Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 19.03.2012 11:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Vanha pulttikone alkaa olla väsynyt, ja pitäs ostaa parempi. Minkähän tehoinen olis sopiva, että saa pultit ja mutterit auki, mutta ei olisi mikään järjettömän kokonen?
Antaa kokemuksen äänen puhua. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 19.03.2012 12:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Hmh, mitä tarkoitat tuolla koolla? Fyysistä kokoa vai maksimivääntöä? ;) No, joka tapauksessa, itse lähtisin liputtamaan IR:n vehkeiden puolesta. Kaksoisvasaralla varustettuja, irtoaa nyloc-mutteritkin pallonivelistä. Kerhotallilla sellainen on, ja aion kyllä itsellenikin sellaisen joskus ostaa. Mallia en nyt tähän hätään muista, mutta tässä on yksi vaihtoehto:

http://webshop.industriacenter.fi/produ ... kkitarjous

Käsittääkseni tänne meidän työmaallekaan ei juuri muita kuin IR:n paineilmamopoja osteta.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 19.03.2012 12:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Mä ostin Motonetistä 49,90 eurolla tämmöisen, 550nM luvattiin potkua ja hämmästyin kyllä kun beksin alapallo lähti sillä irti (toki vaati muutaman minuutin pärryyttämistä). Rengashommatkin on tolla tehty (ja 90nM momenttivarrella), mutta mitään laajempimittaisia testejä en ole tehnyt. Voisihan sitä voimaa olla enemmän, mutta hintaisekseen olen toistaiseksi tyytyväinen. Kevyttä jos hakee niin sitten joku kompost.. komposiittirunkoinen, en millään saa päähän millä merkillä oli tarjota yli 800nM alle 200 euron, oisko ollut atlascopco, TOOLSin myymälä sitä tarjosi (kun aikansa tinki)?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 19.03.2012 15:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Mulle on järjestään tullut pettymyksiä noiden pulttikoneiden hankinnassa. Olen katsellut ja kokeillut vääntömomentteja useassa eri laitteessa, mutta kaikissa on käytännössä sama teho. Kunnolla kiinni oleva pultti pysyy kiinni, kuten esim. C5:n kallistuksenvakaajan kiinnitys takatukivarteen. :(
20v. sitten ostin halpissarjan ja juurikaan sitä paremmaksi ei ole pistänyt viimeisin, "isolla rahalla hankittu" IKH:n komposiittikone, vaikka sille luvataan vääntöä yli 800nm. http://www.ikh.fi/Tyokalut/Paineilmalai ... OMPOSIITTI

Oma pulttikone, Moska-taltta, on ainut toimiva kireissä momonteissa. 8-)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 19.03.2012 18:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 165
Paikkakunta: Otalampi, Vihti
Meillä on työpaikalla tollaisia Kuva käytössä.
Lisää tietoa täällä.



Tesla Model 3, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 19.03.2012 19:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
eskere kirjoitti:
20v. sitten ostin halpissarjan ja juurikaan sitä paremmaksi ei ole pistänyt viimeisin, "isolla rahalla hankittu" IKH:n komposiittikone, vaikka sille luvataan vääntöä yli 800nm.

Onko uusi kone kaksoisvasaralla ja ennen kaikkea onko kunnollinen letku. Lähtee nimittäin kunnollisella pulttikoneella ja reilulla letkulla vetarin ja kampiakselin mutteri irti ihan tuommoisella alle sadan euron pikkukompuralla.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 19.03.2012 19:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
totta


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 19.03.2012 20:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Tommosen 1300 ja risat Nm sai tuttu kauppias edullisesti tyrkytettyä mutterinkiertimen.
Saan viedä takasin, jos ei miellytä.
Bussifirma ja pari autokorjaamoa oli olleet tyytyväisiä. :)
Testiin huomenna. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 19.03.2012 23:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
sahtivaari kirjoitti:
Tommosen 1300 ja risat Nm sai tuttu kauppias edullisesti tyrkytettyä mutterinkiertimen.

Aika raju momentti puolen tuuman vääntiölle, kai se semmoinen sentään on että johonkin mahtuukin?



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 20.03.2012 08:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
jkaija kirjoitti:
Meillä on työpaikalla tollaisia käytössä.
Lisää tietoa täällä.

Jos en ihan väärin muista, niin IR valmistaa nuo Würthin koneet. ;) Yhdennäköisyys on ainakin huomattava.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 20.03.2012 09:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tulsku kirjoitti:
Jos en ihan väärin muista, niin IR valmistaa nuo Würthin koneet. ;) Yhdennäköisyys on ainakin huomattava.


Ja akkuporakoneet muistuttavat AEG:n koneita...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iskevän pulttikoneen teho?
ViestiLähetetty: 20.03.2012 15:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:D nuo huomiot yhtäläisyyksistä pätevät myös moniin öljymerkkeihin ja tulppiin. ;)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: