|
Kirjoittaja |
Viesti |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 12.05.2013 22:55 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Kaapelimies kirjoitti: Peksi kirjoitti: Kyllä minä tänään niin mieleni pahoitin kun poloiset kanssa-autoilijat köröttelivät Moottoritien vasenta kaistaa jonossa. Oikea kaista siis tyhjänä... Tervetuloa stadin työmatkaliikenteeseen (ainakin nelostielle). Oikeaa kaistaa (ei) saa ajaa nilkka suorana 2-3km kun siellä edessä on KUORMA-AUTO! Kaikki muut "ohittaa" sitä siinä vasemmalla 85-110km/h. Kyllä olis sakkolappuvihkolle töitä.. Se on juurikin sitä ja pätee myös muilla motareilla täällä tuo ilmiö. hitaat ohittavat vieläkin hitaampia,ei prkl. Paljon euroopassa ajaneena voin todeta että kyllä tämä suomalaisten liikennekulttuuri laahaa 20v jäljessä ja tuskin koskaan saavuttaa muuta eurooppaa
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 12.05.2013 23:52 |
Viestit: 5065
|
Kaapelimies kirjoitti: Peksi kirjoitti: Kyllä minä tänään niin mieleni pahoitin kun poloiset kanssa-autoilijat köröttelivät Moottoritien vasenta kaistaa jonossa. Oikea kaista siis tyhjänä... Tervetuloa stadin työmatkaliikenteeseen (ainakin nelostielle). Oikeaa kaistaa (ei) saa ajaa nilkka suorana 2-3km kun siellä edessä on KUORMA-AUTO! Kaikki muut "ohittaa" sitä siinä vasemmalla 85-110km/h. Kyllä olis sakkolappuvihkolle töitä.. Mikäs lain kohta tuosta sakon tuottaa: Tieliikennelain pykälätkö? § 47: Minä niin haluaisin ajaa joustavasti, mutta kun siellä on niitä muita tai § 69 hitaampien ajoneuvojen liikennöinti on kielletty, silloin kun minulla on kiire. No juu, ymmärrän tuon ajatuksen, mutta jos laajennetaan XM-Hannun ajatusta: Jos kaikki ohittaa jonossa rekkaa ja muita autoja, niin hitaimman nopeudella kaikki sen joutuu tekemään eikä jokainen eri nopeudella. Ohitusjonossakin lisäksi tulee tuota haitariliikettä kun välejä korjaillaan - ruuhkassa ei voi välttyä siltä että nopeus pumppaa - mutta hieman tyhmä (Suomessa) täytyy olla, jos tuossa tilanteessa ihan pikku hetkeksi palaa takaisin oikealle, sieltä rekan tai seuraavan auton takaa on vaikeaa palata takaisin ohituskaistalle, kun joku ruuhkassa kiilaa heti välit umpeen. Näin tekiessään siis luovuttaa vain paikkansa jonossa jollekin toiselle (ainoastaa itselle sen luovutuksen voi päättää tehdä, liikenteessä turhaa muilta "vaatia"  ) Saksassahan on vaikkapa 45 sekunnin sakotussääntö: jos ei siinä ajassa pääse ohi toisesta, ei kannata yrittääkään - mutta kun joskus kokeilee ohituksessa laskeskella mielessään vaikka hitaasti 45 asti, niin tuo lähinnä on tarkoitettu kahden samanlaisen rajoitinta vastaan paukuttavan rekan varalle (kuten laki on siellä kirjoitettukin). No laitetaan päivän harmiksi toisen moottoritieohitustapa: Jos muutaman auton jono (suht. samaa nopeutta ajavat) lähestyy vaikkapa yhtä erillistäkin hitaampaa kuorma-autoa, niin aika usein sieltä takaa kauempaa löytyy joku joka yhtäkkiä spurttaa ohitukseen ja samalla blokkaa edellä ajavien ohituksia ja jouhevaa tasavauhtista ajoa. Voisi ohittaa rekan ihan kauniisti järjestyksessäkin ja jos nopeutta haluaa kasvattaa, voisi sen tehdä pysymällä pidempään ohituskaistalla ja kiihdyttää sitten niiden muiden ohi.
|
|
|
|
 |
Valve
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 14.05.2013 15:18 |
Viestit: 16
|
Tänään harmia aiheutti kun bx on alkanut tiputtamaan LHM nesteitä jostain moottorin alapuolelta ja sitä ennen alkoi käymään tyhjäkäyntiä melko huonosti.  Kierrokset heittelee jossain 700-900 välillä..
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 14.05.2013 16:47 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
olli__o kirjoitti: No juu, ymmärrän tuon ajatuksen, mutta jos laajennetaan XM-Hannun ajatusta: Jos kaikki ohittaa jonossa rekkaa ja muita autoja, niin hitaimman nopeudella kaikki sen joutuu tekemään eikä jokainen eri nopeudella. Ohitusjonossakin lisäksi tulee tuota haitariliikettä kun välejä korjaillaan - ruuhkassa ei voi välttyä siltä että nopeus pumppaa - mutta hieman tyhmä (Suomessa) täytyy olla, jos tuossa tilanteessa ihan pikku hetkeksi palaa takaisin oikealle, sieltä rekan tai seuraavan auton takaa on vaikeaa palata takaisin ohituskaistalle, kun joku ruuhkassa kiilaa heti välit umpeen. Näin tekiessään siis luovuttaa vain paikkansa jonossa jollekin toiselle (ainoastaa itselle sen luovutuksen voi päättää tehdä, liikenteessä turhaa muilta "vaatia"  ) Saksassahan on vaikkapa 45 sekunnin sakotussääntö: jos ei siinä ajassa pääse ohi toisesta, ei kannata yrittääkään - mutta kun joskus kokeilee ohituksessa laskeskella mielessään vaikka hitaasti 45 asti, niin tuo lähinnä on tarkoitettu kahden samanlaisen rajoitinta vastaan paukuttavan rekan varalle (kuten laki on siellä kirjoitettukin). No laitetaan päivän harmiksi toisen moottoritieohitustapa: Jos muutaman auton jono (suht. samaa nopeutta ajavat) lähestyy vaikkapa yhtä erillistäkin hitaampaa kuorma-autoa, niin aika usein sieltä takaa kauempaa löytyy joku joka yhtäkkiä spurttaa ohitukseen ja samalla blokkaa edellä ajavien ohituksia ja jouhevaa tasavauhtista ajoa. Voisi ohittaa rekan ihan kauniisti järjestyksessäkin ja jos nopeutta haluaa kasvattaa, voisi sen tehdä pysymällä pidempään ohituskaistalla ja kiihdyttää sitten niiden muiden ohi. Sakulandiassa tehdään ohituskaistalla tilaa sille hitaammallekin ohittajalle, se voi nääs sitten palata ohituksen jälkeen heti sille reunakaistalle kun tietää tarvittaessa pääsevänsä takaisin ohituskaistalle. 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 14.05.2013 19:12 |
Viestit: 3655
|
Aamulla työmatkalla ollut kamala oksettava ällöttävä sietämätön tappava pskanlöyhkä, mitä joutuu sietämään maalla aina keväisin ja syksyisin ja välistä muulloinkin.  Maanviljelys ilmeisesti saa saastuttaa ympäristöä ilman mitään rajoituksia. Paljon mieluummin haistelisin pakokaasuja kuin tuota myrkyllistä löyhkää. Montakohan minuuttia menee, ennen kuin ensimmäinen älähtää... 
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 14.05.2013 20:47 |
Viestit: 5065
|
Tuo on minustakin luonnonsuojelun ihmeitä, mummon kakka korvassa täytyy ajaa pienpuhdistamon läpi (jotka tosin ei edes toimi) mutta sianlantaa saa levittää kompostoimatta. Keväällä kun päättyy lannanlevityskielto, silloin on herkkua ajella moottoripyörälläkin ja tuntea tuulen tuiverrus ja kevään tuoksut 
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 14.05.2013 21:58 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
olli__o kirjoitti: Tuo on minustakin luonnonsuojelun ihmeitä, mummon kakka korvassa täytyy ajaa pienpuhdistamon läpi (jotka tosin ei edes toimi) Joo täytyy ihmetellä, en tiennyt, että pikeä puhdistetaan. Tämän päivän harmi on se, että taas alkoi etupyörän laakeri pitämään meteliä. Johan tässä olikin muutaman kuukauden hiljaista. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 14.05.2013 22:44 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Heh, ei kait vaan se purkuosa metelöi 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 14.05.2013 22:49 |
Viestit: 1169
|
olli__o kirjoitti: Keväällä kun päättyy lannanlevityskielto, silloin on herkkua ajella moottoripyörälläkin ja tuntea tuulen tuiverrus ja kevään tuoksut  Moottoripyörällä ajellessa on helppo arvuutella onko kysymyksessä sianpaska, lehmänpaska, vaiko kananpaska. Lehmänpaska on hienostunein, mutta sianpaskan hajua kun syvään nuuskii, niin nuha lähtee...
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 14.05.2013 22:59 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Cikatti kirjoitti: Heh, ei kait vaan se purkuosa metelöi  Veikkaan vasenta kuitenkin. Oli kumpi vaan, jobi ei oo paha, kun on irtonapoja. Voi vaihtaa laakerin ennakkoon ilman kiirettä.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 15.05.2013 12:01 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Xari kirjoitti: Sakulandiassa tehdään ohituskaistalla tilaa sille hitaammallekin ohittajalle, se voi nääs sitten palata ohituksen jälkeen heti sille reunakaistalle kun tietää tarvittaessa pääsevänsä takaisin ohituskaistalle.  Näin minäkin sen ajattelen ja pyrin toteuttamaankin. Kiilaan sieltä sitten vaikka väkisin  takaisin ohituskaistalle jos siellä ajavat eivät pidä turvaväliä (=tilaa toiselle). Mutta siirryn oikealle heti kun siellä on tilaa.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 15.05.2013 17:03 |
Viestit: 5065
|
Jee - olikin kauheaa yhdistää suomalainen liikenneajattelu ja saksalaiset liikennemäärät - meillä kun on melko sujuvaa liikennettä ja autoilla pääsee töihin isoihinkin kaupunkeihin. Tuo tulkinta tosiaan riippuu ihan näkökulmasta ja tilanteesta, monia kun ärsyttää urpot jotka yrittävät jonoissa ruuhkassa ajaa, kiilailla ja puikkelehtia nopeammin kuin liikennevirta vaikkapa kaupungissa kohtuullisen sujuvasti soljuu (eikä niille jonoissa kiilaileville urpoille kuulu "saksalaisittainkaan" antaa tilaa, nakki- ja taksijonoissa vastaavasta saa turpaan, miksei tietysti liikenneraivonkin sattuessa Saksassakin)
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 15.05.2013 23:20 |
Viestit: 1878
|
Ilmastoinnin lauhdutin vuotaa. Joutuu ajamaan vähän lämpeemmässä kabiinissa kunnes uusi saadaan paikalleen. Enemmän tässä harmittaa se, että korjaamiseen kuluvalla rahalla olin ajatellut kohentaa C5:n äänentoistoa. No, onneksi se ei ole ihan toivoton lähtöjään. Ainakaan lievästi modattuna (yläpää vaihdettu, oli pakko  ).
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 16.05.2013 00:52 |
Viestit: 2749 Paikkakunta: Koria
|
olli__o kirjoitti: Jee - olikin kauheaa yhdistää suomalainen liikenneajattelu ja saksalaiset liikennemäärät - meillä kun on melko sujuvaa liikennettä ja autoilla pääsee töihin isoihinkin kaupunkeihin. Tuo tulkinta tosiaan riippuu ihan näkökulmasta ja tilanteesta, monia kun ärsyttää urpot jotka yrittävät jonoissa ruuhkassa ajaa, kiilailla ja puikkelehtia nopeammin kuin liikennevirta vaikkapa kaupungissa kohtuullisen sujuvasti soljuu (eikä niille jonoissa kiilaileville urpoille kuulu "saksalaisittainkaan" antaa tilaa, nakki- ja taksijonoissa vastaavasta saa turpaan, miksei tietysti liikenneraivonkin sattuessa Saksassakin) Tosiaan jokainen katsoo asiaa omasta näkökulmastaan. Minä suosin tasaista ajoa, ja riittävää turvaväliä, moni muu taas ajattelee joustavan ajotavan tarkoittavan näppärää pujottelua kaistalta toiselle, ilman vilkkua, tietenkin. Monelle tuntuu olevan suuri haaste siinä, että pidän 85 km/t nopeudessa n.50 m:n turvaväliä. Siis n. 2 s. Tänään taas kehä I:llä molemmat kaistat suht täynnä, mutta ihan hyvin jonot kulkivat. Ajoin ohituskaistaa täsmälleen samaa nopeutta edelläajavan kanssa, mutta pidin turvavälin. Takapuskuriini liimautui Toyotakuski. pari km roikkui kunnes näki oikealle kääntyvien kaistalla tyhjän rakosen, vaihtoi kaksi kaistaa kerralla, ohitti 4 autoa toiselta kaistalta, ja kurvasi taas 2 kaistaa vasemmalle eteeni. Seuraavat 6 km hän ajoi edessäni, roikkui taas seuraavan auton peräpeilissä, mutta olihan hän voittanut minuun nähden ajassa 2 sekuntia, ja oli varmasti tyytyväinen saavutukseensa. Kai me vaan arvostamme eri asioita.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 16.05.2013 08:19 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
XM-Hannu kirjoitti: olli__o kirjoitti: Jee - olikin kauheaa yhdistää suomalainen liikenneajattelu ja saksalaiset liikennemäärät - meillä kun on melko sujuvaa liikennettä ja autoilla pääsee töihin isoihinkin kaupunkeihin. Tuo tulkinta tosiaan riippuu ihan näkökulmasta ja tilanteesta, monia kun ärsyttää urpot jotka yrittävät jonoissa ruuhkassa ajaa, kiilailla ja puikkelehtia nopeammin kuin liikennevirta vaikkapa kaupungissa kohtuullisen sujuvasti soljuu (eikä niille jonoissa kiilaileville urpoille kuulu "saksalaisittainkaan" antaa tilaa, nakki- ja taksijonoissa vastaavasta saa turpaan, miksei tietysti liikenneraivonkin sattuessa Saksassakin) Tosiaan jokainen katsoo asiaa omasta näkökulmastaan. Minä suosin tasaista ajoa, ja riittävää turvaväliä, moni muu taas ajattelee joustavan ajotavan tarkoittavan näppärää pujottelua kaistalta toiselle, ilman vilkkua, tietenkin. Monelle tuntuu olevan suuri haaste siinä, että pidän 85 km/t nopeudessa n.50 m:n turvaväliä. Siis n. 2 s. Tänään taas kehä I:llä molemmat kaistat suht täynnä, mutta ihan hyvin jonot kulkivat. Ajoin ohituskaistaa täsmälleen samaa nopeutta edelläajavan kanssa, mutta pidin turvavälin. Takapuskuriini liimautui Toyotakuski. pari km roikkui kunnes näki oikealle kääntyvien kaistalla tyhjän rakosen, vaihtoi kaksi kaistaa kerralla, ohitti 4 autoa toiselta kaistalta, ja kurvasi taas 2 kaistaa vasemmalle eteeni. Seuraavat 6 km hän ajoi edessäni, roikkui taas seuraavan auton peräpeilissä, mutta olihan hän voittanut minuun nähden ajassa 2 sekuntia, ja oli varmasti tyytyväinen saavutukseensa. Kai me vaan arvostamme eri asioita. Tuo onkin jo ihan toinen asia. Ja järjetöntä koska siinä ei voita mitään vaan ainoastaan aiheuttaa pahennusta ja korkeamman onnettomuusriskin. Kyllä minäkin jatkan ohituskaistalla jos ei ole mitään järkeä siirtyä pois siltä.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 16.05.2013 17:15 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Hetken se olikin kunnossa,tuo viitonen meinaan. Nyt havaittu nestevuotoa takapäässä keskellä,ei paljoa mutta märkänä on paikat ja joskus tippakin tippuu asfaltille asti. Tutkititaan viikonloppuna mikä siellä ahdistaa. Tuohan voi olla jousisylinteri,huohotusletku tai ohivuotoletku.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.05.2013 07:01 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
black_van kirjoitti: Nyt havaittu nestevuotoa takapäässä keskellä,ei paljoa mutta märkänä on paikat ja joskus tippakin tippuu asfaltille asti. Veikkaan sylintereiden tiivisteitä. Kaiketi se vakiopaikka, jos taka-akseli tiputtelee LDS:ää. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.05.2013 09:57 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
black_van kirjoitti: Hetken se olikin kunnossa,tuo viitonen meinaan. Nyt havaittu nestevuotoa takapäässä keskellä,ei paljoa mutta märkänä on paikat ja joskus tippakin tippuu asfaltille asti. Tutkititaan viikonloppuna mikä siellä ahdistaa. Tuohan voi olla jousisylinteri,huohotusletku tai ohivuotoletku. Haistelepa, ettei ole dieseliä. C5:ssä tankin päällä on samanlaisia pikaliittimiä, kuin moottoritilassakin.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Tapsa
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.05.2013 10:31 |
Viestit: 160 Paikkakunta: PKS-LPR
|
Eilen sytytin kansipahvin vaihtovalon tuohon pikku GTi:hin. Onneksi se syttyi kiihdytyksessä 80 alueelle, eli se sammui saman tien, kun saatiin konehuoneeseen ilmanvaihtoa ajoviimasta. Lämmöt laski 90:iin kun jo kurvailinkin seuraavasta rampista pois. Sitten juutuin melkein seisovaan ruuhkaan vartiksi, mutta siinä oli kaikeksi onneksi alamäkeä, niin saatoin lirutella sammutetuin konein käsijarrun varassa.
Jännä - hyvin jännä - juttu, sillä ei ole kuin pari viikkoa, kun viimeksi kuuntelin, että hienosti se jäähdytyspuhallinkin vanhassa vielä jaksaa pyöriä. Pyörii mitä pyörii, kunnes lopettaa... Pitääkö tuohon vaihtaa yhtenään 11 vuoden välein niitä lämpökytkimiä - vai olisiko ropleemina vuorostaan vallan lopahtanut puhallin?
Muuten löytynee varaosat aarrekätköistä kyllä, mutta pahvia en jaksaisi tuohon enää alkaa vaihtamaan...
- Tapsa Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous: C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.05.2013 10:57 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
C5 II oikean lähivalopolttimen vaihto. Luin ohjeet sen tusinan kertaa, liitin on irti ja sormet polttimella mutta se kiinnitysrauta ei suostu lähtemään kynnen alta irti. Sormenpäät alkaa jo olemaan turtat ja tunnottomat kaikista yrityksistä... 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.05.2013 11:14 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
svc kirjoitti: black_van kirjoitti: Haistelepa, ettei ole dieseliä. C5:ssä tankin päällä on samanlaisia pikaliittimiä, kuin moottoritilassakin. haistelin eilen,ei oile dieseliä. Ei ole kokemuksia lds.n ominaisuuksista,mutta ei tuo haisekaan,eli tuskin on jarrunestettä. Taitaa olla "lsd".tä 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.05.2013 11:29 |
Viestit: 400
|
Vaihdoin eilen peräkärryyn uuden pistokkeen, osoittautui vain ihan susikappaleeksi, vedonpoistimen kiristykseen tarkoitetut ruuvit menivät kuoresta läpi eivätkä kiristäneet mitään. Myös kuoren sulkemiseen tarkoitetut ruuvit olivat ihan onnettomat. No eipä tuo paljoa maksanut, 2,50 Höpönetistä, mutta eipä siitä sitten kyllä ollut mitään iloakaan  En suosittele noita Höpönetin muovisia pistokkeita kenellekään, surkeaa laatua. Pitänee hankkia metallinen tilalle Scrat
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.05.2013 16:25 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Koko päivän ollu ilma ku morsian ja nyt sit alkoi satamaan kun viideltä alkaa taloyhtiön talkoot. V*ttu.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Jehudi
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.05.2013 19:22 |
Viestit: 317
|
Polvi otti maakontaktia turhan rajusti ja turposi melko mukavasti. Samassa hässäkässä tuli käsivarsiin vähän hiekkaihottumaa. Mitättömään alamäkeenkään ei ole mitään asiaa, mutta tasaisella nätisi käpötellen pääsee vaikka mihin eli polvesta ei ainakaan mitää suurempaa ole rikki mennyt. Kunhan turvotus laskee niin kyllä taas rastien etsintä jatkuu. Tämä vaurio ei sitten tullut metsästä vaan hiekkakentältä hevosta maasta käsin kouluttaessa, täytyyhän vähintään kerran kesässä rypeä raajat hajalle. 
"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..." Onko millään enää mitään väliä?
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 18.05.2013 14:18 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Tulsku kirjoitti: black_van kirjoitti: Nyt havaittu nestevuotoa takapäässä keskellä,ei paljoa mutta märkänä on paikat ja joskus tippakin tippuu asfaltille asti. Veikkaan sylintereiden tiivisteitä. Kaiketi se vakiopaikka, jos taka-akseli tiputtelee LDS:ää.  vilkaisin tuota rakennetta ja tuonnehan akselin sisään menee takajousisylinteriltä ainoastaan huohotusletkun pätkät,eli huohottaako se sinne akselin sisään kenties? Käytin yhtä letkunpätkää ulkona ja ei sieltä reijästä ainakaan tullut mitään ulos. No kiva että on pientä askaretta aina tiedossa 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
|
|