|
Kirjoittaja |
Viesti |
Akaile
|
Viestin otsikko: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 19.02.2013 18:09 |
|
Tänne voisi keräillä tarinoita kilpiin liittyen, en nyt tarkoita erikoiskilpiä, joita löytyy runsaasti kilvet.comista, vaan ihan arkielämän sattumista rekisterikilpien suhteen. Mulla kävi tuossa vajaa kuukausi sitten sellainen mäihä, jota en ole aikaisemmin havainnut sattuman sanelemana, eli peräkkäisten rekkareiden havaitseminen. Faija rekisteröi vuonna 1989 perheeseemme rättärin, joka on ajossa edelleen, mutta nykyään alkuperäisin mustapohjaisin kilvin. No kuitenkin, näin töistä lähtiessä kehä 1:llä Mazda 323:n, jossa oli yhdellä numerolla pienempi numero ja samat kirjaimet kuin tuossa faijan -89 kilvessä. Sinänsä jo harvinainen näky pääkaupunkiseudulla 24 vuotta vanha "kansanauto" arkiajossa...oli vieläpä harvinaisen siistin oloisessa kuosissa. Uskoisin todennäköisyyden moiselle kilpi-tapahtumalle olevan suht pieni. Se mikä inspiroi avaamaan tämän topicin, tapahtui juuri äsken kotiin tullessa: Istuin liikennevaloissa kotinurkallani ja talolta poispäin oli tulossa Xantia break exclusive, punainen ja nopeasti vilkaistuna kilven alkuosa sama kuin omassani. Pienessä mielessä kerkisin jo säikähtämään, että "kuka hemmetti on mun auton käynyt lukitusta parkkihallista varastamassa keskellä päivää!". Samassa tajunnanvirrassa onneksi ymmärsin istuvani Xantiassani, joten ihan ei paskahalvaus yllättänyt. Sitten katsoin jo kokonaiskuvaa tarkemmin ja havaitsin hänen autossaan loppuosan 963, kun itselläni on 960. Mutta ilahduttava bongaus, sai ainakin minun huulille hymyn. Aika moni asia pitää liikahtaa samalle suoralle tässä tapahtumien ketjussa, kun ottaa huomioon omani ja bongatun xantian myyntiseudun uutena, eli nykyetäisyys Raisiosta, aikaväliä melkein 13 vuotta, liikenneonnettomuuksista johtuvan autojen "luonnollisen poistuman", saman mallin ja värin JA sen jälkeen osutaan melkein neliömetrin sisään samalla kellonlyömällä...onneksi ei ajettu kolaria, siinä olisi jo vakuutusyhtiölläkin ollut todennäköisyyksiensä kanssa päänraapimista 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 19.02.2013 18:16 |
|
Kotinurkissa pyörinyt ainakin joskus samanlainen samanvärinen Xantia jossa vain viimeinen numero heittää pykälällä, muuten sama kilpi.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 19.02.2013 18:24 |
|
Näitä on/oli aika paljon, meillä oli joskus -94 Corolla, numerot -537. Myös 538 ja 539 tuli bongattua, olivat väriä myöten samanlaisia. Tämä johtuu tietysti siitä, että jostain vuodenvaihteesta 89/90 alkaen läänintunnuksesta luovuttiin ja autot kilvitettiin heti tuontisatamassa. Yhden maahantuojan autot ajettiin samaan riviin ja kilvet lätkittiin samasta nipusta kaikkiin autoihin peräkkäin.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 19.02.2013 21:35 |
|
Viime viikon torstaina Malmilla parkkihallissa olin juuri tulossa halliin kaupassa käytyäni kun halliin ajoi samanvärinen, samalla korilla ja tekniikalla oleva Xsara kuin minulla, rekkari oli yhtä pienempi viimeinen numero
Harmi ettei ollut kameraa mukana
Scrat
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 19.02.2013 21:49 |
|
Mä aloitin Sulkavalla kesällä bongailun- oon vieläkin 3:sta vailla..
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 19.02.2013 23:11 |
|
kaverille tapahtunutta ja parkkihallissa Lahdessa vielä, kertoi sen meille muille.....oli (en nyt laita numeroita, vain kirjaimet) oman c5 kirjaimet TOI, vieressä oli joku muu auto, jossa luki SAI ja vähän matkan päässä oli KAI, sanoi, että tulisi hauska rivi autoja, kun laittais rinnakkain nämä kolme TOI KAI SAI.....hehe, mua ainakin nauratti yhessä ooppelissa oli OMG-XXX (oh my god)
|
|
|
|
 |
-pk-
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 19.02.2013 23:17 |
|
Voi tästä sarjarekisteröintikäytännöstä olla aivan haittaakin, kun nykykuljin oli minulle uusi niin varaosatiskillä annoin viimeiseltä numeroltaan yhdellä heittävän rekisterinumeron, ceevitonen oli sekin mutta onneksi myyjä kysyi vielä koneiston kokoa vaikka olin etujarrulevyjä ostamassa. Kaksilitraisen rekkaria olin tarjonnut ja pieniksi olisivat osoittautuneet.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 19.02.2013 23:27 |
|
Ei kai tämä nyt ole niin erikoinen rekkaribongaus, mutta minusta hauska sattuma. Mun oli _ihan pakko_ parkkeerata tämän viereen  . Ei tuo oikeanpuoleine sitten ollutkaan ihan samanlainen, se oli kolmiovinen. Ja rekkaritkin oli aika samat, kirjaimet täsmälleen ja numerokin samantapainen, mulla x3x ja tuossa toisessa x5x. Tuon toisenkin omistajat tulivat siihen ja yhdessä sitten ihmeteltiin ja ihailtiin yhtä kauniita autojamme  Mulla on myös kuva, jossa on ihan samanlainen BX kuin mulla, saman värinenkin, ja rekkarit ovat muuten ihan samat mutta se toinen on yhtä numeroa pienempi kuin mulla.
Liitteet: |

reflexit.jpg [ 73.32 KiB | Katsottu 15049 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 19.02.2013 23:54 |
|
Repesin pari vuotta sitten kun joku rouva ajoi tavis farkku Primeralla jonka rekkari oli VIH-2
Toinen hauska on nuo baja-majojen tyhjennysautot, ne ovat pieniä pumppuloka-autoja, WC-1 ja viimeisin tais olla WC-4.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 00:15 |
|
Vanhoista sen verran, että Turussa oli autokoulu TEO, jonka autojen rekkarit TEO-1, TEO-2.. Taisi jollain autokoululla olla Mustangi TIU-20. Oli myös Mazda 1500-farmari, jonka rekkari oli sukunimeni, väliviivalla. Tämä auton perään joskus törmäsin, Warrella, tuli liikaa vilkuiltua jalkakäytävän minihameisia immeisiä.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 00:46 |
|
Tänään jäi mieleen kilpi ÄÖZ-4, oli kuorma-autossa. Vanhempia on HET-1, jonka bongasin joskus ensimmäisen kerran vuosaaren romiksella olevasta Cortinasta. Soitto ARK:hon tuotti tuloksena sen, ettei kilpiä voi niin vain hankkia oman mielen mukaan. Olisi olleet nimikirjaimet ykkösellä höystettynä. Näin myöhemmin sen kilven espoossa jossain Golfissa. Samaan aikaan kuitenkin pomo oli saanut mersunsa kilpiin tyttärensä nimikirjaimet ja syntymäajan. Tämä siis 80-luvulla ja vieläpä alkupuolella.  Niin ja ex autossa oli kilpi MB-420. Arvaako kukaan merkkiä tai mallia? 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 01:22 |
|
Harri126 kirjoitti: Niin ja ex autossa oli kilpi MB-420. Arvaako kukaan merkkiä tai mallia?  Mun Bemari, nelosmoottori 2.0 litraa? 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 01:30 |
|
Kirahvinkuljetusautoa eli BX VAN jonka rekkari on TIL-1
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 10:14 |
|
Möin ex-Xantiani viime keväänä, ostaja oli etelärannikolta. Paria kuukautta myöhemmin tuli täällä Sawossa vastaan samanvärinen ja mallinen Xantia (HDi-berline), jossa rekkari viimeistä numeroa lukuunottamatta (3 vs. 2) sama. Pari kertaa hieraisin silmiäni.  Lienee ihan normaalia että maahantuojat tilaa samanlaisia autoja useampia kerralla, ja sitten myös niille kilvet samasta nipusta?
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 10:39 |
|
Les Excentriques kirjoitti: Harri126 kirjoitti: Niin ja ex autossa oli kilpi MB-420. Arvaako kukaan merkkiä tai mallia?  Mun Bemari, nelosmoottori 2.0 litraa?  Veikkaan Skodaa. http://kilvet.com/kuva.cgi?kilpi=MB-420
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 11:01 |
|
Xantippa kirjoitti: Lienee ihan normaalia että maahantuojat tilaa samanlaisia autoja useampia kerralla, ja sitten myös niille kilvet samasta nipusta? Nykyään maahantuojat ennakkoilmoittavat autot rekisteriin. Kilpipajalta tilataan kilpiä laatikoittain. Muistaakseni 50 paria yhdessä laatikollisessa? Näitä tilattuja kilpiä sitten pakataan autoihin ennakkoilmoituspapereiden myötä sitä mukaa kun autoja toimitetaan liikkeisiin. Autoliikkeeseen tuleva auto on siis jo merkitty ajoneuvotietojärjestelmään ja sille on määrätty rekisteritunnus, joka seuraa sitä koko käyttöajan.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 11:01 |
|
Xantippa kirjoitti: Lienee ihan normaalia että maahantuojat tilaa samanlaisia autoja useampia kerralla, ja sitten myös niille kilvet samasta nipusta? Juu tuo lienee selviö nykyään, mutta silti todennäköisyys uudelleenkohtaamiselle on yllättävän pieni, jos ei järjestämällä järjestä "tapahtumaa". Jos laittaa hattuun lapulla saman kirjainyhdistelmän kaikki 999 vaihtoehtoa ja tavoitteena nostaa oma tunnus ja peräkkäinen tunnus niin on silti todennäköisempää onnistua siinä ensiyrittämällä kuin kohdata "luonnossa" sama yhdistelmä. 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Vehvis
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 11:17 |
|
Sodankylän poliisilla on jo vuosia ollut yhdessä autossa rekkari LUU-5. Konstaapelit keräävät aina kolehdin jotta kilpi saadaan uusittua kun auto vaihtuu.
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 11:22 |
|
Akaile kirjoitti: Juu tuo lienee selviö nykyään, mutta silti todennäköisyys uudelleenkohtaamiselle on yllättävän pieni, jos ei järjestämällä järjestä "tapahtumaa". Jos laittaa hattuun lapulla saman kirjainyhdistelmän kaikki 999 vaihtoehtoa ja tavoitteena nostaa oma tunnus ja peräkkäinen tunnus niin on silti todennäköisempää onnistua siinä ensiyrittämällä kuin kohdata "luonnossa" sama yhdistelmä.  Ei niitä yhdistelmiä ole normaalisti kuin 900. 1-99 sarjat tehdään omina sarjoinaan ja yleensä vain erityiskilpinä. Hyvin harvoin täysinä sarjoina. Mutta olet oikeassa. Maahantuojalta peräkkäiset kilvet saaneet autot voivat lähteä eri puolelle Suomea, jolloin peräkkäiset numerot eivät välttämättä kohtaa ikinä. Jopa saman kirjainsarjankin näkeminen tuntuu harvinaiselta. LUU-5:n muistan nähneeni jo mustana kilpenä joskus 70-luvulla.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 18:10 |
|
Nyt kun tarkemmin muistelen niin ekan Xantiani MGI-7XX -sisaruksia tuli bongattua kyllä melko usein. Tämä siis vuosikertaa-94.
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 19:05 |
|
Mua hämmentää aina välillä, kun naapurinmummon Opeliksilla on kaksoissisko täällä samalla asuinalueella. Täsmälleen samanlainen Sorsa, samanvärinen ja rekisterikilvet ovat viimeistä numeroa lukuunottamatta identtiset, nuokin numerot perättäiset... What are the odds Ei oo ihan kaksi kertaa kun on tullut turhaan morjesteltua liikenteessä.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 20:29 |
|
Tulsku kirjoitti: Ei aukea, mutta arvaan, mikä siellä on. Tuli mieleen myös toi secci, siinäkin on ensimmäisen omistajan nimikirjaimet ja mallinumero kilvessä. Eihän sen pitänyt olla mahdollista -82. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 20.02.2013 22:59 |
|
Riihimäellä talvella 2010. 
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Erikoiset rekkaribongaukset Lähetetty: 21.02.2013 08:25 |
|
Viime talvena Mansesterissa ajelin hetken peräkkäin C5 III:n kanssa, jossa oli numeroltaan vierekkäinen rekkari, kirjaimet samat. Hetken aikaa meni ennen kuin tajusin miten oli niin tutun oloinen kilpi =) kuvaa en ehtinyt saada..
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
|
|