Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 68/69 [ 1723 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 65, 66, 67, 68, 69  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 27.07.2024 21:02 

Viestit: 692
jasu kirjoitti:
Kuva
Päivän ihmettelyn aihe, olisiko öljypohjan tiivistemassan pitänyt olla liimautuneena, lohkoon, peltiin vai mihinkään..?

Tätä ihmetellään lisää sitten, kun Loctite -massa on kuivanut ja saa öljyä kipattua koneeseen, että pitääkö tiivistys tällä kertaa. Saatan ihmetellä vielä öljyjen kanssa, ennen pannuhuoneeseen sovittelua, hieman on helpompi operoida tuonkin kanssa näissä olosuhteissa...

Jos tuota irrallaan olevaa tiivistettä ihmettelet niin öljypohjassa sen pitäisi olla kiinni. Toki ajan myötä se siitä saattaa irrota ja olen sen aina heittänyt pois pohjaa tiivistäessä.

Tuossa uusimmassa V6:kutosessani joku oli heittänyt tiivisteen pois, mutta laittanut vain tiivistemassaa tuohon uraan missä alkuperäinenkin tiiviste on. Ei ollut toimiva ratkaisu kuten arvata saattaa.

Yleensä tehtaalta tulleet liimatut öljypohjat on todella tiukassa kiinni ja sitä massaa jää kiinni molemmin puolin. Jälkikäteen tiivistetyissä yleensä tarttuu paremmin vain toiseen pintaan ja irtoavat tästä syystä kevyemmin. Kuitenkaan eivät siitä huolimatta vuoda, eli sillä tarttumisella ei taida olla sinänsä niin suurta merkitystä :?:



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 29.07.2024 21:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3148
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Joo, on se tiivistemakkara varmaan ollut öljypohjassa kiinni, vaan nyt tosiaan oli öljytilassa irrallaan. Liekö pari vuotta öljyttömänä auttanut irtoamisessa..?

Kuva
Tätä voisi ihmetellä seuraavaksi. Taaemman kannen keskimmäisen sylinterin imunokan nostajat. Onko nuo kuluneet niin ohueksi että ovat alkaneet säröytymään? Kaikki 22 muuta nostajaa oli ehjiä, siis tuolta osin, etukannessa oli kondenssiveden aiheuttamaa ruostumista ikävästi. Tuli sitten kasattua puolta vähemmän pyörineillä nokilla nostajineen, pitäen järjestykset samana...

Kuva
Pelonsekaisin tuntein pohtinut, miten tuon olisi saanut kone keulilla tehtyä. Ihan tarpeeksi hankala noinkin, C-vitosen vastaavaa tuli vierestä seurattua mutta siinä kopassa koneen vielä näkee vähän joka suunnalta. C-kasissa kun on varsin rajattu näkyvyys moottorin suhteen, ja tuossa kun olisi hyvä nähdä nokkapyörät ja mahtua vielä tekemäänkin niiden kanssa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 04.08.2024 19:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3148
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva
Tuossa tilanteessa meni muutama päivä, kovasti pyöri CCR:n biisi "Who´ll stop the Rain", vaan kaipa tuo luonnolle oli hyväksi..?

Kuva
Tänään sentään vähän kuivempaa, niin tuli sitten kadotettua edellisessä kuvassa ollut pressumöykyn sisältö...

Kuva
...tuonne. Rauhallisesti edeten, naapurin kanssa, saatiin sujahtamaan takaisin pesäänsä voimalaitepaketti. Eikä vieläkään kuulunut pihinöitä ilmastoinnista, on jonkinlaista toivoa että kylmäkonekin pysyi toimintakunnossa...

Onhan tuo ihan kätilön hommaa, yhtään ylimääräistä tilaa oikein missään. Eikä juuri mihinkään meinaa nähdä. Mutta kaikesta huolimatta, yläkautta ulos ja takaisin, ei kuulemma pitäisi mahtua...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 05.08.2024 17:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3148
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Tänään ihmeteltiin hihnan katkaissutta konetta...

Kuva
Eikä tarvinnut yksin ihmetellä...

Ainakin kahdeksan pakoventtiiliä mutkalla, imuvenat tarkemmin ihmettelemättä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 08.08.2024 17:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3148
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Tuo ihmettelyn aiheena ollut vikaantunut kone tuli kasattua niin pitkälle, että opeteltiin ajoituksen asettelua. Aikansa kun pienempi opiskelija-harjoittelija siinä pyöritteli, niin kyllä kaikki viisi tappia saatiin paikalleen sujuvasti...

Ja mitäs sen jälkeen..?

Kuva
Puolen päivän tietämillä kun tuli poistuttua muutamaksi tunniksi, niin palatessa oli tilanne tuo. Seuraavaksi pitäisi kiinnittää pukkiin jotenkin toisin, kun tämä haluaisi irrotella kaikki männätkin. Kolme sai lohkoa halkaisematta, seuraavat kolme vaatii halkaisun että pääsee kiertokangen alapäihin käsiksi...

Kuva
Tämä taas jäi tuohon vaiheeseen. Kuvan jälkeen paikkansa löysi vielä ilmansuodatin sekä imuilman lämpöanturi. Ja sitten pelonsekaisin tuntein kääntämään avainta. Ekan avaimenkäännön aikana hörähti, toisella lyhyellä pyörityksellä heräsi kaikilla pytyillä. Hämmentävä tunne. Laitoin ekan käynnistyksen jälkeen apulaitehihnankin paikalleen, niin ilman isompia ylimääräisiä hälyääniä lähti ratin pienestä liikkeestä päätellen ohjaustehostinkin toimimaan, laturi teki nättiä 14 voltin jännitettä, ja kylmäkone keksi aloittaa viileän puhalluksen. Vikavirveliä kiinni, ei mitään kummallista sen mukaan, puolien latausajoista pystyy päättelemään että on kahta erilaista sarjaa puolia koneessa vaan kaikilla kuitenkin käy. Selkeästi erittelee että samaa sarjaa on eturivissä ja sitä toista sitten takarivissä. Seuraa nöyrästi kaasun käyttöä, käryää aivan kamalasti kun tuli lipsautettua tehostimen nesteitä pikku liraus etupakoputkeen, ja on sitä kaikenlaista valunut putkien päällekin. Joku pieni ylimääräinen ääni vielä on koneessa, taajuudesta voisi päätellä jonkun nostajan odottelevan täyttymistään, mutta selvinnee aikanaan...

Eikä vielä näkynyt nestevuotoja, jännityksellä odotetaan millonka alottaa. Kone kun ei ihan kuuluisin ole tiiviytensä suhteen. Pakoputken saa vielä askarrella pois, vuotaa moottorin alituksen jousto-osasta ainakin, joskus raapaissut aika pahasti ja näköjään puhki siitä on. Oli kyllä öljypohjakin osumaa saaneen näköinen, epoksilla paikkailtu, onneksi vaihtokoneessa oli siistimpi pohja...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 12.08.2024 19:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3148
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
https://www.youtube.com/watch?v=rBG0KrD ... e=youtu.be
Ääni, ylimääräinen semmoinen. Ei kuulu sisälle, tiedostoa kuunnellessa ei ollenkaan noin paha kuin joutuubin käsittelyn jälkeen...

Joku osuu johonkin, vai naputtaako venttiilinnostaja? No, kunhan saa pukille missä pääsee paremmin alle tutkimaan, niin otan vaihteiston alta suojapaneelin irti minkä alla on turbiinin ruuvit, vähän sen oloinen ääni että siellä voisi joku kanta vähän hipaista..?

Villejä arvauksia? Ääni tulee ilman apulaitehihnaakin. Pakoputki vuotaa toisesta joustosta, mutta ihan en uskoisi putken vuodon tuollaista ääntä osaavan pitää...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 12.08.2024 19:48 

Viestit: 692
jasu kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=rBG0KrDTmfY&feature=youtu.be
Ääni, ylimääräinen semmoinen. Ei kuulu sisälle, tiedostoa kuunnellessa ei ollenkaan noin paha kuin joutuubin käsittelyn jälkeen...

Joku osuu johonkin, vai naputtaako venttiilinnostaja? No, kunhan saa pukille missä pääsee paremmin alle tutkimaan, niin otan vaihteiston alta suojapaneelin irti minkä alla on turbiinin ruuvit, vähän sen oloinen ääni että siellä voisi joku kanta vähän hipaista..?

Villejä arvauksia? Ääni tulee ilman apulaitehihnaakin. Pakoputki vuotaa toisesta joustosta, mutta ihan en uskoisi putken vuodon tuollaista ääntä osaavan pitää...

Ei omaan korvaan kuullosta nostajalta. (Eli varmaan on sitten nostaja :lol: )

Ehkä tuo turbiinin pultti voisi kuullostaa lähemmältä vaihtoehdolta.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 12.08.2024 22:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3148
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Jotenkin on kyllä alkanut taipua turbiinin pultin kannalle. Mutta miksi se olisi? Moottorin perässä on kuitenkin ollut samanlainen vaihteisto, ja moottorissa ollut vetolevy välilevyineen meni takaisin, levyt kaikki samaan järjestykseen ja pultitkin on samat. Varmuuden tuohon saa kun pääsee ottamaan suojapellin pois, jos pultinkannoissa näkyy jälkiä niin silloin ei epäselvää osumasta ole...

On kyllä muutenkin ajettava pukeille tuo, että pääsee pakoputken jousto-osan vaihtamaan. Meinasin ensin ottaa pakoputkea irti, ja käyttää entistä moottoria hitsausjiginä, mutta tuossa "pakoputkitaiteen mestariteoksessa" ei ole yhtään liitosta missään välissä. Tulisihan se toki kokonaisena pois, mutta vaatisi taka-akselin irrotuksen että suostuisi tulemaan akselin ylityksen mutkat alta pois...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 12.08.2024 22:53 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Eikö tuo ääni tule liian harvakseltaan, että tulisi kampiakselin pyörimistaajuudella, jolloin kaikki kampiakselista eteenpäin voi jättää pois laskuista. Tämän enempää en arvaile :)



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 13.08.2024 06:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7751
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ei tämä nyt niinkään ihmettelyä ole, mutta raportoidaanpa kuitenkin;

Vaimolle olisi auto haussa ja käytiin vähän liikkeessä esimerkkejä pällistelemässä kun ei mallit ole tuttuja ennestään.
Ekan mallin C4 Cactusta mentiin katsomaan, mutta hylättiin tavaratilan puolesta saman tien. Vieressä oli DS5 jota käytiin kokeilemassakin, sellaista olen vähän itselle miettinyt.
Ihan kiva oli ajaa, mutta tilathan siinä oli onnettomat. Malliesimerkki siitä, miten suuret ulkomitat uhrataan muotoilun alttarille, kotiin lähtiessä C4 II tuntui tilaihmeeltä.

THP 156 automaatti oli. Kiitos tuon yhdistelmän enää ei tarvitse miettiä, josko sittenkin ostaisi bensa-auton :D
Näkyvyys oli huono, 2-osainen A-pilari on varmaan aikamoinen onnettomuusmagneetti. Näin 170-senttisenä ei matalat katot ole yleensä ongelma, mutta tuossa oli. Tumma kattoverhoilu teki lisäksi autossa istumisesta jotenkin ahdistavaa. Myyjäntapainen kehuskeli, että paremmissa bemareissa ja mersuissa on usein mustat kattoverhoilut :roll: Ulos lähtiessä löin vielä pään a-pilariin.

Etsittävä auto on aika laajalla haitarilla, voin sitten katsoa itselle jäljelle jäävät tarpeet täyttävän pelin. Emäntä on ilmeisen hyvin tullut opetettua, koska muiden kuin sitkoiden ja pösöjen ehdottelu ei oikein ole saanut hyväksyvää vastaanottoa...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 13.08.2024 22:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3148
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Aapeli kirjoitti:
Eikö tuo ääni tule liian harvakseltaan, että tulisi kampiakselin pyörimistaajuudella, jolloin kaikki kampiakselista eteenpäin voi jättää pois laskuista. Tämän enempää en arvaile :)

Kurkistin vetolevyn suojapellin taakse, ei ottanut pultinkannat kiinni. Enemmän ylempää tuntuu kuuluvan, josko kuitenkin joku nokka tai nostaja naputtaisi..?

Naputelkoot, ei se hyttiin tunnu kuuluvan. Enemmän moottorin yläpuolelta kuitenkin, eihän sinne jää kuin nokat, nostajat ja venttiilit mitkä naputella voisi...

Kuva
Taas näyttää eheältä. On vielä monta juttua ennen suikkalakin katselmusta. Kuskinpuolen käsijarru ainakin jättää päälle, toivottavasti vaijeri kun semmoinen vähän käytetty ehjä löytyisi kotoa. Jarrulevyt pitänee puhdistaa pintaruosteesta, ja pakoputkivuoto vielä selättää. Sekä sisälokasuojat kun ensin saa pesunesteen pysymään letkuissaan kulkeutumatta pyöränkoteloon. Jarruja voikin ihmetellä, kun huomenna pitäisi olla noudettavissa kesärenkaatkin tähän...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 15.08.2024 19:51 

Viestit: 3556
Miten voi käsite "plug-in latauspistoke" olla niin vaikea Nettiauton myyjille? Aivan helkkarin moni kuvittelee autossaan tuollaisen olevan, vaikka sitä ei oikeasti ole.

Ehkä ihmiset kuvittelevat, että tuo viittaa lohkolämmittimen pistokkeeseen?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 23.08.2024 16:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3148
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Tänään ihmeteltiin suikkalakin kanssa aiempaa ihmettelyä. Sekä papereista kadonnutta kahdeksatta istuinpaikkaa...

Kuva

Kuva
No, nyt se on taas kahdeksanpaikkainen. Sekä vuoden ajoluvalla varustettu...

Ja on tuo kyllä ihan eri auto mopokoneiseen manuaalivaihteiseen verrattuna... Sähköovet, tehdasnavi, yms kivat lisät...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 24.08.2024 16:24 

Viestit: 4953
Tuo on aika epämääräinen ilmaisu "Istuimien lukumäärä" entäs jos on kolme penkkiriviä, jossa on jokaisessa kolmelle turvavyöt onko silloin 3 vai 9 istuinta. Kai voisi sanoa ihan normi takapenkistä: takaistuin kolmella turvavyöllä, eli viisipaikkaisessa autossa on voi olla 3 istuinta? Vai onko tuo jossain teknisessä sanakirjassa määritelty yhden ihmisen lailliseksi istumapaikaksi, mutta mikä vika olisi termissä "istumapaikkoja" ja kai se pitäisi olla lisäna sana "maksimissaan", koska irrotettavia penkkejä voi jättää kotiinkin ilman että kukaan siitä sakottaa, mutta silloin niissä ei saa kuljettaa ihmisiä, eli autolla saa ajaa yksin vaikka siinä olisi vain 1 istuin/istumapaikka/istuinpaikka. No aika turhaa ihmettelyä, varsinkin kun kyseessä on Traficoomisia dokumentteja.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 24.08.2024 20:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7751
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Vaimon 485tkm ajettu X7 sai jo juhannuksen aikaan lähtötuomion. Mutta ihmettelen, mikä väljyys takana syö renkaiden sisäreunat muutaman tuhannen kilsan aikana loppuun? Negatiivista camberia on rajusti.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 24.08.2024 21:07 

Viestit: 692
Teuski kirjoitti:
Vaimon 485tkm ajettu X7 sai jo juhannuksen aikaan lähtötuomion. Mutta ihmettelen, mikä väljyys takana syö renkaiden sisäreunat muutaman tuhannen kilsan aikana loppuun? Negatiivista camberia on rajusti.

Ne taaimmaiset alatukivarret ainakin usein näyttää siltä, ettei se pusla ole enää keskellä ja sen takia camberia on paljon. Joku hollantilainen taitaa tehdä noita ihan säädettävän versiona, mutta niitä taisi saada vain, jos on kerhon jäsen. Muistaakseni C6 kerho.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 06.09.2024 08:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7751
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tiedättekö sen ilmiön, kun hommaa jonkun harvinaisemman auton ja yhtäkkiä niitä näkyy joka puolella?

Kolmatta päivää C-Crosserilla, ja siinähän meitä sitten jo posotteli kaksi peräkkäin kasitiellä tänä aamuna :lol:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 13.09.2024 15:47 

Viestit: 5631
Paikkakunta: Lahti
ihmisten tyhmistymistä :shock: jos korkinavaajaan tarvitaan käyttöohje 8 eri kielellä ja takuulappu 25 :roll:

Miten hitossa sitä ennen pärjättiin? vai koskeeko tämä vain Saksalaisia?


Liitteet:
20240913_151831k.jpg
20240913_151831k.jpg [ 114.51 KiB | Katsottu 12611 kertaa ]

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 13.09.2024 19:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1138
Xari kirjoitti:
ihmisten tyhmistymistä :shock: jos korkinavaajaan tarvitaan käyttöohje 8 eri kielellä ja takuulappu 25 :roll:

Miten hitossa sitä ennen pärjättiin? vai koskeeko tämä vain Saksalaisia?

Tasan ei mene. Mulla iski Sulo Wilén tauti, kun mielestäni halvalla sain.
Ostin tänään heräteostoksena BT-kaiuttimen. Vähän niinkuin karkkikaupassa. Paketissa ei ollut minkäänlaista manuaalia, eikä hajuakaan, kuinka se toimii. Aikani painelin joka nappulaa ja yhtäkkiä alkoi radioääni soimaan. Sitten taas hukkasin senkin.
Päätin ottaa laitteesta niskalenkin ja löysin, kuin löysinkin netin ihmeellisestä maailmasta manuaalin. Pitää huomenissa tutkailla tarkemmin.


Liitteet:
BT kaiutin.JPG
BT kaiutin.JPG [ 33.85 KiB | Katsottu 12584 kertaa ]

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 13.09.2024 20:46 

Viestit: 5631
Paikkakunta: Lahti
No mä ostin Yamahan terassikaiuttimen jonka saa linkitettyä stereoihin, koskaan en sitä käyttöohjeista huolimatta saanut yhdistettyä "työhuoneen" soittimeen kunnes aikani räpellettyäni huomasin että sehän toimii ilmankin, moista toimintoa ei kyllä ohjeissa ollut, ei ole oikein selvinnyt oliko väärä tuote vai ohjeet, joku 10.000 nettiasemaa ja haku kännykkäohjauksen kautta.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 13.09.2024 22:10 

Viestit: 3556
Xari kirjoitti:
ihmisten tyhmistymistä :shock: jos korkinavaajaan tarvitaan käyttöohje 8 eri kielellä ja takuulappu 25 :roll:

Miten hitossa sitä ennen pärjättiin? vai koskeeko tämä vain Saksalaisia?


Eiköhän saksalaiset ole noiden turhien varoitusten saralla amatöörejä jenkkehin verrattuna.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 14.09.2024 13:02 

Viestit: 973
Xari kirjoitti:
ihmisten tyhmistymistä :shock: jos korkinavaajaan tarvitaan käyttöohje 8 eri kielellä ja takuulappu 25 :roll:
Miten hitossa sitä ennen pärjättiin? vai koskeeko tämä vain Saksalaisia?


Ennenwanhaan jos teloi sormensa korkinavaajalla, siitä ei nostettu oikeusjuttua jossa vaaditaan korvaus invaliditeetista ja ikimuistoisen illan menetyksestä. Ei vaadita tänäänkään koska käyttöohjeen myötä vastuu siirtyy sulavasti korkinavaajan käyttäjälle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 14.09.2024 23:26 

Viestit: 3556
Siinähän se on suomalaisen miehen kehityskaari: ensin hänelle on haaste saada korkki auki ja sitten haasteena on saada korkki pysymään kiinni.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 15.09.2024 12:11 

Viestit: 5631
Paikkakunta: Lahti
pvalila kirjoitti:
Siinähän se on suomalaisen miehen kehityskaari: ensin hänelle on haaste saada korkki auki ja sitten haasteena on saada korkki pysymään kiinni.


Tässä lienee selitys sille että ns.lahjattomampi kansanosa veti ennen jotain kiljua ja kotipolttoisia, sahtia maitotongasta, ei ollut korkkiongelmia riesana :mrgreen:

Onneksi tölkkien kanssa pärjään minäkin...


Liitteet:
20240901_110607k.jpg
20240901_110607k.jpg [ 97.17 KiB | Katsottu 12242 kertaa ]

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 18.09.2024 12:13 

Viestit: 3556
Tori.fi lopettaa autoilmoitukset. Ja moottoripyötä ja vene ja kulkuvälineet yleensä. Miksi ihmeessä?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 68/69 [ 1723 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 65, 66, 67, 68, 69  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: