Tuo miun "raatovankkuri" oli nelipaikkainen kaksikäyttöauto kun sen ostin kuutisen vuotta takaperin. Siinä oli silloiseen käyttötarpeeseen pari ylimääräistä paikkaa, ja silloiset kustannuksetkin olivat samat "tiisseliveron" osalta, joten muutin sen sitten kaksipaikkaiseksi...
Vakuutukset tosiaan putosi alle puoleen henkilöautoon verrattuna, se teki reipaan määrän satasia vuodessa säästöä, ja tuolloin vielä käyttövoimaverokin putosi noin viis satasta pienemmäksi, jota se ei käsittääkseni enää nykysäännöillä tekisi...
Omaani sitten rakensin vielä "väliseinän" puhtaaksiriisutusta takapenkin selkänojasta, sen ollessa pystyssä tavarat pysyivät kivasti kontin puolella, eivätkä halunneet väkisin selkään hyppiä. Käyttäen penkin alkuperäisiä lukituslaitteita, väliseinän sai halutessa myös kätevästi kaadettua, ja jälleen oli tasainen tavaratilan pohja käytössä riittävän pitkänä...
Tuo väliseinä löytyy edelleen varastosta, jos joku sitä kaipailee, pitäisi kiinnikeiden siirrossa tarvittavat palikatkin olla vielä löydettävissä, tuo kun tuli tehtyä Berlinen selkänojasta joka on hitusen kapeampi kiinnikkeiden kannalta kuin Breakin vastaava...
Nyttemminhän tämä kohde on jälleen "henkilöauto", kiitos takapenkille mukaan tulleiden "nopeudenrajoittimien"...
