Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Autokauppaa
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=14238
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  sitikkaporo [ 16.03.2013 13:12 ]
Viestin otsikko:  Autokauppaa

Terve. Autokauppa harkinnassa, tarvittaisiin wiisaampia neuvoja:

Nykyinen auto A, hintapyynnit nettiautossa 16 000 - 18 000 € (liikkeissä)

Hankintaa harkitaan autosta B, jonka hintapyynti (merkki)liikkeessä on 14 000 €.

Dilemma: kannattaako nykyinen kalliimpi auto vaihtaa (merkki)liikkeessä tuohon halvempaan, ts. hyvittävätkö samanmerkkisestä autosta riittävästi, noin niinkuin yleisellä tasolla tai omiin kokemuksiin perustuen? Vai kannattaako myydä nykyinen auto A toiseen liikkeeseen tai yksityiselle ja hakea auto B riihikuivalla rutkasti tinkien??

Kirjoittaja:  Palloidiootti [ 16.03.2013 13:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Yritä ensin myydä auto yksityiselle, jos ei nappaa niin sitten voit kysyä paljonko joudut maksamaan halvempaan välirahaa. Ei autokauppiaskaan tappiolla elä.

Kirjoittaja:  Ralle [ 16.03.2013 13:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

No eihän ne sulle tuota 16-18 000 hyvitä, ei varmaan edes lähelle.

Myyt ite yksityiselle saat parhaan (?) hinnan ja ostat suoralla kaupalla. Ei ehkä helpoin keino mutta.... :roll:

Kirjoittaja:  Les Excentriques [ 16.03.2013 13:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Jokaisessa autokaupassa tulee takkiin, siis ostaessa myydessä ja vaihtaessa. Niinkuin perussääntönä. Eli kannattavin ratkaisu on pitäytyä nykyisessä. Jos kuitenkin omat mieltymykset ja tarpeet vaikuttavat riittävästi, vaihtoehtoja voi vertailla. Helpointa on aloittaa käymällä liikkeessä tarjoamassa omaa autoa vaihdossa, jolloin selviää vaihdon kustannukset. Vakaasti arvaten oletan, ettet ainakaan merkittävää summaa välirahaa saa vaihtamalla autosi listahinnaltaan halvempaan, ellei sitten se halvempi ole vaikeammin myytävä yksilö. Samalla voit pyytää tarjouksen hinnasta ilman vaihtoautoa, jolloin tiedät summan joka autostasi olisi myydessäsi saatava. Tuon hintainen auto on jo hieman hankala myydä suoraan, koska suurimmalla osalla ihmisistä ei ole riittävää määrää rahaa kertynyt pankkitilille, joten rahoitusta, lainaa tai vanhaa autoa vaihdossa tarvitaan. Aina voi kuitenkin kokeilla ja täytyy muistaa, että yksikin ostaja riittää :lol:
Prepaid- puhelinnumero voi olla hyvä vaihtoehto kontrolloida saapuvien puheluiden tulvaa. :lol:

Kirjoittaja:  olli__o [ 16.03.2013 13:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Autokauppakin tarvitsee rahaa
* "työstä" = palkat, toimitilat, voittomarginaalit...
* varaston arvon lasku = hinnanlasku, kun auto seisoo varastossa
* kuluttajansuojan mukaisten vikojen korjaaminen (kun ei ole eka kerta, kun auto vaihdetaan satunnaisesti ilmenevien kalliilta tuntuvien vikojen takia, vaikka laatikko heittää vikatilaa silloin tällöin tai kone antipöljä varoituksia)

Veikkaan että tuossa hintaluokassa 17000-19000 € (jos molemman pään hinnat pyyntihintoja) auton voi vaihtaa päittäin 14000-15000 autoon, eli siinä rajoilla ja voi olla että liikkeessä tuosta sinun kalliimmasta joutunee tonnin pari vielä maksamaan lisää vaihdossa halvempaa (terve epäilys autoliikkeelläkin miksi joku tekee tuollaisen vaihdon - vaihtaa arvokkaamman auton halvempaan ja maksaa kenties vielä väliäkin?)

Jos pyyntihinnat tosiaan alkaa 16000, niin pitäisi olla helppo myydä vaikka pyynnillä 15000 ja tinkivaraa vielä 14000 -> itse saa tonnin välistä kun tinkii autokaupan auton ainakin 13000 euroon. (usei käy niin että vertailee jotain harvinaista autoliike-punainen-automaatti-diesel-farmari-ajettu:81-86 tkm -> ei anna oikeaa kuvaa hintatasosta ja sitten täytyy vähän laajentaa vertailua ja katsoa ainakin samanvuotiset läpi )

Kirjoittaja:  Harri126 [ 16.03.2013 14:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Virhevastuukin kannattaa huomioida.
Koskee myös yksityistä.

Jos auto myydään "siinä kunnossa kuin se on" vapauttaako se vastuusta myös lain mukaan? :roll:

Kirjoittaja:  Palloidiootti [ 16.03.2013 14:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Harri126 kirjoitti:
Virhevastuukin kannattaa huomioida.
Koskee myös yksityistä.

Jos auto myydään "siinä kunnossa kuin se on" vapauttaako se vastuusta myös lain mukaan? :roll:

Koskee käytännössä petostapauksia missä vakavasta virheestä ei ole kerrottu ostajalle, eli turha sillä on rehellistä myyjää pelotella.

Kirjoittaja:  Harri126 [ 16.03.2013 14:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Tuo "siinä kunnossa kuin se on" löytyy tästäkin.
On kuitenkin Autoliiton tarjoama kauppakirja. :roll:

Eipä tällainenkaan yllätys olisi kovin kiva. :)

Kirjoittaja:  olli__o [ 16.03.2013 20:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Palloidiootti kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
Virhevastuukin kannattaa huomioida.
Koskee myös yksityistä.

Jos auto myydään "siinä kunnossa kuin se on" vapauttaako se vastuusta myös lain mukaan? :roll:

Koskee käytännössä petostapauksia missä vakavasta virheestä ei ole kerrottu ostajalle, eli turha sillä on rehellistä myyjää pelotella.

Virhevastuu ei koske ollenkaan yksityistä myyjänä, terminä virhevastuu (kiinteistökauppa taasen erikseen) on peräisin kuluttajansuojalaista ja koskee vain kauppaa elinkeinonharjoittajalta kuluttajalle (eikä edes toisinpäin vaikka autoja siirtyisi molempiin suuntiin - eli jos vaihdossa annettu entinen auto on huonompi kuin kauppa luuli ja joudutaan korjailemaan - se on vaan voivoi). Kuluttajansuojalaki suojelee myös sellaisilta vioita, joista kumpikaan ei ole ollut tietoinen myyntihetkellä, mutta ei tietenkään tarkoita että loppuunajettu ritsa korjattaisiin uudeksi, vaikkapa voimansiirrosta ei montaa euroa tule myyjän osuudeksi jos autolla on ajettu 500000 km.

Petokset ja huijaukset on eri juttu ja eri laki, mutta esimerkkinä jos moottori leikkaa kiinni vaikka heti matkalla myyjältä kotiinpäin ajaessa, niin usein yksityiskaupassa se on ostajan ongelma (ellei ole tarkoituksellinen petos. Petos pitää pystyä vielä jotenkin todistamaankin ja usein mennä oikeuteen perimään - yksityinen myyjä voi helposti vedota tietämättömyyteensä ja se ei ole petos).

Tuo "myydään siinä kunnossa" ei vapauta myyjää virhevastuusta (eikä yksityistä petosvastuusta). (Kuin tietysti niiltä osin mitä ostaja on velvoitettu tekemään eli näkyvä vika, jonka ostajan olisi kuulunut huomata tarkistuksessa ei ole virhe, on vaan ostajan huolimattomuutta - vaikkapa esimerkkinä iso lommo apukuskin puolella, huono maalipinta tms.). Tuo lause vapauttaa myyjän kyllä vastuusta esimerkiksi silloin jos ostaja huomaa vasta kaupat tehtyään, että puuttuu stereot, toiset/kesärenkaat... tms. jotka autoissa usein on, mutta ei kuulu pakollisiin auton osiin (tai vaikka viimasuoja :) ).

Muistaakseni joskus edes "myydään romuksi" ei oikein riittänyt täydelliseen vapautukseen, vaan olisi pitänyt yksilöidä tarkemmin miksi - mutta toisaalta AVK myy romuja juuri noin aika epämääräisesti, ostaja on velvoitettu tutkimaan mitä kaikkea on vialla.

Kirjoittaja:  Harri126 [ 16.03.2013 20:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

"Yksityishenkilöiden välisiin kauppoihin sovelletaan kauppalakia, jonka säännökset virheen määrittelyn osalta pitkälti vastaavat kuluttajasuojalain vastaavia."

Tuokin on siellä mainittu.

Kirjoittaja:  olli__o [ 16.03.2013 21:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Minun tulkinta on, jos jakohihna on ollut myydessä ehjä, niin se riittää yksityisen kaupankäynnin osalta vallan mainiosti ja että toimii allekirjoituksiin asti (yksityisen ei edes tarvitse tietää, koska se on viimeksi vaihdettu tai tarvitsisi vaihtaa seuraavan kerran), mutta liikkeen osalta ei tämä riitä vaan on korvausvelvollinen myös jälkikäteen, ellei ostaja ole laiminlyönyt huoltoja.

Mutta eipäs ollutkaan kauppalain soveltaminen yksityisten autokauppaan mulle tuttu, mutta käsittääkseni vaikka virheet onkin samankaltaisesti kuvattu, niin silti jos auto toimii myyntihetkellä ja rikkoutuu kaupan teon jälkeen on kovin erilainen kaupasta ja yksityiseltä ostettuna.
Kuluttajavirasto on linjannut että jos (tietty) vika ilmenee ennen kuin 6 kk kaupan jälkeen, automaattisesti tulkitaan että vika on ollut autossa myyntihetkellä (tai joskus pidempäänkin), mutta tämä linjaus ei kai ulotu yksityiskauppaan, eli ostaja joutuu hankkimaan todisteet että auto oli kaupantekohetkellä viallinen, ja jos sopimalla ei suju, joutuu hakemaan oikeutta käräjäoikeus, hovioikeus... ja pääsee osalliseksi riskistä että joutuu maksamaan omat+kenties vastapuolenkin oikeudenkäyntikulut ja ne on yleensä isommat kuin vikojen korjauskulut. "Kuluttajansuojalain mukaan virheen oletetaan olleen olemassa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta. Kuluttajan pitää kuitenkin osoittaa, että kyseessä on virhe."

No eipä se toisaalta kovin auvoista ole pikkukaupoista ostettaessakaan - osa on selkeästi linjannut että eipä mitään väliä mitä kuluttajariitalautakunta suosittaa tai päätyykö mustalle listalle ja osa isommista liikkeistä toimii vähän rajoilla ja maksaa vasta kun on ehdoton pakko...

Näemmä kauppalaissa mainitaan myös "Sellaisena kuin se on -ehto", mutta ei sekään kaikkia virheitä rajaa pois, eli jos myy omankin tiedon mukaan konevikaista autoa on se syytä mainita :)

Kirjoittaja:  Tulsku [ 17.03.2013 09:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

olli__o kirjoitti:
Kuluttajansuojalaki suojelee myös sellaisilta vioita, joista kumpikaan ei ole ollut tietoinen myyntihetkellä, mutta ei tietenkään tarkoita että loppuunajettu ritsa korjattaisiin uudeksi, vaikkapa voimansiirrosta ei montaa euroa tule myyjän osuudeksi jos autolla on ajettu 500000 km.

Kyllä, tästä on omakohtaista kokemusta. Ostin tuon C5:n merkkiliikkeestä ja ehdin ajella sillä kolmisen kuukautta, kun nopeusmittari alkoi näyttää höpöjä (neulan holkkiliitos oli murtunut, eli neula pääsi liukumaan akselilla omavalintaiseen asentoon). Myyjä lähinnä nikotteli, jotenka soitin kuluttajaneuvontaan. Viesti oli selvä: kyllä, ehdottomasti pitää myyjän korjata, koska voidaan olettaa, että vika oli jo autoa ostettaessa. Sitten kun neuvojatäti kysyi, että "minkä ikäinen auto on ja paljonko sillä on ajettu" (4,5 vuotta ja 220 tkm), niin ääni muuttui kellossa. "Niin... Koska se auto alkaa olla käyttöikänsä loppupuolella, ei voida vaatia myyjää korvaamaan kokonaan tuota vikaa, kolmasosan verran korkeintaan".

Oli aika hieno fiilis kuulla ammatti-ihmiseltä, että olenkin ostanut loppuunajetun paskan ja se oli oma moka. No, korjattiin sitten oma moka itse, aikaa meni viisi minuuttia, ja nopeusmittari toimii edelleen.

Tästä viisastuin sen verran, että liikkeestä näemmä voi ostaa ainoastaan alle satkun ajetun ja ehkä maksimissaan kaksivuotiaan auton, että tuosta kuuden kuukauden virhevastuusta olisi jotain hyötyä. Vieläkin tahtoo nostaa verenpaineita... :P

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 17.03.2013 09:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Tulsku kirjoitti:
..."minkä ikäinen auto on ja paljonko sillä on ajettu" (4,5 vuotta ja 220 tkm), niin ääni muuttui kellossa. "Niin... Koska se auto alkaa olla käyttöikänsä loppupuolella, ei voida vaatia myyjää korvaamaan kokonaan tuota vikaa, kolmasosan verran korkeintaan".

Eikös se noin siten ole?

Lainaa:
...No, korjattiin sitten oma moka itse, aikaa meni viisi minuuttia, ja nopeusmittari toimii edelleen.

Jos "vika" on niin olematon, että sen korjaaminen kestää itseltä 5 min, niin miksi sillä edes vaivaisi ajoneuvon myyjää?

Lainaa:
Tästä viisastuin sen verran, että liikkeestä näemmä voi ostaa ainoastaan alle satkun ajetun ja ehkä maksimissaan kaksivuotiaan auton, että tuosta kuuden kuukauden virhevastuusta olisi jotain hyötyä.

Oppia ikä kaikki.

Kirjoittaja:  Tulsku [ 17.03.2013 09:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

r_a_n_u kirjoitti:
Lainaa:
...No, korjattiin sitten oma moka itse, aikaa meni viisi minuuttia, ja nopeusmittari toimii edelleen.

Jos "vika" on niin olematon, että sen korjaaminen kestää itseltä 5 min, niin miksi siitä ottaisi yhteyttä ajoneuvon myyjään?

En tietenkään silloin vian tultua ilmi tiennyt, että mikä siellä on pielessä. Käsittääkseni tommosesta väylävehkeestä voi mennä jotakin kallistakin rikki. Ja sen takia, kun kuvittelin, että liikkeestä ostettaessa saisi jonkinlaista virhevastuuta ostokselleen, etenkään kun kyse ei ollut mistään tuhannen euron vehkeestä.

Lisättäköön vielä, että myyjästä ei kuulunut tuon jälkeen koskaan mitään, vaikka lupasi selvittää asiaa ja palata asiaan parin tunnin sisään.

Kirjoittaja:  olli__o [ 17.03.2013 11:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Tulsku kirjoitti:
Lisättäköön vielä, että myyjästä ei kuulunut tuon jälkeen koskaan mitään, vaikka lupasi selvittää asiaa ja palata asiaan parin tunnin sisään.


Tuo on opittu ranen korjaamon (ja suomalaisten rakennusliikkeiden) aftersales koulutuksessa, Ranen reklamaatioprosessi:
1. kuuntele asiakkaan huolet vakavan näköisenä -> älä tee mitään
2. kuuntele asiakkaan huolet vakavan näköisenä, lupaa palata asiaan ->älä tee mitään
3. palaa 2, kunnes uhkaillaan kuluttajariitalautakunnalla tms. (pikkuraneilla puhelimeen vastaaminen loppuu tähän)
4. kuuntele asiakkaan uhkailut vakavan näköisenä, sovi käynti/huolto, mutta aikaisintaan kolmen viikon päähän ->tee pienen pieni fiksaus, mutta juoksuta asiakasta pari kertaa turhaan että väsyisi (ensin lupaamalla että on valmista tiettynä päivänä, vaan eipäs olekaan, sitten hakemaan jotain unohtunutta osaa tms.)
...

keskivertoasiakas luovuttaa ja nielee mielipahansa, ainoastaan hieman vinksahtaneet viitsivät taistella loppuun asti

Kirjoittaja:  black_van [ 17.03.2013 11:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

olli__o kirjoitti:

Tuo on opittu ranen korjaamon (ja suomalaisten rakennusliikkeiden) aftersales koulutuksessa, Ranen reklamaatioprosessi:
1. kuuntele asiakkaan huolet vakavan näköisenä -> älä tee mitään
2. kuuntele asiakkaan huolet vakavan näköisenä, lupaa palata asiaan ->älä tee mitään
3. palaa 2, kunnes uhkaillaan kuluttajariitalautakunnalla tms. (pikkuraneilla puhelimeen vastaaminen loppuu tähän)
4. kuuntele asiakkaan uhkailut vakavan näköisenä, sovi käynti/huolto, mutta aikaisintaan kolmen viikon päähän ->tee pienen pieni fiksaus, mutta juoksuta asiakasta pari kertaa turhaan että väsyisi (ensin lupaamalla että on valmista tiettynä päivänä, vaan eipäs olekaan, sitten hakemaan jotain unohtunutta osaa tms.)
...

keskivertoasiakas luovuttaa ja nielee mielipahansa, ainoastaan hieman vinksahtaneet viitsivät taistella loppuun asti


Tuo on niin totta kuin olla ja voi. näin toimii Nurmijärvellä autokauppiaskin. Siitä kuuluisa tapaus että lupaa kuut ja tähdet taivaalta kun myy auton mutta mikään ei sitten toteudukaan. Erityisen kuuluisa on siitä että lupaa kahdet renkaat mutta onpa melko vaikeaa sitten saada niitä. Yleensä ilmeisesti asiakas joka on ostanut auton luovuttaa ja ostaa renkaat itse,mutta ihmiset puhuu asiasta.
Nytpä on sitten sattunut vaikeampi tapaus,puolitoista vuotta on ollut vailla renkaita eikä ole saanut. Asia on menossa käräjille ja käsittelypäiväkin on määrätty jo.

Kirjoittaja:  Lauri [ 31.01.2018 18:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Tilastoissa maailma näyttää ihmeelliseltä:

"Malleista nopeimmin (mediaani 5 päivää) pääsi eroon Citroen XM -mallista, tosin XM kirjattiin tilastoihin vain elokuussa 2017, 12 kappaleen myynnillä."

Lähde: https://m.nettiauto.com/artikkeli/myste ... uonna_2017

Kirjoittaja:  Reino Ranskanleipä [ 01.02.2018 13:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

>Tuo on opittu ranen korjaamon (ja suomalaisten rakennusliikkeiden) aftersales koulutuksessa, Ranen reklamaatioprosessi:
1. kuuntele asiakkaan huolet vakavan näköisenä -> älä tee mitään
2. kuuntele asiakkaan huolet vakavan näköisenä, lupaa palata asiaan ->älä tee mitään
3. palaa 2, kunnes uhkaillaan kuluttajariitalautakunnalla tms. (pikkuraneilla puhelimeen vastaaminen loppuu tähän)
4. kuuntele asiakkaan uhkailut vakavan näköisenä, sovi käynti/huolto, mutta aikaisintaan kolmen viikon päähän ->tee pienen pieni fiksaus, mutta juoksuta asiakasta pari kertaa turhaan että väsyisi (ensin lupaamalla että on valmista tiettynä päivänä, vaan eipäs olekaan, sitten hakemaan jotain unohtunutta osaa tms.


Tämä on melko tyhjentävä:

https://www.youtube.com/watch?v=rGQYrXasRE4

Kirjoittaja:  Teuski [ 01.02.2018 14:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Lauri kirjoitti:
Tilastoissa maailma näyttää ihmeelliseltä:

"Malleista nopeimmin (mediaani 5 päivää) pääsi eroon Citroen XM -mallista, tosin XM kirjattiin tilastoihin vain elokuussa 2017, 12 kappaleen myynnillä."

Lähde: https://m.nettiauto.com/artikkeli/myste ... uonna_2017

Ei se mikään harha ole, itse menin muutama vuosi sitten raumalaiseen tojotakauppaan kiireen vilkkaa katsomaan XM V6 24V:tä kun sellainen myyntiin tuli. Meitä oli siellä kaksi ostajaa ja kolmannen agentti paikalla samaan aikaan :D Kysyinkin myyjältä, että aiheuttaako ne teidän riisikipot samanlaista väenryntäystä kuin tonnin mätä sitikka? :lol:

Kirjoittaja:  betaromeo [ 01.02.2018 14:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Kaikkihan on ainoastaan hinnoittelusta kiinni!

Kirjoittaja:  Xari [ 01.02.2018 15:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

betaromeo kirjoitti:
Kaikkihan on ainoastaan hinnoittelusta kiinni!


Kävin paikallisessa sitikkakaupassa, merkkejä kaupan uutenakin läjäpäin, MB, Citikka, Pösö, Fiat ja Alfa nyt ainakin, vaihtoautoista noin kolmasosa oli uudehkoja Mersuja, alkaako näistä olemaan ylitarjontaa vai myydäänkö niitä uutena kolmasosa koko kaupan myynnistä, ihan en jälkimmäiseenkään usko.

Kirjoittaja:  betaromeo [ 01.02.2018 16:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Xari kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Kaikkihan on ainoastaan hinnoittelusta kiinni!


Kävin paikallisessa sitikkakaupassa, merkkejä kaupan uutenakin läjäpäin, MB, Citikka, Pösö, Fiat ja Alfa nyt ainakin, vaihtoautoista noin kolmasosa oli uudehkoja Mersuja, alkaako näistä olemaan ylitarjontaa vai myydäänkö niitä uutena kolmasosa koko kaupan myynnistä, ihan en jälkimmäiseenkään usko.


Kun katsoo määriä,mitä Mercedeksiä tuotu maahan käytettynä viimeisen 15v aikana, niin helppo uskoa niitä olevan myytävänä kohtuu paljon. Näin pienillä markkinoillle ei vaan mahdu niitä tolkutonta määrää, vaikka niin moni sellaisen ottaisikin?

Kirjoittaja:  Lauri [ 02.02.2018 00:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Xari kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Kaikkihan on ainoastaan hinnoittelusta kiinni!


Kävin paikallisessa sitikkakaupassa, merkkejä kaupan uutenakin läjäpäin, MB, Citikka, Pösö, Fiat ja Alfa nyt ainakin, vaihtoautoista noin kolmasosa oli uudehkoja Mersuja, alkaako näistä olemaan ylitarjontaa vai myydäänkö niitä uutena kolmasosa koko kaupan myynnistä, ihan en jälkimmäiseenkään usko.


Mercedes lienee suosittu yritysautona ja vuoden vaihteessa monessa tapauksessa tulee sopimusaika täyteen, jolloin kiesi vaihtuu uuteen ja vanha pääsee vaihtoautohalliin. Alkuvuodesta monen uusia autoja myyvän liikkeen varastot ovat melkoisen täynnä vaihdossa tulleita autoja, joten ilman vaihtoautoa kauppaa tekevä saattaa saada hyvätkin kaupat uudehkosta käytetystä tehtyä.

Kirjoittaja:  Xari [ 02.02.2018 10:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Lauri kirjoitti:
Mercedes lienee suosittu yritysautona ja vuoden vaihteessa monessa tapauksessa tulee sopimusaika täyteen, jolloin kiesi vaihtuu uuteen ja vanha pääsee vaihtoautohalliin. Alkuvuodesta monen uusia autoja myyvän liikkeen varastot ovat melkoisen täynnä vaihdossa tulleita autoja, joten ilman vaihtoautoa kauppaa tekevä saattaa saada hyvätkin kaupat uudehkosta käytetystä tehtyä.


Tässä mä uskon ennemmin Betaromeota, jos sitä Mersua on tullin listalla kuukaudesta toiseen 7 sivua niin jonain päivänä niitä vaan alkaa olla liikaa, Sitikkaahan ei ole kannattanut hakea enään vuosiin kun kotimaasta saa käytettyä halvemmalla kuin ulkomailta.

Kirjoittaja:  Lauri [ 02.02.2018 18:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Autokauppaa

Eikö ne käytettynä Suomeen tullatut Mersut ole pääosin jotain yli viisi vuotta ja toistasataatuhatta ajettuja vanhoja rutkuja? Eikai ne enää "uudehkon auton" määritelmää täytä? :lol:

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/