Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitäs me some-ummikot?
ViestiLähetetty: 06.06.2014 18:49 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kesätyöntekijöiden juttelu jostain Redditistä herätti miettimään omaa suhtautumista sosiaaliseen mediaan.
Oletan, että Patongin käyttäjäkunta on keskivertoon nähdeen keski-iältä kohtalaisen vanhaa, joten täältä varmaan löytyy useampikin some-ummikko.

Itse on tullut jostain kuusivuotiaasta asti touhuttua tietokoneiden kanssa, vielä kymmenen vuotta sitten taisi tulla IRCiä käytettyä ja jopa IRC-galleriassa oli profiili vielä silloin kun se oli oikeasti IRC-käyttäjien käytössä. Lopultahan siitä kai tuli jonkunlainen Facebookin edeltäjä Suomessa ja irkkaaminen miellettiin IRC-gallerian käytöksi.

Joskus kauan sitten puhuttiin Web 2.0:sta, sen kai piti olla jotain sellaista mistä nykyään käytetään nimitystä some. Palvelut eivät ole ainakaan mulle täysin vieraita, ainakin Facebookin ja Twitterin "toimintaperiaatteet" ovat jollain tavalla tuttuja.

En siis ole täysummikko, mutta lähes koko aikuisikäni olen pysytellyt tuollaisten ulkopuolella. Facebookissa tai Twitterissä en ole koskaan ollut.
Sähköpostia ja nettiä käytän kännykällä jatkuvasti, työskentelen tietoliikenne- ja AV-tekniikan parissa ja koulutuskin on tietotekniikan alalta, mutta silti olen täysin ulkona some-kelkasta enkä kaipaa kyytiin pätkääkään. Ainakin näin omassa ikäluokassa (30v) tunnen olevani aika yksin asian kanssa :D Joskus tuntuu, että sitä pidetään täysin oletusarvoisena asiana että kaikki ovat "facessa"...

Jokin aikaa sitten sain sähköpostilla kutsun luokkakokoukseen. Aika ja paikka olisi pitänyt selvittää Facebookista ja ilmoittautuminen hoitaa jonkun muun yhteisöpalvelun kautta. En mä sinne olisi kyllä muutenkaan mennyt... :D

Useampi vuosi tuli ylläpidettyä paikallisen autourheiluseuran nettisivuja ja hoidettua tiedottajan vakanssia. Sitten kyllästyin ja nykyään ne ilmoittelevat lähes ainoastaan facebookissa. Nettisivuja hoidan edelleen mutta sinne ei ole tiedotteita laitettavaksi...

Joskus tulee vierestä seurattua toisten facebook-surffailua ja kyllä hirvittää se tyhjänpäiväisen lässytyksen ja henkilökohtaisten asioiden tulva joka silmille ryöppyää koko ajan. Mutta sitähän tämäkin kai on kun kyseessä on sitikkafoorumi, mutta onhan täällä nykyään päättömämpääkin juttua ;)

Onhan nämä "mitä sain tänään aikaiseksi"-, "päivän kevennys"- ja herkkupalaketjut jne. aika somemaisia...
Eikö vanhan ajan nettifoorumit sitten ole somea? Enkkö sittenkään ole mikään ummikko?

Miksi sinä olet tai et ole somessa? Onko siitä ollut ongelmia?

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

Viestin otsikko: Re: Mitäs me some-ummikot?
ViestiLähetetty: 06.06.2014 19:33 

Eikö tämä postaus ollut kuitenkin aika tyypillinen some-viesti: minä teen ja käytän nettiä näin, miten te muut ja mitä mieltä muut on minun tavasta?

(Eli ainakin minusta facbookin lisäksi foorumitkin, blogit ja youtuben... kaiken missä jaetaan omia hengentuotoksia toisten kommentoitavaksi voi hyvin laskea someksi

Eli ei ummikkoja, vaan johonkin asiaan fokusoituneita somettajia on "alan" foorumien käyttäjätkin, vai mitä mieltä muut on? ;) (minä en myöskään faceta ja ne firmat joiden ainoa tiedotuskanava on FB ärsyttää)

Poissa

ViestiLähetetty: 06.06.2014 19:56 

Täällä kanssa yksi, jolla ei ole eikä tule (ilman pakottavaa tarvetta) tiliä faceen, instagrammiin tai muuhunkaan hömpötykseen. Ihmetellen seuraan sivusta niitä, jotka jokaisen liikkeen elämässään sinne laittaa tai vahtaa muita. Lisäksi facesta näyttää tulleen iltapäivälehtien virallinen uutiskanava.

Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa

ViestiLähetetty: 06.06.2014 22:11 

Hieno ja raikas keskustelun avaus pitkästä aikaa. Tympii jo pikkuhiljaa nuo vironmaalta tulvivat yhden miehen viisaudet/totuudet. Kyllä me reilusti jo keski`iän ylittäneetkin ymmärrämme jotain näistä it hommista ja allekirjoittanutkin on jo oppinut eron megabitin ja mekafoonin välillä.
Henkilökohtaisen herätteen it maailmaan sain lasten koulunkäynnin kautta noin 25 v sitten, nykyään tosiaan jokaisen pitäisi olla naamakirjassa, miksi ?. En koe tarpeelliseksi kirjautua sen enempää facebookiin kuin twitteriin ym ym grammeihin. Jos ei minuun muuten saa yhteyttä kuin em mainituissa some yhteisöissä, niin syyttäköön jokainen itseään, jos nyt jollain mulle on asiaa.

Aikanaan olin kyllä mesessä, kaikki kalkkiksetkin tietävät mesen ;) sitten tuli näitä naamakirjoja grammeja sun muita reitä. Patonki on kyllä silti se ainoa ja oikea foorumi jossa viihdyn, täällä mun ei tarvii koko ajan peukuttaa tahi neukuttaa tahi pitää lippistä vinossa tai takaperin lytyssä.
Voin aidosti olla oma itteni ja jaan asioita hyvien foorumiystävien kesken, ilman että mun täytyy avautua joka hemmetin käänteessä omasta yksityiselämästäni. Ei tarvii päivittää tiliäni joka ikinen viikko uusilla kuvilla tai tiedoilla. Että tämmönen some home veikko täällä länsirannikolla.

En koe silti mitenkään vääryytenä josko joku ikäiseni twiittaa somettaa ym ym, heitä on paljon tiedän sen, olen vain tällainen pahasti jälkeenjäänyt katkeroitunut yksilö.
Media vaan tuputtaa nykyään kaikkea noissa yhteisöissä, (lisää aiheesta meidän facebook sivuillamme) ym ym Jotta aiheesta voisit lukea, on sinun liityttävä kyseiseen ryhmään! eikös se ole ihan hanurista ? Tää on tällaista salakavalaa tasapäistämistä ja yhteen muottiin ajamista.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.06.2014 23:38 
Käyttäjän avatar

:roll: :roll: Veispuukki? Tuttu sana...oon kuullu monta kertaa..... :roll:joo ei nyt muistu mieleen... mitähän se meinaa??? :roll: :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 01:30 

Some on kaksiteräinen miekka. Olin käyttänyt n. 5 vuotta fakpookkia ja kyllästyin siihen silloin. Huilasin pari vuotta ja tuossa noin kk. sitten aktivoin "tilini" uudestaan. Homma on mennyt sillain, että nyt siellä pyörii spämmit koko ajan. Luulen, että lopputulema on osaltani "tilin" sulkeminen kokonaan. Jos mulla on jollekkin asiaa, mulla on puhelin ja sähköposti. Tavallinen ihminen ei mielestäni tarvitse moista palvelua, vaikka joskus, tai oikeastaan hyvin harvoin siellä joku järkevä postaus framilla on.

Minulla on myös ihan oikea ja aito elämä tässä nenäni alla. En koe tarvitsevani Somea tarpeelliseksi elämääni.
Sosiaalisessa mediassa elämäsi on suurennuslasin alla.
Eipä minuakaan oikeasti hirveesti kiinnosta kaverin serkun räkänokan puistossa käynti.... tai joku muu tasan yhtä tärkeä asia. Paljon on turhaa ja sitä "perkeleen" tärkeetä asiaa.

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 02:07 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Mistäköhän tämä" minä vihaan SoMea koska se on silkkaa hömpötystä" oikeastaan kumpuaa?
Jossain Facessa roikkuminen ei tietenkään ole mikään itseisarvo. Se on mitatusti mitä suurinta ajanhukkaa.
Mutta emailistakin oli aikanaan vastaanlaista keskustelua. Jos ei ollut email osoitetta, ei ollut olemassa ja siitä on sentään komeat 20 + vuotta (vähintään). Emailin liitetiedostoja pyrittiin rajoittamaan jotta palvelut ei menisi tukkoon...

Sinällään en "peukuta" silkkaa tyhjänpäiväisyyttä, ruokablogeja ja päivittäistä "mitä minulla on päällä", "mitä söin tänään", mutta otetaan nyt huomioon että kehitys menee eteenpäin. Jopa täällä patongissa kirjoittelu on pohjimmiltaan sosiaalista mediaa. Täällä kirjoitettu viesti saattaa saada kaupat aikaan, ongelman selvitettyä tai saa ainakin aikaan vilkkaan mielipiteenvaihdon, ihan pienellä vaivalla (vieläpä usein nimimerkillä).

Itse 40+ vuotiaana, alunperin Dos maailmasta ponnistaneena, en pidä itseäni mitenkään "pissiksenä" jos (esim. hyvänä esimerkkinäD-mallitapaamisen ilmoittelussa) käytetään FB:n tapaista elävää ja nopeaa tapaa jakaa tietoa.

Tyhjänpäiväisyyden suodattaminen jokapäiväisessä elämässä kuuluu normaaliin medialukutaitoon, ja jos siitä ei selviä, ei selviä myöskään iltapäivälehtien otsikoista. Vai miten on?
Maailma muuttuu Eskoseni.
Myös me "pussihousut" voimme löytää tästä "hömpötyksestä" hyvät puolet ja käyttää niitä parhaaksemme.

Eli suoraan sanottuna lähinnä huvittaa kaikenlainen änkyröinti. Mitenkäs niiden matkapuhelimien kanssa meni?
"Minähän en mitään matkapuehlinta osta. Jos jollain on asiaa, se tulee kotiovelle asiansa sanomaan"... Juujuu, sanoi aikanaan vanhan liiton putkimies.

Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 03:13 

Facessa olin muutama vuosi sitten jokusen viikon, kun alkoi tulemaan kaveripyyntöjä ihan tuntemattomilta niin siihen loppui tili. nykyään skype riittää, tosin sielläkin vaan 1 kaveri ja siskoni.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 09:41 
Käyttäjän avatar

Puhelinnumerot, osoitteet ja sähköpostiosoitteet muuttuvat, miten te pidätte yhteyttä vanhoihin tuttuihin muuttuvassa maailmassa? Oli miten oli, facebookilla on muuttajalle tilauksensa, mainoksia ja muuta ajanhaaskausta ei kukaan pakota lukemaan.

Ymmärrän silti tätä muutosvastarintaa jota myös änkyröinniksi kutsutaan, jos ikänsä on samalla paikkakunnalla asunut, niin mitä sosiaalisella medialla tai edes lankapuhelimella tekee kun kaverin ovella on helppo kipaista? En minäkään kännykkää hankkinut ennen kuin puhelinkioskit hävisivät, ja mitään twitteriä tai instagramia ei ole eikä tule. :lol:

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 10:24 

Mese, mikä se on?

Simcasta se alkoi.
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 13:16 

Toi perusface on aika huuhaata, työkavereille jaetaan pöljiä linkkejä ja kuvia, sit noi erikoisryhmät on aika asiaa, pari mobilisti ryhmää on seurannassa, jutut on aika hyvia ja asiantuntemusta löytyy aika paljon, tosin toista vetävällä rellumiehellä on vähän liian tiukka pipo mut sitähän se renault teettää :lol:

Kansainvälinen citroen ryhmä myös, missä vähän tökkii kun joku vetää sen täyteen netistä kaivettuja kuvia, niitä nyt luulis jokaisen osaavan kaivaa itsekin, miksei jos osuu kohdalle jotain oikeasti erikoista ja sen laittaa jakoon.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 15:46 
Käyttäjän avatar

Sitruunapatongissa ja FB:ssä ei ole juurikaan mitään eroa sometuksen suhteen ;-)
Suurin ero on ehkä se että Patonki on tietynlaisten fakki-idioottien some kuten muutkin ns-foorumit ovat.

Ne ketkä täällä ei kirjoittele faseen kirjoitteleekin ihan samat hömpät tänne Patonkiin.
Hlökohtaisien kuvien ja juttujen vääntäminen somessa on myös monissa tapauksissa melko narsistista mutta sitähän ei tietenkään kukaan tunnusta koska sitä ei kukaan itsessään tunnista.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 20:24 

Cikatti kirjoitti:
Sitruunapatongissa ja FB:ssä ei ole juurikaan mitään eroa sometuksen suhteen ;-)
Suurin ero on ehkä se että Patonki on tietynlaisten fakki-idioottien some kuten muutkin ns-foorumit ovat.

Ne ketkä täällä ei kirjoittele faseen kirjoitteleekin ihan samat hömpät tänne Patonkiin.
Hlökohtaisien kuvien ja juttujen vääntäminen somessa on myös monissa tapauksissa melko narsistista mutta sitähän ei tietenkään kukaan tunnusta koska sitä ei kukaan itsessään tunnista.

Olen kyllä eri mieltä cikatti.

1. En allekirjoita kohtaa "ne ketkä täällä ei kirjoittele faceen" etc
Naamakirjassa ihmiset toitottaa omat naimisensakin julkisesti, itse en ainakaan ole
täällä koskaan sepustanut en naimisiani en syntymiäni enkä perheen tapahtumia,
joten tuo yleistämisesi menee kyllä metsään sekä allekirjoittaneen että monen muunkin
foorumilaisen suhteen.
2.Hömppää, se on suhteellinen käsite. Jos täällä on eri mieltä asioista jonkun kanssa onko se
"hömppää" ?
3. Me fakkiidiootitkin voimme toki keskustella asioista joskus jopa värikkäästikin, emme silti
välttämättä ole narsisteja.
4. Tulee mieleen, että missä sitten voi vaihtaa mielipiteitä asiantuntevasti jostain automerkistä
ellei sen omilla keskustelusivuilla ? Suomi 24 on hyvä esimerkki aiheesta, siellä haistatetaan
v'''''' jo heti ensikommenttien jälkeen sama koskee monia muitakin vapaita
keskustelupalstoja.
5. Onko meidän pakko alistua, että yleisistä asioista keskustellaan vain pienissä piireissä, fbc
twitter ym ym, tällaiset esim merkkikohtaiset foorumit ovat asia erikseen. Vastustan tällaista
yksilön vapauden rajoittamista. Tieto kuuluu kansalle ja kansa saa/pitää osallistua
yhteiskuntaa koskettaviin aiheisiin. Meidän A Stub on hyvä esimerkki sosiaalisen median
vallan käyttäjistä, hän hirnahtelee blogeissaan asioita joita ei tavallinen kansalainen edes
ikinä kuule, mutta hänen mietelauseensa saa kauaskantoisia seurauksia juurikin tuon
pienen piirin sisältä.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 20:26 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Minä jouduin nöyrtymään, kun on käytettävä kaikki konstit että saisi heräteltyä porukkaa talkoisiin kehittämään hoito tälle taudille: https://www.facebook.com/pages/Studies- ... 2530140612 . Isoin ongelma konseptissa on mielestäni se että kun data ei ole omalla serverillä, niin sen editointi ja manipulointi on hankalaa. Mutta kas kummaa, ihan sama pätee Patonkiinkin.

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 21:21 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Teuski kirjoitti:
Useampi vuosi tuli ylläpidettyä paikallisen autourheiluseuran nettisivuja ja hoidettua tiedottajan vakanssia. Sitten kyllästyin ja nykyään ne ilmoittelevat lähes ainoastaan facebookissa. Nettisivuja hoidan edelleen mutta sinne ei ole tiedotteita laitettavaksi...

Some versus perinteiset kanavat kuten sähköposti ja verkkosivu eivät ole toisiaan poissulkevia kanavia. Parhaimmillaan verkkosivujen päivitys päivittää automaattisesti myös facebookin ja twitterin statuksen, jolloin facebookin ja twitterin käyttäjä osaavat mennä katsomaan verkkosivuja katsoakseen tuoretta sisältöä.

Pahimmillaan taas Facebookiin ja Twitteriin päivitetään vain tätä automaattista sisältöä, jolloin sosiaalista keskustelua ei synny.

Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2014 21:45 
Käyttäjän avatar

kurtsi kirjoitti:
Mese, mikä se on?

Toi:
http://www.mese.fi/
:)

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 09.06.2014 07:10 
Käyttäjän avatar

Lärvikirja on kyllä mennyt jatkuvasti huonompaan suuntaan. Pitkään pärjäsin pelkällä Adblockerilla typeriä kohdennettuja mainoksia vastaan, mutta nythän ne vilistää "uutis"tulvassa...

Aikoinaan pari vuotta vastustin menoa Lärvikirjaan, kun sinne jokapuolelta pyyntöä tuli. Sen virheen tein, että liityin ja sille tielle olen jäänyt. :lol: Mitä tulee tuohon some-ummikkouteen niin luulen, että on oikeasti järkevämpää olla liittymättä. Niin paljon löytyy viitteitä vähintäänkin epämääräisestä datan käytöstä, jota myydään eteenpäin kolmansille osapuolille. Hyvä esimerkki tästä sosiaalisen median rumasta puolesta oli jälleen kuluneella viikolla Oulun-tragedia, jossa syytetystä kaivettiin irti kaikki mitä löydettiin. Ts. sen minkä joskus julkaiset, sitä voidaan pahan paikan tullen käyttää sinua vastaan. Tai oikeastaan ei "voida" vaan käytetään. Ennen oli sentään syytön, kunnes toisin todistetaan. Nykyään se on juuri päinvastoin. Tietysti tätä voi puolustella, että "jos ei ole tehnyt mitään väärää tai tekemässäkään niin ei ole mitään syytä huoleen". Väärin; Esimerkiksi merkittävässä onnettomuustapauksessa tai tragediassa (esim. katoaminen), josta lehdet pystyvät repimään otsikoita, lärvikirjan profiilikuvia voidaan käyttää kuvitusmateriaalina artikkeleille. Tätä harva mietii laittaessaan sen hassun kännikuvan profiilikuvakseen :ugeek:

Toki tämä yo. teksti liittyy osittain medianlukutaitoon, eli omalla toiminnallaan monet ongelmat ovat vältettävissä. Harva tosin miettii omaa some-käyttöään kovin syvällisesti ja sen vuoksi näitä väärinkäytöksiä tapahtuu.

Jos nyt jotain positiivista somesta pitäisi mainita niin ehkä käytetyin ominaisuus ainakin itselle on nykyään tapahtumakutsujen käyttö. Ihmiset ovat niin kiireisiä varsinkin kesäisin, että helpoin tapa löytää yhteistä ajankohtaa isommalle lössille kerrallaan on juurikin nuo tapahtumakutsut. Ja taas toisaalta, jos sitä sopivaa ajankohtaa ei löydy niin osallistujalistasta näkee suoraan kuka on tulossa ja sen pohjalta pystyy varautumaan. Tämä ominaisuus kun saataisiin irti lärvikirjasta sellaiseen formaattiin, että se tavoittaisi yhtä monet niin johan voisi karistaa tuhkansa lärvikirjasta :D Tai siis, poistua takavasemmalle, datahan sinne jää Zuckenbergin iloksi maailman tappiin asti! :lol:

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 09.06.2014 07:51 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Akaile kirjoitti:
Hyvä esimerkki tästä sosiaalisen median rumasta puolesta oli jälleen kuluneella viikolla Oulun-tragedia, jossa syytetystä kaivettiin irti kaikki mitä löydettiin. Ts. sen minkä joskus julkaiset, sitä voidaan pahan paikan tullen käyttää sinua vastaan.

Tota tuli itsekin äimisteltyä. Tuoko on se pari vuotta sitten kauhisteltu aikajana-ominaisuus?
Kuka tahansako siellä saa kaivettua noita menneitäkin juttuja vai onko joku syytetyn facebook-kaveri kaupannut noi tiedot medialle?

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 09.06.2014 08:12 
Käyttäjän avatar

Aikajana toi vain tuotetun sisällön sorttaamisen helpommaksi vuosiin ja kuukausiin jaoteltuna, ja kyseisessä tapauksessa lärvikirjaprofiili oli julkinen. Se hävisi sen myötä, kun vauva-foorumi ja suoli24 julkisti kyseisen henkilön nimen.

"Eläköön internet" sen osalta, että tietoa on nykyään saatavissa helpolla, mutta joku hyvän maun raja pitäisi mennä siinä paljonko ihmiset harrastaa julkista ryöpytystä. Nykyajan tutkiva journalismi rajoittuu tuohon googlen käyttöön, joten väärän ihmisen osoittelu voi johtaa totaaliseen kasvojen menetykseen, jos vedetään liian nopeasti johtopäätöksiä. Harvemmin lehdet pyytävät yhtä isoin otsikoin anteeksi väärinkäsitystään kuin millä fontilla alkuperäinen virheellinen uutinen oli präntätty, ja täten huono maine voi jäädä stigmaksi eliniäksi. Ja puhun tässä yleisellä tasolla. Ei liene epäselvyyttä Oulun tekijän syyllisyydestä, käytin vain sitä nurjaa puolta esimerkkinä.

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 09.06.2014 22:23 

Mobilisti-lehden ryhmästä, Namco-Citroën Pony 73-83 väliltä, valmistusmaa kreikka, kyllä tuolta paskan seasta helmiäkin löytää :mrgreen:

Liitteet:
pony.jpg
pony.jpg [ 95.87 KiB | Katsottu 16588 kertaa ]

Poissa

ViestiLähetetty: 10.06.2014 07:39 

Tuossa joku jo tästä puhuikin, mutta mitä sitä nyt muiden ei-somettajien tarvii siitä herneitä nyppiä jos toiset/jotkut FB:ssä tai muussa some maailmassa viihtyy??? Tää on niin nykyaikaa, kun menee sen verran hyvin, niin pitää sit valittaa siitä kun muut käyttää naamakirjaa... :-o
Itse olen Facebookissa sen vuoksi, että toisella puolella maailmaa minulla on hyviä kavereita ja ystäviä jotka myös ovat Facebook käyttäjiä. Sitä kautta yhteydenpito, päivitysten seuranta ja suorat viestit (henkilöltä henkilölle, ei julkiset) mahdollistavat nopean viestinnän.
Nykyisessä nopeatempoisessa paljon informaatiota sisältävässä maailmassa on hyvä että on jokin viestintäkanava minkä kautta saat yksinkertaisesti viestisi usealle ystävälle yhdellä kirjoituksella.
Facebook toki on palvelu, joka haluaa kerätä maksimaalisen määrän tietoa käyttäjistään ja haluaa niitä käyttää hyödyksi (lähinnä kaupalliseen mainontaan). Minun pienessä elämässäni ei ole salattavaa eikä luurankoja kaapissa, joten sama se mulle jos NSA, CIA, FBI tai KGB tms. selailee mun päivityksiäni :-D....
MUTTA.. FB:ssä voit ihan kyllä itse rajoittaa ystäväpiiriäsi, kaikkia kaveripyyntöjen lähettäjiä ei tarvitse hyväksyä kaveriksi. Siitä ettei hyväksy kaveripyyntöä ei lähde pyytäjälle mitään 'törkeää' viestiä tyyliin 'mä en haluu leikkii sun kaa hiekkalaatikolla'.
Itsellä kavereina on vain henkilöt joiden kanssa olen ja olen ollut tekemisissä elämäni varrella.
Omia julkaisujen näkymistä voi myös tehokkaasti rajoittaa. Ei kaikkea tarvitse maailmalle jakaa. Eikä edes ystäville.
Kavereilta tulevia päivityksiäkin voi rajoittaa. Kaikkea mitä toiset kirjoittaa ei tarvitse ottaa vastaan.
Juuri eilen blokkasin pois BMW:n lähettämät mainokset (mistä lie nettikilpailuun osallistumisesta oli alkanut tulemaan). Blokatessa FB kyseli syitä ja ruksasin vastaukset näin: 1. Sisältö on loukkaavaa 2. En ole samaa mieltä asisasta :-D :-D
Toki tuo FB ja muut somet vaatii niihin syventymistä että niitä voi tehokkaasti hyödyntää. Niin ne älypuhelimetkin nykyään...

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 10.06.2014 08:28 

Tiedän yhden L:n, joka sanoi aina, ettei koskaan hanki matkapuhelinta. Sama L sanoi, että ei koskaan ikinä milloinkaan Veispuukkiin. Jossain vaiheessa se huomasi, että onhan se kännykkä ihan hyödyllinen. On sillä nykyään myös FB-tili. Onhan siinäkin hyvät puolensa, vaikka niitä ärsyttäviäkin ominaisuuksia riittää. Tuskin mun elämässä on mitään, joka kiinnostaisi NSAa, CIAa, FBItä tai KGBaa tai ketään muutakaan. Ja pelihän on menetetty jo siinä vaiheessa, kun on luonut tunnuksia nettiin tai hankkinut kaikenlaisia bonus- ja plussa-kortteja.
Ja se vastusti ihan vaan sen takia, että ei halunnut mennä lauman mukana. Nämä oli sellaisia juttuja, joista oli tehty jotain elämää suurempaa ja ihmeellistä. Oli vaan niin hienoa olla intellektuelli ja julistaa joka paikassa sillee vähän niinku yläpuolelta, et minä en kyllä ikinä koskaan missään nimessä suostu enkä alennu tuollaisiin! No nyt on edelleen tuo töllö. Sen sais vaikka viedä pois, minä en sitä katsele!

Poissa

ViestiLähetetty: 10.06.2014 10:56 

Vähän alkaa tuntua että jossain mennään kohta taaksepäin, meinaan että seuraava puhelin on sellainen millä voi soittaa ja mitä joku google ei tunge paskaohjelmillaan täyteen ilman lupaa :evil:

Poissa

ViestiLähetetty: 10.06.2014 21:10 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Xari kirjoitti:
Vähän alkaa tuntua että jossain mennään kohta taaksepäin, meinaan että seuraava puhelin on sellainen millä voi soittaa ja mitä joku google ei tunge paskaohjelmillaan täyteen ilman lupaa :evil:

Aiheeseen liittyen. Terveisiä mainoksesta joka seisoi minun FB sinällä:
http://www.ysiysi.com/shop/fi/32-retropuhelimet :geek:

Juuri oli muuten uutimissa jossain, että nämä toimivat vanhat GSM puhelimet alkaa olla hinnoissaan.
Eli ei kannata toimivia vanhoja Nokioita heittää menemään.
Eikä vahingossakaan tarvitse räplätä tuollaisella sahköpostia kun se oli niin hemmetin hankalaa.

Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa

ViestiLähetetty: 10.06.2014 22:08 
Käyttäjän avatar

IsoD kirjoitti:
Juuri oli muuten uutimissa jossain, että nämä toimivat vanhat GSM puhelimet alkaa olla hinnoissaan.
Eli ei kannata toimivia vanhoja Nokioita heittää menemään.

6310i oli kyllä ihan paras työkalu aikoinaan.

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava