Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Sisälokarit http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=13046 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Ralle [ 30.10.2012 17:46 ] |
Viestin otsikko: | Sisälokarit |
Vieläkös katsastuksessa vaaditaan sisälokarit? Netissä löytyy kahta tietoa ja olis kiva tietää nykytilanne. ![]() |
Kirjoittaja: | Tapsa 63 [ 30.10.2012 17:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Onkos ne joskus vaadittu,en ole moista ennen kuullut... ![]() |
Kirjoittaja: | Ralle [ 30.10.2012 20:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Netissä törmäsin noihin vaatimuksiin, en vaan löydä enää. Siinä oli lueteltu kaikki mistä vuosimallista alkaen piti olla turvavyöt jne... Siinä oli noi sisälokaritkin mainittu. |
Kirjoittaja: | jym [ 30.10.2012 23:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Katsastajan käsikirjasta on hyvä kuikuilla noita vaatimuksia. //jym |
Kirjoittaja: | Ralle [ 31.10.2012 11:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
jym kirjoitti: Kiitokset jym:lle tuosta linkistä. Osaakos kukaan suomentaa sanan kurasuoja, eli onko se lokasuoja vai tarkoittaako se tässä yhteydessä sisälokaria ![]() |
Kirjoittaja: | maddis [ 31.10.2012 11:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Roiskeläpät oli kai vaatimus vielä joku vuosi sitten. |
Kirjoittaja: | Pasis [ 31.10.2012 12:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Siellä puhutaan lokasuojista, roiskesuojista ja -läpistä, ei sanaakaan sisälokasuojista tai sisäroiskesuojista. |
Kirjoittaja: | Ralle [ 31.10.2012 13:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
![]() Niin tuolleenhan sen voisi tulkita, itse juuri mietin kanssa noita sanamuotoja et mitä ihmettä ne tarkoittaa. Jos tuolla mennään on tämä ongelmani ratkaistu ![]() |
Kirjoittaja: | Ralle [ 31.10.2012 13:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
maddis kirjoitti: Roiskeläpät oli kai vaatimus vielä joku vuosi sitten. Roiskeläpät nyt voi aina laittaa, ne ei ole tuossa jutussa ongelma ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 31.10.2012 14:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Roiskeläppä erityisesti takana oli vaatimus vuosia sitten. Ihan sairasta sillä se tekiu sen että se juurikin hakkasi veden kunnolla sumuksi läppää vasten. Onneksi liitä luovuttiin, siitä pakosta. |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 31.10.2012 14:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Finlex 1998: 2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä muutos, jossa auton lokasuojat ja etu- tai takakansi korvataan yhtenä kappaleena avautuvalla kokonaisuudella seuraavin edellytyksin: a) autossa on alun perin pääosan kuormituksista kantava runko, apurunko tai runkokotelot; b) mikäli lokasuojat, mukaan lukien mahdollisesti poistettavat sisälokasuojat, ovat toimineet kantavina rakenteina tai jäykisteinä, auto vahvistetaan muulla tavalla vastaamaan lujuudeltaan alkuperäistä; tarvittaessa muutetun rakenteen lujuudesta on esitettävä selvitys; ja c) vahvistusosien ja muiden muutettujen rakenteiden tunkeutuminen ohjaamoon törmäystilanteessa estetään. ja ainakaan 2002 ja 2006 muutokset ja lisäykset eivät ole tätä muuttaneet. |
Kirjoittaja: | svc [ 31.10.2012 15:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Eli sisälokasuojan saa poistaa jos se ei ole kantava rakenne. Muovinen sisälokari ei ole koskaan ollut pakollinen. |
Kirjoittaja: | ealab [ 31.10.2012 16:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Siis sisälokasuoja ja sisälokari ovat eri asioita. Lokari taisi ainakin olla tavaramerkki näille muovisille....On sitä nähty millin lennokkivaneristakin tehtyjä.... |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 31.10.2012 17:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Lokarit ovat suosittuja nykyään Saksassa: http://www.lokari.de |
Kirjoittaja: | 2cv-Olli [ 31.10.2012 22:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
Cikatti kirjoitti: Roiskeläppä erityisesti takana oli vaatimus vuosia sitten. Ihan sairasta... Ei suinkaan sairasta, sillä liikenneturvallisuushan olisi ilman roiskeläppää ollut silloin Suomessa todella vakavasti uhattuna. Sain roiskeläpän puutteellisuudesta jopa toiseksi ensimmäisen sakkoni liikenneturvallisuuttamme uskollisesti valvovan mutta nyt kuitenkin jostain syystä uhatun LP:n taholta. Joskus 1970-luvun alkupuolella takanani pitkään maantiellä ajanut poliisiauto ajoi lopulta ohi, ja pysäytti kertomatta mitään syytä pysäytykseen. Kaksi liikenneturvallisuusasiamiestä tutkivat paperit tarkastettuaan Honda CB 350 moottoripyörääni vartin verran ja antoivat sitten sakon siitä, että takaroiskeläppä ulottui vain 1 cm päähän taka-akselin keskipisteen tasolta, kun sen paragraafien mukaan olisi moottoripyörässä tuolloin pitänyt ylettyä vähintään taka-akselin keskipisteen tasolle. Siinä oli vähillä varoilla elävän opiskelijapojan vaikea ymmärtää LP:n liikenneturvallisuustyön merkitystä, kun makseli sakkoa vähistä opintorahoistaan, varsinkin kun ei ymmärtänyt kenenkään turvallisuuden vaarantuneen senttiä liian lyhyestä roiskeläpästä. Se ensimmäinen sakkoni liikenteessä oli niin ikään LP:ltä ollessani koulupoikaikäinen. No, kukaan ei nykyään uskoisi sen sakon syytä, mutta tärkeästä liikenneturvallisuusseikasta tuohon aikaan takuuvarmasti oli myös kysymys. Toivotan LP:lle edelleenkin tervemenoa historian hämärään, ja patongin kontrollifriikkejä lukuunottamatta kukaan ei jää LP:tä kaipaamaan. |
Kirjoittaja: | Harri126 [ 01.11.2012 17:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
2cv-Olli kirjoitti: Ei suinkaan sairasta, sillä liikenneturvallisuushan olisi ilman roiskeläppää ollut silloin Suomessa todella vakavasti uhattuna. Sain roiskeläpän puutteellisuudesta jopa toiseksi ensimmäisen sakkoni liikenneturvallisuuttamme uskollisesti valvovan mutta nyt kuitenkin jostain syystä uhatun LP:n taholta. Joskus 1970-luvun alkupuolella takanani pitkään maantiellä ajanut poliisiauto ajoi lopulta ohi, ja pysäytti kertomatta mitään syytä pysäytykseen. Kaksi liikenneturvallisuusasiamiestä tutkivat paperit tarkastettuaan Honda CB 350 moottoripyörääni vartin verran ja antoivat sitten sakon siitä, että takaroiskeläppä ulottui vain 1 cm päähän taka-akselin keskipisteen tasolta, kun sen paragraafien mukaan olisi moottoripyörässä tuolloin pitänyt ylettyä vähintään taka-akselin keskipisteen tasolle. Siinä oli vähillä varoilla elävän opiskelijapojan vaikea ymmärtää LP:n liikenneturvallisuustyön merkitystä, kun makseli sakkoa vähistä opintorahoistaan, varsinkin kun ei ymmärtänyt kenenkään turvallisuuden vaarantuneen senttiä liian lyhyestä roiskeläpästä. Se ensimmäinen sakkoni liikenteessä oli niin ikään LP:ltä ollessani koulupoikaikäinen. No, kukaan ei nykyään uskoisi sen sakon syytä, mutta tärkeästä liikenneturvallisuusseikasta tuohon aikaan takuuvarmasti oli myös kysymys. Toivotan LP:lle edelleenkin tervemenoa historian hämärään, ja patongin kontrollifriikkejä lukuunottamatta kukaan ei jää LP:tä kaipaamaan. On niitä järjettömiä sakkoja saatu kaupungissakin. ![]() Käännyin Pystiksen edestä Peugeot 404:llä ja renkaat hieman pitivät ääntä. Perään singahti urhea ritari valkealla ratsullaan ja kirjoitti sakon "ajoneuvon käsitteleminen aiheuttaen kohtuutonta melua". Hirveästi teki mieli väittää vastaan, mutta kun poliisi ei huomannut, että katsastus oli mennyt pitkäksi en viitsinyt koittaa onneni kantavuutta pidemmälle. ![]() |
Kirjoittaja: | kaselin [ 01.11.2012 18:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sisälokarit |
70 luvulla Tampereella keskellä päivää alkoi satamaan ja poliisit tuli vastaan sanoivat että ajoin sateessa ilman valoja ja sakot siitä tuli.Sade oli juuri alkanut ja olin laittanut valot päälle kun poliisit tulivat paikalle U käännöksen tehtyään, oli kanssa liikenteen törkeää vaarantamista. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |