|
Kirjoittaja |
Viesti |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 19.03.2012 11:49 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Vanha pulttikone alkaa olla väsynyt, ja pitäs ostaa parempi. Minkähän tehoinen olis sopiva, että saa pultit ja mutterit auki, mutta ei olisi mikään järjettömän kokonen? Antaa kokemuksen äänen puhua. 
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 19.03.2012 12:34 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Hmh, mitä tarkoitat tuolla koolla? Fyysistä kokoa vai maksimivääntöä?  No, joka tapauksessa, itse lähtisin liputtamaan IR:n vehkeiden puolesta. Kaksoisvasaralla varustettuja, irtoaa nyloc-mutteritkin pallonivelistä. Kerhotallilla sellainen on, ja aion kyllä itsellenikin sellaisen joskus ostaa. Mallia en nyt tähän hätään muista, mutta tässä on yksi vaihtoehto: http://webshop.industriacenter.fi/produ ... kkitarjousKäsittääkseni tänne meidän työmaallekaan ei juuri muita kuin IR:n paineilmamopoja osteta.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 19.03.2012 12:35 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Mä ostin Motonetistä 49,90 eurolla tämmöisen, 550nM luvattiin potkua ja hämmästyin kyllä kun beksin alapallo lähti sillä irti (toki vaati muutaman minuutin pärryyttämistä). Rengashommatkin on tolla tehty (ja 90nM momenttivarrella), mutta mitään laajempimittaisia testejä en ole tehnyt. Voisihan sitä voimaa olla enemmän, mutta hintaisekseen olen toistaiseksi tyytyväinen. Kevyttä jos hakee niin sitten joku kompost.. komposiittirunkoinen, en millään saa päähän millä merkillä oli tarjota yli 800nM alle 200 euron, oisko ollut atlascopco, TOOLSin myymälä sitä tarjosi (kun aikansa tinki)?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 19.03.2012 15:02 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Mulle on järjestään tullut pettymyksiä noiden pulttikoneiden hankinnassa. Olen katsellut ja kokeillut vääntömomentteja useassa eri laitteessa, mutta kaikissa on käytännössä sama teho. Kunnolla kiinni oleva pultti pysyy kiinni, kuten esim. C5:n kallistuksenvakaajan kiinnitys takatukivarteen. 20v. sitten ostin halpissarjan ja juurikaan sitä paremmaksi ei ole pistänyt viimeisin, "isolla rahalla hankittu" IKH:n komposiittikone, vaikka sille luvataan vääntöä yli 800nm. http://www.ikh.fi/Tyokalut/Paineilmalai ... OMPOSIITTIOma pulttikone, Moska-taltta, on ainut toimiva kireissä momonteissa. 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
jkaija
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 19.03.2012 18:39 |
Viestit: 165 Paikkakunta: Otalampi, Vihti
|
Meillä on työpaikalla tollaisia  käytössä. Lisää tietoa täällä.
Tesla Model 3, vm.-20 Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16 Ex. C6 2.7HDI vm.-08 Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06 Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 19.03.2012 19:36 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
eskere kirjoitti: 20v. sitten ostin halpissarjan ja juurikaan sitä paremmaksi ei ole pistänyt viimeisin, "isolla rahalla hankittu" IKH:n komposiittikone, vaikka sille luvataan vääntöä yli 800nm. Onko uusi kone kaksoisvasaralla ja ennen kaikkea onko kunnollinen letku. Lähtee nimittäin kunnollisella pulttikoneella ja reilulla letkulla vetarin ja kampiakselin mutteri irti ihan tuommoisella alle sadan euron pikkukompuralla.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 19.03.2012 19:49 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 19.03.2012 20:29 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Tommosen 1300 ja risat Nm sai tuttu kauppias edullisesti tyrkytettyä mutterinkiertimen. Saan viedä takasin, jos ei miellytä. Bussifirma ja pari autokorjaamoa oli olleet tyytyväisiä. Testiin huomenna. 
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 19.03.2012 23:31 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
sahtivaari kirjoitti: Tommosen 1300 ja risat Nm sai tuttu kauppias edullisesti tyrkytettyä mutterinkiertimen. Aika raju momentti puolen tuuman vääntiölle, kai se semmoinen sentään on että johonkin mahtuukin?
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 20.03.2012 08:49 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
jkaija kirjoitti: Meillä on työpaikalla tollaisia käytössä. Lisää tietoa täällä. Jos en ihan väärin muista, niin IR valmistaa nuo Würthin koneet.  Yhdennäköisyys on ainakin huomattava.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 20.03.2012 09:06 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
Tulsku kirjoitti: Jos en ihan väärin muista, niin IR valmistaa nuo Würthin koneet.  Yhdennäköisyys on ainakin huomattava. Ja akkuporakoneet muistuttavat AEG:n koneita...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho? Lähetetty: 20.03.2012 15:16 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 nuo huomiot yhtäläisyyksistä pätevät myös moniin öljymerkkeihin ja tulppiin. 
|
|
|
|
 |
|
|