Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 28.01.2013 23:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Koska Xantian jakohihna antautui niukasti ennen 200 tkm:n täyttymistä, arvonta on jo suoritettu, mutta tulokset eivät ole vielä selvillä.
Tarjoankin mahdollisuutta arvata, tai halutessaan voi myös käyttää rajatonta tietämystään Citroen-moottoreista ja tietää, mitkä venttiileistä ovat vääntyneet. :lol:
Arvonta suoritettu moottorilla XU7JP4 1.8 16V, ennen käynnistystä 2 tuntia lohkolämmitin päällä, luultavasti jäähdytysnesteet eivät olleet jäässä, käynnistyi ja sammui heti päästämättä mitään kummempia ääniä.
Palkintona voittajalle tarjoan pullakahvit. 8-)
Mahdollisia muita vaurioita ei käsitellä arvonnassa ja voittava tulos on oltava täysin oikein ja samaa tulosta saa ehdottaa ainoastaan yksi henkilö, kuten myös vain yksi ehdotus henkilöä kohti.
Osallistuminen tapahtuu tähän viestiketjuun vastaamalla ja vastausaika päättyy, kun kannen irrotan, mikä ei luultavasti tapahdu vielä tällä viikolla.
Vaihtoehto "ei yhtään venttiiliä vääntynyt", on poistettu epätodennäköisenä arvonnasta.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 28.01.2013 23:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
2 pako ja 2 imu venttiiliä. 1 ja 3 pytystä :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 28.01.2013 23:39 

Viestit: 202
Paikkakunta: Nummela
2 pakoa, kolmospytty. Ei muuta.



Jyrki
C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo
Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 28.01.2013 23:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Ralle kirjoitti:
2 pako ja 2 imu venttiiliä. 1 ja 3 pytystä :roll:
Tähän pyydän täsmennystä, haravajärjestelmät eivät kelpaa :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 09:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
4 imuventtiiliä. Sorviinhan nuo kaikki pitäisi saada, pieni heitto ei välttämättä osu edes silmään, mutta saattaa aiheuttaa ongelmia koneessa.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 09:59 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
"Sorvissahan nuo voisi oikaistakin heittokelloa ja vasaraa käyttäen" . Mitään takeita ei sen jälkeen ole venttiileiden yhtenäkappaleena pysymisestä. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 10:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Les Excentriques kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
2 pako ja 2 imu venttiiliä. 1 ja 3 pytystä :roll:
Tähän pyydän täsmennystä, haravajärjestelmät eivät kelpaa :lol:


siis 1 pako ja imu per pytty :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 11:13 

Viestit: 909
Työpaikoilla suosituissa perjantaisissa pullolotoissa, usein voittaja hankkii seuraavan voittopullon. Voisiko tässä venttiililotossa olla sama systeemi. että voittaja suorittaa ensi viikon arvonnan ? :idea:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 12:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Akaile kirjoitti:
4 imuventtiiliä. Sorviinhan nuo kaikki pitäisi saada, pieni heitto ei välttämättä osu edes silmään, mutta saattaa aiheuttaa ongelmia koneessa.
Suoruuden voin tarkastaa ohivuotomittauksella ennen kannen irrotusta. Luultavasti ilman mäntäkosketusta säilyneet venttiilitkin välttyvät aiheuttamasta ongelmia, vähemmän ajettuja kansiakin lienee tarjolla. :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 12:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Ralle kirjoitti:
Les Excentriques kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
2 pako ja 2 imu venttiiliä. 1 ja 3 pytystä :roll:
Tähän pyydän täsmennystä, haravajärjestelmät eivät kelpaa :lol:


siis 1 pako ja imu per pytty :lol:
Täytyy sanoa, että rohkea, jopa ennalta arvaamaton vaihtoehto. Hyväksyn tämän ilman tämän tarkempaa sijainnin ilmoittamista :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 12:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Les Excentriques kirjoitti:
Akaile kirjoitti:
4 imuventtiiliä. Sorviinhan nuo kaikki pitäisi saada, pieni heitto ei välttämättä osu edes silmään, mutta saattaa aiheuttaa ongelmia koneessa.
Suoruuden voin tarkastaa ohivuotomittauksella ennen kannen irrotusta. Luultavasti ilman mäntäkosketusta säilyneet venttiilitkin välttyvät aiheuttamasta ongelmia, vähemmän ajettuja kansiakin lienee tarjolla. :lol:


Ohivuotoa voi olla ilman varren vääntymistäkin. Salakavalasti taipunut venttiili saattaa junttaantua ohjuriin, niissä kun tuo välys tuppaa olemaan melko pieni.

En tiedä ketä ealab lainasi, mutta itse ainakaan en vielä lauseessani yhdistänyt sorvia, vasaraa ja oikaisua... :roll:



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 12:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Pasis kirjoitti:
Työpaikoilla suosituissa perjantaisissa pullolotoissa, usein voittaja hankkii seuraavan voittopullon. Voisiko tässä venttiililotossa olla sama systeemi. että voittaja suorittaa ensi viikon arvonnan ? :idea:
Ei varmaan kovin monia houkuttele osallistumaan. Tahattomiakin arvontoja esiintyy muutenkin, eivätkä ne useimmiten ole kovin iloisia asioita. Tässä tapauksessa uusi hihna oli hankittu aikaa sitten, mutta tietoisuus siitä, ettei pelkällä hihnanvaihdolla kovin pitkälle enää pääse, kannustivat arvonnan suorittamiseen. :lol:
Äärimmäisen luotettavuuden osoitukseksi hihna hajosi kotipihassa, joten ei jäänyt edes tienpäälle 8-)



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 12:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Akaile kirjoitti:
Les Excentriques kirjoitti:
Akaile kirjoitti:
4 imuventtiiliä. Sorviinhan nuo kaikki pitäisi saada, pieni heitto ei välttämättä osu edes silmään, mutta saattaa aiheuttaa ongelmia koneessa.
Suoruuden voin tarkastaa ohivuotomittauksella ennen kannen irrotusta. Luultavasti ilman mäntäkosketusta säilyneet venttiilitkin välttyvät aiheuttamasta ongelmia, vähemmän ajettuja kansiakin lienee tarjolla. :lol:


Ohivuotoa voi olla ilman varren vääntymistäkin. Salakavalasti taipunut venttiili saattaa junttaantua ohjuriin, niissä kun tuo välys tuppaa olemaan melko pieni.

En tiedä ketä ealab lainasi, mutta itse ainakaan en vielä lauseessani yhdistänyt sorvia, vasaraa ja oikaisua... :roll:
Tässä oli jo venttiilivuodon oireita diagnostisoitu (6-vuotias tyttäreni: miksi tän auton moottori tärisee?) Uskaltaisin väittää, että vääntynyt venttiili vuotaa, vuodon muut syyt paljastuvat purkaessa.
Olisiko ealab lukenut rivien välistä? :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 14:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Les Excentriques kirjoitti:
vähemmän ajettuja kansiakin lienee tarjolla. :lol:


Mulla olis yksi 306 vastaavalla tekniikalla XU7jp4 1.8 16v. ajettu jotain noin 180tkm . vm -00, sisusta purettu ja puskurit irroitettu. Halvalla!
Tuosta voisin luopua kokonaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 29.01.2013 21:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Veikkaan pahinta mahdollista, eli kaikki venat ovat ottaneet iskua :roll: . Ei niin aina käy, mutta moisia olen joskus nähnyt..... :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 30.01.2013 02:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Croisette kirjoitti:
Veikkaan pahinta mahdollista, eli kaikki venat ovat ottaneet iskua :roll: . Ei niin aina käy, mutta moisia olen joskus nähnyt..... :(
Höh, suupielet ylöspäin, ei tässä kukaan ole kuollut :lol:
Toki moottorin kestotesti oikeastaan jäi vähän kesken, mittarissa on nyt 414 238 km ja jo täytyy kansiremppa tehdä. Remmin vaihtamalla olisi kuitenkin luultavasti saanut enää korkeintaan muutaman tuhat kilometriä lisää, niin tuli sitten kokeiltua, kestääkö se 200 tkm. Ei aivan mutta melkein. :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 30.01.2013 08:56 

Viestit: 5124
8 venttiilin järjestelmä-harava:
1. kaikki ehjät
2. pakopuolet rikki
3: kaikki rikki
4. pakopuolirikki

noissa kilometreissä kuuluukin kurkata kannen alle - tässä tosin syynä ns. pakollinen määräaikaishuolto


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 31.01.2013 00:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Rallea osittain peesaten:

2kpl pakoventtiileitä sylinteristä numero 1 sekä 2 kpl imuventtiileitä sylinteristä numero 3.



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 05.03.2013 22:59 

Viestit: 202
Paikkakunta: Nummela
Joko pian tulosten julkistus?



Jyrki
C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo
Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Venttiililotto
ViestiLähetetty: 05.03.2013 23:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Muutamaan otteeseen olen jo saanut pihalla makaavan arvontalaitteen konepellin vapaaksi lumesta, mutta uutta on aina kasvanut tilalle. Lottoon saa vielä osallistua, eikä se maksa mitään. Vaikka arvonta onkin suoritettu, olen melko varma ettei tulos ole vielä kenenkään tiedossa. Pois lukien Jumala tms. joka tietää muttei kerro.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: