|
Kirjoittaja |
Viesti |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 26.02.2013 09:45 |
|
Tai nyt ainakin kahdesta. Ja se toinen on VAGarena. Jostain sattuneesta syystä siellä tulee välillä luettua juttuja. Sitikan viat ja ominaisuudet ovat tulleet tutuiksi vuosien (vuosikymmenien) varrella, ei niistä sen enempää. Mutta näyttää VAG-hepuillakin olevan ongelmia: milloin DSG-laatikko on poikinut parin-kolmenkympin ajon jälkeen, milloin TSI-koneen öljyn seassa on suuri määrä metallia jne. Jotenkin on jäänyt sellainen kuva, että sitikkapalstalla viat koskevat vanhempia tai enemmän ajettuja autoja, kun taas VAG-jutuissa moititaan ihan uusiakin, alle vuoden ajettuja autoja. VAG:sta moni on siirtynyt toisiin merkkeihin, myös japanilaisiin. Tai johtuukohan se VW-Audi -tuotteiden korkeasta hintatasosta, minkä olettaisi viittaavaan viattomuuteen tai ainakin vähävikaisuuteen. Ottaahan se pattiin, jos auto ei vastaakaan ennakko-oletuksia. Kaiken kaikkiaan yllättävää kritiikkiä löytyy noista teksteistä.
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
KKA
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 26.02.2013 12:39 |
|
tuttavapiirissä on useampi Audi ja vw,ja kyllä niissä tuntuu vikoja piisaavan,mielestäni täysin yliarvostettuja laitteita.
Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 27.02.2013 07:25 |
|
Kun seurailee tosiaan muita foorumeita niin Citroäänit tuntuvat suhteellisen vähävikaisilta laitteilta. Mutta on kyllä sitten muuten eroa foorumeiden käyttäjissäkin. Sen mitä olen huomannut niin tiukkapipoisinta sakkia on Opel foorumilla,suvaitsevaisuus muita merkkejä kohtaan on todella minimissä,kuten myös tojo miehet. Bemaristit taas aika paljon ajavat arkiajot muilla merkeillä ja harrastavat sitten bemareita,eivät ole kovin kriittistä sakkia muita merkkejä kohtaan,samoin mersufoorumistit ovat kans ihan asiallista sakkia. Sitikkaporukka on kans mielestäni poikkeuksellisen suvaitsevaista sakkia.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Ake Blomm
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 27.02.2013 09:56 |
|
Meillä on ympärivuotisessa käytössä pelkiassa tehty Volvo. Muutamaan kertaan olen yrittänyt saada käyttäjätunnuksia volvolandiaan, mutta siellä lie sellainen käytäntö, että ylläpitäjän on ensin hyväksyttävä minut käyttäjäksi tunnuksien saamiseksi. Kolme kertaa olen yrittänyt tunnuksia saada, mutta ei ole onnannut. Olisivatko siellä jotenkin yhdistäneet, hoksanneet ja todenneet, että Sitruunapatonki ja Volvolandia eivät vaan sovi yhteen. 
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 27.02.2013 11:18 |
|
Ake Blomm kirjoitti: Meillä on ympärivuotisessa käytössä pelkiassa tehty Volvo. Tuossa tuo ongelma onkin kerrottuna, ei aito Volvo voi olla kuin Ruotsissa tehty, siksi et pääse jäseneksi Scrat
|
|
|
|
 |
Ake Blomm
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 27.02.2013 16:46 |
|
Joo aito Volvo tosiaan... Paljokohan sielä Ruottissa niitä Volvoja vielä tehhään? Eiköhän ekat Kiinassa tehdyt ruottalaiset Volvot jo kohta rullaa markkinoille. Kaikki ei vain meinaa uskoa, että Volvo voi olla tehty, ja usein onkin, muualla kuin Ruotsissa. Yksi kaveri kerran meuhkasi oman ruotsalaisen Volvonsa erinoimaisuudella ja pilkkasi vastaavasti patonkimaan autoja huonoiksi. Meni vähän hankalaksi kun huomasi, että hänenkin kulkupelinsä oli itse asiassa tehty Pelkiassa, se maa kun on kovin kiusallisen lähellä Franskaa. Tuossa meidänkin Vovvossa jarruosissa luki "Made in France". Palaten kuitenkin asiaan. Kuten "Scrat" totesi, ongelma on varmasti Pelkiassa. 
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 27.02.2013 18:40 |
|
Unohtui vielä, että se aito Volvo on takavetoinen  Ennen näihin Sitikoihin siirtymistä oli muutaman vuoden 240, en siihen oikein tottunut, vaikka olinkin takavetoisilla lähes koko ajan ajellut Scrat
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 27.02.2013 21:36 |
|
Näistä on vielä Russia- ja Taiwan-versiotkin... 
Liitteet: |

DSC01681_1.jpg [ 115.89 KiB | Katsottu 12753 kertaa ]
|
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 27.02.2013 23:06 |
|
Eki kirjoitti: Näistä on vielä Russia- ja Taiwan-versiotkin...  Olisikos kellään kuvaa esimerkiksi BX:n pissapojan suutinletkun pussista "Made in Monaco"? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 28.02.2013 12:33 |
|
Omien kokemusten perusteella Opel-foorumilla lähinnä tuunataan ja Jaguar-foorumilla puunataan. Muita merkkejä ei kovasti arvosteta kummassakaan. Mini-foorumi jakautuu hyvin hiljaiseen BMW-Mini -osioon ja aktiiviseen Classic Mini -osioon... asiapitoinen foorumi, mutta jos etsii tietoa näistä uudemmista Mineistä, niin on parempi suunnata ulkomaille. Itse olen viihtynyt enimmäkseen brittiläisellä MiniTorque-foorumilla, joka muistuttaa jossain määrin sitruunapatonkia moderoinnin ja huumorin(?) osalta. 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 28.02.2013 13:56 |
|
Ake Blomm kirjoitti: Muutamaan kertaan olen yrittänyt saada käyttäjätunnuksia volvolandiaan, mutta siellä lie sellainen käytäntö, että ylläpitäjän on ensin hyväksyttävä minut käyttäjäksi tunnuksien saamiseksi. Kolme kertaa olen yrittänyt tunnuksia saada, mutta ei ole onnannut. Eikös tuo Vulvaländ ole kuopattu ja tilalla on joku volvosportclub liipalaapa???
|
|
|
|
 |
Savitaipale
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 28.02.2013 14:34 |
|
Jos sitikan omistaja on nuuka, niin ainakin foorumin perusteella Renulla ajaa se oikeasti köyhä. Semmoista osaa ei olekaan jota siellä ei ensisijaisesti kehoitettaisi etsittävän romuttamolta.
Merkittävä kirjoittaryhmä ovat myös ensimmäisen autonsa lipeväkieliseltä jobbarilta ostaneet tekniikkaummikot, jotka eivät usko / ymmärrä / hyväksy omaa vajavaisuuttaan, vaan kiroavat "paskaa"-automerkkiä.
-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm -03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm -74 Dyane
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 28.02.2013 20:09 |
|
Citika on siitä hyvä auto, että sen kanssa ei jää tienreunaan, tekniikka toimii, noi viat mitä citikasta yleensä löytyvät ovat sähkö ja lukko vikoja, ilmastointi ongelmia, mutta ne eivät vaikuta auton käyttetävyyteen, toisin kuin moottori ja vaihteisto;kytkin ongelmat tekevät. Minusta auton tehtävä on kuljettaa matkustajia paikasta, A paikkaan B , Ja sen on PSA konsernin autot teheet suorastaan loistavasti. Ja ennekaikkea mukavasti. Minulla eka Pösö oli vm 52 oleva 203 mallinen, siinä oli jopa kattolukku, sen jälkeen minulla on ollut joku ranskalainen auto oikeastaan aina, Jopa yksi Renault 10 on ollut minulla.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Slow Man
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 28.02.2013 22:49 |
|
Ake Blomm kirjoitti: Meillä on ympärivuotisessa käytössä pelkiassa tehty Volvo. Muutamaan kertaan olen yrittänyt saada käyttäjätunnuksia volvolandiaan, mutta siellä lie sellainen käytäntö, että ylläpitäjän on ensin hyväksyttävä minut käyttäjäksi tunnuksien saamiseksi. Kolme kertaa olen yrittänyt tunnuksia saada, mutta ei ole onnannut. Olisivatko siellä jotenkin yhdistäneet, hoksanneet ja todenneet, että Sitruunapatonki ja Volvolandia eivät vaan sovi yhteen.  Se Volvolandian tarina taitaa olla varovaisesti sanottuna loppu / slut. Nyttemmin on ihan mesta paikka volvoilijoille löytyy osoitteesta www.vrcf.fi Sinne foorumille pääsee helposti, tunnukset luodaan itse jos haluaa kirjoitella, lukeminen käy ilmankin. Ps. Sopivat hyvin yhteen ei isompaa hyljeksintää, vähän hymyilyä vain 
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 01.03.2013 07:52 |
|
Teuski kirjoitti: Miksei ACrykin voisi olla joku Citroën Tuning Racing Rally Drifting Club of Finland niinkuin nuo muut merkkikerhot  ...jos Saxo VTSiä olisi myyty Suomessa samaa tahtia kuin Britanniassa, niin voisi hyvin ollakin... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 01.03.2013 09:22 |
|
Teuski kirjoitti: Miksei ACrykin voisi olla joku Citroën Tuning Racing Rally Drifting Club of Finland niinkuin nuo muut merkkikerhot  Koska ACry on helpompi lausua kuin CTRRDCoF. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 01.03.2013 09:32 |
|
Teuski kirjoitti: Miksei ACrykin voisi olla joku Citroën Tuning Racing Rally Drifting Club of Finland niinkuin nuo muut merkkikerhot  ACry on koko skenen käsittävä kerho ja onhan meillä Sport-jaos jonka tiimoilta pääsee radalla käymään.
|
|
|
|
 |
Ake Blomm
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 01.03.2013 10:38 |
|
Slow Man kirjoitti: Ake Blomm kirjoitti: Meillä on ympärivuotisessa käytössä pelkiassa tehty Volvo. Muutamaan kertaan olen yrittänyt saada käyttäjätunnuksia volvolandiaan, mutta siellä lie sellainen käytäntö, että ylläpitäjän on ensin hyväksyttävä minut käyttäjäksi tunnuksien saamiseksi. Kolme kertaa olen yrittänyt tunnuksia saada, mutta ei ole onnannut. Olisivatko siellä jotenkin yhdistäneet, hoksanneet ja todenneet, että Sitruunapatonki ja Volvolandia eivät vaan sovi yhteen.  Se Volvolandian tarina taitaa olla varovaisesti sanottuna loppu / slut. Nyttemmin on ihan mesta paikka volvoilijoille löytyy osoitteesta http://www.vrcf.fi Sinne foorumille pääsee helposti, tunnukset luodaan itse jos haluaa kirjoitella, lukeminen käy ilmankin. Ps. Sopivat hyvin yhteen ei isompaa hyljeksintää, vähän hymyilyä vain  Kiitti tästä vinkistä. Tarvii tutustua asiaan tarkemmin.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 01.03.2013 11:17 |
|
Saab-klubin foorumi oli aikanaan Sitruunapatonkiin verrattavissa tiedon laajuuden ja asian vierestä puhumisen suhteen. Kirjoittajiakin oli ja on vieläkin moninkertainen määrä patonkiin verrattuna. Siellä en tainnut päästä edes top 50 listalle.
Sitten moderointilinja muuttui ja tämä sai aikaan sen, että muutama asioista tietävä perusti ihan oman fooruminsa. Kieltämättä muutama kirjoittaja toi mielipiteitään esille joskus aika kärkevästikin, mutta moderoinnin tempoilu ja mielestäni välillä turhankin tiukkapitoinen linja vei innon kirjoitella. Samalla vielä palveluntarjoajasta johtuva alustan jatkuva kaatuilu ja toistuvat palvelunestohyökkäykset pitivät minutkin pitkään poissa.
Sinne kilpailevalle foorumillekaan ei kyllä ole tullut kirjoitettua yhtään mitään, sillä asiantuntijoita on siellä jo tarpeeksi.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 01.03.2013 12:02 |
|
svc kirjoitti: ...moderoinnin tempoilu ja mielestäni välillä turhankin tiukkapitoinen linja vei innon kirjoitella. Tuota löytyy välillä, hyvänä esimerkkinä peugeot-foorumi. Siellä kun yrität kysyä yleisesti jotain, vastaus on aika usein: Tutustu kirjoitusohjeeseen tai laita auton tiedot. Miettinyt mitä sillä on väliä, jos yleisellä tasolla kysyy jotain. Jää usein kirjoittamatta tuonne... Tietysti hyviäkin puolia tiukassa moderoinnissa on.... Ainakin kirjoitukset pysyvät asiassa. Ja tämänkin offtopicin saa mode poistaa jos siltä tuntuu 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 01.03.2013 14:22 |
|
Ralle kirjoitti: svc kirjoitti: ...moderoinnin tempoilu ja mielestäni välillä turhankin tiukkapitoinen linja vei innon kirjoitella. Tuota löytyy välillä, hyvänä esimerkkinä peugeot-foorumi. Siellä kun yrität kysyä yleisesti jotain, vastaus on aika usein: Tutustu kirjoitusohjeeseen tai laita auton tiedot. Miettinyt mitä sillä on väliä, jos yleisellä tasolla kysyy jotain. Jää usein kirjoittamatta tuonne... Tietysti hyviäkin puolia tiukassa moderoinnissa on.... Ainakin kirjoitukset pysyvät asiassa. Ja tämänkin offtopicin saa mode poistaa jos siltä tuntuu  Tuon takia jäi minultakin Sportpugin seuraaminen pois. Meno oli ihan kuin jonkin hermoheikon akan kanssa, koko ajan pitää varoa ettei sano mitään mikä voidaan tulkita väärin. Ei sellaista tarvii vapaa-aikanaan 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Eri automerkkien keskustelupalstoista havaintoja Lähetetty: 01.03.2013 20:21 |
|
Kirjoittelen säännöllisesti tänne ja mersufoorumille. Vähemmän säännöllisesti Subaru/Saab/Opel/Peugeot/Volvo/Citroën-Foorumille -foorumeille Olen myös jättänyt jälkeni Mini/BMW -foorumille, jota täällä jo haukuttiinkin hiljaiseksi. Ulkomailla olen vaikttanut eniten volvo300mania:n foorumeilla koska omistan 2kpl Volvo 66 remmihirviöitä.
Moderointi on eniten ärsyttänyt Peugeot-foorumilla, toiseksi eniten Saab-foorumilla. Kirjoittelu ei ole häirinnyt oikeastaan kuin muutaman vatipään kanssa mersufoorumilla. Molemmat taitavat olla pannassa tällä hetkellä.
Asiantuntemusta voi olla monessakin paikassa, mutta mersufoorumilla saa aina vastauksen jos kysyy tyhmiäkin, täällä sitä saa vähän pumpata ja usein kun jotain kysyy huomaa että keskustelu on singahtanut ihan eri aiheeseen, mutta ei se ole niin tarkkaa...kuten pikkujouluissakin todettiin. Jos läikkyy yli, niin läikkyköön.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
|