Disclaimer: Totean heti alkuun että minulla ei ole näitä "kalliita autoja", tosin minulla on yksi auto jota
luullaan kalliiksi ulkonäön perusteella (Saturn Sky Redline eli Opel GT eurooppalaisittain), joten tässä ei ole leveilystä kysymys.
Sitten pitemmittä puheitta asiaan. Oletetaan että autoillaan kalliilla avoautolla kaupungissa, jossa siten samalla tahtoen tai tahtomattaankin "näyttäydytään" ihmisille. Kun sanon
kalliilla, en nyt tarkoita mitään karvalakki-Audi TT avoa, vaan oikeita arvoautoja. Esimerkiksi Audi R8 cabrio, Ferrari California, Lamborghini Gallardo cabrio, Citroen SM Mylord, Jaguar E-type cabrio, Rolls-Royce Phanton Drophead Coupe, ja vastaavat. Siis nimenomaan autoja, joita rehellinen työssäkäyvä ihminen ei pystynyt ostamaan ennen, ei pysty ostamaan nyt, eikä koskaan tulevaisuudessakaan.
Minkälaista naamaa kuljettajan tulisi näyttää näillä autoilla ajaessaan, ja ihmisten katsellessa ja puistellessa päätään (jos kommunisti) tai nostaessa peukkua (jos kapitalista), tai näyttäessä tissivakoaan (jos normaali naisellinen kaunis hoikka isotissinen nainen)?
Tämmöistäkö, ollen täysin kivettynyt patsas (kai "cool" näiden nykynuorten sanavarastossa):
Liitteet:
usedcar4-edit.jpg [ 16.16 KiB | Katsottu 10085 kertaa ]
Vai pitäisikö olla avoimesti iloinen että saa ajaa näin kiinnostavalla autolla, ja näyttää se naamallaan:
Liitteet:
download (1).jpg [ 12.43 KiB | Katsottu 10084 kertaa ]
Vai pitäisikö avoimesti mennä äärimmäisyyksiin, ja ottaa vitsinä koko juttu, myös se että itse on päässyt arvoauton rattiin:
Liitteet:
77 B Tom Triatik in clown suit .jpg [ 55.29 KiB | Katsottu 10085 kertaa ]
Kokemuksesta voin sanoa, että luontevin reaktio normaalijärkisellä kuskilla on hymyillä mutta katsella "toisaalle" kun ihmiset töllöttävät. Yksi kategoria ihmisiä taas pyrkii näyttämään, että ei tämä mitään ole, ja näyttää vakavaa naamaa kuin hautajaisiin menossa.
Miten pitäisi olla tässä Suomensukuiselle vaikeassa tilanteessa? Mikä lähestymistapa olisi paras? Onko tämä kulttuurisidonnainen asia?
Minkälaista naamaa näyttää kun autoilee avo-arvoautolla ihmisten töllöttäessä?