Viestin otsikko: Kaasunestejousituksen tulevaisuus
Lähetetty: 01.04.2012 00:00
Viestit: 1496
Uusimmassa Auto&Taloustieto-lehden nettisivuilla oli jymyuutinen!
Julkaisuvapaa 1.4.2012 ”Kevään aikana on uutisoitu ranskalaisen autovalmistaja PSA:n ja yhdysvaltalaisen GM:n yhteistyöhuhuista. Talousvaikeuksissa oleva PSA on onnistunut solmimaan alustavan yhteistyösopimuksen saksalaisen Volkswagenin kanssa tiettyjen patenttien ja teknisten innovaatioiden käytöstä.
Suurimmaksi osaksi sopimuksessa on kyse on erilaisten turvallisuus- ja hybriditeknologioiden hyödyntämisestä puolin ja toisin. VW on ostanut myös oikeuden vuosille 2012-2020 Citroënin jo 50-luvulla kehittämän kaasunestejousituksen käyttöön. Auto&Taloustiedon haastattelema VW:n euroopan yhteistyötekniikan keskuksen tiedotuspäällikkö April Scherz vahvistaa huhun: Olemme maailmanlaajuisesti niin merkittävä autonvalmistaja, että meillä on moraalinen velvollisuus tarjota myös huippumukavia autoja asiakkaillemme jo mallistomme edullisempaan päähän. Tiedotuspäällikkö Scherz kertoo, että ensimmäinen Volkswagenin malli, missä kaasunestejousitus tullaan lanseeraamaan onkin vuoden 2012 aikana euroopassa markkinoille tuleva edullinen Up-kaupunkiauto.
PSA:lta asiaa kommentoidaan myös, että etenkin Suomessa kaasunestejousituksella on pieni, mutta äänekäs kannattajajoukko, joita PSA:lla kutsutaan ”patonkilaisiksi”. On mahtavaa tarjota tätä tekniikkaa edullisiin autoihin myös tälle joukolle, jotta vihdoin saisimme ne vanhat BX:t, XM:t ja Xantiat pois liikenteestä. Olemme kuulleet myös eräästä Citroënin mallin pohjalle tehdystä suomalaisesta tavara-autosta, jossa Break (=farmariauto Citroënin mallistossa)-korisen auton päälle on liitetty alaspäin lasikuituvene. Sellaiset viritykset liikenteessä eivät tue sloganiamme Créative Technologie, joten on hyvä, että VW:n kanssa yhteistyössä saadaan myös edullisia ja mukavia kaasunestejousitettuja autoja markkinoille."
eskere
Viestin otsikko: Re: Kaasunestejousituksen tulevaisuus
Viestin otsikko: Re: Kaasunestejousituksen tulevaisuus
Lähetetty: 01.04.2012 00:47
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
...niinno Touaregissahan oli jo 2009 "hydropneumatic chassis", joten salaisia testejä on ollut aiemminkin.
PSA-VAG yhteistyö jatkunee myös kiinalaisen suunnittelun pohjalta: porrasperäinen Passatin juhlamalli olisi nimeltään "Metropolizei".
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
^KARI^
Viestin otsikko: Re: Kaasunestejousituksen tulevaisuus
Lähetetty: 01.04.2012 01:08
Ai peijooni, ja juuri kun ajattelin että täytyy paalittaa toi BX Van, jos se kerran ei tue PSA:n slogania. Huh huh...oli täpärällä. Älkää nyt hyvät ihmiset näin rajuja piloja esittäkö, joukossa on tämmöisiä tosikkoja jotka ei niitä ymmärrä. Huh.
Putkimies22
Viestin otsikko: Re: Kaasunestejousituksen tulevaisuus
Lähetetty: 01.04.2012 01:13
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
Mä muuten näin joku päivä sitten Golf Variarntin jossa myös pulkka väärinpäin katolla Oli matalempi, ehkä 10 cm mutta ilmiselevä pulukka silti!
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.