|
Kirjoittaja |
Viesti |
citroënisti
|
Viestin otsikko: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 13:20 |
Viestit: 35
|
Näin taitaa olla, että joutuu nöyrtymään kakkosauton hankinnan osalta Ford Focukseen. Syyt tähän löytyy siitä, että autossa pitää olla automaatti laatiikko. Miksi herran tähden perkele citroënin pitää pilata autot sillä helvetinkoneella AL4... Senso drive vaihteisiaa C3:sia ei ole tarjolla lainkaan... Mihin ne on kadonneet?!?! Kyllä niitä luulis olevan. 
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 13:41 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
citroënisti kirjoitti: Senso drive vaihteisiaa C3:sia ei ole tarjolla lainkaan... Mihin ne on kadonneet?!?! Kyllä niitä luulis olevan.  Eiköhän ne nykyiset omistajat vaan aja niillä. Se ettei käytettyjä ole tarjolla kielii minusta siitä, tai sitten ne on kaikki jo paalattu?
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
citroënisti
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 14:04 |
Viestit: 35
|
Jospa ne on niin, hyviä ettei niistä kukaan halua luopua..  c2:sia on myynnissä sensodrivellä moniakin, mutta kun pitäisi olla 5 ovea ja tilaa lastenvaunuille. Missä C5 malleissa EI ole al4 tomaattia?
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 14:39 |
Viestit: 708
|
2.2HDI:ssä ja V6:sessa ei ole AL4. Ja kaikissa manuaali C5:sissa 
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 14:41 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Uudemmassa C5r 2.0 hdi:ssa on AM6 japsilooda. Eikä se AL4 nyt niiin huono ole.
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 14:43 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Kai noissa C5:n laatikoissa on sit eroja, kun kaverin vm. 2004 C5 2.0 Berline on toiminut jo n. 120 000 km ihan surutta. Ei tuossa laatikossa hänellä ole mitään vikaa ollut. Tietty meitä on moneksi... joku haluaa auton missä laatikko vetää tasaisen kuminauhamaisesti ilman että huomaa mitään, mutta kyllä mun mielestä automaattilaatikossa pitää olla väriä eli vaihdot tulee huomata voimaa uhkuvana...  Jenkki craisu tekee just niin 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 14:59 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Poikani appiukolla on 2001 mallinenC5 tiisseli automaatti lootalla, ajettu nyt 480 tuhatta, ei tehty mitään isompaa rempaa. Koneseen laatikoon, eikä edes jousitukseen ole koskettu, pyöränlaakereita on toki vaihdettu.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 15:59 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
citroënisti kirjoitti: Senso drive vaihteisiaa C3:sia ei ole tarjolla lainkaan... Hae Ruotsista. Ohessa herkullinen laite, lasikatto ja kaikkea. Myyjä tuo varmaan lauttarantaan ja verottaja haluaa puolitoistatonnia. http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/c ... Yml3CAEwKA!
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 16:18 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
citroënisti kirjoitti: Miksi herran tähden perkele citroënin pitää pilata autot sillä helvetinkoneella AL4... Taitaa tuo meidän Xantiakin olla niin hienosti pilalla, etten ole sitä itse edes huomannut. Ainakin minun mielestäni tuo helvetinkone toimii vielä 290 tkm jälkeenkin varsin moitteettomasti, eikä muuta ole tehty kuin öljyjä vaihdeltu säännöllisesti. Nyt siitä varmaan hajoavat kaikki osat yht'aikaa, kun tuli kehuttua...
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Kpt. Hans Sauber
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 18:20 |
Viestit: 170 Paikkakunta: Kotka
|
citroënisti kirjoitti: Miksi herran tähden perkele citroënin pitää pilata autot sillä helvetinkoneella AL4... Nyt en kyllä ymmärrä. Xantiassa oli AL4 ja nyt C5:ssa on AL4. Samoin isäukkoni Xantiassa on AL4, eikä missään näistä koskaan ole ollut mitään vikaa. Ja kun ovat vielä vaihtaneet mukavasti, eivätkä lisänneet polttoaineen kulutusta tolkuttomasti, herää kysymys, että millainen on sitten se hyvä automaattivaihteisto? Pitääkö lähteä koeajamaan Fordia? (mikä tosiaan on perseestä...)
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 19:16 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Miksi ei tavallinen automaatti kelpaa,mikä mättää.. 
|
|
|
|
 |
citroënisti
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 02.06.2010 21:32 |
Viestit: 35
|
Olen ajanut AL4 varustetulla Xantia breakillä riittävästi, että voin sanoa ikäänkuin kokemuksen äänellä mitä AL4 voi pahimmillaan olla. Harmi että tuo Ruotsin maan c3 on liian hinnakas. Budjetti pettää.. Aika namu peli. 
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 08:33 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Mä luulen, että ketjun aloittaja nimenomaan haluaa haluaa ostaa Voortin, ja koittaa sitä meille perustella AL4:n "huonoudella" No eihän siinä - onnea vaan Voortikaupoille 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
citroënisti
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 10:10 |
Viestit: 35
|
Niko. Just.. Tuleeko sulta lisää hyvä kommentteja? 
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 10:42 |
Viestit: 1496
|
Tätä on pitänytkin minun kysyä jo monesti, mutta nyt kun tuli aihekin, niin mikä siinä AL4:ssä on huonoa? Minulla ei ole siitä mitään omia kokemuksia, enkä ole netistäkään ko. lootasta lukenut. Sen verran olen kuullut, että huono on, mutta koskaan ei mitään perusteluja ole korviini kantautunut. Särkyykö se koko ajan ja osat ovat kalliita vai vaihtaako se vaihteet miten sattuu?
Toisessa Xantiassa on minulla ZF4HP20 ja se pelaa muuten hyvin, mutta joskus sitä saa houkutella vaihtamaan suuremmalle. Huomaako normaalissa ajossa ZF:n ja AL4:n eron?
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 11:11 |
Viestit: 1220 Paikkakunta: Turku
|
Tirehtööri kirjoitti: Tätä on pitänytkin minun kysyä jo monesti, mutta nyt kun tuli aihekin, niin mikä siinä AL4:ssä on huonoa? Minulla ei ole siitä mitään omia kokemuksia, enkä ole netistäkään ko. lootasta lukenut. Sen verran olen kuullut, että huono on, mutta koskaan ei mitään perusteluja ole korviini kantautunut. Särkyykö se koko ajan ja osat ovat kalliita vai vaihtaako se vaihteet miten sattuu? Joo, joku tietävä on hyvä ja kertoo mullekin, mikä siinä AL4:ssa on huonoa? Kiinnostaisi vaan. y
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 11:13 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Älä nyt hyvä ihminen nyt mitään Focusta edes harkitse. Esimerkiksi XM:ää löytyy automaattivaihteisena ihan ilman AL4:sta, osta Break niin mahtuu lastenvaunutkin mukaan. 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
citroënisti
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 12:06 |
Viestit: 35
|
Jos ei ole omakohtaisia kokemuksia ja kiinnostaa, niin miten olisi jos vaikka googlella hakis hakusanoilla citroen al4? Tässä sopivasti vaikka ihan linkkiä: http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=6388.0Varmasti löytyy toimiviakin AL4 varustettuja autoja, mutta mulle ei tule enää ikinä.. Kyllä noita niiiiiin paljon noita ongelmaisia on.. Pallo: XM break ei ole edes pienehkö auto ja toiseksi auto tulee emännälle. C3 kokoluokka ois ok. Tosin siinäkin sika pieni takaboksi. Sitikalla ei ole oikeen vaihtoehtoa.. Oon yrittäny myös berlingoa katsella, mutta ei löydy tomaattina...
Viimeksi muokannut citroënisti päivämäärä 03.06.2010 12:09, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 12:06 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
citroënisti kirjoitti: Niko. Just.. Tuleeko sulta lisää hyvä kommentteja?  Jo vain, jos Voortista aletaan täällä puhumaan 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 12:24 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Xm Breakiin mahtuu vaikka mitä, Emmaljungan tuplavaunut matkajääkaapin ja koiran kanssa konttiin, ilman ongelmia...
Velipojalla on ajossa C-vitonen mainitulla AL4 -laatikolla, just vaihdatti magneettiventtiilit siihen. Se sitten olikin ainua vika mitä siinä on ollut, öljyjä vaihtamalla (edes joskus) voi aika paljon siirtää tulevia ongelmiaan eteenpäin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
citroënisti
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 12:25 |
Viestit: 35
|
Tirehtööri kirjoitti: Tätä on pitänytkin minun kysyä jo monesti, mutta nyt kun tuli aihekin, niin mikä siinä AL4:ssä on huonoa? Minulla ei ole siitä mitään omia kokemuksia, enkä ole netistäkään ko. lootasta lukenut. Sen verran olen kuullut, että huono on, mutta koskaan ei mitään perusteluja ole korviini kantautunut. Särkyykö se koko ajan ja osat ovat kalliita vai vaihtaako se vaihteet miten sattuu?
Toisessa Xantiassa on minulla ZF4HP20 ja se pelaa muuten hyvin, mutta joskus sitä saa houkutella vaihtamaan suuremmalle. Huomaako normaalissa ajossa ZF:n ja AL4:n eron? AL4 laatikon ongelma on sellainen, että laatikko joka piti olla mallia "ikinä ei tarvii öljyjä vaihtaa" osoittautuikin sellaiseksi, että loota öljyt pitääkin vaihtaa min 60tkm välein tai sit alkaa ongelmat. Noita lootia on vaihdettu takuun alaisiin autoihinkin PALJON ja takuuttomissa autoissa sitten kallista rumbaa-> magneettiventtilien vaihtoa /solenoidi pakkaa ja kalliiden öljyjen vaihtoa. Mitään takuuta et saa, että auttaako "korjaus" vai ei. Se ongelma sitten. Varsinkin kun ilmat alkaa kylmenemään alkaa loota menemään vikatilaan, alkaa vilkuttaa Sport ja luistonesto (*/S) valoja ja lukitsee lootan 3 vaihteelle. Sammuttamalla auton saa jatkaa matkaa kunnes sama vika tulee uudestaan. Wanhassa sitruunapatongissa aiheesta keskusteltiin laajasti, mutta ne keskustelut eivät ole uuteen käsittääkseni siirtyneet.
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 12:45 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Ja emäntä ei siis suostu vähän väljemmän auton rattiin? Mitentäs BX? jasu: Tuohon meikäläisen yksilön konttiin ei olisi näkösuojaa poistamatta tai takapenkkiä kaatamatta mahtunut kovinkaan paljoa kahta matkalaukkua enempää. Pohjalla tosin oli aika kiitettävästi tärkeää romua. 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
jpop
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 12:56 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
|
yason kirjoitti: Tirehtööri kirjoitti: Tätä on pitänytkin minun kysyä jo monesti, mutta nyt kun tuli aihekin, niin mikä siinä AL4:ssä on huonoa? Minulla ei ole siitä mitään omia kokemuksia, enkä ole netistäkään ko. lootasta lukenut. Sen verran olen kuullut, että huono on, mutta koskaan ei mitään perusteluja ole korviini kantautunut. Särkyykö se koko ajan ja osat ovat kalliita vai vaihtaako se vaihteet miten sattuu? Joo, joku tietävä on hyvä ja kertoo mullekin, mikä siinä AL4:ssa on huonoa? Kiinnostaisi vaan. Tuossa jo tulikin kommentteja näihin, mutta ... Vaikka automaati periaatteessa onkin ajomukavuutta lisäävä tekijä, AL4:n tapauksessa näin ei aina ole. Laatikko ei vaihda niin pehmeästi kuin nykyaikaiset useampiportaiset laatikot. Siinä on lisäksi kaksi perustavanlaatuista ominaisuutta, mitkä toisinaan ärsyttävät minua: 1. - Se on kaupunkiajossa yleensä väärällä vaihteella verrattuna siihen, miten käsin vaihdan 2. - Se on mielestäni melko hidas arpoja - etenkin silloin kun pitäisi oikeasti liikkua (ja vehje on kuitenkin V6)
XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
|
|
|
|
 |
Savitaipale
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 13:44 |
Viestit: 193 Paikkakunta: 54800
|
Lainaa: 2. - Se on mielestäni melko hidas arpoja - etenkin silloin kun pitäisi oikeasti liikkua (ja vehje on kuitenkin V6) AL4 ja V6 ?
-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm -03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm -74 Dyane
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: On tää perseestä. . Lähetetty: 03.06.2010 13:46 |
Viestit: 1496
|
jpop kirjoitti: 2. - Se on mielestäni melko hidas arpoja - etenkin silloin kun pitäisi oikeasti liikkua (ja vehje on kuitenkin V6) Tuohon viimeiseen tartun. Ymmärsinkö jotain väärin vai onko jossain V6:ssakin tuo AL4? Lisäys: Savitaipale huomasi saman, mutta kaksi minuuttia nopeammin. 
|
|
|
|
 |
|
|