Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 11.03.2013 21:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Jokainen käytetty auto on jonkun entinen, mutta muutama tapaus viimeaikoina on herättänyt uteliaisuuteni. Mikä autoyksilö on ollut useimman patonkilaisen omistuksessa?
Ei siis tarvitse olla edes käytössä. Se mikä uudehkon käyttöauton kohdalla herättää epäilyksiä, voi tässä tapauksessa paljastaa mielenkiintoisempaa tarinaa elämästä ja autoharrastuksesta. 8-)
Erityismaininnan ansainnee auto, joka on ollut saman patonkilaisen omistuksessa usean kerran. :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 11.03.2013 21:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1491
Paikkakunta: The City of Häijää
Voi tulla pitkä ketju, pitäisikö laittaa joku alaraja foorumilaisten omistajien määrälle? Luulisin että 3 on ainakin liian vähän :D



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 11.03.2013 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3457
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Hessu kirjoitti:
Luulisin että 3 on ainakin liian vähän :D


Mun ex-BX Van oli ainakin Laakerin ja Kaapelimiehen hallussa, joten aloitan minimillä. Lisäksi La Puikula-XMllä on ainakin yksi ja ymmärtääkseni toinenkin edellinen Patonkiomistaja, joten tässä toinen minimiketju.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 11.03.2013 22:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1491
Paikkakunta: The City of Häijää
Okei. Tulin hiljattain CX20 Break vm. 1990 omistajaksi (tätä mallia valmistettu 46 kappaletta Saksan CX-kerhon tilastojen mukaan). Kaksi edellistä omistajaa olivat paikalla Tampereen paikallismiitissä viime viikolla. Ei kai ne siihen lopu? Rekisteriotteen 2. osan järjestysnumero ainakin oli 30 huitteilla :)



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 11.03.2013 22:42 

Viestit: 47
Tuo minun BX 16 Valve on ollut minun tietojen mukaan ainakin viidellä patonkilaisella ennen minua, mutta on voinut olla useammallakin. Pelastin auton paalaamiselta vuonna 2009, laitoin sen ajokuntoon ja katsastin. Ajoin tuolla kahtena kesänä, jonka jälkeen jäi seisomaan ja odottamaan ruostevaurioiden korjaamista. Auto on ollut 1,5 vuotta työn alla ja tarkoitus on saada se kesäksi ajoon.



C5 V6
BX 16 Valve
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 11.03.2013 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Se musta "La Puikula-2" lienee ollut useammallakin kuin kolmella?



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 12.03.2013 00:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2004
Paikkakunta: Tampere
Joo ei taida todellisia kiertopalkintoja olla minullakaan, vaikka on tässä aika moni Citikka kiertänyt hiukan "piireissä". Esim tuo http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=11153 on ollut ainakin 3 patonkilaisella ennen minua, loppuvaiheissa omistaja vaihtui aikas tiuhaankin. Joskohan nyt löysi pitkä-aikaisen kodin :) .

Tais tuo mun vaparidiesel BX http://www.citikka.info/gallery/Users/Croisette/BX-19-TZD olla myös jokusella patonkilaisella ennen mua, ja sekin Seinäjoen suunnalla joskus uudelleen rakennettu ;) .

Patonkin kautta on tullut aikas monta autoa hankittua, pitää joskus oikein laskea kuinka monta... :roll: .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 12.03.2013 08:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 119
Meidän ex-bx:n omasi ainakin 3 patonkilaista ennen minua. Myin sen patonkilaiselle (tosin harvakseen täällä näkynyt) ja vekotin oli syksyllä taas myynnissä. Jos meni patonkilaiselle, niin lukema on 6. Tai ainakin se lukema minkä minä tiedän.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 13.07.2017 00:27 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
Puikula taii sen ruipeet ovat nyt Oili Jalosen hävittämössä.Minulta auton hommasi eräs turkulais harrastaja.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 13.07.2017 13:25 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Ai ai, nyt ollaan vaarallisten termien äärellä. Käytin kiertopalkintosanaa erään äxämmän kohdalla jokunen vuosi sitten, siitähän nousi metakka. :lol:



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 13.07.2017 14:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1804
Paikkakunta: Helsinki
Jari79 kirjoitti:
Käytin kiertopalkintosanaa erään äxämmän kohdalla jokunen vuosi sitten, siitähän nousi metakka. :lol:

Nuo onkin mielenkiintoisia silleen että joillekin määrätyille yksilöille saattaa kummasti kertyä omistajien lkm rek.otteisiinsa ja taas toisiin ei montaakaan samalla käyttöiällä, miksiköhän :?



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF1250SA
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 13.07.2017 16:28 

Viestit: 5265
Paikkakunta: Lahti
HiTec kirjoitti:
Nuo onkin mielenkiintoisia silleen että joillekin määrätyille yksilöille saattaa kummasti kertyä omistajien lkm rek.otteisiinsa ja taas toisiin ei montaakaan samalla käyttöiällä, miksiköhän :?


Pienessä piirissä ne hyvät kiertää edestakaisin, huonot myydään ulkopuolisille :mrgreen:

Xantia on toisella omistajalla, edelleen, ensimmäisellä 6 vuotta ja mulla 12 menossa :D Ajattelin että ajais niin pitkään että saa säästettyä rahat seuraavaan :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 16.07.2017 11:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7487
Paikkakunta: Taipalsaari
Miun vani tuli patonkilaiselta ja meni patonkilaiselle. Sen jälkeen poistui käsittääkseni etelämmäs. Tietääkö/muistaako Kaapelimies EXM:n aiempia vaiheita - löytyikö Patongin sisä- vai ulkopuolisesta maailmasta?

Jos joskus tulee maailmalla vastaan, niin tunnistanee sisustuksesta. Ja eipä kai noita ruiskullisia ihan liiaksi asti ole...

Kuva Kuva



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 16.07.2017 14:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2450
Paikkakunta: Päijät-Häme
Lammin Osuuspankin takaa koivun alta sen kävin hakemassa, en usko että sen myynyt öljypoltinasentaja ymmärtää vieläkään mikä on intternetti ;) .



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 16.07.2017 23:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3457
Paikkakunta: Vallis Gratiae
laakeri kirjoitti:
Jos joskus tulee maailmalla vastaan, niin tunnistanee sisustuksesta. Ja eipä kai noita ruiskullisia ihan liiaksi asti ole...


EXM on Suomessa ja tiedän missä. Mulla se ei varsinaisesti ole, vaikka avain roikkuukin naulassa.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 17.07.2017 19:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7600
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Jos joskus tulee maailmalla vastaan, niin tunnistanee sisustuksesta. Ja eipä kai noita ruiskullisia ihan liiaksi asti ole...

Oman kokemuksen GT(i)-sisustaiset vanit on yleisempiä kuin orkkikset :D

Onko muuten kaikissa vaneissa ollut sama sisusta? Ruskea?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|C5 2.0HDi 163 A Tourer '11|Dyane 4 '74|
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 17.07.2017 23:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7487
Paikkakunta: Taipalsaari
Teuski kirjoitti:
Oman kokemuksen GT(i)-sisustaiset vanit on yleisempiä kuin orkkikset :D
Ihan mahdollista noin, mutta uskoisin molempien vaihtoehtojen olevan silti Vaneissa yleisempiä kuin ovissa GTi-pahvit + harmaat muovit jne.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 18.07.2017 00:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Se mulla, PeteH:lla, Hessulla ja muutamalla muullakin ollut ZX SP3 tosiaan voi jo saada Patongin kiertopalkinnon arvon.
Samaten Ainakin Teuskilla, Hessulla, Minulla ja timopu:lla ollut uudelleen maalattu kullin värinen Xsara VTS voisi myös saada arvonimen.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 18.07.2017 08:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
Minulla ollut punainen Xantia HDi taisi kiertää minun lisäkseni vain kahdella patonkilaisella?
Ns "kossupullon Xantiassa" oli minulta lähtiessä mittarissa vasta 505 000 km.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, C5 2.0 16V Exclusive -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 18.07.2017 13:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7600
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ruumisauto-CX on myöskin jokusen patonkilaisen kieränyt, missäköhän lienee nyt? Croisette?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|C5 2.0HDi 163 A Tourer '11|Dyane 4 '74|
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 18.07.2017 14:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1491
Paikkakunta: The City of Häijää
Huikko kirjoitti:
Se mulla, PeteH:lla, Hessulla ja muutamalla muullakin ollut ZX SP3 tosiaan voi jo saada Patongin kiertopalkinnon arvon.


Asema ei ole mielestäni vielä kyllin vankka, joten kehoitan välittömästi jotakuta patonkilaista ostamaan ko. auton minulta :D



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Patongin kiertopalkinto?
ViestiLähetetty: 24.08.2017 21:39 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
Puikulan romutus olikin aivan väärähälytys.Hengissä se on erään verstaan edessä.Turkulaisharrastaja romuttikin toisen XMautomaatin.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 22 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: