Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX: ihmettelyä
ViestiLähetetty: 27.01.2013 19:51 

Viestit: 3655
Konehuoneessa on joku ihmeellinen tikitys, vähän kuin kello...jos tuo tikitys on bensanhöyryjen kierrätykseen vaikuttava venttiili, niin miten nopeasti se pitäis vaihtaa, aiheutuuko mahdollisesti muuten jotain haittaa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX: ihmettelyä
ViestiLähetetty: 27.01.2013 19:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kuutele ja ole tyytyväinen. sitten kun lakkaa naksumasta ala huolestua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX: ihmettelyä
ViestiLähetetty: 27.01.2013 20:21 

Viestit: 3655
Tämä on joka suhteessa niin erilainen kuin 1.4 Reflex, alkaen viimasuojan tarpeesta, joten ihmeteltävää varmaan riittää vähäksi aikaa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX: ihmettelyä
ViestiLähetetty: 27.01.2013 23:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Lemon kirjoitti:
Konehuoneessa on joku ihmeellinen tikitys, vähän kuin kello...jos tuo tikitys on bensanhöyryjen kierrätykseen vaikuttava venttiili, niin miten nopeasti se pitäis vaihtaa, aiheutuuko mahdollisesti muuten jotain haittaa?
Kuuluu asiaan. Ei tarvitse vaihtaa.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX: ihmettelyä
ViestiLähetetty: 30.01.2013 01:35 

Viestit: 3655
Bensanhöyryjen kierrätysventtiilin merkitys ei selvinnyt oikein kuuklaamallakaan. Jäi vaan ihmetyttämään.
Mihin tämä vaikutaa? Nimestä tietenkin voi päätellä jotain siitä mitä se tekee, mutta mihin sitä tarvitaan? Mistä huomaa jos se ei toimi? Mitä siitä seuraa jos se lakkaa toimimasta? Tänään kun oli lämpimämpää ääni oli hiljaisempi, pakkasilla tikitys oli kovaa... Mun muissa ei ole tuollaista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX: ihmettelyä
ViestiLähetetty: 30.01.2013 10:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Tarkoitushan tuolla on lyhykäisyydessään kierrättää bensahuuruja ja alentaa päästöjä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX: ihmettelyä
ViestiLähetetty: 30.01.2013 10:31 

Viestit: 3655
Ei siis tarvi toimia kuin katsastuksessa...?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX: ihmettelyä
ViestiLähetetty: 30.01.2013 11:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Lemon kirjoitti:
Ei siis tarvi toimia kuin katsastuksessa...?
Ei sielläkään. Ei sitä katsuri voi testata millään tavalla.

Toimiessaan tosin alentaa polttoaineen kulutusta ainakin teoriassa joitakin prosentin osia, kun tankista haihtunut bensa päätyy lopulta moottoriin poltettavaksi, eikä taivaan tuuliin.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX: ihmettelyä
ViestiLähetetty: 30.01.2013 12:44 

Viestit: 474
Xantiassa kun jumitti samainen venttiili auki-asentoon, niin johan alkoi lystikäs vianetsintä. Tyhjäkäynnillä auto sammui jotakuinkin aina ja liikkeelle lähtö vaati kytkimen luistatusta ja pirusti kierroksia koneeseen. Kun moottorijarrutuksen jälkeen painoin kaasua, niin tuntui kuin olisin ottanut ja kääntänyt virrat pois muutamaksi sekunniksi. Hetken kuluttua lähdettiinkin taas etenemään aika rivakasti. Tasakaasulla tai kierroksilla ajellessa ei ollut mitään ongelmia.

No, tulipahan vaihdettua kaasuläppäkotelosta kaikki hilut, akku, alipaineletkut ja puolankansi. Lisäksi kaikki maadoitukset on nyt viimeisen päälle huollettuja. Vikaa ei löytänyt maahantuojan huolto, eikä yleisesti hyviksi tunnustetut merkkihuollotkaan.

Viimeisenä oljenkortena ennen manaajaa ja paalia, päätin neuvonantajaani Karhua konsultoituani muutamalla pullolla, kokeilla vielä tulpata sen letkun joka menee kaasuläppäkotelosta kuskin puolen lokarin sisään. Ja kas kummaa, vikavalo sammui heti startin jälkeen ja auto kävi kuin uusi. Seuraavan päivän testiajo varmisti vian korjaantuneen. Eli se magneettiventtiili voi temppuillessaan generoida mitä kummallisimpia vikoja. Laitoin tulpan kaasuläppäkotelon puoleiseen päähän ja letkun toisen pään laitoin ilmansuodattimen koteloon, joten käryjen kierrätys hoituu nyt sitä kautta. Tulppauksella ei ollut mitään vaikutusta bensankulutukseen.



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: