Pääongelmahan on se, että matkailuautoVALMISTAJAT eivät ole noita CO2-arvoja mittauttaneet, koska niitä ei ole tarvittu (toistaiseksi) muualla kuin Suomessa. Se, mitä jollain samalla alustallla varustetulle paketttiautoversiolle on mitattu & ilmoitettu, ei välttämättä ole sama kuin kalustetulla ja erikorisella matkailuautolla.
Suomalainen autoverotuskaan ei ole Trafin asia, siiitä päättävät ihan muut tahot. Tosin Trafi valmistelee asioita, eli yrittää saada aikaan mallia, jolla Oy Suomi Ab'n kassaan kilahtaisi fyffendaalia, jolla maksetaan esim Nokialta työttämäksi jäävien kulut, ja saataisiin Suomen kokonaispäästötaso sovittujen mukaiseksi.
Oikeudenmukaisin yhtälöhän olisi poistaa autojen verotus ja siirtyä pelkkään polttoaineen verotukseen. Jolloin voitaisiin itkeä, miksi löpö maksaa 2,50 € litra. Samalla lopetetaan vaikkapa nykyinen julkinen terveydenhuolto, niin saa myydä kämppänsä päästäkseen leikkaukseen
