Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: xantia break/xsara picasso
ViestiLähetetty: 20.04.2009 23:02 

kuume haittaa normaalia elämää liittyen autoiluun, olis xsara tai xantia farkku ja dieselinä olen antanut itseni ymmärtää että xantia on tosi luja auto liikenteessä nimittäin tosi paljon vielä -93 mallisiakin ja toi 2,0 hdi on kaiketi kilometrejä vastaan vahva kone näin minulle kerrottu mutta tuo xsara ja sen ongelmat ovat oudompia missä kilometreissä saa odottaa noita harmeja esim. v-laatikko ja taka-akseli ym. muuta sellasta, kiitollisena otan vastaan tisten kokemuksia kys kulkupeleistä.

Poissa

Viestin otsikko: Re: xantia break/xsara picasso
ViestiLähetetty: 21.04.2009 00:24 

Lisäisin Xantian hyviin ominaisuuksiin vielä sen monen mielestä tärkeimmän asian, että kyseessä on hydesitikka. Kaikki siitä eivät tykkää, mutta toiset eivät suostu muulla ajamaankaan. Itse olen ainakin vahvasti biasoitunut ja vakuuttunut mehulingon erinomaisuudesta. Xantiassakin toki on kaikenlaisia pieniä epämääräisyyksiä. Niiden soittimet ovat aika kuraa (toki vaihdettavissa), ykkössarjalaisen abs tuntuu toimivan kuraisilla keleillä vähän silloin kun huvittaa, ovien ja takaluukun johtosarjat menevät vaihtoon ennemmin tai myöhemmin, ym. pientä. Toisaalta on kyllä todella vaikea löytää käyttöarvoltaan ja hinta/laatu -suhteeltaan yhtä hyvää autoa (imho) - olettaen, että auto on huollettu säännöllisesti (mielellään sellaisella palajja, missä ymmärretään sitikoiden päälle). Lisäksi toisinaan esiintyviä pieniä vikoja sietää yllättävänkin paljon, kun kyyti on niin mahdottoman hyvää.

Epäilen vahvasti, että saat tällä palstalla kuitenkin enimmäkseen hehkutusta Xantian suuntaan - minkä kyllä ehkä sisimmässäsi taisit jo tietääkin ;)

XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 08:01 
Käyttäjän avatar

Yllättäen Xantiaa kehun minäkin! :D

Olen itse joutunut aika tavalla tekemään remonttia omaani, mutta kilometrejä menopelissä on jo kohta 300 000 (-93, 1.8i)
ja edellinen omistaja oli laiminlyönyt auton huollot pahasti. Olen nyt muutaman vuoden yrittänyt uusia osaa osan jälkeen. Tavoitteena on katsoa miten pitkään tällä ykköskoppaisella pääsee ennenkuin joutuu paaliin laittamaan.

Xantian etuina ehdottomasti edullisuus (alhainen ostohinta), hyvä ajettavuus, kaasunestejousitus, kaunis, ajaton muotoilu (hurrrjan kaunis katsella vielä vuosienkin jälkeen) sekä kestävät pellit. Ainoa asia jonka nyt häthätää keksin, jossa olisi vähän kehittelyn varaa, on penkkien muotoilu. Itsellä tahtoo pitkää matkaa ajaessa vähän ristiselkä kipeytyä, mutta se on helposti korjattavissa pienellä tyynyllä ja pitämällä ajon aikana muutaman kahvitauon.

Itse olen vannoutunut Xantinisti, joten tätäkään nykyistä en pois vaihda, hankin korkeintaan joskus näitä lisää! :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 10:36 

xantiasta olen vakuuttunut jo kokemuksen kautta mutta tuo xsara viehättäis picassona mutta olen siinä suhteessa kysymyksiä täynnä ja tuosta xantian muodoista ja kauneudesta: se sopis vaimoonkin (hurrrjan kaunis katsella vielä vuosienkin jälkeen)

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 10:56 

Harmi kun ne vanhat viestiketjut jäivät unholaan sinne vanhaan patonkiin, nimittäin tämä täysin sama keskustelu käytiin jo "vanhan patongin viimehetkillä" allekirjoittaneen aloittamana kun autokuume silloin iski. Vastauksia kertyi varsin mukavasti ja sain silloin pari tarjoustakin Picassoista! Onneksi se autokuume kuitenkin meni ohi ja ajan edelleen tyytyväisenä Xantialla :D

Vanhaan patonkiin kirjasin myös oman Xantiani "vikalistaa", joten sekin olisi tämän ketjun aloittajalle ollut ehkä mielenkiintoista luettavaa. Saako niitä vanhoja viestejä sieltä mitenkään tänne?

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 11:20 
Tirehtööri kirjoitti:
Harmi kun ne vanhat viestiketjut jäivät unholaan sinne vanhaan patonkiin, nimittäin tämä täysin sama keskustelu käytiin jo "vanhan patongin viimehetkillä" allekirjoittaneen aloittamana kun autokuume silloin iski. Vastauksia kertyi varsin mukavasti ja sain silloin pari tarjoustakin Picassoista! Onneksi se autokuume kuitenkin meni ohi ja ajan edelleen tyytyväisenä Xantialla :D

Vanhaan patonkiin kirjasin myös oman Xantiani "vikalistaa", joten sekin olisi tämän ketjun aloittajalle ollut ehkä mielenkiintoista luettavaa. Saako niitä vanhoja viestejä sieltä mitenkään tänne?

Ainakaan minä en enää uskalla kysyä... Olen myös kaivannut niitä vanhoja ketjuja tänne

ViestiLähetetty: 21.04.2009 11:23 
Käyttäjän avatar

Olen tainnut aiemminkin vastailla samaan kysymykseen: taloudessa on molemmat, tuossa ne avattaressa näkyy. Työnjako on seuraava: rva ajelee enimmäkseen nurkissa lapsen (pian 3 v) kanssa pikatsulla ja minä työmatkaa 100km/päivä Xantulla. Kun koko perhe matkailee, se tehdään pikatsulla. Ja syytkin on selvät: xanttu on mukavampi ajaa ja matkata, mutta lapsen kanssa pikatsun tilankäyttö ja muuntautuvuus vie voiton. Olkoonkin, että enemmän täristää ajettaessa. Ja Xantia on vakaampi talviauto. Ei pikatsukaan ole mahdoton.

Mitä tulee tuohon vikalistaan, niin Pikatsu on huonompi, syystä, että se on väyläohjattu auto ja se tuo sähköpuolelle ihan oman, pirullisen mystiikkansa. Vähemmän se suosiii TI-huoltajaa, tosin ei mulla kovin pitkälle piisaa taidot Xantunkaan kanssa. Näin ainakin minun kokemukset.

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

ViestiLähetetty: 25.04.2009 21:33 

Xantia Excl. V6 1997 321000 km ykköskoppainen on minulla. Hyvät puolet:
-Paras tähänastisista 10 autosta, joista 4 Citikkaa.
-Lastentaudit hävinneet edellisten valmistusvuosien aikana.
-Suunnittelijan alkuperäiset ideat voimassa = alkuperäinen taideteos. Kakkoskoppaiseen tuli ajatuksia 'kuinka se ja tämä' tehdään halvemmalla sekä turhia houkutusmuotoiluja. Alkuperäinen ei tarkoituksellisesti sisältänyt turhia laitteita (esim. ajotietokone) eikä naisia houkuttelevia koristeluita.
-Seuraavat C5 - sukupolvet on tehty hylkäämällä tarkoituksenmukaisuus. Viimeinen suorastaan pohjanoteeraus.
-Kaipaan uutta Sitikkaa, missä toteutuisivat ekakoppaisen Xantian periaatteet parhaimmillaan!
:roll: :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.04.2009 00:06 

Xantiaa 3 vuotta kuljettaneena loihe lausaman seuraavaa
Ääretömmän mukava auto kulkea koko perheen kanssa. :ugeek:
Ilman ilmastointia ei ole turhia ongelmia kylmyydestä. :mrgreen:
Selkeä ja helposti omaksuttava ympäristö :lol:
Ja toimii kuin junan helpotuslaitos 8-)
Tässä break mallissa kun on vielä 6 levyn boxi on lapsetkin saaneet omaa musaa kuultavaksi :P
Kokeilin C5 breakkia hetken enkä syttynyt vielä :mrgreen:
Täytyy jatkaa nautiskelua :lol:

Ari

Poissa

ViestiLähetetty: 26.04.2009 00:42 
Käyttäjän avatar

AriR kirjoitti:
Tässä break mallissa kun on vielä 6 levyn boxi on lapsetkin saaneet omaa musaa kuultavaksi :P
Kokeilin C5 breakkia hetken enkä syttynyt vielä :mrgreen:
Xantia ei muutaman vuoden tutustumisella vielä sytyttänyt niin kovasti, että olisi siinä malttanut pysyä. Beksiin tuli palattua, nam. Siinä ei saa soittimeen kait kuin 32 GB:n muistikortin tai sitten pitää laittaa jo USB-johdon päähän, jos isompia kapasiteettejä tarttee... onneksi tulee enimmäkseen yksin ajeltua, niin parin gigan kortti riittää aika pitkälle ;)

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 26.04.2009 12:07 

thatsit kirjoitti:
Kakkoskoppaiseen tuli ajatuksia 'kuinka se ja tämä' tehdään halvemmalla sekä turhia houkutusmuotoiluja. Alkuperäinen ei tarkoituksellisesti sisältänyt turhia laitteita (esim. ajotietokone) eikä naisia houkuttelevia koristeluita.

Onko jossain Xantian mallissa ajotietokone? Ajotietokoneena minä ymmärrän vekottimen, joka näyttää hetkellistä-/kokonaiskulutusta yms. nippelitietoa. Minun vuosimallin 2000 X2:n (taitaa olla viimeisiä Xantioita lukuunottamatta sitä iranilaisten tekemää) "ajotietokone" näyttää kellonajan ja päivämäärään sekä sen kuinka pitkä matka on jakoavaimen luo :D

Poissa

ViestiLähetetty: 26.04.2009 13:19 
Tirehtööri kirjoitti:
thatsit kirjoitti:
Onko jossain Xantian mallissa ajotietokone? Ajotietokoneena minä ymmärrän vekottimen, joka näyttää hetkellistä-/kokonaiskulutusta yms. nippelitietoa. Minun vuosimallin 2000 X2:n (taitaa olla viimeisiä Xantioita lukuunottamatta sitä iranilaisten tekemää) "ajotietokone" näyttää kellonajan ja päivämäärään sekä sen kuinka pitkä matka on jakoavaimen luo :D

Ei ole sellaista Xantiaa vastaan tullut, jossa olisi tuon parempi ajotietokone. :?

ViestiLähetetty: 26.04.2009 13:53 
Käyttäjän avatar

Tirehtööri kirjoitti:
Onko jossain Xantian mallissa ajotietokone?
Nyt rönsyillään ohi aiheesta, mutta BX:ään on saanu tämmöisen hienon värkin varusteena näköjään: Kuva
Ja lisää beksin varusteita tuolla: http://bxworld.free.fr/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=146

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 26.04.2009 15:01 
laakeri kirjoitti:
Nyt rönsyillään ohi aiheesta, mutta BX:ään on saanu tämmöisen hienon värkin varusteena näköjään: Kuva
Ja lisää beksin varusteita tuolla: http://bxworld.free.fr/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=146

BX 19 GT:ssä oli ajotietokone vakiona.

ViestiLähetetty: 26.05.2009 10:22 

Xantia turbodiesel vm 97 aj 480 000 km ja olen toinen omistaja. En muista mitä kaikkea on vastaan tullut mutta kytkimen pettäminen 300 000 km kohdalla oli varsinainen pettymys. Tosin edellinen omistaja oli vedellyt venettä perässä ja sillä lienee suuri osuus kytkimen kulumiseen.
Kaikki kilometrit tulleet maantiellä ja lisää kilometrejä olisi vielä paljon jäljellä.
Ikävä ruostevaurio takaoven kohdalla. Ruoste on päässyt peltien väliin ja vaurion korjaaminen pari pykälää vaikeampi juttu.
Käyttämäni korjaamo sanoo Xantian olevan heille hyvän ja asiakkaalle hieman huonomman huollettavan:))
Kytkintä lukuunottamatta, matkalle ei ole jääty ja pihasta on aina lähdetty liikkeelle. Ei pöllömpää, ei lainkaan...
Uudempi on hakusessa mutta myyjien käsitykset käytettyjen Xantioiden hinnoista poikkeavat omistani liian paljon.
Itse olen tyytyväinen xantian omistaja ja kilometrejä olen ajanut mittariin runsaat 270 000.

Uudempia Citroeneja en aio ostaa. Koeajoin sekä Xsaran että C 4:sen mutta kummastakaan en pitänyt. Silmissäni C 5 on vikaherkkä ja kallis ylläpidettävä. Jos näin ei olisi niin niitä olisi enemmän takseina.

Mikäli en löydä sopivaa Xantiaa niin seuraava autoni löytyy mese, Volvo tai Toyota akselilta mutta mukavuushan siinä kärsii;(((
Talviautona Xantia on ollut hyvä. Kerran se on lähtenyt käsistä ja silloinkin syy oli kuskissa.

Mikäli myyntiin on tulossa vm 2000 tai hieman tuoreempi Break Hdi ja mielellään Activana niin yhteyksiä voidaan toki ottaa. Ajokilometrit saavat olla alle sen mitä suomessa normaalisti dieselillä ajetaan. Kiirettä ei ole, sillä nykyisellä voin ajella ensi vuoden puolelle;))

Poissa

ViestiLähetetty: 27.05.2009 11:45 
Käyttäjän avatar

xantiano kirjoitti:
Mikäli en löydä sopivaa Xantiaa niin seuraava autoni löytyy mese, Volvo tai Toyota akselilta mutta mukavuushan siinä kärsii;(((

Tuolle "akselille" sitten meneekin lähes kaikki suomessa myytävät autot. :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 27.05.2009 12:20 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lainaa:
Mikäli myyntiin on tulossa vm 2000 tai hieman tuoreempi Break Hdi ja mielellään Activana niin yhteyksiä voidaan toki ottaa.

kerro kun löydät activa breakin ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 27.05.2009 12:29 
Jeth kirjoitti:
Lainaa:
Mikäli myyntiin on tulossa vm 2000 tai hieman tuoreempi Break Hdi ja mielellään Activana niin yhteyksiä voidaan toki ottaa.

kerro kun löydät activa breakin ;)

Niinpä. Onnea etsinnälle. 8-)

ViestiLähetetty: 27.05.2009 13:44 
Käyttäjän avatar

kerro kun löydät activa breakin

Niinpä. Onnea etsinnälle.

:lol: :lol: :lol: !

Poissa

ViestiLähetetty: 27.05.2009 14:41 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Onhan Activa Breakeja olemassa... Niissä tosin ei ole Activaa muuta kuin mallimerkintä ;)

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 27.05.2009 16:08 

Onnea osta vaan Touhota activa ei vikoja heh hee :mrgreen:

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ]