Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Joko saa luovuttaa? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=1108 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | niko [ 01.05.2009 18:27 ] |
Viestin otsikko: | Joko saa luovuttaa? |
Nyt alkaa olla vähitellen mitta täynnä tuon vihreen XM:n kanssa. Se on millä tahansa asteikoilla huonoin auto, mitä minulla on koskaan ollut - ja minulla on sentään ollut yksi japanilainenkin. Tuon kanssahan on koko ajan saanut olla kädet *skassa ja kun yhden paikan saa ehjättyä, niin toinen laukeaa. Tämän päivän olen käyttänyt Hydractiven johtosarjaa korjaillen, joka onkin kettumainen homma, kun piuhat ovat jo niin haperoa kamaa, että pelkkä kuoriminenkin katkaisee kuparit. Pitäisi siis koko johtonippu rakentaa uusiksi, mutta se taas on melko ketku homma kaikkiaan. Ja sitten on vielä monta muuta hommaa, jotka tiedän korjattavaksi. Jos nyt olisi yhtään älliä päässä, niin toteaisi oppirahat maksetuiksi ja ajaisi tuon Kuusakoskelle. ![]() |
Kirjoittaja: | jasu [ 01.05.2009 18:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Kai otit talteen "PaaliKuukasta" Hydractiven johtosarjan, vai oliko siinä ykkönen ja tässä kohteessa kakkonen eli ei kävis..? Noo, ei siinä ny niin montaa piuhaa ole vaikka ne kaikki vaihtamaan joutuiskin... ![]() Tietennii jos tiiossa on paljon muutakin vielä, niin varmasti alkaa jossain vaiheessa tuolta tuntua. Vaan ei luovuttaa ehkä pitäs, kun just on pannuhuoneeseen uutta voimaa taisteltu ilman kolinoita..? |
Kirjoittaja: | niko [ 01.05.2009 19:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Aavistuksen on erilainen tuo H1:n johtosarja. Sen verran siitä kyllä apua oli, että sai 7-napaisen liittimen siitä rosvottua. Ja sitten kamalia jatkoja abikoilla askartelin, kun halusin vain nopeasti paikantaa vian. Eikä se piuhojen määrä, mutta se reitti, missä nuo kulkevat... Mutta kone käypi kolisematta, kytkin toimii ja ihan mukavasti tuo vetääkin. |
Kirjoittaja: | 12Soupapes [ 01.05.2009 19:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Elä vielä luovuta. Kävin juuri vähän silittelemässä omaa vihreetä, ja sehän innostui ihan sädehtimään. PS. Tarkka katsoja löytää kuvasta pari muutakin XM:ää.. |
Kirjoittaja: | jasu [ 01.05.2009 20:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Niin, on nää Xm:t vaan sellasia että niitä pitää "hiplata" vaikkei välttämättä syytä olis, ja sitten kun syytä tulee niin sitä hiplaamista muuten riittää. Kuten vissiin tuosta koneenvaihtourakasta voi päätellä..? 160 kuvaa näytillä, kolme viikkoa oli laite telakalla, eikä kumma kyllä kertaakaan käyny mielessä luovuttaa..! ![]() Tuollasen sitten tälläsin kokeeks paikalleen, pitäähän sitä ny tarkistaa että ahdot löytyy... ![]() Pittää vaan käydä vielä hieromassa haaroitus tuolle, että pysyy toiminnassa alkuperäinenkin ahtopainemittari... Ja vois kai sitä askarrella samalla valoille sen katsastuskytkimen kun tuo keli on tuollanen... |
Kirjoittaja: | niko [ 01.05.2009 20:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Juu, ei muakaan koneenvaihdon aikana ihan hirveästi ahdistanut. Mutta nyt oli jo sellainen fiilis, että pitäisi päästä muita juttuja "viritelemään", niin vähän kiusaa tällaiset "pikkuviat". Ja kun tahdon, että se jousitus toimii niin kuin pitää, joten en halua alistua iskemään alle vaan jotain CX:n palloja. Mutta onkos arvon raadilla tietoa, että kuinka herkästi H2 heittää kovaan moodiin, kun kaasupolkimeen koskee? Nyt tuntuu, että pienikin hipaisu pistää alustan jäykäksi. Ainoastaa todellinen mummokaasutus pitää moodin pehmeänä koko ajan. Uutta muuten minulle oli, että täyskaasukiihdytyksessäkin jousitus palaa pehmeään moodiin, jos kaasupolkimen asento ei muutu... Vai onkohan tuossa nyt kaasupolkimen asennontunnistimen säätö pielessä? |
Kirjoittaja: | niko [ 01.05.2009 21:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Laitetaas vielä kuva tämän päiväisen tuskan aiheuttajasta. Liittimessä on seitsemän piuhaa, joista kolme pystyi katkaisemaan. Kaikki muut lähtivät irti vetäisemällä. Onko ihme, jos sähkö ei moisiesta läpi kulje. Näinhän siinä käy, kun joku oli aiemmin veistellyt valut pois johtojen ympäriltä, joten kuppa pääsee tuonnekin iskemään. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 01.05.2009 21:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Niko, mistsää ruuvasti tuon irti? Mun V-kuugeli nimittäin heittää välillä tuota naurettavaakin naurettavampaa SPORT-modea päälle ja kyllä viiksettää se. Kuittaus napista SPORT-asentoon rauhoittaa tilanteen ja ongelma ei enää toistu. Niin eihän kunnon V-kuugelissa ole kuin 3 km johtoa ![]() .....ainii, tossa vappu-aattona piti käydä myöhään illalla töissä ja oikeasti selvinpäin.... Oli helppo kenkäistä XM:ää moottoritiellä, ihan törkeästi, ja kas kummaa, BODIA ja SPORTTIA-modea ei tarjoiltu, luojan kiitos ja mutta outoa kuitenkin. Motarirampin päässä vauhti tosiaan oli jo sallitut 120 km/h +15%. Mutta koska Vapun menoliikenne oli kovimmillaan 22:00 aikaan Lahden väylällä niin olihan siinä jo hidastettava aikas nopeesti. |
Kirjoittaja: | niko [ 01.05.2009 21:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Cikatti kirjoitti: Niko, mistsää ruuvasti tuon irti? Y3 H2:ssa toi on auton alla, aikas tavalla repsikan jalkatilan alapuolella, siellä korkeudensäätimen lähellä. H1:ssä (johtosarjasta päätellen) lie jossain konetilassa rintapellissä. Y4:n kytentäkaavioista koitin katsella, mutta siinä lie vielä toisenlainen systeemi... Tekee hommasta ainakin haastavaa, kun joutuu pinnien järjestystä yleismittarilla tutkimaan... Ja jotta homma olisi hauska, niin tohon Hydractiveen liittyviä liittimiä on myös repsikan jalkatilassa. Mutta nuo tokko kuppaantuvat niin pahasti, kuin tuolla auton alla olevat. |
Kirjoittaja: | niko [ 01.05.2009 21:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Jaa juu... Siitä Cikatin 24V:stä kannattais vikakoodit lukaista ja nollata. Sitten vähän ajoa, ja koodit uudelleen lukien, niin pääsee vähän perille ropleemista ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 01.05.2009 21:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Voihan nenä! Mulla on kosla jossa on vikakoodeja?! Töissä niitä vilisee liikaakin mutta nyt vapaa-ajallakin. Tuota, mites ne nollataan? |
Kirjoittaja: | niko [ 01.05.2009 21:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Kooklella ei tärpänny toi XM:n vikakoodien lukuohje. Ittellä se on tietty printattuna XM:ssä ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 01.05.2009 21:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
No men värkligen! Kuules, skannaatko ja tulen For.... siis XM:llä hakemaan niin ei tartte meilillä laittaa ![]() |
Kirjoittaja: | niko [ 01.05.2009 22:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Cikatti kirjoitti: Kuules, skannaatko ja tulen For.... siis XM:llä hakemaan niin ei tartte meilillä laittaa ![]() Ei se sun XM:s tänne asti jaksa, Voortilla tuut kuitenkin ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 01.05.2009 22:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
niko kirjoitti: Jos nyt olisi yhtään älliä päässä, niin toteaisi oppirahat maksetuiksi ja ajaisi tuon Kuusakoskelle. ![]() Ei käy. Ei saa luovuttaa. Nih! |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 02.05.2009 09:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Mutta kun se on vihreä, kyllä se on osasyy Kuusakoskella visiteeraamiseen ![]() Niko, jos sitä fileetä löytyy niin laitatko eej(mauh)fam.fi |
Kirjoittaja: | niko [ 02.05.2009 19:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Joo, kyllä mää sit tiedotan, jos alkaa XM:n fileeraus ![]() |
Kirjoittaja: | niko [ 06.05.2009 19:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko saa luovuttaa? |
Olipa hyvä, ettei tullut vielä paloiteltua... Nyt hydraulisysteemin putsailu alkaa hiljalleen kantaa hedelmää ja tänään koeajellessa tuo KakkaKuukka alkoi ensimmäistä kertaa tuntua XM:ltä. Jee jee ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |