Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: "Vääränmerkkiset" sijaisautot
ViestiLähetetty: 24.07.2020 21:12 

Minkäslaisia kippoja olette saaneet huollon sijaisautoiksi? Minä vein ykköskoppaisen femman tuulilasin vaihtoon. Hintaan kuului sijaisauto. No tuo "auto" sattui olemaan Hyundai i20. Olihan se uudempi ja huomattavasti vähemmän ajettu, mitä oma vanha katiskani, mutta mukavuudesta ei ollut tietoakaan. Poissa oli cruiseri, sadetutka, automaattinen ilmastointilaite ja ristiselän tuen säätö. Kovin pitkää matkaa ei olisi huvittanut tuolla kipolla ajella. Eniten ärsytti huono penkki ja jousituksen puute, samoin kojelaudan muovisuus. Materiaali näytti ihan samalta, mitä Tokmannin viiden kympin mikrossa on käytetty pinnoitteena. Istuimessa ei tosiaan ollut minkäänlaista ristiselän tuen säätöä, mikä varmasti tietäisi selkävaivoja pitkällä matkalla. Halpaa vaikutelmaa lisäsi kojelaudasta kuuluva räminä sopivalla nopeudella ajettaessa.

Todettakoon kuitenkin lopuksi, että itse huolto toimi varsin mallikkaasti. Kyseessä oli Glasspoint Lahti ja kaikki meni kuteen pitääkin, eli tälle pisteet. Oli myös mukavaa saada oma auto takaisin, vaikka sitä ikänsä puolesta joutuukin korjailemaan jo jonkun verran. Mukavuudessa se kuitenkin pieksee monet autot mennen tullen ja kulutusosatkin ovat edullisia.

Poissa

Viestin otsikko: Re: "Vääränmerkkiset" sijaisautot
ViestiLähetetty: 25.07.2020 18:14 

Sijaisautoiksi valitaan yleensä "Hinnat alkaen" mallit ja merkit,joten aika ymmärrettävää ettei kovin suurta ajonautintoa noilla saada.
Toisaalta,kyse on sijaisautosta,jonka tärkein tehtävä on viedä perille ja takaisin.En mitenkään puolustele mitään kauko-idän tuotetta,mutta huomasitko,paloiko moottorin häiriövalo vielä ajaessa?Tuliko "Antipollution fault" teksti näyttöön?Toimiko sähkölaitteet?Kolinaa alustasta?Tuliko lämmintä/ kylmää molemmilta puolilta normaalisti? :D

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 26.07.2020 13:57 

Minulla on ollut viikon verran vuokralla Hyundain i20 ja Volkkarin Polo.

Testien mukaan Polon olisi pitänyt olla näistä kahdesta selvästi parempi auto, mutta minä pidin enemmän Hyundaista. Polo oli kivireki.

Petyit luultavasti siksi, että odotit aivan liikaa. Ei näitä pikku ropposia voi verrata hydeautoihin.

Olisi pitänyt ehkä ottaa Polon sijasta Citroen C-Elysee. Sitäkin Autoreisen vuokraa automaattina.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.07.2020 22:00 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Silloin kun on ollut pakottava sijaisauton tarve, niin yleensä se on ollut joku muutaman satasen sitikka tai hätätapauksessa pösö joka on pitänyt itse ostaa (tai ajaa ulos omasta tallista) niin en noista vääränmerkkisistä oikein tiedä ;)

Mulla oli pitkään satasen perusxsara hätävara-autona, pysyi kunnossa lähes itsestään ja leiman sai hakemalla...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ]