Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Joko Diraville seuraaja http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=14033 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | retro.tuner [ 21.02.2013 22:53 ] |
Viestin otsikko: | Joko Diraville seuraaja |
Jokohan Diraville on tullut vakavasti otettava seuraaja:http://auto.fi.msn.com/uutiset/volvolta-uusi-ohjausj%C3%A4rjestelm%C3%A4-kuorma-autoihin |
Kirjoittaja: | kaseva [ 23.02.2013 00:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko Diraville seuraaja |
Tämä keksintö otetaan luultavasti varsin hyvin vastaan ainakin suomalaisessa autolehdistössä, toivottavasti eivät sentään nerokkaaksi luonnehdi. Tosin nythän sen on keksinyt epäjumalan (en ole uskossa) asemaan tässä maassa kohotettu Volle, joten eiköhän tuokin todeta hyväksi ideaksi, että kuljettajan ei tarvitse koko ajan ohjastaa autoa... Muistelen tähän vielä sen verran, että Turengin Kestovoiman myyjä sen 80-luvun lopulla laittoi pistämättömästi; "Citroënissa ratti on kulkusuunnan muuttamista varten." |
Kirjoittaja: | laakeri [ 23.02.2013 11:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko Diraville seuraaja |
Onkos väellä kokemusta baijerilaisten "aktiivisesta" ohjauksesta? Ideanahan se ainakin kuulostaa ihan toimivalta. Ei tietenkään mikään Diravin korvaaja ole, voimaakin kun välittyy väärään suuntaan. Tulinpa juuri sopivasti eilen töistä kotiin ajellessa kokeilleeksi Xantian suoraan kulkemista, kun vastikään käytin siitä kulmat säädettävinä. Työt sattuivat olemaan tällä kertaa tuossa naapurikaupungin puolella ja sieltä kotiin ajellessa on parikin sopivaa suoranpätkää kokeiluun. Valitsin kokeiluun tämän suoranpätkän, joka lienee reilun viiden kilometrin mittainen. Suoran alussa laskin kädet irti ratista ja näkyi Xantia olevan vielä suoran lopussa omalla kaistalla, joten kai se riittävän kelvollisesti suuntansa pitää perinteiseksi ohjaukseksi. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 25.02.2013 00:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko Diraville seuraaja |
Suoraan menolla ei ole käytännössä mitään tekemistä Diravin kanssa. Ei CX tai XM sen suoraampaa kulje kuin muutkaan autot. Diravin etu on se että se toimii ajatustakin paremmin ohjattaessa. Lihastyöskentely vähenee noin 45% ratin veivaamisessa ja kaupunkiajossa yli 50%. Palautesefektin toimivuus ajoa helpottavana on ihan mieletön etu mutta siihen pitää tottua. Olen kuullut paljon ikävääkin sanomista diravista mutta kun sillä on ajanut pari kk vähintään niin sen jälkeen ei parempaa tule vastaan. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 25.02.2013 00:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Joko Diraville seuraaja |
Cikatti kirjoitti: Suoraan menolla ei ole käytännössä mitään tekemistä Diravin kanssa. Eikö diravin kanssa kuitenkin kuljettaja määrää pyörien asennon, eikä tien pinta?
|
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |