Ainakin sitten kestää jos jakaa painoa pidemmälle lankuilla (ristikkäin lattiarakenteeseen verrattuna). Auto on jossain määrin hankala kuorma, kun aika pistemäisesti (ja välillä paljon enemmän toiselle akselilla, akselivälikin on aika lyhyt) kohdistuu kuorma.
Periaatteessa auto ylittää pistemäisesti reilusti tyypillisen välipohjan kantavuuden 150...200 kg/m2, mutta painoa saa jaettua pidemmälle välille kun laittaa alle pitkittäin tukevat lankut ajorampeiksi, mutta jos rakenne on läpeensä sama (ei ohuempia kohtia tai outoja vaakapalkkeja) melkein uskaltaisin kokeilla ilmankin. (riippuu tietenkin kuinka leveällä jaolla nuo kiviseinät on).
Ja silmälläkin voi arvioida kestävyyttä, jos päät on kiven päällä eikä pelkoa niiden pettämisestä, kokeilee vaan ja toinen seuraa lattian taipumaa ja kuuntelee ritinöitä

(täytyy olla ehkä vertailulankku tai joku muu suorana pysyvä linja) Jos näyttää pelottavalta niin lisää pituussuuntaisia lankkuja renkaiden alle.
Normaalimitoitus nykynormien mukaan on maksimitaipumaksi palkeille hetkellisesti jänneväli/300 (eli 6 metrin pituiset puut saavat painua pari senttiä, tai virumalla vielä sentin lisää sallittu talven aikana=jänneväli/200), Ei tosin mitään käsitystä mikä on murtumisrajana, tuo lienee osin "mukavuus"rajakin.