|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lemon
|
Viestin otsikko: Ratti irti Lähetetty: 31.08.2012 11:19 |
Viestit: 3655
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 31.08.2012 13:30 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Onneksi kyydissä oli arvovaltainen tutkintakomissio. Lainaa: Autossa oli kyydissä rikosylikomisario Juha Rautaheimo Helsingin poliisin murharyhmästä ja Poliisi-tv:n toimittaja Kari Paananen. Siitä vaan järkimiehetkin lähti ajamaan ajokelvottomalla autolla (selvinpäin?) muun liikenteen sekaan 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 31.08.2012 13:46 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
...joo kyllä samaa naureskin että ihan poliisit matkassa ja jatketaan ratti-irti tyyliin, kätevää varsinkin Hesassa. Oho, onks poliisit järki-ihmisiä  Kaverini haki tuossa 20 vuotta sitten poliisiopistoon, ei päässyt ja hänestä tulikin lopulta menestyvä koneinsinööri ja tuplaten parempi liksa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 31.08.2012 13:54 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Juuri näin. Paikoilleen vaan survomaan ja liikenteeseen seuraavaa tipahtamista odottelemaan, jos vaikka sitten jo nirhaisi johtojakin sen verran, että bägi pamahtaisi ja koputtelisi järkeä vielä lisää otsalohkoon... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 31.08.2012 21:32 |
|
Cikatti kirjoitti: ...joo kyllä samaa naureskin että ihan poliisit matkassa ja jatketaan ratti-irti tyyliin, kätevää varsinkin Hesassa. jep, tuntuu hieman...no joo, olisi kai kannattanut hinausautoa pyytää paikalle ja mennä itse vaikka taksilla. Aika hurjaa meininkiä. Uutisissa kerrottiin että auto purettiin osiin ja asia tutkitaan? Pallo hukassa vissiin...pahasti.
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 01.09.2012 09:56 |
Viestit: 400
|
Nykyautot ovat niiiiin turvallisia http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288495389912.htmlSinänsä aika uskomaton väite, että myös jarrut olisivat olleet epäkunnossa, tuo avainjuttukin vaikuttaa mielenkiintoiselta Taitaa olla parempi pitäytyä vanhemmissa Sitikoissa, en ole kuullut niiden kärsivän moisita ongelmista Scrat
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 01.09.2012 11:38 |
|
Varmaan tuli nainen järkiinsä eikä enää osta riisikuppia, ainakaan korealaista.
|
|
|
|
 |
turtana
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 01.09.2012 12:10 |
Viestit: 171 Paikkakunta: Eurajoki
|
oliskohan ratit sisus tehty kierrätetyistä kaljatölkeistä ?
Viimeksi muokannut turtana päivämäärä 01.09.2012 12:13, muokattu yhteensä 3 kertaa
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 01.09.2012 12:10 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
^KARI^ kirjoitti: Varmaan tuli nainen järkiinsä eikä enää osta riisikuppia, ainakaan korealaista. Siellä missä järki ei pelaa,pelaa voima,aikoinaan naapuri -70 luvulla opetti siippaansa autokoulutuksessa,toyjotasta katkes vaihdekeppi... 
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 01.09.2012 14:11 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Scrat kirjoitti: Nykyautot ovat niiiiin turvallisia http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288495389912.htmlSinänsä aika uskomaton väite, että myös jarrut olisivat olleet epäkunnossa, tuo avainjuttukin vaikuttaa mielenkiintoiselta Taitaa olla parempi pitäytyä vanhemmissa Sitikoissa, en ole kuullut niiden kärsivän moisita ongelmista Scrat Eipä tuosta puuttunutkaan enää kuin se, että pysäköintiavustin olisi ryhtynyt kääntelemään rattia. Sekin tullaan vielä näkemään kaluston ikääntyessä. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 01.09.2012 15:11 |
Viestit: 909
|
Scrat kirjoitti: Nykyautot ovat niiiiin turvallisia http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288495389912.htmlSinänsä aika uskomaton väite, että myös jarrut olisivat olleet epäkunnossa, tuo avainjuttukin vaikuttaa mielenkiintoiselta Taitaa olla parempi pitäytyä vanhemmissa Sitikoissa, en ole kuullut niiden kärsivän moisita ongelmista Scrat Miksi nämä aina sattuu USA:ssa ja naisille ? 
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 01.09.2012 22:33 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Älä nyt. Testasin C5:llä maanantaina ihan samaa: Ostin kuskin jalkatilaan talvea varten kaukalomaton. Matossa oleva lippa pitää vissiin leikata pois, sillä risteyksestä lähtiessä kaasupoljin takertui sen lipan reunaan ja kun poljinta painoi tarpeeksi syvälle. Auto alkoi kiihtyä mutta moottorin sammutus sentään auttoi ennekuin tajusin, mitä oli tapahtunut.
Hassua sinänsä, että jarrupolkimen painaminen riittävällä voimalla ei tunnu onnistuvan kaikilta. Jarrujen teho ylittää moottoritehon kaikissa autoissa moninkertaisesti, jos vaan jarrut ovat edes minkäänlaisessa kunnossa.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 01.09.2012 23:27 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
svc kirjoitti: Älä nyt. Testasin C5:llä maanantaina ihan samaa: Ostin kuskin jalkatilaan talvea varten kaukalomaton. Matossa oleva lippa pitää vissiin leikata pois, sillä risteyksestä lähtiessä kaasupoljin takertui sen lipan reunaan ja kun poljinta painoi tarpeeksi syvälle. Auto alkoi kiihtyä mutta moottorin sammutus sentään auttoi ennekuin tajusin, mitä oli tapahtunut.
Hassua sinänsä, että jarrupolkimen painaminen riittävällä voimalla ei tunnu onnistuvan kaikilta. Jarrujen teho ylittää moottoritehon kaikissa autoissa moninkertaisesti, jos vaan jarrut ovat edes minkäänlaisessa kunnossa. Jos kaasuläppä on pystyssä ja hiemankin aristelee ensin jarrupolkimen kanssa ei enää tehostusta olekaan, kun ei imusarjassa ole alipainetta. Ainakin ennen oli näin. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 02.09.2012 10:55 |
Viestit: 208
|
ei ole ratin löystyminen mikään ihme Citikoissakaan. 1-koppaisen C-vitosten ratit on ollu löysällä useasti... muttei tietenkään vielä 500km ajettuna.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Ratti irti Lähetetty: 02.09.2012 20:46 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Harri126 kirjoitti: Jos kaasuläppä on pystyssä ja hiemankin aristelee ensin jarrupolkimen kanssa ei enää tehostusta olekaan, kun ei imusarjassa ole alipainetta. Ainakin ennen oli näin.  Tuo on muuten totta nimenomaan bensamoottorien kanssa, joita jenkkilässä on enemmistö. Lisäksi liian pitkällä ja kevyellä jarrutuksella joko ylikuumentaa jarrupalat pitämättömiksi tai vaihtoehtoisesti kiehauttaa vanhemmat jarrunesteet, jolloin poljin muuttuu kumipalloksi.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
|