämänkin uutisen olen jo kerinnyt lukemaan aikaisemmin, kuten varmasti moni muukin patongin käyttäjä. Uskotteko todella, että tänne tullaan lukemaan uutisia, mitkä ovat jo julkaistu aikaisemmin eri medioissa?
Mihin perustuu käsitys vanhojen koneiden varaosien vähyydestä, tai lentotuntien täyttymisestä. Kuulen mielelläni lisää perusteluita.

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2022 22:04 

betaromeo kirjoitti:
Kuitenkin osasit puuttua vedonlyöntiin Esa66 viestiin, johon en ollut mitenkään liittänyt sinua Pekka ja etsivä varmasti löytää! :)
Et kuitenkaan ole vastannut, miten vedonlyönti ei kuulu patonkiin, mutta poliittiset kertomuksesi kuuluvat?

Anteeksi, Beta, mutta minun on paha puolustella kantaa, jota en ole oikeasti esittänyt.

Kuten sinulle jo sanoin, niin kyllä vedonlyönnistä voi tällä palstalla puhua, mutta siihen se täällä sitten jääkin: jos haluaa siirtyä sanoista tekoihin, kuten tuolla kommenteissa jo mietittiin, niin sitten pitääkin jo löytää toinen sivusto.
- Eikä sellaisen löytäminen ole ehkä edes ihan helppoa. Urheilusta voi lyödä vetoa missä vain, mutta Ukrainan sodan tulevasta kehityksestä vedonlyönti voi olla hieman vaikeampaa. En tiedä, mulle kun riittää lottorivi kerran kahdessa vuodessa.

Pitääkö minun kuitenkin ymmärtää tämä viimeisin viestisi niin, ettei sellaista viestiä olekaan olemassa, jossa minä olisin kehottanut sinua pitäytymään omalla alallasi? Olen nimittäin sinulle anteeksipyynnön velkaa, jos tuollaisen loukkaavan viestin olen erehtynyt kirjoittamaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2022 22:18 

betaromeo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Xari kirjoitti:

Tämänkin uutisen olen jo kerinnyt lukemaan aikaisemmin, kuten varmasti moni muukin patongin käyttäjä. Uskotteko todella, että tänne tullaan lukemaan uutisia, mitkä ovat jo julkaistu aikaisemmin eri medioissa?
Mihin perustuu käsitys vanhojen koneiden varaosien vähyydestä, tai lentotuntien täyttymisestä. Kuulen mielelläni lisää perusteluita.

Minusta tuo Xarin linkkaama video oli ihan mielenkiintoinen, enkä sitä ollut vielä nähnyt. Itse asiassa Xarin videot ovat usein uskomattoman tuoreita, sitä olen usein ihmetellyt.

Ajatus varaosien vähyydestä juontuu siitä, että niiden toimittaminen Harkovasta Venäjälle loppui jo 2014, ei vasta nyt. Neuvostoaikaisten koneiden käyttötuntien täyttymisestä on paljonkin keskustelua netissä. Tunnit olisivat tulleet täyteen jo ajat sitten, mutta Venäjä lennätti koneitaan erittäin vähän taloudellisesti vaikeina vuosinaan (mikä taas on näkynyt lentäjien vähäisenä lentokokemuksena). Olli_o osaa ehkä kertoa aiheesta enemmän?

Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2022 22:43 

Teuski kirjoitti:
Jos en väärin muista, niin pvalila lienee jonkin sortin kansankynttilä? Siinä hommassa taitaa omien mielipiteiden laukomisesta tulla vielä enemmän kuraa kuin Patongissa, niin suotakoon se hänelle täällä paineiden purkamiseksi ;)

Kiitoksia, Teuski!

Sun viesti herätti mun mielessäni hirtehisen kuvan kansankynttilästä, jolla liekki roihuaa tukevasti kynttilän kummassakin päässä... :lol: :lol: :lol:

Mä tiedän, että mussa on (ihan vähän... :oops: ) besserwisserin vikaa, ja se tietenkin ärsyttää ihmisiä. Mut toisaalta mä olen tosi kiltti ja varon tarkasti loukkaamasta ketään. Ikää mulla on jo lähes kuuskyt, joten aika hyvin olen perillä myös siitä, etten aina ole oikeassa. Senkin olen oppinut, että jos joku on 90 pinnaa väärässä, niin silloinkin hän on vielä kymmenen pinnaa oikeassa ja se kymmenen pinnaa kannattaa kerätä talteen.

Mä epäilen aika vahvasti, että sen loukkaavan viestin on Betalle kyllä kirjoittanut joku muu kuin minä.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2022 22:56 

Mihinkään sen enempää kantaa ottamatta tai vetoa lyömättä..
Luullun, kuullun ja luetun ymmärtämisessä haasteita ja siihen vielä muistin tepposet..
Ja tosiaan minustakin tänne sopii ESA66 tyyppiset avaukset väliin niin tarvitse vain Pvalilan analyysiä päivän polttavista lueskella ..
Ja mennä yönä tuulikin vissiin hiukan että josko siitä..

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2022 09:47 

betaromeo kirjoitti:

Olisko ihan siitä syystä että Ukraina oli Neuvostoliiton lentokoneen rakennuksen kärkialueita ja varsinkin moottorien valmistus oli keskitetty tuonne, Neuvostotyyliin kun kuului tehdä joka hommaan iso tehdas johonkin jonne kaikki keskitettiin, sattuneesta syystä saattaa olla varaosissa pieniä haasteita :lol:

Monikos on muuten lennellyt Ukrainassa valmistetuilla vehkeillä, listalta löytyis Antonov AN-72, AN-28 ja AN-2 + venäläinen MI-8 ja D-6 sotilasvarjo :mrgreen:

SU-34 törmäyksestä oli hyvä video, 2s ennen tömähdystä laukeaa ensimmäinen heittoistuin, 1s ennen toinen, loppuun asti yritetään lentää :shock:

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2022 11:35 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Omalta osaltani neukkuvaraosien saannin kannalta odotan Ukrainan EU-jäsenyyttä jotta saa Dneprin NOS osaa ilman tulleja :D

Varastoissa on enää vain hirveätä paskaa, mittatarkkoja osia, saa tilailla varoen :)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2022 14:37 

Teuski kirjoitti:
Omalta osaltani neukkuvaraosien saannin kannalta odotan Ukrainan EU-jäsenyyttä jotta saa Dneprin NOS osaa ilman tulleja :D

Varastoissa on enää vain hirveätä paskaa, mittatarkkoja osia, saa tilailla varoen :)

Eikös EU jo antanut jonkin määräaikaisen tullivapauden Ukrainassa tuotetuille kamoille?

Dneprin koneen ympärille voisi myös rakentaa vastaavan lennokin, kuin iranilaiset rakensivat kiinanmoottorin ympärille.

Kai jenkit ovat muistaneet laittaa pannaan sen kiinalaisfirman, joka Iraniin moottorit toimittaa?

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2022 15:01 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
pvalila kirjoitti:
Dneprin koneen ympärille voisi myös rakentaa vastaavan lennokin, kuin iranilaiset rakensivat kiinanmoottorin ympärille.

No se lentäisi tasan yhtä monta metriä kuin lähtökorkeus on :lol:

Pomminakin olisi aika kelvoton, kun tuppaa räjähtämään odottamatta kesken matkan...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2022 17:27 

Teuski kirjoitti:
pvalila kirjoitti:

Pomminakin olisi aika kelvoton, kun tuppaa räjähtämään odottamatta kesken matkan...

Iranilaisen lennokin moottori on melko tehokas ja kevyt kaksitahtinen, ilmeisesti alkujaan saksalainen esikuva (Limbach L550e), sittemmin kiinankopio ja nyt Iranissa tehty Mado MD 550, ehkä 50 hp ja 16 kg (ilman starttia ja laturia + akkua, jos tarvis). Kai tuollaisia voisi alkaa Ukrainassakin tekemään moottoreineenkin - mutta ehkä jotenkin vielä varovat iskemästä isommin Moskovaan tai muuallle Venäjälle eskalaation vaaran takia - ihmettelen kyllä hieman mikseivät ukrainalaiset sabotöörit ole isommin kaataneet voimalinjoja Venäjällä ja posautelleet kaasu/öljyputkia?

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2022 18:23 

olli__o kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
pvalila kirjoitti:

Iranilaisen lennokin moottori on melko tehokas ja kevyt kaksitahtinen, ilmeisesti alkujaan saksalainen esikuva (Limbach L550e), sittemmin kiinankopio ja nyt Iranissa tehty Mado MD 550, ehkä 50 hp ja 16 kg (ilman starttia ja laturia + akkua, jos tarvis). Kai tuollaisia voisi alkaa Ukrainassakin tekemään moottoreineenkin - mutta ehkä jotenkin vielä varovat iskemästä isommin Moskovaan tai muuallle Venäjälle eskalaation vaaran takia - ihmettelen kyllä hieman mikseivät ukrainalaiset sabotöörit ole isommin kaataneet voimalinjoja Venäjällä ja posautelleet kaasu/öljyputkia?

Venäjällä taitaa asua miljoonia ukrainalaisia ja vielä enemmän ihmisiä, jotka ovat osittain ukrainalaisia.
Sabotaasit johtaisivat oletettavasti melkoisiin noitavainoihin.
Iskuja saattaa kyllä olla tulossa, sillä niiden avulla on mahdollista nostaa venäläisten orastava sotaväsymys aivan uudelle asteelle. Putinhan lupasi, ettei sota vaikuta meihin, mutta nyt tusjahti päreiksi meidän voimalaitos...Tuollaista kun alkaa tapahtua keskellä Siperian talvea, niin kansan into tukea sotaa jäähtyy varmasti pikana.

Putin pelaa kahta shakkia samaan aikaan: toista Ukrainassa, toista Venäjällä. Oman selviytymisen kannalta Venäjän pelikenttä on Putinille tärkeämpi. Ukraina tilanteesta Putin voi aina valehdella, mutta oman maan tapahtumista ei: kyllä ihmiset sen omin silmin näkevät, jos vaikkapa autojen varaosatilanne menee toivottomaksi tai sapuskan hinta kohoaa pilviin. Tai velipoika kaatuu Ukrainassa.

- Putin saattaa jopa tahallaan pitkittää Ukrainan sotaa, koska tietää, että sodan jälkeen saattaa edessä olla jälkipyykin pesu ja syyllisten etsiminen. Miksi Putin lopettaisi sodan Ukrainassa, kun kuitenkin tietää, että pakotteet Venäjää vastaan puretaan vasta sitten, kun hänet on syrjäytetty?

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2022 19:35 
Käyttäjän avatar

Vaan onko putlerin elämä enää elämisen arvoista? Pelkää kaikkea ympärillään, asuu bunkkereissa, vaihtaa paikkaa jatkuvasti. Sota ei mene niinkuin se toivoo. Matkustelu, tai elämä lännessä, jota venäjän raharikkaat niin rakastavat, on tämän hylkiön kohdalla "lähes" mahdotonta. Ja se arvostus suurena johtajana, jota putler niin epätoivoisesti tavoittelee, on kaiken tämän jälkeen tipotiessään. Koko maailma, Pohjois-Koreaa lukuunottamatta. halveksii.

Vaikka taitaahan se salainen turvapaikka aina rahalla järjestyä jostain, esim. Sveitsistä.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2022 20:33 

XM-Hannu kirjoitti:
Vaan onko putlerin elämä enää elämisen arvoista? Pelkää kaikkea ympärillään, asuu bunkkereissa, vaihtaa paikkaa jatkuvasti. Sota ei mene niinkuin se toivoo. Matkustelu, tai elämä lännessä, jota venäjän raharikkaat niin rakastavat, on tämän hylkiön kohdalla "lähes" mahdotonta. Ja se arvostus suurena johtajana, jota putler niin epätoivoisesti tavoittelee, on kaiken tämän jälkeen tipotiessään. Koko maailma, Pohjois-Koreaa lukuunottamatta. halveksii.

Vaikka taitaahan se salainen turvapaikka aina rahalla järjestyä jostain, esim. Sveitsistä.

Totta puhut. Varsinkin kun ajatellaan, että ihan hetki sitten mies uskoi olevansa uusi Pietari Suuri, joka näppärästi, lähes verta vuodattamatta valloittaa koko Ukrainan melkein yhtä helposti kuin hän jo alisti Krimin.

Tuo lienee maailmanennätys lajissa "unelmien sovittaminen uusiin realiteetteihin". Erityisesti kun ottaa huomioon, kuinka lyhyessä ajassa on koko alamäki lasketeltu.

Oikeasti Putin ei ole kyennyt realiteetteihin sopeutumaan, ei kukaan olisi siihen noin nopeasti kyennyt. Mutta shakkitermein hänellä on edessä pakkosiirtojen sarja: hänen on pakko joitakin siirtoja tehdä, vaikka jokainen mahdollinen siirto johtaa entistä huonompaan tilanteeseen.

- Liikekannallepano oli virhe, mutta se oli pakko tehdä. Massiivinen siviiliväestön terrorisointi on sekin virhe (kasvattaa Ukrainan saamaa tukea) mutta oikein muuhunkaan ei Putinin armeija tällä hetkellä pysty.

Putinin tilanne alkaa olla se, että vaikka Venäjä jollain ihmeellä vielä voittaisi sodan, niin hän itse joutuu silti tuomiolle: sodan hinta on ollut luvattoman suuri.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.10.2022 23:09 
Käyttäjän avatar

Sodan hinta on aina liian suuri.

Putinin rekryt oli pakkorako, uutta rajaa varten pitää olla porukkaa sitä valvomassa ja varsinaiset sotilaat sotimassa.

Sen, mitä nyt näitä ”tietoja” tulee julki, seuranneena. Niin eturintamassa mittasuhteet eivät riitä hyökkäyksiin, kummankaan osalta, tai jos riittävät, niin se on muualta pois.

Miten sitten jatkossa, se jää nähtäväksi. Eipä sitä ole ilo seurata, menee sitten asiat mihin suuntaan tahansa

Poissa

ViestiLähetetty: 21.10.2022 00:57 

Esa66 kirjoitti:
Sodan hinta on aina liian suuri.

Putinin rekryt oli pakkorako, uutta rajaa varten pitää olla porukkaa sitä valvomassa ja varsinaiset sotilaat sotimassa.

Sen, mitä nyt näitä ”tietoja” tulee julki, seuranneena. Niin eturintamassa mittasuhteet eivät riitä hyökkäyksiin, kummankaan osalta, tai jos riittävät, niin se on muualta pois.

Miten sitten jatkossa, se jää nähtäväksi. Eipä sitä ole ilo seurata, menee sitten asiat mihin suuntaan tahansa

Liikekannallepanoon tulee nyt kuuden viikon tauko, kun Venäjän pitää hoitaa nuorten miesten kutsunnat.

Koska sotatoimialueet nykyisin kuuluvat virallisesti Venäjään, niin myös varusmiehiä voidaan käyttää siellä sotimiseen. Ulkomaille heitä ei saa lähettää.

Maa-alueiden voittaminen ei suoraan tuo Ukrainalle voittoa sodasta. Vaikka Ukraina saisi joka sentin alueestaan vallattua takaisin, ei se sotaa lopettaisi: Venäjähän voisi loputtomiin jatkaa iskujaan omalta puoleltaan rajaa ja aloittaa uuden hyökkäysjakson milloin vain. Ukrainan voi voittaa vain niin, että valta vaihtuu Venäjällä ja Venäjän uusi johto alkaa tavoitella jotain muuta asiaa kuin naapuriensa hallintaa. Jos Pietari Suurta ihailevan Putinin tilalle nousee joku Ivana Julmaa ihaileva seuraaja, niin eipä siitä paljoa iloa ole Ukrainalle eikä kenelläkään muullekaan.

- Kun N-Liitto oli jo kaatunut, niin sitten jälkikäteen sen kaatumisen merkit olivat ihan kaikkien nähtävillä. Ennen kaatumista merkkejä löytyi ihan joka suuntaan, jokainen löysi omia toiveitaan ja teorioitaan tukevia faktoja helposti. Putinin valtakauden lopun kanssa on sama juttu, sen ennustaminen etukäteen on kamalan paljon vaikeampaa kuin sitten joskus jälkikäteen.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.10.2022 11:51 

pvalila kirjoitti:
Liikekannallepanoon tulee nyt kuuden viikon tauko, kun Venäjän pitää hoitaa nuorten miesten kutsunnat.

- Kun N-Liitto oli jo kaatunut, niin sitten jälkikäteen sen kaatumisen merkit olivat ihan kaikkien nähtävillä. Ennen kaatumista merkkejä löytyi ihan joka suuntaan, jokainen löysi omia toiveitaan ja teorioitaan tukevia faktoja helposti. Putinin valtakauden lopun kanssa on sama juttu, sen ennustaminen etukäteen on kamalan paljon vaikeampaa kuin sitten joskus jälkikäteen.

Venäjän ja Valko-Venäjän yhteistyö käsittää ilmeisesti lähinnä koulutusta, venäjältä kun ne kouluttajat on jo ammuttu ukrainassa.

300.000 heikosti koulutetun ja varustetun aloittelijan jotka on vielä enimmäkseen etnisistä vähemmistöistä heittäminen tykinruuaksi johtaa jossain välissä isompaan kapinaa, varusmiehillä se saadaan vielä varmemmin, loppuu kotiväelle lähetettävät Ladat äkkiä kesken.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.10.2022 12:25 

Xari kirjoitti:
pvalila kirjoitti:

Venäjän ja Valko-Venäjän yhteistyö käsittää ilmeisesti lähinnä koulutusta, venäjältä kun ne kouluttajat on jo ammuttu ukrainassa.

300.000 heikosti koulutetun ja varustetun aloittelijan jotka on vielä enimmäkseen etnisistä vähemmistöistä heittäminen tykinruuaksi johtaa jossain välissä isompaan kapinaa, varusmiehillä se saadaan vielä varmemmin, loppuu kotiväelle lähetettävät Ladat äkkiä kesken.

Kovin on pieni Valko-Venäjän armeija, paukut on siellä sijoitettu oman kansan valvontaan. Kaipa sieltä vähän apua saadaan koulutustoimintaan, mutta luulisi sen avun olevan sekä tasoltaan että määrältään aika heikkoa.

Likasanko on kiljunut, että Ukraina tai Puola hyökkää heille. Ulkoisella vihollisella pelottelulla hän tietenkin yrittää saada kotijoukot asettumaan taakseen, mutta länsi saattaa oikeasti tarttua Likasangon antamaan ideaan. Puola ja länsi voivat oikein hyvin tukea Ukrainaa, ja Ukraina voi aivan hyvin toimittaa tuota tukea Valko-Venäjän oppositiolle. Valkovenäisiä vapaaehtoisia taistelee jo nyt Ukrainan puolella, eiköhän heiltä löydy tarvittaessa halua taistella myös oman maansa demokratian puolesta? Pitää vain odottaa, että Venäjä on niin heikko, ettei se ehdi Likasangon avuksi.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.10.2022 14:22 

pvalila kirjoitti:
Likasanko on kiljunut, että Ukraina tai Puola hyökkää heille.

Puola varmaan mielellään pistäisi Likasangon kuriin, epäilen että yksikin isku Puolan puolelle ja nähdään mitä salamasota on, Mins kaatuu oikeasti sinä 3 päivässä.

Mut miksi Putleri ei ole julistanut vieläkään oikeaa sotaa? Ukraina on ampunut koko viikon Venäjän Belgororiin ilman mitään isompaa vastareaktiota.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.10.2022 14:41 
Käyttäjän avatar

näköjään jaksatte jauhaa suoranaista paskaa.
mielipiteitä on puolesta ja vastaan riippuen kirjoittajan polittisista mieltymyksistä .
ukrainalla on syynsä ja samoin on venäjällä .
lopuksi : Tankkaan myös TB_llä tarpeen mukaan , enkä koe minkäänlaista syyllisyyttä .

Poissa

ViestiLähetetty: 22.10.2022 00:27 

Örkit ne paskaa jauhaa, Krimin sillalle jos isketään niin se on punainen viiva jonka ylittämisen jälkeen tulee vaikka atomipommia, tai venäjään liitetyille alueille, nyt isketään itse venäjälle eikä sitä pommia näy vieläkään, Belgorodissa palaa parasta aikaa. https://www.youtube.com/watch?v=ahQZ9D4Ddyk

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 40/131 [ 3259 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 131  Seuraava