Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=1401 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | kaseva [ 30.05.2009 00:11 ] |
Viestin otsikko: | Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
Oih ja voih, mikä serenadi! Oltiin työporukalla katsastamassa tulevan Olympiakylän vapaa-ajan viettoaluetta kun alueelle muristeli tummanharmaa (ruskea?) berline sanktio ja eipä tarvinnut arvata mikä siellä pellin alla mourusi... Taisi olla tomaatillakin vielä. Kierros pysäköintialueella ei vielä mitään, mutta se parkkipaikan haku siellä hallissa, josta kaikusi varsin selvät sävelet myös ulkoilmaan!!! ![]() Tahtoo quuqlmoteurin taas... |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 30.05.2009 00:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
kaseva, eikö XM kuukkeli kelepaa? niitähän on ollu kohtuullisesti tyrkylläkin... ![]() (tosin kyll Turbon puhina aina Kuukkelin voittaa...) |
Kirjoittaja: | kaseva [ 30.05.2009 00:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
Nii.. kun turbo mulla puhisee jo, tietty jos laittais quuqlin turbolla. Tai kahdella! ![]() |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 30.05.2009 00:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
se on kyllä käyny mielessä, että kuukkelin murina turbo(je)n puhinalla säestettynä... ![]() |
Kirjoittaja: | Igor [ 30.05.2009 13:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
Nettiautossa on viisi kappaletta kuukkelisanttuja myytävänä, jopa pari Activaakin. Ei pitäis olla tarjonnan puutteesta kiinni. ![]() Harmi vaan että noissa on niin hyvät äänieristeet, joutuu ajelemaan ikkunat auki että pääsee itsekin nauttimaan murinoista kunnolla. ![]() |
Kirjoittaja: | jpop [ 30.05.2009 16:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
kaseva kirjoitti: Oih ja voih, mikä serenadi! Oltiin työporukalla katsastamassa tulevan Olympiakylän vapaa-ajan viettoaluetta kun alueelle muristeli tummanharmaa (ruskea?) berline sanktio ja eipä tarvinnut arvata mikä siellä pellin alla mourusi... Taisi olla tomaatillakin vielä. Kierros pysäköintialueella ei vielä mitään, mutta se parkkipaikan haku siellä hallissa, josta kaikusi varsin selvät sävelet myös ulkoilmaan!!! ![]() Tahtoo quuqlmoteurin taas... Olen pahoillani aiheuttamastani häiriöstä. Oli vähän kiiru, niin tuli liikuttua vähän ripeämmin ![]() Edit: Voi kyllä olla, että jostakin noista neljästä nykyisin käytössä olevasta autosta pitäisi jossain välissä päästä eroon, että saisi pihalle tilaa. |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 30.05.2009 17:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
jpop: Väärin, jos loppuu pihasta tila, niin sitä tilaa ostetaan lisää, että mahtuu tulevatkin hankinnat söpösti riviin... ![]() |
Kirjoittaja: | jpop [ 30.05.2009 20:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
cxtb2 kirjoitti: jpop: Väärin, jos loppuu pihasta tila, niin sitä tilaa ostetaan lisää, että mahtuu tulevatkin hankinnat söpösti riviin... ![]() Niinno - kävi mulla hallinkin rakentaminen mielessä, kun kunnalla on tuossa lähistöllä myynnissä teollisuustontteja... ![]() |
Kirjoittaja: | Croisette [ 30.05.2009 21:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
Tee siitä hallista siitten riittävän iso, jotta voit vuokrata sieltä säilytyspaikkoja muille Citikka-harrastajille ![]() Punainen GSA makaa muuten edelleen tuossa pihalla, en ole raaskinut sitä purkaa, tiedä vaikka se päätyisikin joku päivä vielä kunnostukseen, purkamisen sijaan...... Ps. Kiva on lukea tuota sinun autolistaa, Elcat on kiva laite, moisella on tullut ajeltua, ja laiteltuakin monesti, voiskin joskus poiketa siitä juttelemassa ![]() |
Kirjoittaja: | jpop [ 31.05.2009 01:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
Croisette: Pitää katsoa, mihin touhotukseen sydän nuo "ylimääräiset" rahat vie, mutta jos sydän kallistuu jostain syystä hallin puolelle, siitä pitää luonnollisesti tehdä riittävän tilava ![]() ![]() Aiheeseen palatakseni - jos perheestä joskus lähtee V6, sellainen tulee jossain muodossa hyvin pian takaisin - siitäkin huolimatta, että olen energiatehokkuuden, puhtaan ilman ja järkevän autoilun kannattaja. Onhan se kuitenkin esimerkiksi mukava saada "yleisö kiinnostumaan, kun saapuu paikalle" ![]() |
Kirjoittaja: | einomiesporkkakoski [ 31.05.2009 16:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 Toikin vois murista aika kivasti vaikka Renaultti onkin... ![]() klikkaa "Alle Bilder ansehen" |
Kirjoittaja: | Eki [ 01.06.2009 08:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
einomiesporkkakoski kirjoitti: Toikin vois murista aika kivasti vaikka Renaultti onkin... ![]() Minulle kävisi kyllä! On se vaan kumma, miten tuollainen ei tarvitse kahta tai neljää pakoputken ulostuloa takapuskurin alta molemmin puolin, kun nykyään sellaiset tarvitsevat jo 100-heppaiset nelosmoottoritkin... ![]() |
Kirjoittaja: | niko [ 01.06.2009 09:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
einomiesporkkakoski kirjoitti: Toikin vois murista aika kivasti vaikka Renaultti onkin... :mrgreen Mmmm.... Bi-turbo PRV ![]() |
Kirjoittaja: | einomiesporkkakoski [ 01.06.2009 12:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
Siltä varalta että laittamani Renault Safrane Biturbo -linkki poistuu aikanaan, kun auto löytää uuden kodin, kerrottakoon perustietoja: jatkuva 4x4 (neliveto !), 3 litran V6 tuplaturbo (2963 cm3), 268 hv/5500 rpm, 365 Nm/2500 rpm, 250 km/h (rajoitin poistettuna ~ 280 kmh), 0-100 km/h 7,2 s. Voidaan puhua todellisesta "sleeperistä", ei siinä moottoritien rampilla bersiissä roikkuva teinipemari-kuski ehkä arvaakaan että millainen maantieohjus edellä odottaa käskyä nopeudennostoon... ![]() Autopedian tai minkä lie Pikimedian mukaan myyntimäärä oli vaivaiset 535 kpl, johtui siitä että tuon tehoiset yleensä ostettiin automaattilootalla, ja Biturbohan oli keppivaihteinen. Oli kai siihen aikaan hankaluuksia löytää vaihteistoksi tarpeeksi kestävää automaattilootaa ärhäkkään tehokkaalle väkevästi vääntävälle nelivetoiselle bensaturbokoneelle. ![]() Harmi vaan että Rellu oli ja taitaa olla edelleen Volvon holhokkina Suomessa. Eipä Volvisteja paljon kiinnostanut omaa merkkiään parempilaatuisen, tilavamman ja mukavamman ison auton myynti... Olisipa ollut aikoinaan yhdessä ja samassa liikkeessä isoimmat mallit Citikalta, Rellulta, Peugeotilta sekä jenkkiautoista niin liikkeen olisi voinut markkinoida "mukavuuslippulaivuetta" ![]() |
Kirjoittaja: | kaseva [ 01.06.2009 12:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
Tässäpä taas yksi syy lisää hommata vielä joskus Y3 V6 XM... Siihen vaan mounttaa Rellusta koneen. Nam! ![]() |
Kirjoittaja: | niko [ 01.06.2009 12:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
kaseva kirjoitti: Siihen vaan mounttaa Rellusta koneen. Nam! ![]() Niinpä... Oisko kellään myyrä? ![]() |
Kirjoittaja: | jpop [ 01.06.2009 19:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
einomiesporkkakoski kirjoitti: ...jatkuva 4x4 (neliveto !), 3 litran V6 tuplaturbo (2963 cm3), 268 hv/5500 rpm, 365 Nm/2500 rpm, 250 km/h (rajoitin poistettuna ~ 280 kmh), 0-100 km/h 7,2 s... Voihan vehje! Miksi Citroen ei tee isoja kissoja samalla mentaliteetilla? Miksi ei ole XM:issä eikä Xantioissa nelivetoa, eikä tuplaturbotettua bensa V6:sta? Miksi - oi miksi? Kysyn vaan... Hmmm - saisikohan tuohon Relluun mehujouset? Edit: Kuinkahan laitonta se olisi ajella XM:llä, jossa olisi tuon Rellun kone? ![]() |
Kirjoittaja: | Xsaravts2.0 [ 01.06.2009 22:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
jpop kirjoitti: einomiesporkkakoski kirjoitti: ...jatkuva 4x4 (neliveto !), 3 litran V6 tuplaturbo (2963 cm3), 268 hv/5500 rpm, 365 Nm/2500 rpm, 250 km/h (rajoitin poistettuna ~ 280 kmh), 0-100 km/h 7,2 s... Voihan vehje! Miksi Citroen ei tee isoja kissoja samalla mentaliteetilla? Miksi ei ole XM:issä eikä Xantioissa nelivetoa, eikä tuplaturbotettua bensa V6:sta? Miksi - oi miksi? Kysyn vaan... Hmmm - saisikohan tuohon Relluun mehujouset? Edit: Kuinkahan laitonta se olisi ajella XM:llä, jossa olisi tuon Rellun kone? ![]() eikös xm:stä ollut olemassa v8 versio? muistaakseni joskus luin jostain juttua tästä |
Kirjoittaja: | einomiesporkkakoski [ 02.06.2009 11:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
Ranskan raitapaitaisilta viiksekkäiltä patonkia kainalossa kantavilta sätkää kääriviltä rasvatukkaisilta haitarinsoittajilta ei sitten niin millään ole koskaan onnistunut tarpeeksi ison ja voimakkaan moottorin laittaminen autoon. Amerikanserkku kyllä on kyhännyt jopa 8-litraisia monsterimoottoreita, eikä Saksan makkara-Helmut ole sen huonommaksi jäänyt: mersuissa ja pemareissa on tehokkaita koneita aina löytynyt. V8-XM on epäilemättä rouhea vehje, toisaalta voisin kuvitella että luontevampaa olisi jos siirtäisi Rellun 3,0 V6 Biturbo-koneen vaihteistoineen XM:ään ja kokeilisi että mitä tapahtuu. Ja jos kerran vaihteistosta tulee eteen ja taakse voimaa niin sitä jälkimmäistä voisi käyttää hydrauliikan ja ilmastointikompressorin voimantuottajana. Sen jälkeen olisi painetta ja kylmää tarpeeksi... Yhtä kaikki, paluu otsikon aiheeseen: kyseinen autohan jo aikanaan herätti kehuja suomalaisissa autolehdissä. Puhuttiin salaneuvoksesta. Vaivatonta voimaa, mukavuutta, tyyliä, sopivasti tilaa ja ajo-ominaisuuksia. Jos olisin rahoissani niin kyllä kokoelmiin ehdottomasti pitäisi hankkia parikin V6 Xantiaa, ehkäpä Aktiivi sekä Eslusive. ![]() |
Kirjoittaja: | Cibx [ 02.06.2009 13:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
einomiesporkkakoski kirjoitti: Siltä varalta että laittamani Renault Safrane Biturbo -linkki poistuu aikanaan, kun auto löytää uuden kodin, kerrottakoon perustietoja: jatkuva 4x4 (neliveto !), 3 litran V6 tuplaturbo (2963 cm3), 268 hv/5500 rpm, 365 Nm/2500 rpm, 250 km/h (rajoitin poistettuna ~ 280 kmh), 0-100 km/h 7,2 s. Voidaan puhua todellisesta "sleeperistä", ei siinä moottoritien rampilla bersiissä roikkuva teinipemari-kuski ehkä arvaakaan että millainen maantieohjus edellä odottaa käskyä nopeudennostoon... ![]() Autopedian tai minkä lie Pikimedian mukaan myyntimäärä oli vaivaiset 535 kpl, johtui siitä että tuon tehoiset yleensä ostettiin automaattilootalla, ja Biturbohan oli keppivaihteinen. Oli kai siihen aikaan hankaluuksia löytää vaihteistoksi tarpeeksi kestävää automaattilootaa ärhäkkään tehokkaalle väkevästi vääntävälle nelivetoiselle bensaturbokoneelle. ![]() Harmi vaan että Rellu oli ja taitaa olla edelleen Volvon holhokkina Suomessa. Eipä Volvisteja paljon kiinnostanut omaa merkkiään parempilaatuisen, tilavamman ja mukavamman ison auton myynti... Olisipa ollut aikoinaan yhdessä ja samassa liikkeessä isoimmat mallit Citikalta, Rellulta, Peugeotilta sekä jenkkiautoista niin liikkeen olisi voinut markkinoida "mukavuuslippulaivuetta" ![]() Olisihan tämmöinen todella mukava omistaa.. ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 02.06.2009 14:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
ZX ja yli 300 hv ![]() http://www.youtube.com/watch?v=Yfq9dZvZ ... re=related |
Kirjoittaja: | svc [ 02.06.2009 16:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
einomiesporkkakoski kirjoitti: Ranskan raitapaitaisilta viiksekkäiltä patonkia kainalossa kantavilta sätkää kääriviltä rasvatukkaisilta haitarinsoittajilta ei sitten niin millään ole koskaan onnistunut tarpeeksi ison ja voimakkaan moottorin laittaminen autoon. Ranskassa autoverotus on perustunut moottorin tehoon ja sylinterien lukumäärään. Tämä on estänyt aika hyvin monsterimoottorien rakentamisen. (Nykyään patonkilassakin verotetaan CO2 päästöjä.)
|
Kirjoittaja: | peltipolvi [ 02.06.2009 20:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 murisi Hervannassa 29.5.2009 |
Joo, enemmän tulee mieleen niitä pieniä, mutta pippurisia. Esim. sellaisia kuin Renault Gordinit (dauphine, 8, 12) tai Alpine A110 tai Abarth-Simca tai sitten saippualaatikko-Simcan rallye-versiot tai Matra-Simcat....mutta toisaalta sitten oli esim. Bugatti 41 "Royale" 12,7 -litraisella moottorilla, jota käytettiin sitten myös junissa (autoja valmistuikin vain ilmeisesti 6 kpl). |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |